Nieuwe Katana ?

Nieuws:

 

Auteur Topic: Nieuwe Katana ?  (gelezen 8413 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • ***
7 nov 2017, 19:56
Hier in het beging de nieuwe Katana , of hij  er ooit komt
https://www.youtube.com/watch?v=pjKGRospD0M&app=desktop

  • *****
7 nov 2017, 22:04
Hmmm.. Dat ziet er nog niet eens zo beroerd uit als ik het vergelijk met eerdere ontwerpstudies en pogingen..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
8 nov 2017, 14:35
Had em al gespot ja, ziet er cool uit!
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
4 okt 2018, 03:30
En het is officieel.. De Katana-reïncarnatie zal daadwerkelijk in productie gaan en in 2019 uitgebracht worden in de Suzuki-lineup!



Basis is net als bij het origineel afkomstig van een straatmodel dat zich al bewezen heeft, nl. nu de GSX-S1000. Prima prestaties dus.
W.b. de vormgeving vind ik het lang geen onaardige interpretatie al doet het plaatwerk wel wat over-gedesignerd aan met de vele gefragmenteerde vlakken en het missen van heldere vloeiende doorgaande lijnen. W.d.b. is het daarmee echter wellicht wèl geheel van deze tijd.
Ook wel jammer is de afwezigheid van clip-ons en het kiezen voor een comfortabel all-road stuurtje. Dit komt het rijgenot ongetwijfeld ten goede, maar hierdoor ontbreekt toch wel een beetje de aggressieve uitstraling die men meestal probeert mee te geven aan sportmotoren.
Verder ligt het in de lijn der verwachting dat het lelijke spatbordding kort na aanschaf in de vuilnisbak zal verdwijnen.

Mooi of niet? Ook deze oude discussie lijkt weer nieuw leven ingeroepen te worden. Zelf denk ik dat vanuit sommige hoeken gezien deze nieuwe versie zeer fraai oogt, maar vanuit andere standpunten heb ik hooguit een soort meh-gevoel..  :-\

Over het algemeen heb ik toch een positieve indruk, want i.t.t. eerdere Suzuki's die ten onrechte met het Katana-label bestickerd werden (o.a. GSX600/750/1100F) lijkt Suzuki met deze uitgave zich dit keer wel volop de moeite getroost te hebben de oorspronkelijke Katana-vormgeving te daadwerkelijk in een nieuw jasje te steken.
Na de klapkat is dit dus een new-new-Katana.  :D

Verdere specs, foto's en filmpjes ook nog hier te bekijken.
« Laatst bewerkt op: 4 okt 2018, 03:32 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
4 okt 2018, 20:25
nieuwe katana ;D

Ik vind het goed gedaan, maar idd, je vind em mooi, of je vind het niks.
Had al veel negatief commentaar gezien op facebook over het stuur en het spatbord/kentekenplaat houder.
Verder vind ik het een gaaf ding

Maar als een oude kat een modificatie kan krijgen, kan deze het zeker ook.
zie hier wat ik vond:





Clip on stuurtje en een iets langer strakker kontje maakt er al weer heel wat anders van.
De SD kleurenstelling staat em ook wel vind ik.

anyway.. ik ga ff sparen denk ik, hij zal wel duur worden dus ik denk dat ik weer ff 2 jaar op uitzending kan gaan :-\
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
5 okt 2018, 12:12
Vind 'm ook wel wat hebben. Goede basis met ruimte voor verbetering...
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ****
13 okt 2018, 20:23
Tja, best wel geslaagd voor een retro.
Met uitzondering van dat chopperstuur... ;D
Aardig wat stijlelementen van de oerkat zijn in een modern jasje geboetseerd.
Zal ook niet verkeerd rijden lijkt me.
Het enige jammer is dat het geen "knaller" is geworden, een stalen vakwerk frame b.v , LCD tellerunit in de oude layout, mystery-knoppen aan de zijkant met een functie, etc....
Een nieuw ontwikkeld luchtgekoeld blok is naturlijk te veel gevraagd van de firma Suzuki maar het mocht van mij nog wel wat "geiliger".
En waarom zijn wij niet geraadpleegd overigens !
Prijs is nog niet bekend maar ik gok rond een rooitje of 14....,15...
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
16 okt 2018, 19:36
..
Het enige jammer is dat het geen "knaller" is geworden, een stalen vakwerk frame b.v , LCD tellerunit in de oude layout, mystery-knoppen aan de zijkant met een functie, etc....

Yep, Suzuki heeft met deze heruitgave voor een veilige interpretatie gekozen ter wille van het vergroten van het verkoopsucces. Meest duidelijke knieval dus het monteren van die apehanger waarmee men natuurlijk hoopt de toegankelijkheid te maximaliseren. Maar ondanks het missen van de mystery-knoppen zijn andere stilistische details wel overgenomen. Kijk b.v. naar de 3 streepjes op de zijdeksel, de "vleugeltjes" onder de kuip (waarin de opgenomen lampjes wrs toch niet aan regels voldeden en men losse knippers heeft toegevoegd), de soort-van rechthoekige (led)koplamp, 2-kleurig zadel, en uh..
 


Een zwarte uitlaatdemper aan beide zijden had een verdere leuke voortzetting geweest, maar de moderne compacte demper past niet aan de linkerkant vanwege de ketting.
Ik begrijp dat de tellerunit wel speciaal is ontworpen voor deze New New Kat, en dus niet van de GSX-S1000 is overgenomen. Behalve de zwarte achtergrond en het Katana-logo, is de half-cirkelvormige baan van de toerenteller wrs geïnspireerd op het iconische voorbeeld van de oerkat.



Maargoed.. Het kon slechter..  ;)
Ander voordeeltje van deze nieuwe uitgave is de heropleving van interesse en waardering (en marktwaarde  [winky] ) van de oer-Katana's.

..
Maar als een oude kat een modificatie kan krijgen, kan deze het zeker ook.
zie hier wat ik vond:
..

Idd.  8)
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
18 okt 2018, 19:53
Coole tellerunit!

Ja dat stuur vind ik ook niks, ook al zal het meer comfortabel zijn.
Ik zou er clip ons op maken, de kont veranderen, en dat gekke spatbord/kentekenplaathouderding verwijderen.
Maar blijf het een cool ding vinden, en het is helemaal leuk dat ze de katana weer nieuw leven inblazen
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
19 okt 2018, 23:38
Zoiets ?
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
20 okt 2018, 18:48
Zoiets ?

Beterr!  [yes]
Nu je toch aan het fotosjoppen bent, wellicht het ruitje iets hoger maken? ..en een stalen buizenframe dat beter bij het plaatwerk aansluit zou ook niet gek zijn, en een luchtgekoeld blok zou eigenlijk verder ook wel fraaier ogen dan dit watergekoelde..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
6 nov 2018, 23:25
De New New Katana naast klassiek zilvergrijs metallic nu ook aangekondigd in zwart!



Hmm.. M.i. worden de Katana-lijnen hierin toch een stuk minder herkenbaar..  :-\
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
8 nov 2018, 20:06
Ja, zwart zorgt er inderdaad voor dat de lijnen wat minder zichtbaar zijn he.
Mijn voorkeur is nog steeds grijs 8)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
11 nov 2018, 15:02
En dan is er ook nog een nieuwe 650 op basis van de sv 650 te vinden op internet. Ik ga er vanuit dat dit alleen een ontwerpstudie is, maar wel erg leuk
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
11 nov 2018, 18:47
..Ik ga er vanuit dat dit alleen een ontwerpstudie is, maar wel erg leuk

Hoewel het idd knip&plakwerk lijkt (met verschaald 650 Kat plaatwerk) ziet het er wel tamelijk goed uit, en zou meteen in productie kunnnen medunkt.  [yes]
                                        .. . . .  .  .   .