EFE.. inmiddels ook al een kat..

Nieuws:

 

Auteur Topic: EFE.. inmiddels ook al een kat..  (gelezen 39370 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
14 okt 2011, 00:05
en ook hier weer verder doorbomen over rommelen aan m'n EFE..  ;)

HIERO teruglezen voor de berichtgeving over EFE totdat het oude forum op zwart ging.. 

uit de cache nog wat missende posts op kunnen vissen:

okee.. aangestoken door het enthousiasme van Ron heb ik toch maar de Kehins op de EFE geschroefd..
na een beetje pielen met te lange gaskabels en het zoeken naar ruimte voor zowel een benz.filtertje als ook een snelkoppeling in de leiding vanaf de benz.kraan, zat het spul er dan toch vlot op.. (de Keihins pasten zowaar prima in de standaard -wel redelijk nieuwe- carbrubbers van de EFE  :) )



effe de benz. laten door lopen en dan een druk op de knop: ..bwop.. bwooop.. rinkeldekinkeldekin kel.. bwop.. bwop.. rinkeldekinkeldekin kel.. bwoaaaaap..  8-)
morgen een paar meter proberen te rijden..  ;)


---


de FCR's hebben echt een soort een 2-takt-achtig karakter.. beetje gas = GAAN, deellast/cruise = rengdengdeng..
geweldig als je de ruimte hebt om lekker door te knallen, maar wel een beproeving in verkeersdrukte..
ik ga nog 'ns wat verder met de mengselschroeven rommelen.. het lijkt steeds iets verbetering te geven..

vandaag weer nauwelijks de kans gehad een beetje gas te geven.. overal stikdruk op de weg..  :-/
ook nog een stuk binnendoor gereden in de hoop op wat stuurwerk, maar continu vastgezeten achter voortsjokkende auto's en streekbussen.. pfff.. heb m'n temp.meter nog nooit zo ver uit zien slaan..  :o bij de pomp maar even een afkoelpauze ingelast..  :(

nu het ook weer eerder donker wordt, kun je 'savonds ook niet meer lekker een stukje gaan boenderen..

Citaat van: ron link=1251678414/120#126 date=1317161508
(heb trouwens NET nog een setje 41ers op de kop getikt. Als 1 setje het goed doet, moet ie het met twee setjes NOG beter doen, toch?)

okeedan..  :) ..zijn de Kei Hin hamsterdagen weer begonnen?   :P
extra set voor de "heb" of voor op het race-project?
« Laatst bewerkt op: 28 mrt 2016, 00:25 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
15 nov 2011, 00:50
gloeiende gloeiende %#@*&!   >:(



nu op zoek naar een beetje betaalbare M7-tap..  :-\

en dan nokkenaskapje vullen met alu-soldeer en vers draad tappen.. als dat lukt dan beter meteen alle kapjes doen (8x  :-X )
« Laatst bewerkt op: 15 nov 2011, 05:23 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
15 nov 2011, 17:50
Ik heb eens een M7 tap geleend bij een LPG-inbouw-boer (M7 lpg nozzles ofzo)
en anders kan ik eens vragen wattie kost op 't werk?
Tappen/boren/beitels gaan hard op de zaak  ::)

Stefan

  • *****
15 nov 2011, 21:38

Tappen/boren/beitels gaan hard op de zaak  ::)

hmm.. zelfbedienings-bonus in natura..?  :-\

ik heb maar meteen werk gemaakt van het oplossen van dit euvel dus heb na een korte Google-sessie maar gewoon een bestelling voor een handtapset M7 geplaatst bij een webwinkel..
heb al eens eerder gezocht naar M7 tappen, maar dat bleek toen (2 j. geleden?) erg duur.. nu vond ik het echter erg meevallen (£15.66) dus het maar doorgezet.

ben ook meteen aan de slag gegaan met een lagerkapje dat al eerder was dolgedraaid (en ik had uitgewisseld met de EFE-cylkop van het katspul-project)..
na uitboren met 8mm boortje en vullen met alu-soldeer, meteen ook alvast maar een 6mm gat geboord.. en dus klaar voor de hopelijk snel te ontvangen M7 tapset..



ondertussen nog helemaal niets verandert aan de afstelling an de Keihins.. het loopt op zich prima, maar vooral het recentelijke een zeer korte aantal km's voordat de kraan op RES moest, maakte duidelijk dat er nodig toch wat moet worden bijgesteld..
ik pakte het tankbonnetje er nog eens bij en liet de cijfers nog 'ns door m'n hoofd gaan: na 110km tank op reserve, 16 ltr getankt.. bijna 1:6,9 yaikss!  :o

nu heb ik laatste tijd bijna uitsluitend "geforensd" met de EFE, dus voortsloffen in de blikken massa, en heb dus nauwelijks toeren gedraaid..  :-\
een lang uitgestelde bougie-check verschafte meer duidelijkheid: zwart van het roet.. dus veel te rijk "onderin".. (koude start -geen choke!- was al zo opvallend makkelijk  ::))
right.. hoog tijd de "pilot fuel screws" een stuk verder in te draaien..  ;)
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
15 nov 2011, 22:18

hmm.. zelfbedienings-bonus in natura..?  :-\


Nee hoor, gewoon tegen inkoop ex. BTW  ;D

1 op 7? Daar heb ik er ook 1 of 2 van, wel makkelijk, nooit choken  :P

  • *****
16 nov 2011, 14:08
gloeiende gloeiende %#@*&!   >:(



nu op zoek naar een beetje betaalbare M7-tap..  :-\

en dan nokkenaskapje vullen met alu-soldeer en vers draad tappen.. als dat lukt dan beter meteen alle kapjes doen (8x  :-X )

Dat heb ik ook wel eens gehad ja...  :-X ik heb em toen iets uitgeboord en een busje met M6 er in gemept.
En toen het schroefdraad op het originele boutje aangepast naar M6
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
16 nov 2011, 21:01
Soms heb je mazzel als je eens in de grabbelbak bij de bouwmarkt zoekt. Daar vind je heel goedkope tappensetjes met fluttappen voor in staal, maar.......er zit wel M7 in en aangezien er aluminium moet worden getapt doet die fluttap het best nog wel. Ik heb er iig een hoop voordeel van gehad voor een paar centen. Dus voor wie hem nog niet heeft even de grabbelbak bij de Gammel en Kwawei in de gaten houden "als je van plan bent" een M6 in Alu dol te draaien.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
18 nov 2011, 21:39
..Dus voor wie hem nog niet heeft even de grabbelbak bij de Gammel en Kwawei in de gaten houden "als je van plan bent" een M6 in Alu dol te draaien.

ha.. :D ik zit met regelmaat een kijkje te nemen in de grabbelbak bij de Praksels, maar meestal zit daar alleen echt heel erge plastik/blikken rommel in.. ben er helaas nog geen enigzins bruikbaar spul tegengekomen zoals een tappenset..  :-\
heb natuurlijk al wel een cheapo tappenset maar in 99% van die sets zit geen maat M7.. (alleen gebruikt door Citroen en.. Suzuki..  ::))

in afwachting op de postbode ben ik maar met de Keihin carbs aan de slag gegaan..
omdat de filters er eigenlijk net niet mooi op passen (klem tegen frame aan), en ook omdat de carbs best wel een eindje van de cyl.kop. af ziten, maar besloten de "mount adaptors" (verloop-buis tussen carb-huis en inlaatrubber) wat in te korten..


« Laatst bewerkt op: 18 nov 2011, 21:42 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • **
19 nov 2011, 16:48
Brommer
Bezit een tab van 7 mm.zelf gebruik ik een helicol als de 6 mm draad dol is.Neem contact met me op en een en ander kan bij mij gedaan worden.Zie reismotor .nl daar sleutel ik aan diverse motoren ,aanwezig :las Elek. Zowel autogeen draaibank en gereedschap
Sensei.

  • *****
20 nov 2011, 00:06
Brommer
Bezit een tab van 7 mm.zelf gebruik ik een helicol als de 6 mm draad dol is.Neem contact met me op en een en ander kan bij mij gedaan worden.

thanks voor het aanbod, maar in bovenstaande posts heb ik al aangegeven dat ik een M7-tapset in de bestelling heb!

waarom geen Helicoil? nou, heb het nooit zelf gebruikt maar de keren dat ik het op een motorblok toegepast heb gezien zag het er nou niet erg fraai uit..  :-X begin van draad komt vaak los en de diepte van de schroefdraad is ook erg beperkt..
het alu-soldeer dat ik nu gebruik voor het herstellen van de schroefdraad is sowieso harder dan het gegoten spul van de nokkenaskap zelf.. en kan dus ook dieper tappen dan een Helicoil..

maargoed, totdat die tapset er daadwerkelijk is kunnen we nu effe niet verder..
daarom nu de laatste FCR mount-adapters afgemaakt en geinstalleerd en de carbs en filters weer op de EFE geschroefd.. (meteen moeie kans om de berg zand en dood insektenspul bovenop het carter weg te halen..)

net ook een nieuw mini-projectje opgestart: "manual" nokkensakettingspan ners..
heb al eerder op m'n oude kat 'ns zo'n spanner gemaakt, en nu met de draaibank moet dat een heel stuk eenvoudiger gaan..  :)
ik maak er nu meteen 2 (1 voor reserve blok, 1 voor toekomstig Katspul-blok)..
had nog een stukje 30mm alu liggen en heb daar 2 stukjes uit geslepen.. net effe M10 draad getapt zodat ik ze ook beter in kan spannen op de draaibank..

                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
20 nov 2011, 21:33
..had nog een stukje 30mm alu liggen en heb daar 2 stukjes uit geslepen.. net effe M10 draad getapt zodat ik ze ook beter in kan spannen op de draaibank..

goed.. effe fast forward..  ;D  (foto van draaispul op draaibank was mislukt trws..)



plan was om de "flens" met de boutgaten nog af te schuiven (ruit-vorm) maar msschn laat ik het ook wel zo..
plaatselijke Praksels had effe geen M10 rvs bouten lang genoeg om als spanbout te gaan dienen, dus morgen effe langs de boutencentrale..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
21 nov 2011, 22:28
spanbouten gemaakt en andere dingetjes afgemaakt..



ben bij deze eerste steller toch maar niet verder gegaan met het aanpassen van de flens.. wellicht wel bij de 2e..

msschn nog even proberen 't ding te anodiseren..  :-\

                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
23 nov 2011, 01:32
msschn nog even proberen 't ding te anodiseren..  :-\

geen koudstiksoda in huis dus het was allemaal een beetje quick&dirty..
eerst maar effe een proefstukkie gedaan.. yep, da's geel..



was trws ondertussen vergeten hoeveel kwalijke gassen erbij vrij komen..  :-X
snel een ventilator erbij en ramen open..  :-[

                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
23 nov 2011, 16:26
 :o
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
26 nov 2011, 01:15
right..
inmiddels ook de nokkenaskettingstel ler geprobeerd te anodiseren..
kleurtje is echter wat.. euhmm.. "apart" geworden..  :D



naja.. chocolade-kleurtje past toch helemaal bij de komende feestdagen, niet?  ;D
ook het schakelaar/gashendel-blok gedaan, maar dat gaat wrs tzt nog een keer overnieuw..
                                        .. . . .  .  .   .