Panzergrau past bij jou 7,5

Nieuws:

 

Auteur Topic: Panzergrau past bij jou 7,5  (gelezen 24917 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
28 jan 2018, 16:24
Inderdaad geen onaardige pekelfiets......... ...........tot gisteren middag 50m van huis dan..

Owww.. Crap! Dicht bij huis de fiets platleggen lijkt een trend te worden nadat ik dat zelf vorig jaar ook al had gepresteerd..  [no]
Met alleen geschaafd plastic (al duur zat an sich..) en geen kromme stuurhelft of gescheurd dynamodeksel lijkt me de schade toch wel mee te vallen. Toch enorm balen natuurlijk.

Damn.. Vervangingskuipensp ul zal wel aardig in de papieren lopen vrees ik. Maar allereerst zelf maar weer in orde raken. Beterschap!
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
29 jan 2018, 12:22
Ai, beterschap!
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
30 jan 2018, 19:46
Hoop dat alles snel genezen en gerepareerd is Kees!
Mocht ik hier in de buurt een reserve onderdeel voor je kunnen scoren dan roep je maar 8)
En dan vanaf nu niet meer vallen met de motor!
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
27 apr 2018, 13:36
Inmiddels heeft de Panzergraue kat gelopen. Omdat het een Suzuki is laad de accu dus niet bij. De spanningsregelaar lijkt de boosdoener te zijn, de dynamo lijkt nog in orde. Ik heb alleen een confilct met de bovenbuurvrouw over de uitlaatgassen...... .....dus nog meer even niet getest of de dynamo wel spanning op 3 fase geeft, maar geen massasluiting en gelijke weerstanden op de fasen.
Spanningsregelaar vervangen door een Sh541-12. Deze past bijna 1 op 1. Even de gaten iets opboren en ca 1mm van de linker zijkant afvijlen. Heeft aansluitingen wat anders weg gewoon 3 fasen, maar 2 x plus, 2 x min en dan een geschakelde plus ingang. De boel vastgesoldeerd en nu maar weer eens een gunstig moment afwachten.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
27 apr 2018, 19:48
..Omdat het een Suzuki is laad de accu dus niet bij.
  :D

Ik heb alleen een confilct met de bovenbuurvrouw over de uitlaatgassen...... .....dus nog meer even niet getest of de dynamo wel spanning op 3 fase geeft..
Even doorgassen en het probleem lost zich vanzelf op, toch?  [devil]

Spanningsregelaar vervangen door een Sh541-12. Deze past bijna 1 op 1...
Ah.. Een oude H*nda spnngsrglr.. Had er ook zo eentje op m'n oude Kat.. Nooit meer laadproblemen gehad.
Een modernere Shindengen Mosfet of "series" spnngsrglr is wellicht een nog betere keus maar die is fysiek wat groter en past dan moeilijk op de zo bepalende positie op een Kataan.
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
21 okt 2018, 22:22
Eindelijk weer eens wat gedaan. [whip]
De voorvork lekte als een mandje dus deze moest uit elkaar, en met nieuwe keerringen en vuilafstrijkers weer in elkaar.
Daarna de H@nd! vork afgevuld met SAE 5 en op het juiste peil gebracht.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
22 okt 2018, 23:29
Goed werk!  [tu]
Volgend jaar rijden?  8)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
28 okt 2018, 22:24
Dat was uiteraard al veel eerder de bedoeling geweest. Maar er kwam het nodige onheil op mijn pad, dus de factor tijd speelde me parten. Och, ik ga gewoon langzaam verder voor zover ik tijd kan maken.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
29 okt 2018, 19:46
Dat was uiteraard al veel eerder de bedoeling geweest..

Ach.. het is maar goed dat sleutelaars stelselmatig projecten te optimistisch inschatten, anders zou er wrs nauwelijks nog wat fraais in de diverse schuurtjes/garages gecreëerd worden.  ;)

Profi tool trws voor bepalen olienivo in de H%#@a voorvork!  [tu] Heel wat beter dan klungelen met een pvc-slangetje..  :-[
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
1 dec 2018, 08:11
Gisterenavond nog even naar de garage geweest en nog wat zinnigs gedaan ook:
Nieuwe remleidingen gemonteerd en het zaakie gevuld en ontlucht
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
25 mrt 2019, 21:27
Natuurlijk ben ik keihard aan m'n Katana aan het werk.... [knife] [zzz]
Er gaat wat te veel tijd in 'andere' zaken zitten die helaas moeten worden gedaan.
Dus kleine dingetjes gedaan.
Kuipframe aangepast aan de voorvork. Hier lijkt dan nog wel mee te vallen, maar dat ging niet goed zo.


Voorste steuntje weggehaald en nieuw steuntje aangebakken. Daarna ruimte gemaakt zodat de vork kan passeren.


Dan was er nog iets met een benzine kraan. Na lang zoeken eindelijk eentje zonder vacuüm ellende gevonden, en met schroefdraad M10x1,25. Kijk daar kan ik wel een tap voor vinden. Dus eerst een mooie cad tekening gemaakt, deze afgedrukt op hoogwaardig papier en vervolgens met mijn handbediende cnc zaag gemaakt:


Dan ontstaat er zoiets:


Dan heb ik andere knippers voor en achter gemonteerd. Uiteraard gaat de boel dan te snel knipperen dus een ander electronisch knipperrelais gekocht en gemonteerd. Dan was de bediening met de katana-schakelaar, dat gecombineerde (on)ding, ook bepaald niet ideaal te noemen. Dus Peterrr zijn idee gestolen en de schakelaar van een GSX 750 F erop gezet. Dit is echt verrassend weinig werk, de stekker past zo en er voeft maar een draad te worden veranderd, dus een contacte uit de stekker frotten met een paperclip en het werkt gewoon.


Nu moet ik nog Klingenrit pakking gaan halen (0,5 dik?) en een pakkinkje maken.
De voorrem voelt goed aan, maar welke pomp hoort bij welke zuigers.
Oh en wat doen jullie aan die eeuwig zwetende/lekkende rubber diafragma bovenrubber afdichting van het rempotje om dat echt dicht te krijgen? Dat was ie weer......
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
25 mrt 2019, 22:36
Goed bezig Kees!

Wat voor remmen heb je er op zitten? van die 4 zuiger remklauwen toch?
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
26 mrt 2019, 20:11
Goed gewerkt idd!

Voorvork-krapte in het Katanakuipje is idd steevast een aandachtspunt na het monteren van moderner veerspul. Een hoop gepiel om e.e.a. vrij te laten draaien.

Die benzinekraan is een goeie vondst (en toepassing). Van welke motor is 'ie afkomstig?
Zit echter geen reservestand op zo te zien? Dus dat wordt toch de dagteller goed in het oog houden medunkt.

Nu moet ik nog Klingenrit pakking gaan halen (0,5 dik?) en een pakkinkje maken.

Een watvoording???
Google brengt me naar de site van Klinger.nl, hiero in Rttrdm. Leveren die ook aan particulieren?

De voorrem voelt goed aan, maar welke pomp hoort bij welke zuigers.

Euhmm.. Nou, die rempomp aan de rechterkant van het stuur hoort bij de zuigers in de beide remklauwen aan de voorkant.. Of bedoelde je dat niet?  :P

Oh en wat doen jullie aan die eeuwig zwetende/lekkende rubber diafragma bovenrubber afdichting van het rempotje om dat echt dicht te krijgen?

Niks.. Ik weet niet beter dan dat dit kedens (gecondenseerde waterdamp) is. En ken niet anders dan dat op iedere motor hetzelfde verhaal is. ..but maybe I'm wrong?
Rempotje is dicht w.b. remvloeistof, maar boven het diafragma moet er dus wel een opening naar de buitenlucht zijn (via gootje in deksel).
Alleen even droogdeppen bij het bijvullen/ontluchten. (Ik spoel het rubber onder de kraan en droog het goed af in max. uitgerekte toestand.)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
26 mrt 2019, 21:28
Goed bezig Kees!

Wat voor remmen heb je er op zitten? van die 4 zuiger remklauwen toch?
Ja er zitten nu Nissen 4 zuiger remklauwen op van een H#nd@ Fireblade eerste model. Dus de rempomp moet nu 8 zuigertjes bedienen in plaats van 2. Het werkt wel, maar ben wel nieuwsgierig. Op de klapkat heb ik die van de GSX750F zitten. Zijn veel kleinere zuigers, maar op de zuigers zit eerst een kunststof vulbusje. Dat geeft meer ruimte.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
26 mrt 2019, 21:40
Goed gewerkt idd!

Voorvork-krapte in het Katanakuipje is idd steevast een aandachtspunt na het monteren van moderner veerspul. Een hoop gepiel om e.e.a. vrij te laten draaien.

Die benzinekraan is een goeie vondst (en toepassing). Van welke motor is 'ie afkomstig?
Zit echter geen reservestand op zo te zien? Dus dat wordt toch de dagteller goed in het oog houden medunkt.
Nee is een soort van probeersel, en deze vond ik zonder die vacuüm ellende eraan. Ik hou sowieso de dagteller goed in de gaten, alleen wie weet vind ik nog wel iets wat beter geschikt is

Citaat
Een watvoording???
Google brengt me naar de site van Klinger.nl, hiero in Rttrdm. Leveren die ook aan particulieren?
Hahaha, ja daar kwam ik ook terecht. Maar onze werkplaatsmonteurs noemen dat pakkingspul wat zelf tot pakking moet transformeren zo, dus ik dacht dat zal dan wel zo heten? Volgens mij verkoopt Lagertechniek aan het Veerplein in Zwijndrecht (zijn gelieerd aan Ebele?) het wel.

Citaat
Euhmm.. Nou, die rempomp aan de rechterkant van het stuur hoort bij de zuigers in de beide remklauwen aan de voorkant.. Of bedoelde je dat niet?  :P 
Neuh, ik bedoelt meer vanne welke diameter pomp heb ik bij 2 remklauwen met vierzuigerts nodig.

Citaat
Niks.. Ik weet niet beter dan dat dit kedens (gecondenseerde waterdamp) is. En ken niet anders dan dat op iedere motor hetzelfde verhaal is. ..but maybe I'm wrong?
Rempotje is dicht w.b. remvloeistof, maar boven het diafragma moet er dus wel een opening naar de buitenlucht zijn (via gootje in deksel).
Alleen even droogdeppen bij het bijvullen/ontluchten. (Ik spoel het rubber onder de kraan en droog het goed af in max. uitgerekte toestand.)
Volgens mij heb ik geen enkele rempomp die echt goed dicht is, en die kedens weekt de verruf goed los.....dus ik denk hier niet alleen maar kedens..... :-\
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".