Nieuw Forum - Hoe&wat

Nieuws:

 

Auteur Topic: Nieuw Forum - Hoe&wat  (gelezen 5739 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
13 okt 2011, 00:34
Daar zijn we weer! Welkom op het nieuwe KatanaClub.nl-forum  8)

Na uren knutselen met installeren en instellen lijkt het erop dat bijna alles werkt.  ::)
Een totaal nieuw forum met een andere look&feel meer passend bij layout van de website.
Het zal nog wel even wennen worden want sommige dingen werken net iets anders en/of knoppen zitten op andere plekken. Het ziet er wellicht wat minimalistisch uit, maar dat komt m.n. door het gekozen template (kan nog aangepast worden).

Wat is er veranderd?
- Registratie nu d.m.v. een te ontvangen activeringsmail. Dit werkt helaas niet vlekkeloos omdat sommige providers het KatanaClub-mailadres lijken te weigeren!! Als je dus geen activeringsmail ontvangt kun je mij anders ook gewoon een email sturen met gewenste gebruikersnaam en password (op de oude manier dus).
- Makkelijkere plaatsing van foto's en andere bijlages.
- Aangepaste opzet van forum-boards. Een verbeterde onderwerpenindeling t.o.v. het oude forum.

Waarom een nieuw forum?
Omdat de toegang tot het oude forum is geblokkeerd (of wellicht gewoon is gedelete..  :-X).
Het forum zoals dat al jaren vrijwel onaangepast draaide, was in feite een tikkende tijdbom. De login-gegevens waren kwijtgeraakt en daarmee de toegang tot de server om controle over de bestanden te hebben. Ook was er al heel lang niks betaald voor de webspace en dus was het een kwestie van tijd wanneer de stekker eruit gehaald zou gaan worden door de host.
Om deze reden heb ik danook regelmatig het complete forum gedownload als "backup" in html. Deze bestanden zijn niet te converteren naar een nieuw forum, maar i.i.g. is alle informatie en kennis hierop niet verloren gegaan.
Ik heb de html-versie van deze oude forum back-up hier online gezet. Je kunt dus gewoon er doorheen browsen maar dus niks meer posten. (Sommige volgendepagina-links werken niet goed, om die pagina wel te bereiken kun je de URL van een werkende link aanpassen).

Ben ik mijn project-topic kwijt en moet ik helemaal opnieuw beginnen?
Nee, je zou in de eerste post van je nieuwe topic een link kunnen plakken naar de topic op het ge-backupte oude forum.
Ik ga hier anders nog verder op in t.z.t. als het niet duidelijk is.

Kan ik nog bij mijn oude PB's?
Nee. Omdat je niet meer kunt inloggen op het oude forum kun je dus ook niet bij je oude Persoonlijke Berichten.


Wat is er met het ledenbestand gebeurd?
Dat ledenbestand zat in het oude forum en is dus niet meer toegankelijk. Ik heb wel een wat oudere download van die lijst, maar die bevat alleen gebruikersnamen en emailadressen. Ik ben nog wel van plan een nieuwsbrief naar die adressen te sturen voor het geval men het nieuwe forum niet kan vinden (of anderszins uit het oog is verloren).

Bugs, inlogproblemen of andere dingen
..Die niet goed werken graag melden in dit topic.
Ik verwacht nog wel de nodige kinderziektes, dus als je iets signaleert dat niet werkt of niet helemaal handig lijkt of aanpassing nodig heeft, dat graag laten weten. Dan kunnen we hopelijk snel e.e.a. weer op de rails weg krijgen..  ;)
« Laatst bewerkt op: 13 okt 2011, 18:59 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
22 okt 2011, 10:39
Is het mogelijk om een "berichten sinds laatste bezoek"-knop te krijgen?
(of is die er al ergens?)

Stefan

edit: KIJKEN! er is een ongelezen berichten knop... duhhh...
« Laatst bewerkt op: 22 okt 2011, 10:42 door MCBKat »

  • *****
22 okt 2011, 17:10
(of is die er al ergens?)

tja.. ik ben ook nogal vergroeid met de knoppen in het oude YaBB-forum en loop af en toe ook te zoeken hier.. (in 't beheerdersgedeelte zijn er nog veel meer knoppen..  :-X) maargoed.. da's de nieuwigheid en hopelijk went 't vanzelf wel weer..

wat trws bij het reageren op een topic anders is, is dat je hierna terug wordt gestuurd naar de hoofdpagina.. in "bijlagen en andere opties" (uitklappen!) kun je aanvinken dat je terugkomt bij het topic na verzenden.. maar ik vergeet dit zelf ook steeds..
                                        .. . . .  .  .   .