Oldtimer MRB en toch blijven rijden in de winter?

Nieuws:

 

Poll

Oldtimer MRB en toch blijven rijden?

Ja, als het mooi weer is om te rijden houdt niemand mij tegen!
2 (50%)
Ja, al was 't maar om hiermee tegen de overheid in te gaan.
0 (0%)
Tja kweet niet.. zit zelf ook te twijfelen..
1 (25%)
Nee, regels zijn regels, bovendien heb ik zelf de oldtimer MRB gekozen.
0 (0%)
Nee, ik betaal me al blauw aan bekeuringen en wil niet ook nog een boete hiervoor riskeren.
1 (25%)
N.v.t., want ik rij sowieso niet in de winter vanwege de kou of sleutelwerk o.i.d.
0 (0%)
N.v.t. want ik betaal voor de gewone MRB en kan dus gewoon doorrijden
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

Auteur Topic: Oldtimer MRB en toch blijven rijden in de winter?  (gelezen 6984 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
5 dec 2015, 16:49
Heb zoals velen hier weer een acceptgiro van de belastingsdienst ontvangen voor de "overgangsregeling voor oldtimers", net zo als verleden jaar.  ::) Ik kan me vaag herinneren ooit de keus tussen reguliere motorrijtuigenbelas ting en een verlaagde versie voor motorfietsen ouders dan 25 jaar voor te zijn gelegd. (Wrs toen men de vrijstelling voor oldtimers weer in had getrokken..  :( )
Hoewel ik zelf toch geen "doorrijder" ben, en zeker de Kat niet aan pekel wil blootstellen, is het momenteel begin december af en toe toch nog redelijk weer om te gaan rijden. De kwestie is dan echter dat je officieel tot maart niet de weg op zou mogen, want dat is de voorwaarde van het goedkopere tarief..  :-\
Mijn vraag is dan dus: ..Niets van aan trekken en gewoon gaan rijden? Gevolgen van een evt. controle zien we later wel? Of..?
« Laatst bewerkt op: 5 dec 2015, 17:03 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
5 dec 2015, 23:39
Blijf natuurlijk achterlijk dat je eerst iets toezegt, en het dan vervolgens vrolijk weer intrekt.........Ove rheid is eenn zeer onbetrouwbare partner. Maar omdat ik ook nog een andere brommert heb was ik daar vandaag mee aan het rijden door Rrrrrrrttrdm. Lag overigens bijna op m'n snuit  [knife]
Ik heb geen idee wat de bekeuring overigens is, weet iemand dat hier wel?

Overigens onlangs een bekeuring gekregen (van 700 pietermannen [lecture]) dat ik niet verzekerd zou zijn. Echt wél dus. Eh, neehe, dat kunt u zelf dus nooit bewijzen dat moet de verzekering doen. Huh, maar ik heb toch een groene kaart en betaald? Nou nee, dat is onvoldoende de verzekeringsmaatsch appij moet aan ons blablabla.........E cht een belachelijke redenering. Voordat je dat dus allemaal weer op z'n pootjes terug hebt. Dus ik ben benieuwd hoe ze dit bij vermeend onrechtmatig gebruik gaan "bewijzen" en of er nog verweer mogelijk is.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
6 dec 2015, 14:19
Ik heb geen idee wat de bekeuring overigens is, weet iemand dat hier wel?

Bij geen / te late / verkeerde betaling van de MRB krijg je een naheffingsaanslag van de belastingdienst lees ik net hier op hun site..
Dat lijkt erg mild tenzij de die naheffing niet betaald en vervolgens een verzuimboete van 158 euro krijgt..
Als ik het dan goed begrijp (en men het ook zo uitvoert) dan lijkt het tamelijk safe om toch gewoon de weg op te gaan als het enige is dat je riskeert het alsnog betalen van het volledige/normale tarief voor motorfietsen is.. Toch?

Overigens onlangs een bekeuring gekregen (van 700 pietermannen [lecture]) dat ik niet verzekerd zou zijn. ..

Aii.. da's knap vervelend.. (heb een hekel aan de hele verzekeringssector) Maar op zich zou het geen probleem moeten zijn voor je verzekeraar om dat idd zelf aan de plisie/CJIB/whatever door te geven.. Dat doen ze over allerlei andere zaken sowieso altijd ook al, dus.. Het zou kunnen dat er een fout is gemaakt met het doorgeven van je verzekeringsstatus aan de databank.. Je kunt iig m.b.v. de kenteken-check zelf zien of je motor daar geregistreerd staat..
Als het blijkt dat je verzekeraar een fout heeft gemaakt, lijkt me dat een reden om naar een ander over te stappen.. Of iig kun je daarmee dreigen als men niet/traag meewerkt met het oplossen van je probleem.. (en daarna alsnog overstappen..  ;D )
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
6 dec 2015, 17:51
Citaat
Huh, maar ik heb toch een groene kaart
De pest van die groene kaart is, dat als je in januari 1 maand premie betaald, je een groene kaart krijgt die een jaar geldig is. Betaal je de rest van het jaar niet, dan heb je dus nog steeds een "geldige" groene kaart terwijl je niet verzekerd bent. Als je gewoon je premie gelapt hebt dan heeft je verzekering iets niet doorgegeven aan het RDW. Wat ook nog wel eens gebeurde bij kleine verzekeringsmaatsch appijen/tussen personen, dat die de munten in eigen zak staken. Pas als er om een bewijs van de verzekering werd gevraagd omdat die auto/motor door de gendarmerie was gecontroleerd of een aanrijding had gehad, werd die bij het RDW aangemeld onder het mom van "ach wat stom, vergeten door te geven".
Heb zelf al een keer gehad dat ondanks dat ik voor een heel jaar betaald had, mn motor niet verzekerd bleek te zijn. De verzekering had het verkeerde kenteken afgemeld. Scheelde 1 letter met mijn kenteken  [no]
Maar om op de vraag terug te komen: Ik rij het hele jaar door en betaal het normale tarief.
Katana ni rei

  • *****
7 dec 2015, 19:16
..Wat ook nog wel eens gebeurde bij kleine verzekeringsmaatsch appijen/tussen personen, dat die de munten in eigen zak staken. Pas als er om een bewijs van de verzekering werd gevraagd omdat die auto/motor door de gendarmerie was gecontroleerd of een aanrijding had gehad, werd die bij het RDW aangemeld onder het mom van "ach wat stom, vergeten door te geven".
..

Fijne lui die verzekeraars..  [no]  En tussenpersonen moet al helemaal mijden..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
8 dec 2015, 22:28
Ik mijn tussenpersoon maar even beter in de gaten houden dan!

Ik vind het het ook een belachelijk idee dat je dan met een oldtimer tot maar ff niet de weg op mag, maar omdat ik ook geen doorrijder ben vind ik het wel even best.
Pekel op de motor vind ik ook zonde, dus ze blijven mooi in de garage staan tot maart..
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
9 dec 2015, 17:47
Tsja, zo zie je maar dat ik wat te naief/braaf ben....Ik betaal gewoon op tijd de premie voor een heel jaar. Wat pekel betreft ben ik het helemaal met Peter eens, maar er ligt nu echt geen pekel op de weg. En ik vind een ouwe GSX een prima wintermotor. Als de weg niet al te nat is en het is 5 graden of warmer kan je prima rijden. Van wind heb ik nooit echt veel last, tenzij het echt gaat stormen. Nu dus best te doen met rijden.
Nog een paar weken en dan op naar het voorjaar!!  :)
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ***
10 dec 2015, 11:41
Gewoon betalen die 31 euries, en sporadies rijden met mooi weer.
Vroeger met me ford capri ook altijd de wegenbelasting ontdoken maanden lang, en dan af en toe weer een keer betalen, hoop geld mee uitgespaard, ja nu hoef je het niet meer te proberen, krijg je gelijk een herinnering.
Katana1100sz  Katana1100sz