oldtimers weer wegenbelasting betalen

Nieuws:

 

Auteur Topic: oldtimers weer wegenbelasting betalen  (gelezen 3798 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • ***
23 dec 2013, 01:42
tis eigenlijk te gek voor woorden, moeten we gewoon weer wegenbelasting gaan betalen voor die mooie oude katana's waar maar een paar 1000 km per jaar wordt opgereden >:( >:( >:(.
ik vindt het niet normaal maar ja een hobby mag geld kosten  8) 8) 8)
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ***
23 dec 2013, 01:45
ik kreeg gewoon 2 van die briefen, als ze die al niet versturen scheelt dat toch weer wat centen voor die k*t regering. [tdown] [tdown] [tdown]
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ****
23 dec 2013, 16:03
Tsja, het is niet anders. Ben nog blij dat ik geen 3 amerikaanse auto's op gas het van een jaar of 30 oud. Je zou toch zeggen er is al vrijstelling verleend, maar blijkbaar kan je die dus zo weer intrekken. Hoezo verworven rechten??  [knife] Nu gewoon 3x voor een ouwe Zukizuki betalen. Maar hopen dat het hier bij blijft dan, en dat de apk voor motorfietsen ons bespaard blijft. Ik ben er bang voor.... [tdown]
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
23 dec 2013, 18:09
Yes.. Hier ook 2 identieke brieven in de bus gehad..  ::)
De overheid komt geld tekort, en komt dat nu op allerlei terreinen bij de burger ophalen.. "Bezuiningen" noemen ze dat..  >:(

Tja, de verschillende belastingen worden allang niet meer gebruikt voor hetgeen waarover geheven worden.. (totale pot MRB, brandstofaccijns, BPM en BTW hierover is veel groter dan er wordt uitgegeven aan wegen) ..Dus kan me eerlijk gezegd niet meer verbazen over de onredelijkheid van zoiets als het opheffen van de oldtimervrijstellin g..  :-\

Nu wordt er wel een soort overgangsregeling aangeboden (d.w.z. je wordt al meteen in dit hokje ingedeeld) als je in de wintermaanden (dec/jan/feb) je oldtimert in de garage houdt.. Men ziet natuurlijk de massale protesten anders al komen..

"Verworven rechten"? Tja, die blijken net zoveel waard als de met de voeten getreden verkiezingsbeloftes ..  :-X

Soms ben ik jaloers op de situatie in Belgie.. Daar hebben ze 541 dagen geen regering gehad (tot eind 2011), en desondanks (of dankzij?) gaat de economie er beter dan hier.. :D
« Laatst bewerkt op: 23 dec 2013, 21:46 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
24 dec 2013, 16:44
Volgens onze "fieteserclub" komt er tot 2022 geen motorfietskeuring:
http://www.anwbmotor.nl/nieuws/voorlopig-geen-apk-voor-motoren
Nou maar hopen dat er tussentijds niet weer meer geld nodig is waar wij voor mogen gaan dokken. :o
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
24 dec 2013, 16:54
Wat?? wegenbelasting betalen?? potjandorie [knife]

nou dan zal die keuring er in de toekomst ook wel komen.. verbaasd me niets als het nog voor 2022 zal zijn.
(tegen die tijd hoop ik mn motoren wel af te hebben haha)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
24 dec 2013, 17:41
Yep hier ook 2 van die brieven.
Wij kunnen meer betalen, van de gepensioneerde wordt geld ingehouden, je ouwe oma wordt uit het verzorgingshuis getrapt en die mag je straks zelf verzorgen ..... maar de kosten van Brussel moeten kost wat kost betaald worden. .....oja en achmed moet natuurlijk z'n subsidie krijgen voor z'n halal slagerij....

  • No avatar
  • ***
28 dec 2013, 10:58
Ik heb naast 5 oude motoren ook een aantal oude auto's, waaronder twee zware oude diesels, die straks per kwartaal ongeveer E 650,- kosten per auto (!).
Nu alles maar gewoon geschorst en kijken wat ik ga doen.

Ik steun sowieso de zaak die www.vrijstellingold timer.nl nu gaat aanspannen tegen de overheid. Het zal niet eenvoudig zijn, maar ze hebben een kans.
Ze vragen E 50,- als toezegging om de haalbaarheid van de zaak te onderzoeken.
Iedereen die E 50,- kan missen, graag toezeggen/doneren!

Vind hoe de overheid nu aan het graaien is en weer de oldtimers hiermee pakt, beneden peil.
Argumenten kloppen niet, vertrouwen van de burger wederom gekrenkt.

Hoop dat hier ook wat mensen zijn die willen steunen, deel i.i.g. het bericht en het initiatief van www.vrijstellingold timer.nl!

  • ***
28 dec 2013, 15:53
Mja.... als je een ouwe pickup heb voor op 't dorp, kan je 'm nog omkeuren naar iets agrarisch en je kenteken inleveren... ben je ook meteen van de apk af.
Maar als je voor dagelijks gebruik bijv. een Mercury Grand Marquis hebt ben je d'r toch behoorlijk zuur van  >:(

  • *****
28 dec 2013, 17:36
Ik steun sowieso de zaak die www.vrijstellingold timer.nl nu gaat aanspannen tegen de overheid. Het zal niet eenvoudig zijn, maar ze hebben een kans.
Ze vragen E 50,- als toezegging om de haalbaarheid van de zaak te onderzoeken.
Iedereen die E 50,- kan missen, graag toezeggen/doneren!

hmm tja, die 50 euro is dan maar net onder wat ik voor die nieuwe MRB kwijt zal zijn.. ("kwart van max. 120 euro" keer 2).. "it defies the purpose" een beetje..  :-\
het is idd een ander verhaal als je echt een verzameling oldtimers hebt..
ik vind het zeer positief dan men de strijd aan gaat, en zich niet zomaar een wet laat afpakken, maar ik vrees dat voor veel bezitters de hoogte van die donatie niet echt in verhouding tot het doel staat.. zonde..  :-\
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • ***
28 dec 2013, 18:32
Ja, ik snap dat wel.
Voor een motor-bezitter met een enkele motor blijven de extra kosten a.g.v. de nieuwe mrb regels binnen de perken.
Het gaat mij eigenlijk nog meer om het principe van falend beleid, waardeloze argumenten en een falende 1e kamer dat ik die actie steun.
Dat ik een aantal auto's en motoren nu maar ben gaan schorsen is ook vervelend natuurlijk.