nieuw kat 1100 project

Nieuws:

 

Auteur Topic: nieuw kat 1100 project  (gelezen 33053 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
30 jul 2013, 19:41
Ik kon het niet laten om weer een katana 1100 aan te schaffen, ;D
Heb hem gekocht in onderdelen, de overige spullen al verkocht en nu ziet hij er zo uit:



GSXR1100 voorvork
GSX1200 achtervork al op maat gemaakt voor de katana dankzij onze Daan, bedankt [tu]
Bandit 1200 achterwiel

Ik ben van plan mijn GSXR1100 van 91 (oliekoeler) te demonteren voor de andere onderdelen die ik nodig ga hebben voor dit project zoals het motorblok, electra, remmen, etc
Frame is aan de achterkant ook voor een flink stuk afgezaagd en ik ga weer een nieuw stuk er aan maken als ik het frame ook ga verstevigen...
Kortom,, ik heb samen met mijn andere projectjes komende jaren een hoop te doen  ::)


Wordt vervolgd...  8)
Eerst even wat andere dingen afmaken [yes]
« Laatst bewerkt op: 31 jul 2013, 18:34 door peterrr »
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
2 aug 2013, 17:46
Mooi Rood is niet lelijk  [tu] [tu] [tu]
Katana1100sz  Katana1100sz

  • *****
2 aug 2013, 23:31
Inazuma swingarm.. dus twin shocks? (ook van dezelfde fiets of andere?)
..en ga je de driehoekjes weer terug aanlassen?
..en blijft/wordt de Kat idd volledig rood?
of ben je over dit soort dingen zelf ook nog aan het nadenken?  ;)
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
3 aug 2013, 13:20
Inazuma swingarm.. dus twin shocks? (ook van dezelfde fiets of andere?)
..en ga je de driehoekjes weer terug aanlassen?
..en blijft/wordt de Kat idd volledig rood?
of ben je over dit soort dingen zelf ook nog aan het nadenken?  ;)

Twin shocks ga ik inderdaad er op zetten, niet van de inazuma (die heb ik niet) maar gewoon 2 hagon dempers.

De driehoekjes wil ik wel weer terug hebben, het liefst vind ik even een 750 of een ander 1100 frame zonder kenteken waar ik ze af kan halen om die er weer op te zetten.
En anders geen driehoekjes...

Rood?? neeeeeeeee nee nee nee nee nee [no]. ik denk gewoon traditioneel katana zilver grijs met een zwart kontje ipv een blauwe.
En de originele stickers er op

Verdere ideeen zijn:
4 in 2 uitlaat (mooi symmetrisch)
accu en andere electra uit het zicht wegwerken
2 kleurig zadel
K&N filters
tarozzi rem schakelset
frame verstevigen
Over de tankdop ben ik nog niet uit...
Verder geen poespas, gewoon een katana  8)

Ik ga dezelfde stand van het motorblok in het frame gebruiken als die van Daan, ik heb vanmorgen de tekeningen gehad.
Dus maandag op het werk weer even wat spul bij elkaar verzamelen en aan de slag.

Heb een onderblok liggen van een 750, die hetzelfde is als de 1100, dus kan die mooi gebruiken om alles pas te maken.

Hier en daar ga ik ook nog wat framebuizen weghalen en opnieuw maken om het 1100 blok mooi te laten passen.

 [tu]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
3 aug 2013, 21:37
Wouw, dat klinkt goed Peterrr! Zit al mooie voor en achtervork in. Ben benieuwd hoe ie gaat worden. Veel plezier met bouwen, en natuurlijk met het bijhouden van de foto's hier.... ;D
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ***
18 nov 2013, 22:18
Oeh... leuk project :) .... Mja, krijg met die projecten hiero toch wel een beetje zin om de zilvere van mij ook maar te verbouwen ... 't is tenslotte winter ;)

  • *****
19 nov 2013, 15:29
Oeh... leuk project :) .... Mja, krijg met die projecten hiero toch wel een beetje zin om de zilvere van mij ook maar te verbouwen ... 't is tenslotte winter ;)

Ik zeg: doe wat je niet laten kan!

Ik moet nog ff een paar weekjes wachten tot ik weer kan bouwen  :'(
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
19 nov 2013, 16:30
Aftellen dus alweer begonnen?
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ****
19 nov 2013, 17:40
"Die dessertkleur ben ik ondertussen ook al zat ja haha, dit is voorlopig mijn laatste tripje hier. Volgend jaar zit ik weer in de schoolbanken omdat ik een nieuwe hogere functie krijg"

Kijk dat lijkt me ook goed nieuws!! Gefeliciteerd  :D en hou nog even vol daar in die zandbak daaro. En het is hier inmiddels ook al niet alles meer. Natuurlijk kan je rijden, maar........... :'( nu is het 6,3 graden en fikse regenbuien :-\. Kortom geen lekker weer voor een ritje. Dusss rustig aan daar en als je terug bent lekker aan de kat'ten en jezelf werken. [tu]
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
19 nov 2013, 19:58
Aftellen dus alweer begonnen?

Aftellen begin ik pas in januari mee, ik wil nu niet weten hoeveel dagen ik nog moet, sleur zit er al goed in hierzo  [knife]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
19 nov 2013, 21:05
M'n oom vertelde me altijd dat ze toen in 't legioen dan nono's gingen schieten .... geen idee of 't zou helpen maarûh heb je nono's waar jij zit?


;)

  • *****
19 nov 2013, 22:32
..nono's gingen schieten..

Nono van de Aldi?  ???

                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
19 nov 2013, 22:37
Geen idee.... en ik kan het hem helaas niet meer vragen.... wat ik me kan herinneren was het in Afrika (want daar scheen dat legioen veel te zitten) en waren het nono's waar hij op schoot.....

Tsja.... afrika zandbak, peter zandbak ... en als nono's ook in een zandbak zitten dacht ik...
« Laatst bewerkt op: 19 nov 2013, 22:40 door CamoKat »

  • *****
4 mrt 2014, 18:56
Even een kleine update.

Ik heb de meeste bevestigingen voor het motorblok af, onder en de voorkant.
Het 750R blokje wat ik er nu in heb voor het passen heb ik even net zo hoog gemaakt als de 1100R om er voor te zorgen dat de kleppendeksel het frame niet raakt.

De framebuis aan de onder kant waar het blok aan vast zat samen met de middenbok heb ik verwijderd en een nieuwe buis een paar cm naar voren geplaatst omdat het blok van de GSXR korter is.

Voor de bevestigingspunten maak ik eerst een kartonnen voorbeeld om zeker te zijn dat het passen gaat.

Volgende stap is het maken van metalen steunen en vastlassen aan de nieuwe framebuis.

ook heb ik de achterzijde al weer een beetje langer gemaakt, en moet ik nog even verder afmaken en passen met het kontje van de katana.
Ik ga het weer maken zoals het was, maar maak onder het zadel plek voor de electra en de accu gaat onder het gedeelte van de duopassagier zodat de accu uit het zicht is.

hier een paar foto's  ;D











GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
4 mrt 2014, 23:46
Nice.. daar wordt goed werk verzet..  [tu]

Ik heb de meeste bevestigingen voor het motorblok af, onder en de voorkant.
Het 750R blokje wat ik er nu in heb voor het passen heb ik even net zo hoog gemaakt als de 1100R om er voor te zorgen dat de kleppendeksel het frame niet raakt.

Op de foto ziet er naar uit dat 't kleppendeksel er nog net af kan, maar voordezekerheid zou ik 't toch nog effe checken (indien nog niet gedaan)..  :-\
Verder ook het kuipje, en m.n. de zijpaneeltjes, controleren w.b. passing..
Niet dat er ruimte is om het blok nog veel te kunnen laten zakken, maar soms kunnen enkele mm's bepalend zijn..

Verder al plannen of/hoe je de ruimte achter het blok wilt opvullen..?
                                        .. . . .  .  .   .