photobucket foto's

Nieuws:

 

Auteur Topic: photobucket foto's  (gelezen 6413 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
12 jul 2017, 12:46
Ik zie dat ik al mijn foto's die ik via photobucket hier post allemaal geblokkeerd zijn.
Blijkt nu dat ik mijn account moet opwaarderen voor 399 dollar en 99 cent.. [knife]

Dat gaan we dus niet doen  [no]

Hoe zetten jullie je foto's op het forum? gewoon via bijlagen?
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
12 jul 2017, 15:20
Tja.. Vele users op forums over het hele internet zitten al een week ofzo met dit probleem in hun maag.. Deze "Photobucket Phail" is gewoon afpersing door een bedrijf dat z'n ondergang ziet naderen en nog even munt wil slaan uit de machtspositie die het bezit over de vele gebruikers..  [no]

Omdat ik zelf veel te wantrouwig ben  ;D om mijn foto's toe te vertrouwen aan dergelijke foto-host-sites zit ik (gelukkig) niet met dat probleem.. Mijn foto's staan op eigen webspace..

Als ik het goed begrijp betreft het (alleen) de "hotlinking" van op PB geplaatste foto's (dus m.n. bij gebruik op forums)en kunnen PB-gebruikers nog wel bij hun album..
Van dat album zou ik sowieso als-de-donder een copie downloaden voor het geval je die foto's niet ook op je pc hebt staan, anders ben je die wellicht eendezerdagen kwijt..

Grootste probleem is echter dat de links naar PB-foto's voor veel forumgebruikers verspreid staan over honderden forum-posts, en het daardoor en ondoenlijke zaak is om die allemaal stuk voor stuk aan te passen (laten verwijzen naar een nieuwe foto-host)..
Ik heb er nog niet uitgebreid naar gezocht, maar verwacht dat er t.z.t. wel scriptjes etc voor forumbeheerders gemaakt zullen worden om die linkpaden per gebruiker aan te kunnen passen.. Of wellicht komen er nog andere oplossingen of workarounds.. Even afwachten..

Hoe zetten jullie je foto's op het forum? gewoon via bijlagen?

Je foto uploaden naar de webspace van dit forum en d.m.v. bijlage in een bericht plaatsten is idd altijd een mogelijkheid.. Maar heb zelf toch liever dat mensen van een eigen host gebruikmaken, omdat de ruimte op de "Kat server" niet oneindig is (en ik ervoor betaal  ;) )
Ik neem echter aan dat iedereen met een internetaansluiting de beschikking heeft over een zekere mate van eigen webspace waar je je eigen foto's op kunt plaatsen en de URL daarvan kunt plakken in forumberichten.. Dus in het account bij je provider zit behalve email -doorgaans- ook een aantal MB voor het plaatsen een "homepage" o.i.d. waar je de foto's in kwijt kunt..
Hoewel ik er zelf geen ervaring mee heb, is Google Foto's anders wellicht een optie als je toch niet/moeilijk over eigen webspace beschikt.. Google blijft voorlopig nog wel even bestaan, en zie ik niet zo snel hun gebruikers afpersen.. (Privacy van Google in natuurlijk wel uiterst k*t, maar zolang je dat weet kun je er rekening mee houden)
Zo staan de werkplaatshandboeke n van de KatClub-site al jarenlang op Google Drive omdat die bestanden nogal groot zijn (en op die manier geen webspace van de KatClub innemen)..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
17 jul 2017, 17:14
Right..
Heb even wat onderzoek gepleegd w.b. oplossingen voor het Photobucket-probleem.

Als eerste is er een -zeer wrs slechts tijdelijke- workaround om de huidige ge-hotlinkte en geblockte foto's toch te kunnen weergeven. Dit kan simpelweg door ~original aan de url van de bestandsnaam toe te voegen. Dus, like so:
http://ixxx.photobucket.com/albums/yyyy/zzzz/IMG_12345.jpg~original

Aanpassing moet handmatig en is daarom alleen voor nieuwe/lopende forumpost realistisch uitvoerbaar.

En als tweede.. is het echter beter om een andere (gratis) image host te zoeken. Als bij die host de bestandsnaam van de foto's in de te hotlinken url gelijk blijft aan die van Photobucket, dan kan ik d.m.v. de censored word list van dit forum de url van de PB-foto's op het forum met terugwerkende kracht aanpassen.
Dit lukt echter helaas niet met een host als Google Foto's die ik eerder had geadviseerd, want die verhaspeld de gehele hotlink incl. bestandsnaam.  :-\

Dus, van:
http://ixxx.photobucket.com/albums/yyyy/zzzz/IMG_12345.jpg

kan ik op verzoek middels specifieke forum-instelling b.v. dit maken:
http://www.andereimghost.nl/fotoboek/ernie/bert/IMG_12345.jpg

Oftewel, wanneer je een nieuwe plek online voor je foto's hebt gevonden (kan ook eigen webspace zijn trws) geef dan de oude en nieuwe url van één bepaalde foto aan mij door. De foto's in oude posts kunnen dan weer zichtbaar gemaakt worden. (Werkt dus alleen met eerder genoemde gelijk blijvende bestandsnaam, en als de foto's niet over verschillende mappen verspreid staan, of de url anderszins variabel is b.v. met datum-toevoeging.)

Ik heb dit idee nog maar kleinschalig uitgeprobeerd. Dus dus voordat je volledig over gaat op een andere image host, is het wellicht slim eerst een beperkte hoeveelheid foto's naar een bepaalde potentiële host te uploaden en de zichtbaarheid (na doorgeven nieuwe url) daarvan te testen.
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
22 jul 2017, 20:14
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
22 jul 2017, 20:17
Kan je deze foto zien Arnout?

Thanks voor het uitzoeken trouwens, zat het net ook al via Facebook te proberen maar dat lukte ook nog niet :-\

Als mn maatje terug is van vakantie zal ik hem eens vragen voor wat webspace oid voor de foto's.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
22 jul 2017, 20:19




was de laatste tijd ook bezig geweest met electra spul en een accubakkie, als je de foto kan zien ten minste haha
« Laatst bewerkt op: 22 jul 2017, 20:21 door peterrr »
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
23 jul 2017, 21:14
Kan je deze foto zien Arnout?

Yep.. [yes] (voor de overige lezers: foto dus voorzien van toevoeging bestandsnaam)

Als mn maatje terug is van vakantie zal ik hem eens vragen voor wat webspace oid voor de foto's.

"Vroeger" was het normaal dat iedere internetprovider bij de aansluiting ook een bepaalde webruimte voor de gebruiker ter beschikking stelde, maar ik zag dat Ziggo sinds een paar jaar voor nieuwe gebruikers geen webspace meer aanbiedt bij z'n internetpakketten.. Wellicht is dit ook bij andere providers aan de gang?  [no]
Dus afhankelijk van je provider heb je wel of niet "gratis" webspace voor foto's/homepage/illegale p0rno/whatever..
Hoedanook is het aanschaffen van een eigen domeinnaam trws nog een verdere verzekering voor het in stand houden van oude URL's van foto's op forums etc.. Want zelfs na verhuizing naar een andere host kun je hetzelfde pad aanhouden.. Kost wel weer extra geld natuurlijk..

was de laatste tijd ook bezig geweest met electra spul en een accubakkie..

Dat ziet er erg netjes uit.. Maar met het updaten van je projecttopic hiermee zou ik even wachten totdat je de foto-kwestie geregeld hebt..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
24 jul 2017, 22:17
Yep.. [yes] (voor de overige lezers: foto dus voorzien van toevoeging bestandsnaam)

Gelukkig, dan weten we iig dat het werkt.

Dat ziet er erg netjes uit.. Maar met het updaten van je projecttopic hiermee zou ik even wachten totdat je de foto-kwestie geregeld hebt..

Ik zal wel even wachten dan, zal tzt wel meer updates hebben. :)
Maar komende dagen toch weer geen tijd om met de 1100R kat verder te gaan :(
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
29 nov 2017, 20:08
Ik ben net op OSS een workaround-oplossing voor niet afgebeelde photobucket-foto's tegengekomen. Er zijn nl. voor Chrome en Firefox plugins/extensions/addons ontwikkeld die in de respectievelijke browsers de gebroken link met de afbeeldingen kunnen herstellen:

Citaat
Fix for Firefox:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/photobucket-fixer/

Fix for Chrome:

https://chrome.google.com/webstore/detail/photobucket-embedded-imag/ogipgokcopooepeipngiikdkpmcpkaon?hotlinkfix=1511910287943

Ik gebruik zelf geen Chrome, dus kan de werking van die fix niet bevestigen. De fix voor Firefox heb ik echter wel geïnstalleerd, en die werkt..  [tu]

Met dank aan Duckndive voor de info.
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
30 nov 2017, 12:10
Chrome werkt.
Thanks! [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190