Tweede Katanaclub meeting 2017

Nieuws:

 

Auteur Topic: Tweede Katanaclub meeting 2017  (gelezen 10456 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
17 aug 2017, 20:01
Nu sommige Katanisten recent hun motormobiliteit hebben teruggewonnen, èn het uitzicht op goed motorweer voorlopig nog niet is verkeken, èn het ondertussen alweer even geleden is sinds de vorige meet+rit, èn omdat die vorige keer niet iedereen op tijd de agenda kon vrijmaken.. is het wellicht een goed idee om binnenkort weer een nieuwe meeting te plannen?

Vast recept: Begin van middag korte meet/greet/brommerskieken op handig afspreekpunt, daarna stevige rit over prettige stuurweggetjes door fraai landschap met onderweg een terrasstop. Op eindpunt de mogelijkheid tot verder motorpalaveren en warme hap of desgewenst eerder aftaaien.
Bij slechte weersverwachting (korte termijn) cancellen en verschuiven naar liefst een week later.

Blijven natuurlijk de nader te bepalen dingen over die niet geheel onbelangrijk zijn: Waar en Wanneer?

Graag daarvoor voorstellen posten. Voorstellen w.b. de locatie vooral baseren op de mogelijk om er een fraaie rit te kunnen uitzetten.
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
17 aug 2017, 21:49
Nou Arnout, ik heb er zin in. Volgende week donderdag gaat mijn Popup voor het eerst naar Suzuki De Valkenier in Barneveld om de ploffende uitlaat te verhelpen, 1 carb heeft waarschijnlijk verstopte pilot jet, dat werd al even ingeschat door een infrarood thermometer op de uitlaten te richten. Dat laat ik liever even door de vakman ultrasoon reinigen. Maar los daarvan kan ik wel rijden. Ik neem aan dat de meeste voorkeur uitgaat naar een zaterdag of zondag? Het Exotentreffen komt er ook aan, ik ga daar sowieso heen, en Peterrr was ook van plan te komen. Dus wordt het voor die tijd niks, hebben we die dag in elk geval. Mochten jullie een leuke route weten waarbij de reisafstand voor iedereen een beetje gelijk is, dan vind ik het  [tu].
Hell bent for leather

  • *****
18 aug 2017, 19:45
..Ik neem aan dat de meeste voorkeur uitgaat naar een zaterdag of zondag?

Yep.. Mij persoonlijk is met het oog op dagtoerismedrukte een doordeweekse dag liever, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat evt. deelnemers daarvoor vrij hebben of vrij kunnen nemen..

Het Exotentreffen komt er ook aan, ik ga daar sowieso heen, en Peterrr was ook van plan te komen. Dus wordt het voor die tijd niks, hebben we die dag in elk geval.

Idd.. Ik neem me al jaren voor om daar 'ns een kijkje te nemen, maar ben iedere keer te laat..  :-[ (Oftewel, het is me te vroeg  :-\ )

Mochten jullie een leuke route weten waarbij de reisafstand voor iedereen een beetje gelijk is, dan vind ik het  [tu].

Mocht JIJ een route weten, dan hoor ik dat anders ook graag!  :D
En w.b. reisafstand heeft dat wel tot gevolg dat je dan iedere keer toch enigszins tot midden-NL veroordeeld bent, al hebben eerder al 'ns in Friesland rondgereden en vaker in Noord-Holland.
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
19 aug 2017, 19:49
Ik heb een leuke site gevonden met motorroutes:

https://www.routeyou.com/nl-nl/route/search/3/motorroutes-zoeken

De Groene Hart route (159km) is voor iedereen makkelijk bereikbaar, maar als Gelderlander vind ik de Viewpoint Posbank route (93km) mooi met een stukje steile route tussen Rozendaal en De Steeg, en een kijkje bij de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij vind ik ook de moeite waard.

Ik voel ook wel wat voor een doordeweekse dag, laten we kijken waar de meeste stemmen naar uit gaan.

Het Exotentreffen: Vorig jaar ben ik door tijdgebrek alleen naar de BBQ geweest, dat was prima voor mekaar en er was een gezellige sfeer.
Hell bent for leather

  • *****
20 aug 2017, 15:45
Mooie weggetjes op route Groene hart, maar wel erg veel rechte verbingsstukken medunkt. Die zou ik eruit proberen te knippen. Kronkelweggetje bij Meije is trws wel erg krap (in weekenden kom je de fietsers niet voorbij, not fun), en gedeelte Lekdijk is inmiddels afgesloten voor motorfietsen in het weekend. Route langs het water van Abcoude-Uithoorn-DeHoef is erg fraai en hebben we al eens eerder gereden, maar is geen straf om opnieuw te rijden. (trws toevallig gisteren nog gereden!)

Routeyou.com is idd een fraaie vormgegeven site. Ik kijk zelf vaak op gpstrack.nl wgs nog meer routes, maar wel lastiger om die te bekijken.
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
25 aug 2017, 18:37
Zo, hehe eindelijk weer ff een fatsoenlijke laptop kunnen bemachtigen.
Mijne is nog steeds overleden, en ik heb nog steeds geen nieuwe aangezien de auto een nieuwe distributieriem en vele andere onderdelen nodig heeft... grrrrr

vandaar dat ik wat slecht bereikbaar ben.

maargoed, een ritje!
Ben ik altijd voor te porren, wanneer maakt mij op zich ook niet heel veel uit, en voor door de weeks kan ik makkelijk vrij krijgen aangezien ik nog redelijk veel vrije dagen heb.

Ik wil eventueel ook wel een ritje zoeken in Noord Holland, maar het is misschien leuker om ergens anders te rijden, zoals Arnout al zei hebben wel al wel vaker daar gereden.

Ik zal proberen het forum wat vaker in de gaten te houden, en ik ben in ieder geval aanwezig bij het volgende ritje!
(en ook het exotentreffen wil ik wel ff een keer kijken ::) )
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
26 aug 2017, 21:58
Ik wil eventueel ook wel een ritje zoeken in Noord Holland, maar het is misschien leuker om ergens anders te rijden, zoals Arnout al zei hebben wel al wel vaker daar gereden.

NH is w.m.b. prima, maar is natuurlijk minder centraal dan b.v. Groene hart. Maarrr als er geen deelname van katanisten zou zijn die uit het oosten moeten komen, dan is het natuurlijk onzinnig om NH af te schrijven.
Nu moet Robert -als ik het me goed herinner- echter wel uit de buurt van Arnhem komen, dus dan is het idd wat verder weg (maar slechts 18km verder dan als je van Rttrdm komt..)
Anyway.. Een idee is natuurlijk om zuiderlijker startpunt te verzinnen, maar dan wel noorderlijk eindigen (Zwaag of andere plek met terras). Amsterdam is dan echter wel een obstakel dat moeilijk te omzeilen lijkt..  :-\
Anyway(2).. Mocht idee NH-rit doorgaan dan wil ik aanraden om drukke delen van de Noordzeekustweg te mijden, tenminste als we op za. of zo. afspreken. Op een doordeweekse dag is het echter wellicht goed te doen, dan gaat het er alleen om om spitsdrukte te omzeilen.

Oja..
..als Gelderlander vind ik de Viewpoint Posbank route (93km) mooi met een stukje steile route tussen Rozendaal en De Steeg..

Erg mooi idd, maar heb ooit de fout gemaakt om dat stuk op te nemen in de een clubrit.. In het weekend is het daar nl. knetterdruk..  [knife]

..en een kijkje bij de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij vind ik ook de moeite waard.
Uhmmm.. "kijkje nemen"?  ???   Rijden!  [whip]  ;D
« Laatst bewerkt op: 22 sep 2017, 14:04 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
1 sep 2017, 17:23
Is het een idee om de kat-meet te combineren met het veteranen treffen?
Mooi stukje rijden eerst, ff brommers kieken, en als afsluiter ergens een happie eten.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
1 sep 2017, 21:53
Is het een idee om de kat-meet te combineren met het veteranen treffen?
Mooi stukje rijden eerst, ff brommers kieken, en als afsluiter ergens een happie eten.

Hmm.. Lijkt me op zich een aardig plan.. We hebben die combi al trws 'ns eerder gedaan in.. effe zoeken.. 2011!
Msschn is het echter handiger de boel om te draaien w.b. programma? Vorig jaar was ik er rond half vijf ofzo, en toen was er nl. nauwelijks nog een kip te bekennen..
Dus wellicht is afspreken in Woerden rond 13:00h, daar een kop koffie+broodje verorberen tijdens aanschouwen van het ouwe spul, en dan daarna een fijn ritje doen (120-160km) tot eindpunt op fijn terrasje voor een warme versnapering een beter ander idee?
Het maakt me eigenlijk ook niet bijzonder veel uit, maar ik begrijp dat Kees begin v/d middag iig nog in Woerden kan zijn?
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
1 sep 2017, 22:48
Dit lijkt me een mooi idee, alleen kan ik maar tot het begin van de middag, (ik zorg dat ik er vroeg ben, mits goed weer uiteraard) ik moet nl naar Duitsland want m'n broer viert die dag z'n 50e verjaardag.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
2 sep 2017, 12:05
1300 in Woerden vind ik een goed plan Arnout, ff bakkie doen, brommers kieken en een rondje rijden met als afsluiter een happie eten.

En dan nog ff kijken of er vanuit Woerden een leuke rit te maken is, met leuk eindpunt


Jammer dat je smiddags niet kan Kees! [no]
« Laatst bewerkt op: 2 sep 2017, 12:07 door peterrr »
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
2 sep 2017, 22:33
Ok.. Dan doen we dat w.m.b..  [tu]  Alleen dus nog een ritje in elkaar timmeren (en eindpunt daarvan verzinnen)..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
9 sep 2017, 21:40
Ok dan, 13.00 uur dan ben ik er nog wel. (als pluvius zich tenminste niet zo opstelt als de afgelopen dagen, wat een baggerweer[knife]  Helaas dan geen rit voor mij maar goed iets is beter dan niets. Tot de 23e.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
17 sep 2017, 18:36
Ik zal nog ff mn best doen de popup special inzetbaar te krijgen, hij liet me vorige week staan op de afsluitdijk met een kapotte bougie.. waarschijnlijk omdat de carburateurs nog niet goed genoeg afgesteld zijn.
Had gelukkig een nieuwe bougie bij me dus kon gewoon thuiskomen.
Van de week ff carbs er af, wat aan de stelschroefies draaien en de rest ff checken.

En anders kom ik op de Inazuma  [tu]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • **
19 sep 2017, 17:38
Nou, het ziet er naar uit dat we goed weer zaterdag hebben, ik denk dat ik wel dubbele sokken aandoe.
Hell bent for leather