Tweede Katanaclub meeting 2017

Nieuws:

 

Auteur Topic: Tweede Katanaclub meeting 2017  (gelezen 10459 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
20 sep 2017, 07:06
Het weer ziet er inderdaad goed uit [tu]
Mag ook wel na al die regen van de laatste tijd
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
20 sep 2017, 08:55
Yup, de weersverwachtingen zijn uitermate goed..  :) Ik moet w.b.de rit nog wel een route in elkaar flansen. Twijfel tussen 3 opties, waarvan mijn voorkeur een route langs Vecht en Amstel is (gereden april 2015). Maar die is op een zonnige windstille zaterdag echter wrs wel knetterdruk..  :-\

..ik denk dat ik wel dubbele sokken aandoe.

  ??? Tegen de blaren van rondlopen op het NVT?  :D
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
21 sep 2017, 21:15
Right.. Vanmiddag even het eerste stukkie van de beoogde route proefgereden.. Het is een zuiderlijke lus die ik aan de Vecht-Amstel-route van 2015 wilde toevoegen, want anders wellicht te kort (90km).. Maarrr.. M.n. de rustige, krappe, toeristische weggetjes in de route blijken relatief veel tijd te vreten.. Op een werkdag-ochtend of zomeravond kun je die lekker vlot doorkruisen, maar op alle andere momenten sta je vrij veel stil of zit je km's lang achter treuzelmutsen/-opa's aan te tuffen..  :-\
Dus moet effe drastisch gaan snijden in het aandeel "rustieke" weggetjes..
Wordt vervolgd..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
22 sep 2017, 14:02
Right.. Route is nu 130km en daarmee wellicht nog steeds te lang voor een zaterdagmiddag, maar eerder afkappen kan altijd nog.
Zoals altijd halverwege een stop (wrs rond Harmelen) om de voortgang/drukte even nader te beschouwen.

Kaartje bij:



Exact eindpunt moet ik trws nog bepalen. Ik zal uiterlijk morgenochtend de gps-bestanden in diverse smaken hier neerzetten waarin mogelijk nog wat kleine aanpassingen zitten.
Indien in bezit van een gps-toestel, graag dat meebrengen en de route laden.

                                        .. . . .  .  .   .

  • **
22 sep 2017, 19:42
Mijn complimenten Arnout, zoals altijd ben je grondig in je werk.
Ik heb alleen navigatie op mijn gsm (Sygic), en met Basecamp voor Windows kan ik de route bekijken, zal hem uitprinten. Ik heb wel een lijntje naar Peterrr via Whatsapp, dus mocht ik kwijtraken, heb ik nog een hulplijn.
Vandaag is mijn Popup van twee nieuwe banden en een kettingkit voorzien (was wel heel hard nodig) dus de kans is groot dat ik de hele rit zonder panne kan meemaken.

Sinds gisteren ben ik aan de beurt voor een fikse verkoudheid, dus naast de dubbele sokken gaat er ook een pak papieren zakdoekjes mee en keelpastilles.

Arnout, kun jij misschien nog een samenvatting maken, wie er morgen komen, hoe laat en waar wij elkaar ontmoeten, en indien mogelijk de locatie van de eerste stop, voor het geval iemand weer moet inhaken?

hartelijke groeten, en hopelijk tot morgen!
Hell bent for leather

  • *****
22 sep 2017, 23:36
Right.. Toch maar even gestopt met routeknutselen (het kan altijd beter..  ::))

Stuk rond Harmelen eruit geknipt (wgs verwachte verkeerdrukte vlgs Google Maps) en nu dus afsnijden via de Meern.  :-\
Het eindpunt is in het gps-bestand nu een heel stuk verder gelegd (naast A4), maar da's alleen voor 't geval alles heeel erg mee zit qua tijd/drukte/whatnot. Eerst maar mikken op Uithoorn.
Gps-bestanden in de meest gebruikelijke formaten onderaan dit bericht geplakt ter download.

..Ik heb alleen navigatie op mijn gsm (Sygic), en met Basecamp voor Windows kan ik de route bekijken, zal hem uitprinten.

Ik heb ook een Sygic-bestand bijgevoegd. Of dat werkt, èn de goede versie is (13 t/m 16 gekozen), is even de vraag.
Als het laden van de route niet lukt is dat echter geen grote ramp.
Verders is wel de gewoonte om regelmatig even te wachten wanneer er rijders uit de spiegels zijn verdwenen. Ik hou zelf echter wel van een lekker rap tempo..
 
Arnout, kun jij misschien nog een samenvatting maken, wie er morgen komen, hoe laat en waar wij elkaar ontmoeten, en indien mogelijk de locatie van de eerste stop, voor het geval iemand weer moet inhaken?

Voorzover mij bekend komen morgen (za. 23-09) naar het NVT: Kees (tomcat), Peter (peterrr), Robert (Umberto YLTP), en ikzelf (arnout). Maar wellicht besluiten er nog anderen last minute om ook op de Kat (of gelijkwaardig) te stappen?
Afspreekpunt en tijd: rond 13:00h hier (bij rode pijltje, of verderop indien geen plaats)
Plan is om hooguit een uurtje wat rond te kijken naar de veteranen op het terrein, en rond 14:00h te vertrekken voor de rit. Kees rijdt echter niet mee.
(Als je langer wilt rondkijken kun je natuurlijk ook gewoon eerder komen).
Eerste stop is halverwege de route (naast evt. tankstops of anderszins), en ik mik nu op Dorpsstraat/Torenplein te Vleuten. (2 opties). Maar dat kan evengoed ook wat anders worden als de omstandigheden daartoe aanleiding geven..  ;)

Goed.. Tot morgen!

« Laatst bewerkt op: 22 sep 2017, 23:38 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
23 sep 2017, 22:23
Yes.. Weer vlot thuis geraakt na een fraai ritje, waarbij we zowaar einddoel Uithoorn tijdig hebben kunnen bereiken om aldaar op een terrasje aan de Amstel te landen. De meevallende verkeersdrukte had hier veel mee te maken ((dames)voetbal op televee?) dat dus een redelijk rijtempo toeliet.
Met slechts 1 te laat gespotte verkeersdrempel (auw), 1x verkeerd rijden, 1x terugrijden om kwijt gereden volgers op te pikken, 1 kapotte zekering, en 1 natte olieschoen verliep ook de eigen organisatie redelijk gesmeerd.
Startpunt NVT bleek echter slecht/niet bereikbaar, maar hebben elkaar desondanks toch weten te vinden.
Weer vergeten foto's te maken, maar de indrukken blijven nog wel even hangen.. ;)

Nu eerst een non-malt / pro-alcoholisch / ècht biertje.. [beer]
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
24 sep 2017, 12:39
Bedankt weer Arnout voor het organiseren van een leuke rit [tu]
Ik was ook weer vlot thuis gekomen, en 170 op een naked inazuma was goed voor de nekspieren [yes]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • **
24 sep 2017, 19:51
Nou, ook de popup is mèt verlichting èn bestuurder erop heel thuisgekomen.

De olielekkage blijft, zal ik in een ander topic verder belichten.
Ik vond het een prachtige route, ook qua timing slim gepland door Arnout, afgesloten met goed natafelen aan de Amstel (café 't Geveltje).
De terugtocht was wel bar fris hoor, je kunt merken dat de zomer op zijn retour is.

Grote Groeten,
Robert
Hell bent for leather

  • *****
24 sep 2017, 20:24
Bedankt weer Arnout voor het organiseren van een leuke rit [tu]

Thnks, maar heb alleen de route gemaakt (en voorgereden) en de stops uitgezocht. Het idee van combinatie met het NVT -en daarmee ook bepalen van een datum- kwam natuurlijk van jou.

De terugtocht was wel bar fris hoor, je kunt merken dat de zomer op zijn retour is.

Eindpunt Uithoorn kwam qua locatie idd wat ongelukkig uit w.b. de daaruit resulterende lange (barre) terugtocht naar Arnhem.. Ik heb bij de tussenstop in Vleuten geprobeerd je daarvoor te waarschuwen..  :-\
Maar hoedanook is het wellicht slim om te investeren in een paar warme/veilige motorlaarzen? Ik begrijp nu iig wel je eerdere opmerking over dubbele sokken!  :D
                                        .. . . .  .  .   .