Deense nieuwkomer

Nieuws:

 

Auteur Topic: Deense nieuwkomer  (gelezen 4100 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • No avatar
  • *
16 jan 2018, 11:33
Dag, ik wil mezelf en mijn motor graag voorstellen. Ik ben een motorrijdster, woonachtig in Denemarken sinds ruim een jaar en sinds kort in het bezit van mijn eerste Deense motor.  Ik moest mijn vorige motor, een BMW k100 rs uit '81 helaas verkopen, de import naar Denemarken was onbetaalbaar. Aangezien ik geen grote portemonnee heb en de tweedehands motoren hier twee keer meer kosten dan in Nederland, was ik erg blij een Suzuki GS 650 G Katana uit '81 te kunnen vinden voor een acceptabele prijs. Er is de komende jaren wel wat werk aan, dus ik hoop zeker wat goede tips te kunnen vinden op deze website  :)

  • *****
16 jan 2018, 19:36
Hallo en welkom hier Deense Alex  ;)

Je keus voor aanschaf van een GS650G Katana is interessant. Het is op zich een onverwoestbaar ding dat blijft rijden als je tenminste wel (kleinere) mankementen voor lief neemt en die zelf kunt fixen. Gezien de leeftijd en stand van (m.n. elektronische) techniek t.t.v. de bouw, moet je daar dus wel op rekenen.
Is het verder ook nog de Katana-vormgeving geweest die bepalend is geweest bij je keus?

Valt er in Denemarken trws nog een beetje leuk te rijden in vergelijking tot NL? Of zal de 650 Kat voornl. gebruikt worden als transportmiddel (woon-werk) i.p.v. als een vrijetijds-/liefhebbersding?

Pittige prijzen idd in DK. Wonen schijnt daarentegen juist weer relatief goedkoop te zijn (maar wrs is alles goedkoop in vergelijking tot de NL-se koop-/huurprijzen..)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
17 jan 2018, 15:17
Welkom!  [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
17 jan 2018, 19:40
Welkom Alex :)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
17 jan 2018, 20:52
Welkom mijn Katana rijd momenteel rond in Helsinki Finland

  • ****
18 jan 2018, 22:23
Welkom Alex, erg leuke Katana!!
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ***
19 jan 2018, 16:29
Welkom hier en succes met je Kat.
Katana ni rei

  • ***
19 jan 2018, 22:53
Welkom  [tu] [tu]
Katana1100sz  Katana1100sz

  • No avatar
  • *
1 feb 2018, 10:28
Arnout, ik vond het model idd erg mooi, het moment dat ik de Katana zag op internet dacht ik, dat is 'm! Dat had ik ook met mijn BMW, dus ik ga maar gewoon op mijn gevoel af dan. Elektronisch werkt alles prima, een beetje contactspray deed wonderen voor de haperende knipperlichten. Ik heb een motor gekocht primair om naar mijn werk te gaan, al wil ik er ook graag mee touren. Denemarken is prachtig om te rijden, vooral in de meer heuvelachtige delen.
Een huis kopen op het platteland is idd goedkoop, wellicht goedkoper dan in Nederland, maar als je afhankelijk bent van een grote stad is het reizen wel lang. Rond Kopenhagen is alles te duur, althans voor mij, als je niet alleen wilt werken in je leven, maar ook wilt leven zeg maar...

  • *****
2 feb 2018, 16:23
..een beetje contactspray deed wonderen voor de haperende knipperlichten.

Aha.. Soms zijn dingen een stuk eenvoudiger dan ze in eerste oogopslag lijken..  :)

Denemarken is prachtig om te rijden, vooral in de meer heuvelachtige delen.

Reden dat ik ernaar vroeg is ook ook omdat de volgende EuroKat in Denemarken wordt gehouden, en het voor de aantrekkelijkheid erg uit zou maken of de heen-/terugrit een beetje interessant zou zijn. (N-Dtslnd iig niet, naar men zegt.)

Een huis kopen op het platteland is idd goedkoop, wellicht goedkoper dan in Nederland, maar als je afhankelijk bent van een grote stad is het reizen wel lang. Rond Kopenhagen is alles te duur, althans voor mij, als je niet alleen wilt werken in je leven, maar ook wilt leven zeg maar...

"Iedereen" wil tegenwoordig in een grote stad wonen, maar daar zitten dus ook (vooral financiële) nadelen aan.
                                        .. . . .  .  .   .