sleuteldagje doen?

Nieuws:

 

Auteur Topic: sleuteldagje doen?  (gelezen 11434 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
15 dec 2012, 18:40
Het idee van een sleuteldagje kwam ter sprake in Rozzy zn verhaal over zijn lekkende cilinderkop.

Dus is de vraag,, heeft men zin in een sleutelmiddagje?
'wie' wil er meedoen?
'wat' gaat er gesleuteld worden?
'waar' gaan we het doen?

En het is natuurlijk altijd leuk om even een bakkie te drinken en over katana's te praten.

dus brand maar ff los, wie heeft er ideeen?

Ik wil mn gereedschap wel ter beschikking stellen, ik heb alleen geen grote schuur om in te sleutelen :-\
Of is het anders een idee om volgend jaar, net voordat het lekker weer gaat worden zo'n dagje te organiseren om de katana's weer '100%' te krijgen voor het nieuwe zomerweer.


 


mooi plaatje erbij [yes]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
15 dec 2012, 20:24
Hé, zowel die dames als die Katana niet opgemerkt in de schuur bij jouw thuis. Was ik toch wel erg afgeleid door die mooie Klapkat van jou???
Lijkt me een leuk idee om in het voorjaar een sleuteldagje te houden. Locatie is denk ik nog wel een probleem. Ik heb wel een garage, maar daar staan wel "een paar spullen" in. Ook heb ik daar geen sanitaire voorzieningen, dus handig is dat niet echt. Maar bij gebrek aan beter zet ik de "spullen" wel buiten zodat er gesleuteld kan worden....
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ***
15 dec 2012, 20:59
Leuk idee  [tu]. Probleem is alleen, ik heb En geen sleutelruimte En geen groot gereedschapassortim ent. Verder ben ik ongeveer net zo technisch als een gemiddelde zoetwater augurk op het droge. Bakkie drinken en slap ouwehoeren kan ik wel aardig. Dusss ik zie er wel wat in zo ergens in het voorjaar en wie weet leer ik nog eens wat.
Komen die mevrouwen ook?
Katana ni rei

  • *****
16 dec 2012, 00:58
redelijk voorzien w.b. gereedschapjes, sanitaire voorz., internet, verwarming, koelkast met bier, maar helaas ook hier een groot gebrek aan ruimte.. in m'n eentje al wordt ik af- en toe flink gestoord van het geschuif met spullen om ergens bij te kunnen.. [knife] dusss hier wordt dat niks.. maar wil wel meedoen..

..Verder ben ik ongeveer net zo technisch als een gemiddelde zoetwater augurk op het droge..

des te meer reden voor een sleuteldagje natuurlijk..  :D

anyway.. ik denk dat het dagje 2 vormen kan hebben:

A- helpen bij een grote klus (b.v. blok omwisselen, vervangen koppakking ofzo)..
B- algemene technische meeting t.b.v. educatie minder-sleutel-onderlegden (los GSX blok nodig om b.v. kleppen te stellen, startkoppeling te vervangen, of watdanook)

In geval van A: vantevoren pakkingen etc bestellen..
Igv B: vantevoren vragen/onderwerpen verzamelen.. en zoeken naar een sleutelblok/fiets..

Ik zelf kan gereedschap meebrengen indien nodig (altijd handig natuurlijk.. wel even merkjes erop zetten om zoektocht na afloop te vermijden..)

Ergens in het voorjaar lijkt me prima.. want nog in dec. wat plannen is wrs te kort dag..
 
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
16 dec 2012, 22:39
Mocht Rozzy het niet zien zitten om een grote klus uit te voeren en het forum hierbij te laten helpen, dan heb ik voor plan B wel een GSX blok wat "ter leering ende vermaeck" gebruikt kan worden. Leuker is natuurlijk live iets ondernemen wat echt direct zinnig is. Een koelkast met bier heb ik niet, wat dat lust ik niet. (ondanks dat ik wel in dienst heb gezeten ben ik blijkbaar nooit een echte vent geworden........)Maar natuurlijk kan er wel wat worden geregeld tegen die tijd. Ik heb alleen een operatie in de planning eind februari/begin maart. Dan gaan ze in dat rare witte gebouw aan de Westzeedijk aan mijn motortje repareren. Dus hopelijk kunnen we hier omheen plannen. Lijkt me namelijk wel erg leuk en kan ik een hoop van leren.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
17 dec 2012, 11:37
goed, de animo voor een sleuteldagje is er wel  :) en het gereedschap komt ook wel goed ;D.
En ik denk ook dat het een goed idee is om het volgend voorjaar te doen voor het motorseizoen echt begint.

Nu alleen nog de locatie,,, en dan tegen die tijd ook ff bespreken 'wat' er precies  gesleuteld gaat worden natuurlijk.

Ik zal ook even kijken of ik die dames kan regelen... [yes] maar ik beloof niets..
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
29 dec 2012, 22:51
Sleutelen is eigenlijk altijd gezellig  ???
Aan mijn kat hoeft gelukkig niets meer te gebeuren maar wil wel mn opslagruimte voor een zondagje beschikbaar stellen.
Ruimte en tools zat,sanitair op loopafstand.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat Peterrr niet alleen uit Hoorn komt  [devil]
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
30 dec 2012, 21:22
..maar wil wel mn opslagruimte voor een zondagje beschikbaar stellen.

kijk, da's mooi..  :) maar moeten we wel wat te sleutelen hebben natuurlijk..  :-\
een sleutelfiets/blok naar A'dam versjouwen voor de gelegenheid is dan msschn wat veel gevraagd.. hoewel je er dan natuurlijk wel -als het lukt- een gratis reparatie voor terug krijgt..  [yes]

kortom, heeft iemand iets Katanesks staan dat OF kapot is en nodig gerepareerd moet, OF waaraan hoedanook gesleuteld mag worden, dan effe melden in dit topic..
evt. logistieke problemen hierbij zijn wellicht in overleg nog op te lossen..

w.b. aantal deelnemers denk ik min. zo'n 4 man (m/v)? ..en max. 8, indien van toepassing.. (met teveel mensen aan 1 motor frutten schiet niet op..)

t.z.t. over een maandje of wat eens een namenlijstje opstarten..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
31 dec 2012, 10:40
Voorwaarde is natuurlijk wel dat Peterrr niet alleen uit Hoorn komt  [devil]

Paar mooie vrouwen proberen mee te nemen dus?  ;D

maar moeten we wel wat te sleutelen hebben natuurlijk..  :-\

Ik heb nog een motorblok wat flink olie zuipt en uit elkaar moet.
Een USD vork van een 1100R wat nog in mn 1100 kat moet
En ik wil nog een GSXR of een Bandit 1200 achterwiel pasmaken in mijn 1100
Een GSXF blok wat nog in de popup special moet.

Maar geen kleine dingetjes verder :-X


Mocht het er op uitdraaien dat niemand van de aanwezigen iets te sleutelen heeft,, kunnen we gaan koffieleuten en rijden  ;D
Tijdens het rijden gebeurd er ook nog wel eens wat dat er gesleuteld moet worden..  [yes] ik verlies nog wel eens een boutje,, of heb een lekke band [yes]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
2 jan 2013, 23:07
Een USD vork van een 1100R wat nog in mn 1100 kat moet
eitje.. als je tenminste ook het voorwiel en de rempartij in 1 keer over neemt..
alleen aanslagnokken maken..

En ik wil nog een GSXR of een Bandit 1200 achterwiel pasmaken in mijn 1100
bah.. ook al zo'n eenvoudige "swap".. waarom geen donor-parts kiezen die niet zo-goed-als-meteen passen?   [whip] :P
wil je soms zo snel mogelijk aan rijden toekomen ofzo?  ;D

Tijdens het rijden gebeurd er ook nog wel eens wat dat er gesleuteld moet worden..  [yes] ik verlies nog wel eens een boutje..
of een remblokje of twee..   [devil]
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
3 jan 2013, 18:28
Remblokken gaan ook zeker op mijn lijstje om mee te nemen bij het maken van lange ritten  met jullie Arnout[tu]
Misschien moet ik maar even een 'Peterrr's repair kit' maken voor mezelf met wat handige dingen voor onderweg (zal wel een aanhanger of zijspan moeten maken dan ;D)

En ik weet dat een USD voorvorkje en een Bandit achterwieltje op een katana maken niet een supergrote grote uitdaging is voor jou ;), maar ik denk wel dat het een hele verbetering zal zijn, en hopelijk ook in de 'looks'
Wil niet radicaal gaan slijpen aan dat ding, maar gewoon een paar kleine modificaties maken en ermee rijden ja [yes]

de wat meer tijdrovende modificaties zitten wel in de popupkat  [yes]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
21 mrt 2015, 12:38
Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe het met de Popup-Katana van Rozzy is...............
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
21 mrt 2015, 19:06
Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe het met de Popup-Katana van Rozzy is...............

Ik ook..  :-\
Arjen, kom er 'ns in!
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
21 mrt 2015, 21:47
Ja... en wanneer gaan we eens een kleine meeting doen? het zonnetje schijnt al weer (zolang de maan er niet weer voorbij vliegt)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
22 mrt 2015, 10:30
Rozzy hier :). Van de pop up is na de zomer de benzinekraan gerevidingest, tank van binnen schoongemaakt, bougie, bougiekabels en bobine vervangen. De laatst genoemde bleek verantwoordelijk voor een rijgedrag dat leek op een goedkope immitatie van een hobbelpaard. Alles ging goed tot ie er een maand geleden 100 meter van huis mee kapte  [lecture].
Stroom op  :-[
Bijkomende pech is dat er 3 dagen later een aantal mannen/vrouwen in groene jassen met bijpassende mondmaskers in m'n knie hebben gesneden.  Daarom heb ik er nog weinig (lees: niks)aan kunnen doen (best wel je handen vol met krukken). Volgende week eens een poging doen de bende door te meten.
Maar een gezellig samenzijn ben ik altijd voor te porren. Dat wil zeggen, als de Popup rijdt en ik dat ook weer kan natuurlijk.
Katana ni rei