tweede clubritje!

Nieuws:

 

Auteur Topic: tweede clubritje!  (gelezen 11320 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
29 jul 2019, 20:50
Heren Katanarijders!


Zullen we een tweede ritje plannen voor de maand augustus of september?

Hopelijk gaan we een datum vinden waarop zoveel mogelijk mensen kunnen komen [yes] [yes]

Heeft er ook toevallig iemand zin om een ritje uit te stippelen?



Wie gaat er mee? 8)
« Laatst bewerkt op: 19 aug 2019, 00:41 door arnout »
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
30 jul 2019, 14:55
Zolang nieuwe hittegolven uitblijven, heb ik zeker zin in een nieuw clubritje.  ;)

Drukte met werk is even voorbij voor een paar weken, en heb voorlopig weer volop tijd voor een ritje. Alleen weekend 24/25 aug mogelijk verhinderd.

Ook tijd om een route uit te stippelen, maar ik laat graag eerst verse ideeën van anderen de ruimte. (Anders wordt het weer een variant op 100x eerder gereden routes..  :-X)
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
31 jul 2019, 14:45
Nou ik doe ook graag mee.
Ik maak meteen van de gelegenheid gebruik om even te kijken of Photobucket zijn beleid heeft opgefrist:


Excuses als het niet werkt. Hmm, een dik vet watermerk, maar het werkt wel!
Hell bent for leather

  • *****
6 aug 2019, 12:17
Ik dacht laat ik ff een voorstel er in gooien.

Zondag 18 Augustus

Zondag 1 September


Routevoorstel: Robert weet jij nog een leuke route bij jou in de buurt?
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
6 aug 2019, 20:25
Beide dagen zouden me kunnen schikken, maar heb een lichte voorkeur voor zo. 18 aug. (want opdr.gvr. is dan nog met vak. en werkstress klotst dan nog niet tegen de plinten..)
Ik moet binnenkort nog wel even de rubbers vervangen op de EFE, want die lijken ondertussen op slicks.  :-X

Routeplan voor ..goffer.. interweb is retetraag op dit moment.. zelfs een speedtest wil niet laden.. richting Arnhem en contreien lijkt me een uitermate goed idee. Ik kap mijn eigen tochtjes vanuit Rttrdm nl. steevast af bij Rhenen, en dus blijft het dijkenspul verder stroomopwaarts voor mijzelf toch een relatief onbekend terrein.
Buiten het afschuimen van de dijkweggetjes weerszijden van de Nederrijn, kun je in principe nog alle kanten op: richting IJssel, en/of zuidelijk afbuigen naar de Waal en dan weer naar het westen. Of een stukje Veluwe meepakken, maar daar zijn we inmiddels vaker geweest.
Robert zou als lokalio wellicht idd wat route(tip)s kunnen verschaffen, of wellicht zelfs een route willen maken(?)
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
10 aug 2019, 10:11
Nou, ik ben graag van de partij hoor (tenzij de regen een echte dealbreaker wordt)

Bij het idee van een route bedenken breekt meteen het klamme zweet me uit, omdat ik een oen ben met navigatie. Maar dat zal wel overgaan als ik eenmaal een goed idee heb.

Afgelopen week heb ik een rondje gemaakt via Nijmegen, Kranenburg en Emmerich, iets meer heuvel en bossen, dus we zouden een klein stukje Buitenland kunnen meepikken. De Posbank ligt helaas onder vuur, gemeente Rheden wil auto's en tweerader dwarsbomen, maar KNMV gaat al op de bres voor de motorrijders. Ik vind het wel een mooie klimroute vanaf Rozendaal.

Een paar ideetjes: Starten in Veenendaal, binnendoor via Ede naar Nijmegen, Kleve, Emmerich am Rhein (lunch), Elten, en vanaf daar kunnen we een stukje Achterhoek nemen of via dijken Arnhem, Driel, op de veerpont bij Wageningen en eindigen in de buurt van Veenendaal.
Veenendaal lijkt mij een prettig aanvliegpunt vanuit Hoorn en Rotterdam, vandaar.
« Laatst bewerkt op: 10 aug 2019, 10:13 door Umberto YLTP »
Hell bent for leather

  • *****
10 aug 2019, 18:50
Gaat helemaal goedkomen lees ik wel [tu]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
11 aug 2019, 03:16
..
De Posbank ligt helaas onder vuur, gemeente Rheden wil auto's en tweerader dwarsbomen, maar KNMV gaat al op de bres voor de motorrijders. Ik vind het wel een mooie klimroute vanaf Rozendaal.

En zeker nog een miljoen andere NL-ers vindt de Posbank ook een fraaie plek, en daarom is het er altijd zo retedruk (m.n. in het weekend).  :-X


Een paar ideetjes: Starten in Veenendaal, binnendoor via Ede naar Nijmegen, Kleve, Emmerich am Rhein (lunch), Elten, en vanaf daar kunnen we een stukje Achterhoek nemen of via dijken Arnhem, Driel, op de veerpont bij Wageningen en eindigen in de buurt van Veenendaal.
Veenendaal lijkt mij een prettig aanvliegpunt vanuit Hoorn en Rotterdam, vandaar.

Right.. Klinkt interessant. Als ik de de punten op de kaart verbindt (met routevoorkeurinstel ling bochtige dijkweggetjes), dan kom ik nu op volgend plaatje uit:



Is dat ongeveer de bedoeling?
De sprong van Ede naar Nijmegen is echter nogal groot en onspecifiek, dus heb dat maar naar eigen inzicht vastgepind.
Twee keer met pontje bij Wageningen is wellicht too much en iig een verbeterpuntje?
Verders zie ik zelf de toegevoegde waarde van Ede niet zo (w.b. aantrekkelijke wegen  ;) ), maar wellicht heb je hier een bepaald idee of route bij in gedachten?

Lengte van deze routeopzet is nu 161km, wat dus op zich al prima geschikt lijkt.

Right.. E.e.a. hangt -zoals altijd- natuurlijk ook af van het weer, en de verwachtingen zijn op dit moment niet bepaald goed voor komend weekend..  :-X
Hoedanook een routeplan in elkaar zetten is iig nuttig, zodat dat alvast klaar ligt bij een evt. verschoven datum.
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
11 aug 2019, 18:32
Bedankt voor je opzetje, Arnout.
Het is zeker niet de bedoeling om 2x met dezelfde pont over te steken. Ik dacht eerder om de heenweg via Ede binnendoor te rijden op de N224 naar de aansluiting op de a50, een stukje a15 via Oosterhout en bij Nijmegen de Waalbrug over, en daarna meteen linksaf richting Kleve te rijden. Er wordt flink aan de weg geklust in regio Arnhem, dus daar wou ik een beetje uit de buurt blijven. Vandaar mijn snelwegsprong via A50/A15. Alternatieven zijn welkom, wanneer jullie dat stukje te saai vinden.

Na Emmerich via Elten, Angeren en Huissen de dijk ten zuiden van de Rijn volgen naar Wageningen en daar met het Lexkesveer over te steken naar het Noorden. En dan ergens in de buurt van Veenendaal weer uit te komen om een mooi hap-paleis in die contreien te vinden.

Inderdaad is het wel fijn om een route klaar te hebben liggen mocht het weer te bar zijn, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan. #kokervisie  :)
Ik kijk bijna elke dag op buienradar, en er wordt nog steeds regen verwacht, maar de prognose is gedaald van 6mm naar 2mm neerslag.

"I love it when a plan comes together" - colonel Hannibal Smith
Hell bent for leather

  • *****
12 aug 2019, 00:56
Bedankt voor je opzetje, Arnout.
Het is zeker niet de bedoeling om 2x met dezelfde pont over te steken. Ik dacht eerder om de heenweg via Ede binnendoor te rijden op de N224 naar de aansluiting op de a50, een stukje a15 via Oosterhout en bij Nijmegen de Waalbrug over, en daarna meteen linksaf richting Kleve te rijden. Er wordt flink aan de weg geklust in regio Arnhem, dus daar wou ik een beetje uit de buurt blijven. Vandaar mijn snelwegsprong via A50/A15. Alternatieven zijn welkom, wanneer jullie dat stukje te saai vinden.
Euh.. Ja, beaucoup saai. :D Waarom zou je de snelweg nemen en fraaie binnendoorweggetjes overslaan?  ??? Over Opheusden-Dodewaard-SlijkEwijk-Oosterhout naar Nijmegen is m.i. ver weg van Arnhem en lijkt op zichzelf ook al een aardige weg. Ik zou Ede gewoon overslaan en vanuit Veenendaal (evt. via Achterberg) over de grebbedijk naar Wageningen rijden en daar met het pontje oversteken. Terug kunnen we de brug bij Rhenen nemen en die plek evt ook als eindstation kiezen.

W.b. info over wegwerkzaamheden/afsluitingen vond ik deze site: https://www.arnhem.nl/stad_en_wijken/Wegen_en_vervoer/wegwerkzaamheden (groter venster opent ook zicht op wijdere omgeving).
Met parameterinput 18-08-2019 vond ik alleen bij Nijmegen wat mogelijke trubbels. Richting zuid lijkt afgesloten? (al is het kaart niet echt super duidelijk), dus de rijrichting van de lus zouden we moeten omdraaien. Verder nagaan of dit idd het geval is lijkt handig.

Na Emmerich via Elten, Angeren en Huissen de dijk ten zuiden van de Rijn volgen naar Wageningen en daar met het Lexkesveer over te steken naar het Noorden. En dan ergens in de buurt van Veenendaal weer uit te komen om een mooi hap-paleis in die contreien te vinden..
Daar klopte mijn opzet-kaartje dus wel.

Goed.. Nieuw kaartje bij (opklikbaar!):



Hierop startpunt: Esso Spitsbergen te Veenendaal
Eindpunt Rhenen, maar doorrijden weer terug naar Veenendaal kan natuurlijk ook.
« Laatst bewerkt op: 12 aug 2019, 01:02 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
14 aug 2019, 18:29
En.. Ondertussen laten de diverse weerplaatjes nog steeds regenwolken zien voor komende zondag.. Een week later ziet het er (nu) heel wat beter uit. Verschuiven van de rit zou me zelf goed passen (eerdere verplichtingen naar andere dag verplaatst), maar is het ook voor jullie een optie?
Eerder hadden zo. 1 sept als uitwijkdatum, maar wellicht schikt zo. 25 aug ook als eerste alternatieve mogelijkheid als het idd tamelijk nat gaat worden a.s. zondag?
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
15 aug 2019, 10:48
hallo Arnout en Peterrr,

De regenkans op zondag 18 lijkt wel met de dag toe te nemen, op dit moment is de verwachting voor Arnhem 12mm. :o

Zoals het er naar uitziet kan ik zowel op 25 augustus als op 1 september.
Ik zou het leuk vinden als Kees van de Ruit ook meegaat, maar die heeft het kennelijk erg druk met een scootmobiel te verkopen. Of hij heeft weer een verjaardag.
Ik wil sowieso naar het Exotenntreffen op 7 september (rondrit met afsluitende barbecue), kennelijk niet meer op Nationale Monumentendag.
Hell bent for leather

  • *****
16 aug 2019, 07:10
Uitwijken naar de 25e vind ik geen probleem hoor, rijden met een nat pak is niks aan..
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
16 aug 2019, 19:37
Goed.. Mooi dat zo. de 25e voor jullie ook zou kunnen schikken. En gezien de onveranderd natte verwachting voor a.s. zondag lijkt het wellicht voordehandliggend om nu meteen de datum te verschuiven.
Je weet het echter maar nooit in NL met het weer, en daarom zouden we het nog kunnen aankijken tot morgenmiddag (za.)..?

Als we de rit idd een week verschuiven schikt dat wellicht ook nog andere Katanisten, of schept dat iig de tijd om de Kat uit de schuur/garage/woonkamer op te graven en rijklaar te maken?

Verders had ik alvast een startplek geprikt bij Esso Spitsbergen te Veenendaal (want: dichtbij snelwegafslag 23a/A12, aftanken alvorens rit, mogelijkheid voor koffie&broodje), maar nog geen starttijdstip. Mede gezien de aanrijafstand vanuit het (noord)westen (en pers. voorkeur!) zet ik in op 13:00h.

Qua route wil ik mogelijk alleen nog rond Dodewaard wat aanpassen. Als er echter anderszins nog opm./verbeterpunten op die route zijn zoals geprojecteerd in het laatste kaartje, dan graag even melden. Wegwerkzaamheden m.n. aan de Waalbrug bij Nijmegen moet ik nog even dubbelchecken, en vooral als we def. uitwijken naar de 25e dan kan het zijn dat de rijrichting van de lus weer omgedraaid moet worden.
Gps-route-bestanden wil ik vanavond/morgenochtend proberen up te loaden in de gebruikelijke smaken. Ik zal dan ook een nieuw kaartje plaatsen hier als dat nog verandert, zodat anders desnoods de route daarmee handmatig ingeponst kan worden als laden van de GPS-bestanden een foutmelding geeft.

Maar eerst moet ik zelf nog even aan de slag om de voorband van de EFE te verwisselen. (Ik kreeg maar geen lucht in de achterband toen ik die had verwisseld, maar de truc met carb/brake cleaner hiervoor van youtube bleek een goede oplossing!) 
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
17 aug 2019, 02:42
Right.. uiteindelijk bij Dodewaard niks aangepast maar bij Wageningen wel. Verders lijkt een stop in Emmerich logisch (want precies halverwege en verste punt van de lus) maar dan moeten we ter plekke dan effe op zoek naar een prettig terrasje ofzo (aan het water).
Nieuw kaartje bij en routebestanden ter download onderaan dit bericht.
Lengte is nu een kleine 140km, dus als het niet al te druk is onderweg hebben we ruim de tijd.



Goed weer a.s. zondag lijkt nog steeds onwaarschijnlijk, maar voor het geval de verwachtingen plots gunstig worden en we beslissen om tòch te gaan, dan hebben we alle spul alvast klaar staan.

« Laatst bewerkt op: 17 aug 2019, 02:45 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .