film met katana 1100

Nieuws:

 

Auteur Topic: film met katana 1100  (gelezen 7602 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
31 dec 2011, 10:42
film met katana 1100 voor de liefhebber

http://www.youtube.com/watch?v=_ZDSa3nOX90
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
31 dec 2011, 14:48
Leuke plaatjes, maar waar het nou precies over gaat?
De katana zullen we maar denken!!
Goede jaarwisseling
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
31 dec 2011, 18:49
Leuke plaatjes, maar waar het nou precies over gaat?
De katana zullen we maar denken!!

heb even wat zitten graven op google en de film "Kirin" is dus een verfilming van de gelijknamige manga (japanse strip)..
hier meer info..

mooie cover gevonden van een van de manga-uitgaven..



haha.. "and the soul accelerates with a full throttle!!" ..ik lig altijd in een deuk om dat kromme en aangedikte engels dat japanners gebruiken om dingen op te leuken..  :D

hoop t.z.t. de film ergens te kunnen downloaden (incl. subtitles  :D ) en e.e.a. te kunnen bekijken.. de trailer laat iig al mooie plaatjes zien..  :)
« Laatst bewerkt op: 1 jan 2012, 04:52 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
2 jan 2012, 21:57
OK, dat is mooi om te weten. Enne mocht je de film tegenkomen een mooi nzb'tje zou niet gek zijn zal ik maar zeggen, alleen niet hier neerzetten want dat mag niet van brein.
Ik kreeg trouwens van een collega een mooi blad in handen zo vlak voor de jaarwisseling. Zo te zien uit het engels vertaald in het duits (jilch :(   ) maar wel een leuk artikel over een verbouwde katana.
Het blad heet "Classic Bike Mechaniker" (op z'n duits dus) nr 5/2011.
Indien onbekend dan kan ik het artikel wel scannen. Alleen kan ik dat hier dan plaatsen? (hoe??)
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
4 jan 2012, 01:11
OK, dat is mooi om te weten. Enne mocht je de film tegenkomen een mooi nzb'tje zou niet gek zijn zal ik maar zeggen, alleen niet hier neerzetten want dat mag niet van brein.

nzb? ..nieuwsgroepen?  ::) is mij veel te omslachtig..  :-\  ik zit meer in de .torrent-hoek of gewoon regelmatig de diverse "watch-online-movie" sites in de gaten houden..
"brein"? pfff.. wat een stel maffiosi..  >:( die zitten er echt niet voor de "kunstenaars" maar puur voor zich zelf..  ::)

Ik kreeg trouwens van een collega een mooi blad.. ..leuk artikel over een verbouwde katana.
..
Alleen kan ik dat hier dan plaatsen? (hoe??)

natuurlijk kun je dat hier plaatsen!!  :D "hoe" staat beschreven in de FAQ
(al zijn wgs het nieuwe forum de bestandsgroottes wat anders.. weet het niet uit m'n hoofd.. effe opgezocht: voor bijlages max. 128kb per plaatje, max. 192kb aan plaatjes per bericht, max. 4 plaatjes per bericht..
voor zowel bijlages als online-gelinkte plaatjes max. 650 px breed.. als e.e.a. niet lukt dan gewoon de boel naar mij doormailen, en ik zal er mee aan de slag gaan..)
« Laatst bewerkt op: 4 jan 2012, 01:24 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
18 jan 2012, 18:50
..en er is een website: http://www.kirin-movie.com  8)
volledig japans, dus alleen plaatjes kijken..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
18 jan 2012, 23:14
Wat een goeie film zeg !

Het lijkt erop dat de hoofdpersoon (in t witte pak) besluit na een erfenis ( die hij wel met zn zus moest delen) een Hayabusa aan te schaffen.
Na een uitgebreide testrit mist ie toch dat nostalgische gevoel dat hij kreeg toen hij achterop bij zn pa op de ET in de jaren 80 door Shizuoka knalde.No deal dus.
Tijdens het joggen de volgende ochtend spreekt ie toevallig iemand die nog een volledig orginele GSX1100SZ in de schuur heeft staan, voor weinig.
Ze spreken af en de proefrit resulteerd dit maal wel tot een koop.
Ontevreden met de standaard showa's en het ontbreken van een oliekoeler wordt de nieuwe aanwinst bij de firma Unicorn geupdated.
Na een dag rijden tijdens een rustmoment in een verlaten tunnel beleefd onze verse Katanist een ultiem en intiem gelukzallig gevoel, hij heeft de juiste motor aangeschaft.

In de 2e verhaallijn krijgt een andere motorrijder ( de man in het zwarte pak ) van zn oom ( een groot Porsche 911 liefhebber) als kado voor het halen van zijn rijbewijs A een GSx750SE (beginnend bestuurder, dus dus een geknepen versie) uit zijn uitgebreide verzameling voertuigen.
Niet goed beseffend wat voor cultuurhistorish model hij heeft gekregen neemt hij met veinzend dankbetuigen zijn kado aan.
Puur belust op vermogen ( zijn droom was natuurlijk zo'n Busa) valt zijn eerste rit op de SE zwaar tegen.
Hij zet het daarom maar op een zuipen en treft in de kroeg een oude schoolmaat.
Het gesprek gaat eerst over Porsche's en daarna uiteraard over motorfietsen en het blijkt dat zijn maat al jaren op een Honda rijdt.
Hij ervaart deze machine als uitermate betrouwbaar met weing onkosten aan onderhoud.
Het rijwiel gedeelte is wat verouderd maar aan verkopen denk hij zeker niet.
Na een pilsje of 10 klinkt Andre Rieu door de speakers en sluit de tent.
Buiten treft hij een figuur in een witte outfit die het kado van zijn oom al een tijdje gadeslaat.
Het blijkt dat deze, wat arrogant overkomende man in het wit een zelfde model Suzuki rijdt en ze besluiten de volgende dag met zn 3 en een tourtocht te maken.

Onze 1100 rijder moet die ochtend nog wel ff naar kantoor en op ziekenbezoek bij zn nichtje maar is gelukkig om 12 uur al klaar met die bijzaken om weer lekker te kunnen rijden

De toertocht die bedoeld was om beide Katanisten dichter bijelkaar loopt uit op een drama.
De oppermachtige 1100 met arrogante bestuurder, de geknepen 750 met onervaren op powerbeluste beginnend bestuurder, maar vooral de haatzaaiende Honda rijder ( tevens lid een motorclub ) die de kloof tussen hun beiden bewust vergroot, zorgt voor een zeer gespannen sfeer na een uurtje knallen op de ringweg van Tokio.

De oom die een huilend telefoontje krijgt van zijn lievelingsneef ( ..het is gewoon niet eerlijk, snif ) besluit die vervelende 1100 rijder een lesje te leren en pakt zn Porsch.

De wilde rit duurt eigenlijk iets te lang, het is al snel duidelijk dat de 911 geen parij is voor de Katana. Wel goeie beelden natuurlijk.

Het einde van de film vind ik wel weer wat verwarrend.
Waarom ligt onze 1100 held opeens met zn zus in bed?
Nou ja, het blijft een Japans film natuurlijk, wel een meesterwerk !
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
19 jan 2012, 17:37
wow.. een complete samenvatting! (pas op: spoilers! ;))
Danny waar heb je de film kunnen vinden/zien?
..en ik neem aan met ondertiteling, of is je japans zo goed?  :D
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
19 jan 2012, 19:17
"haatzaaiende H*nda-rijder"  ;D

Vind het nu al een goeie film!

Weet je zeker dat het z'n zusje is waar hij mee in bed beland?
Japanse meisjes lijken allemaal op elkaar  ::)

Stefan

  • *****
19 jan 2012, 20:44
Heb je de film gezien Danny? ik wil wel even weten waar ik hem kan kijken  8)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
19 jan 2012, 21:37
ehm....
Bij het bekijken van de screenshots ( http://www.kirin-movie.com/gallery.html ) leek me dit wel een vrij logisch script  :P
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
21 jan 2012, 00:51
haha..!  :D  Danny, mocht de fietsenbiznizz in 't slop geraken dan ligt er iig nog een carriere als scenarioschrijver in 't verschiet..  ;D
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • **
23 jan 2012, 23:44
Brommer
Een oud leerling van mij judo karate heeft in Leiden Japans gestudeerd en helpt mij met vertalen.Als er behoefte aan een vertaling is over de film dan kan ik dat overleggen met hem.Maar Daan zijn uitleg lijkt mij ook goed.
Hoor wel
Sensei

  • ****
31 jan 2012, 16:47
 ;D Geweldige uitleg, vooral het laatste... ROFL!
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *
30 mrt 2012, 20:32
Haha wauw Daan spannend verhaal!
Ik zat er helemaal in! 8) Je vertelt het heel mooi, beeldend  :)
"haatzaaiende H*nda-rijder"  ;D

Vind het nu al een goeie film!

Stefan
Sluit ik me bij aan! ;D