Eerste Katanaclub meeting 2015

Nieuws:

 

Auteur Topic: Eerste Katanaclub meeting 2015  (gelezen 17804 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
5 apr 2015, 00:41
Okeedan.. dan definitief dan 19 april dan  ;) (behoudens slecht weer, dan wrs een week later)

Zou dan wel handig zijn voor me als we een bijvoorbeeld een beetje tussen Zuid en Noord Holland rijden  ;)

Yes.. Heb wel aardig wat routes, maar toch leuk om 'ns wat nieuws te proberen.. Wordt nog even wat verzinnen, tenzij iemand een suggestie heeft? (steekwoorden; stuurweggetjes, goed asfalt, mooi landschap, weinig zondagsrijders/dagtoeristen/wielrennerspeletons/landbouwvoertuigen..)

Goed.. Ik moet zelf m'n Kataan ook nog in orde maken (oliewissel, ketting smeren, koppeling checken) en tenminste 1 keertje proefrijden (vooral w.b. de recente voorwiellageringaan passing).. Maar dat zou moeten lukken..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
16 apr 2015, 21:36
Maar dat zou moeten lukken..

"Famous last words".. Nu toch weer de zaken te lage prio gegeven.. ::)
Net de Kat een oliewissel gegeven (zwarte prut eruit..  :-X ) en nu nog effe een route knutselen..

Zat te denken aan een rit in het gebied grofweg tussen Woerden en Uithoorn.. Heb al half wat staan maar moet de boel nog aan elkaar knopen en start- en eindpunt verzinnen.. Dus geen "rondje" maar wrs een zuiderlijk gelegen startpunt en een relatief noordelijk eindpunt..

Het weer lijkt iig met redelijke zekerheid zonnig en droog te worden.. Niet zo warm, maar da's niet zo'n ramp.. (en houdt een deel v/d dagjesmensen mooi thuis..  [devil] )

Update: startpunt wrs in/om Bodegraven (hopelijk niet de Mac, ik zoek nog iets beters..) eindpunt nog niet zeker..

« Laatst bewerkt op: 17 apr 2015, 04:04 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
17 apr 2015, 18:09
Ziet er goed uit. Helaas moet ik afhaken aangezien ik net te horen heb gekregen dat de onderdelen om de Kat weer aan de praat te krijgen dinsdag pas binnen zijn. De stator was er overigens compleet mee gekapt. [lecture] Heb nog overwogen om met de motor aan de hand te lopen maar dat gaat die knie denk ik weer niet leuk vinden. [knife]
Katana ni rei

  • *****
17 apr 2015, 19:43
Ziet er goed uit. Helaas moet ik afhaken aangezien ik net te horen heb gekregen dat de onderdelen om de Kat weer aan de praat te krijgen dinsdag pas binnen zijn. De stator was er overigens compleet mee gekapt. [lecture] Heb nog overwogen om met de motor aan de hand te lopen maar dat gaat die knie denk ik weer niet leuk vinden. [knife]

Het is wat met die popup dynamo's....


Route ziet er goed uit Arnout [tu]
Ik heb net even ge-googled naar plekken beter dan de mac en ik kwam deze tegen: Pannekoekerie 't Veldhuis http://www.pannenkoekerie-tveldhuis.nl/
Is open vanaf 12 uur, en is in Bodegraven.

lijkt dat wat?
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
17 apr 2015, 22:29
..dat de onderdelen om de Kat weer aan de praat te krijgen dinsdag pas binnen zijn.

Aii.. Da's jammer.. (hmm.. onderdelen via een dealer besteld?  :-\ )

Route ziet er goed uit Arnout [tu]

Het is deels een oudere "kronkels"-route, maar heb het erg priegelige stuk langs de Meije en de Vecht eraf gesloopt.. (wel mooi maar erg krap, beter op de fiets..)

Ik heb net even ge-googled naar plekken beter dan de mac en ik kwam deze tegen: Pannekoekerie 't Veldhuis http://www.pannenkoekerie-tveldhuis.nl/

Pannekoekenhuis is niet onaardig, maar het voordeel van een Mac (of ruim benz.station of parkeerplek+snackkeet) is dat je daar wat gemakkelijker een groep motorfietsen kunt neerzetten en daar omheen kunt rondhangen met een bekertje koffie enzo..
Nu ligt het ook wel aan hoe groot die groep dan is natuurlijk..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
17 apr 2015, 22:45
Het is wat met die popup dynamo's....
Gisteren een andere dynamo uit een sloopblok erin gefrommeld. En warempel de spanningsregelaar heeft het overleefd. Dus........als de techniek het niet laat afweten  [whip] kom ik naar Bodegraven hetzij de McD of het Pannekoekenhuis of whatever.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
18 apr 2015, 04:00
..
Dus........als de techniek het niet laat afweten  [whip] kom ik naar Bodegraven hetzij de McD of het Pannekoekenhuis of whatever.
Super..  [tu]
Tja, zat betere plekken dan de Mac (zoals Eet- en bierlokaal de Molen ) te vinden, maar dat verplicht toch allemaal tot het aanschuiven aan een tafeltje..

Naja.. Voor nu dan toch effe vasthouden aan startplek de Mac (Goudseweg 30, Bodegraven) om 13.00h..
Eindpunt ook onveranderd (laatste stuk is niet lekker sturen, maar iets dichter bij uitvalswegen naar snelweg etc..) Maar goed, dat zien we t.z.t. wel..

Right.. GPS bestanden in diverse smaken bijgevoegd.. Indien in het bezit van een "navegasie" dan graag deze meebrengen geladen met route iig als back-up..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
18 apr 2015, 21:03
Mooi ritje Arnout  [tu]
Zal em in mn gps proppen.
Hasta la Macadon !

 
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
18 apr 2015, 21:16
Right.. In het kader van een proefrit met de Kat (nog niet getest of gereden dit jaar..  :-[) meteen effe die route getest..  ;D

Start bij de Mac is niet eens zo slecht.. Lekker ruime parkeerplaats, en tankstation er naast (Let op: toegang tot Mac is langs de BP).. Wgs aanwezigheid van een roedel Harlisten ben ik maar niet gestopt..  ;)
Goed.. Fraai landschap.. Veel bochten, maar soms wat krap.. Tempo hangt erg af van hoeveel zondagsrijders de weg op zijn gegaan.. De route lijkt niet erg lang, maar kost toch wel wat tijd..
Gemene bries erbij vandaag dus het was wat lastig om de zaak binnen de lijntjes te houden tijdens het turen op de GPS.. Morgen wat kouder, maar iig minder wind..

Oja, er zitten wat moeilijke punten in de route (kleine afslagen, weg langs De Haar blijkt niet doorgaand) maar daar tussen is het vaak gewoon het water volgen..

Goed.. We zien het morgen anders wel..  ;)

Zal em in mn gps proppen.

Thanks.. M'n Cartrek deed het zowaar vlekkeloos vandaag, maar je zult maar net zien..   ::)
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
18 apr 2015, 21:40
Leuk dat verhuizen, want ik kan mijn kabeltje van mijn Garmin niet vinden om de route er op te zetten... >:(
Dus ik rij morgen zonder navigatie denk ik.

11 uur haal ik Daan op [tu] dan rond 12 uur bij de mac denk ik?

tot morgen 8)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
18 apr 2015, 21:49
..
11 uur haal ik Daan op [tu] dan rond 12 uur bij de mac denk ik?

Nope.. 13.00h.. Zie ook de eerdere posts.. (..Wordt sowieso al een hele opgaaf voor mij..  [zzz] )
Maar eerder komen kan altijd natuurlijk..  ;)
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
19 apr 2015, 09:18
1300 dan!  [tu]

net mn kabel voor mijn garmin gevonden, nu hopen dat t gaat werken  ;D
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
19 apr 2015, 20:35
Mannen, bedankt voor de gezellige middag. Het was voor mij lekker goedkoop want de terugweg was helemaal gratis  ;D...............
Helaas, ik hoop niet dat jullie er door in de problemen zijn gekomen. Het was een mooie rit. Ik heb gezien dat er toch heel wat mensen riant wonen. Vandaag hadden ze een mooi uitzicht op onze Katana's. Accu hangt aan de lader. Nu op zoek naar een nieuwe spanningsregelaar. Eens kijken hoeveel ruimte ik daarvoor heb en wat goed gaat werken in plaats van de originele.
Bijgaand linkje naar de foto's (hoop ik)
https://plus.google.com/photos/114770627682783862419/albums/6139518680548370961?banner=pwa
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
19 apr 2015, 20:39
Right.. Dat was weer een ervaring erbij..  :D
Met langzaamaan steeds beter weer en minder drukte, werd de rit ook steeds aangenamer.. Totdat de popup van Kees plots uit m'n spiegels was verdwenen.. De beruchte Suzuki-elektroniek gaf er op slechts enkele km's van het eindpunt de brui aan..
Met het grootste deel van de rit al voltooid was het vervolgens ook geen straf om in het zonnetje (pfff.. best warm 4 truien..  :-[ ) de WW en vervolgens ook de truck van de bergingsdienst af te wachten..
De Skizzokat deed 't nog wel, dus met avondzonnetje binnendoor terug naar Rotterdamski gereden.. (Alwaar auto's m'n inrit aardig hadden weten te blokkeren..  >:( )

Enkele foto's (t.p.v. startpunt "de Mac")..









                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
19 apr 2015, 23:57
Lekker stukkie gereden.
Jammer van de electro-pech, Kees.
Wel Ok thuisgekomen zag ik je op fotoos.
Doen we nog eens over dit jaar  ;)
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.