Panzergrau past bij jou 7,5

Nieuws:

 

Auteur Topic: Panzergrau past bij jou 7,5  (gelezen 24216 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • ****
5 jun 2016, 15:47
Panzergrau past bij jou.
Dit project heb ik, zoals in het te koop topic te lezen viel van Hans over genomen, Hans bedankt!  [tu]
Even een paar plaatjes van hoe het er bij stond vanmorgen:
De gebroeders/gezusters voor de garage:


En gezamelijk in de garage:
« Laatst bewerkt op: 19 nov 2017, 20:45 door tomcat »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
5 jun 2016, 21:00
Aha.. Plek zat voor de PanzerKatze.. Dat gaat helemaal goed komen..   [tu]
Met zo'n garage tot je beschikking had ik trws zelf allang een heftafel neergezet..

Al een plannetje wat je er precies verder mee gaat doen? (Groter blok? Terreinbanden? Geschutskoepel?  ;D ) Of wil je'm eerst gewoon rijdbaar maken met een draadboom?

Hier een plaatje ter inspiratie mocht je idd het leger-thema verder willen uitbouwen..   :D
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
5 jun 2016, 23:07
Nou ik geloof niet dat ik veel inspiratie uit die plaat haal.  ;D Ik wilde eerst maar eens kijken wat het precies is en haar/hem gewoon afmaken. Dus kabelboom erop/maken. Rempomp voor, remleidingen, km-tellert, contactslot, benzinekraan, tank ontroesten aan de binnenkant? carbs reinigen, en alles eens nalopen. Dus eigenlijk zoals Hans 'em bedoeld zou kunnen hebben.
Dan die hefbrug. Daar heb ik ook wel eens aan getwijfeld. Maar ruimte heb ik niet meer, ook al lijkt dat misschien wel zo. Dat betekent dus dat ik altijd een motor op de hefbrug moet stallen. Misschien toch nog eens overwegen. De Katana staat nu op de plek waar de GSX750ES blauw/wit stond. Nu takel ik 'em gewoon omhoog met een handtakeltje (van 1 ton) en een paar hijsstroppen. Nadeel is dat je er een andere strop aan moet bevestigen tegen het slingeren/draaien.
Nog ff plaatje van vorige week bij Hans.
« Laatst bewerkt op: 19 nov 2017, 20:47 door tomcat »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
23 jun 2016, 18:15
Ondertussen maar vast een beetje met de spaghetti bezig geweest:

Helaas blijkt het schema wat zo mooi in kleur op de website staat niet helemaal te kloppen met hoe het hier zit.....kortom nog maar eens studeren.
Wel heb ik er alvast een contactslot aan gemaakt:

Uiteraard gesoldeerd en met krimpkous geïsoleerd, gezien de stroom die hier loopt gaat dat met stekkers vaak mis. Bovendien zal het straks vast wel een stuk korter moeten.
« Laatst bewerkt op: 19 nov 2017, 20:50 door tomcat »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
24 jun 2016, 00:05
Helaas blijkt het schema wat zo mooi in kleur op de website staat niet helemaal te kloppen met hoe het hier zit.....kortom nog maar eens studeren.

Ik dacht dat erg geen kabelboom op de Kat zat?  ??? En dan nog is het wellicht de vraag of het wel een GSX750S kabelboom is.. De platte stekker waarmee de instrumenten worden aangesloten is tamelijk specifiek voor Katana's, dus als die eraan zit heb je een bevestiging.. Anders natuurlijk gewoon effe navragen bij Hans wat voor kabelboom het is.. (Kabelbomen van luchtgekoelde GSX-en zijn in grote lijnen tamelijk gelijkend, met variaties w.b. land-specifieke voorzieningen, knipperautomaten voor de 1100's, check panel control units van de '84+ fietsen, en nog wat zaken..)

Uiteraard gesoldeerd en met krimpkous geïsoleerd, gezien de stroom die hier loopt gaat dat met stekkers vaak mis. Bovendien zal het straks vast wel een stuk korter moeten.

 [tu] Solderen is idd de beste verbinding, alleen wel effe in de peiling houden met losgehaalde delen dat ze met de draadjes eraan ook weer teruggeplaatst moeten kunnen worden..  ;)
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • ***
24 jun 2016, 18:00
Is Kat750 kabelboom,Patrick heeft de stekker eraf geknipt omdat hij een BiMota dashboardje had.

Rest heef de kabelboom wel een zwaar leven gehad!

  • ****
24 jun 2016, 20:51
Dank je wel Hans, dat biedt meer aanknopingspunten om verder te werken. Dan heb ik nog een andere vraag. Voor het opsluiten van de stuurpen dacht ik daar zal een "ES kroonplaat opsluitbout" ook vast wel in passen......nee dus.
Je had er toch een pen van een GSX750s/originele pen in zitten? (pen overgezet in kroonplaat van Fireblade) Dan zal ik eens naar de dealer voor een bout, maar wel fijn om te weten of ik dat van de pen goed heb onthouden.
Contactsleutels aangekomen?
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • No avatar
  • ***
25 jun 2016, 20:28
Hoi,

Sleutels uiteraard aangekomen 😊 dankjewel!
Ik zal nog eens zoeken naar die bout,dacht dat ik 'm in dat tupperware bakkie gedaan had.Pen is idd. wel een Suzuki pen.
Ik heb foto's gestuurd naar jouw privé mail adres,mischien leuk om hier te plaatsen,mij lukt 't iig. niet😒....

  • ****
25 jun 2016, 23:19
Oei, ik zal nog eens goed in de doos met onderdelen kijken dan Hans.
Bijgaand de foto's van de GSX:



Ik zie een Suerbikestuur, andere uitlaat(demper), aangepast voorspatbord (mooi gedaan!) ander buddy, anders knippers voor en achter, andere achterband.
Is een erg leuk ding geworden zo  [tu]
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
15 jul 2016, 13:39
Hoi,
Ik zal nog eens zoeken naar die bout,dacht dat ik 'm in dat tupperware bakkie gedaan had.Pen is idd. wel een Suzuki pen.
Ondertussen wat aan de Panzergraue kat aan het prutsen.
Eerst nog maar eens goed in het bakje onderdelen wat ik van Hans bij de motor had gekregen gezocht. Helaas geen stuurpenbovenkantop sluitbout gevonden, dus Hans mocht je die tegenkomen....Bij CMSNL zie ik bij de GSX750 een moer en geen bout??? En hier zit duidelijk binnendraad in, maar welke schroefdraad...
Edit, ik denk M12x1,25...wie weet dit?

Ook ben ik met de kabelboom bezig. Eerst was ik aan de gang met het mooie kleurenschema van de wepsijt alhier. Ik hield alleen een onderdeel en een heel stel draadjes over....

Blijkt het om een automatischeknipper lichtafslagdinges te gaan. Kortom die kan wel weg met z'n draden, knipper de knip. Kan weg want geen originele teller met snelheidsmeting voor dit kastje.

Ook aan de carbs ga ik nog wel ff wat moeten doen:

Wellicht pas de chokeplunger van een ES carburateur, of wellicht kan er een complete ES carbset (heb ik er nog 2 sets van liggen) in, maar goed eens uitzoeken wat daarvan hetzelfde is. Voorlopig ben ik in ieder gaval zoet bezig.
« Laatst bewerkt op: 15 jul 2016, 20:05 door tomcat »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
15 jul 2016, 16:45
Goed bezig Kees!

Ik heb eventueel nog wel wat carburateur onderdelen over hier als je wat nodig hebt?
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
15 jul 2016, 19:58
Hey Peterrr,
Vanmiddag op zoek geweest naar een kabelbreuk en deze gevonden en gerepareerd. Verder de carburateurs losgehaald maar er nog niet uitgetrokken. Dan eens kijken wat ik nodig zou hebben. Maar al vast bedankt voor het aanbod.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
15 jul 2016, 20:48
..Bij CMSNL zie ik bij de GSX750 een moer en geen bout??? En hier zit duidelijk binnendraad in, maar welke schroefdraad...
Edit, ik denk M12x1,25...wie weet dit?

De schroefdraad-maat weet ik niet (wrs idd M12x1,25), maar als het een Suzuki stuurpen is dan is die bout tamelijk standaard en veel toegepast o.a. op de 1100 Katana's..



Er zijn 2 type's: 51352-43530 en 51352-31305 (dit zijn "superseded" onderdeelnmmr, uiteenlopende orig. partno's verwijzen allen naar 1 van de 2 bouten..)
Het lijkt me dat de schroefdraad hetzelfde is en dat het verschil wrs in de lengte zit..
Bij deze bout hoort ook een ring (apart ondrdl) en die moet je wrs een stuk dikker/forser kiezen om e.e.a. op jouw kroonplaat toe te passen.. De Suzuki kroonplt in balhoofdstelcombina ties waar die bout wordt gebruikt hebben geen doorlopend stuurpen-gat, maar zijn afgesloten met alleen een kleiner gat waar die bout in past..


Een dikke overlappende ring zal dan nu dus die functie moeten overnemen en de afstand overbruggen tussen bout en kroonplaat..


                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
16 jul 2016, 10:31
En wederom bedankt Arnout!
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ***
16 jul 2016, 21:21
Misschien nog wel liggen zo een balhoofd/stuurpenbout , ga morgen ff zoeken


Niet gevonden helaas
« Laatst bewerkt op: 17 jul 2016, 14:41 door katanasp »