tweede clubritje!

Nieuws:

 

Auteur Topic: tweede clubritje!  (gelezen 11321 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • **
17 aug 2019, 10:16
Nice work, mister mapmaker!

Laatste verwachting voor morgen regio Arnhem:
Pittige regen rond 10:00 u, en tussen 12 en 1 klaart het op, half bewolkt, temperatuur tussen de 18 en 19 graden.

Ik zou zeggen laten we het lekker de 25e doen, een paar graden warmer en wat rustiger weer. Voorgestelde starttijd en locatie vind ik helemaal prima.

Ik kan dit weekend nog even bij Nijmegen de situatie bekijken. Naast de Waalbrug is er ook nog een brug: De Oversteek; als we die nemen moeten we wel een stukje door de stad Nijmegen. Via de Waalbrug kunnen we meteen linksaf richting Duitsland (lijkt te gaan lukken).
Er zijn onderhoudswerkzaamh eden aan de N325 tussen Arnhem en Nijmegen, maar er kan met max 70 km/u gereden worden.

In Emmerich heb ik eerder lekker en betaalbaar gegeten bij Hof van Holland aan de Rijnkade.
Denk ook nog even aan de benzineprijzen in Duitsland, voordat je je tank volgooit in Veenendaal.
Hell bent for leather

  • *****
17 aug 2019, 14:35
..
Ik zou zeggen laten we het lekker de 25e doen, een paar graden warmer en wat rustiger weer.

Yes, ik ben eigenlijk ook wel voor verschuiven naar volgende week. W.m.b. dan definitief 25e kiezen.

Ik kan dit weekend nog even bij Nijmegen de situatie bekijken. Naast de Waalbrug is er ook nog een brug: De Oversteek; als we die nemen moeten we wel een stukje door de stad Nijmegen. Via de Waalbrug kunnen we meteen linksaf richting Duitsland (lijkt te gaan lukken).

De Oversteek is idd een goed alternatief om in gedachten te houden mocht de Waalbrug geblokkeerd of te druk blijken. (Heb trws de rijrichting eerder al omgedraaid, dus we komen uit Dtslnd als we Nijmegen naderen).
Een ander aandachtspunt is de hierop aansluitende Oosterhoutsedijk. Vlgs sommige routeplanners zou een gedeelte hiervan afgesloten zijn voor gemotoriseerd verkeer, maar in Google maps en streetview kom ik echter geen verkeerborden w.d.b. tegen?

Er zijn onderhoudswerkzaamh eden aan de N325 tussen Arnhem en Nijmegen, maar er kan met max 70 km/u gereden worden.

Yep, route loopt een stukje over de N325 om evt. stadsdrukte te omzeilen. Ik heb er echter met opzet geen viapunt neergezet zodat we ter plekke nog kunnen kiezen om dat stuk toch via de stad te doen als de wegwerkzaamheden aan de N325 toch oponthoud blijken te geven.

In Emmerich heb ik eerder lekker en betaalbaar gegeten bij Hof van Holland aan de Rijnkade.

Ok, thanks voor de tip. Dan houden we die tent in het oog voor een kopje koffie (met Hollandse appeltaart).

Denk ook nog even aan de benzineprijzen in Duitsland, voordat je je tank volgooit in Veenendaal.

De benzineprijs in Dtslnd ligt idd een stuk lagerder dan in NL..! Maar in Veenendaal de tank (half?) volgooien tot aan iig Emmerich scheelt weer een stop onderweg.
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
18 aug 2019, 07:47
Thanks voor het maken van de routes heren, ziet er top uit.
Hopelijk is het weer volgende week beter en kunnen we mooi nog ff een stukje rijden

Bij het startpunt beginnen met een kop koffie en een broodje lijkt mij een goed idee, maar is ipv 1300 uur, 1200 uur ook een optie?

Moet voor zover ik weet om de motor klaar te krijgen nog ff 4 boutjes van de kuip aandraaien en die is verder 100% operationeel [tu]

heb er zin in!
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
18 aug 2019, 22:20
Gelukkig appte Peter me vanmorgen. Al veel te lang niet op de site gekeken. [zzz] Uiteraard is daar een slechte reden voor.
Mijn ouders heb ik naar een aanleunwoning verhuisd.
En ik heb het verzamelen niet van een paar vreemden........... .
De flat van mijn ouders is nu zo goed als leeg. Maar als de toekomstige bewoners het laminaat en de gordijnrails en nog wat zooi niet willen moet ik dat eruit halen. Zaterdag heb ik al 3 verjaardagen dus blijft zondag over. Willen ze deze spullen wėl dan scheel me dat zeker één dag werk, en dan ga ik graag mee natuurlijk!!
De route heb ik al vast maar eens gedownload. Bedankt  [tu]
Ik zie alleen bij routepunt 21 in Lent een vreemde situatie. Volgens mijn routeplanner kan je daar niet verder?
« Laatst bewerkt op: 18 aug 2019, 22:30 door tomcat »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
19 aug 2019, 00:32
Hoi Kees, het zou mooi zijn als het idd lukt om volgende week tijd te hebben voor de verplaatste rit.

..
Ik zie alleen bij routepunt 21 in Lent een vreemde situatie. Volgens mijn routeplanner kan je daar niet verder?

Yes, da's dus de Oosterhoutsedijk waarover ik in mijn reactie op Robert al heb geschreven. Sommige routeplanners en GPS-en geven deze verbinding aan als geblokkeerd voor gemotoriseerd verkeer. Zojuist heb ik hier dan idd een bord doodlopende weg gevonden, maar wanneer ik de route verder vervolg op Google Streetview (beelden mar 2019) dan kom geen daadwerkelijke afsluiting tegen..  ???
Msschn dat er een lokalio even ter plekke de boel van scouten?  [winky]
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
19 aug 2019, 11:30
Hee, dat zou leuk zijn als Kees meerijdt, ik weet ondertussen niet eens meer hoe hij er uitziet  :'(

De kwestie met de Oosterhoutsedijk is dat de bewoners niet blij zijn met hangjongeren met auto's bij de Lentse Warande en daarom een verbod voor gemotoriseerd verkeer heeft ingevoerd. Zie artikel in de Gelderlander.
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/klachten-over-hangjongeren-deel-lentse-warande-verboden-voor-auto-s~a0dacf44/

Dus als we niet met eireren bekogeld willen worden is klein stukje omrijden via Oosterhout (Gld) een kleine moeite.

De Gemeente Nijmegen adviseerde mij om vanaf de Waalbrug verder noordelijk te rijden naar Knooppunt Ressen, klein stukje A15, afslag 38 Elst-Oosterhout, noordelijke Griftdijk, Stationsstraat, Oosterhoutsestraat, en dan bij Slijk-Ewijk weer naar de Waaldijk om de geplande route voort te zetten.
NB: Het zuidelijke deel van de Griftdijk is alleen toegankelijk voor bewoners!
Hell bent for leather

  • *****
19 aug 2019, 18:48
Wow.. Thanks voor de research en navraag Robert!  [tu]

..
Dus als we niet met eireren bekogeld willen worden is klein stukje omrijden via Oosterhout (Gld) een kleine moeite.

Euhmm.. "Met eieren bekogeld worden":o Dat zal toch wel meevallen?  :D

Als ik het artikel in De Gelderlander lees, dan gaat het de omwoners om het weren van *jongeren* die er 's nachts met auto's over de dijk racen. Dat slaat m.i. dus (dit keer nu eens) niet op sportieve motorrijders. De enige agressie de we als brave tweewielerklassieke rtoerclub kunnen verwachten is wrs van overhitte fietsers met territoriumdrift.
Zelf heb ik er niet zoveel problemen mee om tussen de paaltjes door te rijden, maar dat verbodentoegangsbor d blijkt er vlgs de bijgaande foto evengoed te staan. Een stukje omrijden vind ik daarom dan ook prima. Maar..

De Gemeente Nijmegen adviseerde mij om vanaf de Waalbrug verder noordelijk te rijden naar Knooppunt Ressen, klein stukje A15, afslag 38 Elst-Oosterhout, noordelijke Griftdijk, Stationsstraat, Oosterhoutsestraat, en dan bij Slijk-Ewijk weer naar de Waaldijk om de geplande route voort te zetten.
NB: Het zuidelijke deel van de Griftdijk is alleen toegankelijk voor bewoners!

Medunkt dat het staand gemeentebeleid is om gemotoriseerd verkeer sowieso zoveel mogelijk uit de stad te weren. Het valt me dan ook op dat deze lange omleidingsroute de rand van de gemeentegrens volgt!  ::)
Als we afsl. Nijmegen-Noord nemen, kunnen we m.i. gewoon via de Keizer Hendrik VI-singel en Oude Groenestraat zo naar de Waaldijk rijden. Ja toch, niet dan?  ;)

Oeps.. Dit bericht nog over het hoofd gezien eerder:

..
Bij het startpunt beginnen met een kop koffie en een broodje lijkt mij een goed idee, maar is ipv 1300 uur, 1200 uur ook een optie?
..

Eerder komen is altijd een optie!  :P
Idee is zoals altijd om na afloop van de rit e.e.a. met een eenvoudig etentje af te sluiten. Als we al om 12:00 starten, dan zijn we mogelijk om 16:30 ofzo alweer terug in Rhenen/Veenendaal. En da's wat vroeg om te gaan tafelen, niet?
(Rekensommetje: 140km rijden met 50km/h is grofweg 3 uur, max. 1 uur voor stop in Emmerich, 1/2 uur voor veerpont/plas&rookstop = 4 1/2 uur).
Eerder op de startplek zijn om daar op je gemak een lunchbroodje te verorberen, is een goed idee en was eigenlijk ook de bedoeling.
Nu is een tankstation (met wasstraat) niet de meest gezellige plek, maar ze hebben er wel een broodjeszaak en benzine waarmee e.e.a. dus mooi gecombineerd kan worden.
Op zoek gaan naar een wegrestaurant met tankgelegenheid in de buurt als startplek, is w.m.b. anders dan ook nog een optie.

Right.. In de herkansing lijkt de kans op regen dit keer vrijwel nihil, maar hierbij wordt ook verwacht dat de temperatuur flink gaat stijgen. Da's dan (helaas) ook weer niet optimaal als je op een motor zit, omdat het dan een stuk drukker zal worden op toeristische weggetjes en dit het tempo (= verkoelende rijwind) zal drukken.

Right.. Omdat ik zelf de Kat thuis zal laten wgs werk aan de tank en (hopelijk) op de EFE zal verschijnen, lijkt het gezien de deelnemerslijst dit keer een KlapKatmeeting te gaan worden! Er gaat wrs toch nog een hybride Kat mee!

[edit] Aangepaste GPS-bestanden toegevoegd [/edit]
« Laatst bewerkt op: 20 aug 2019, 00:49 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
22 aug 2019, 22:58
Ja zeker, de hybridekat uitlaten tussen klapkatten en Efe's is zelfs op een drukke zomer zondag een leuke dagbesteding, denk ik, dus count me in ! [tu].
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • **
24 aug 2019, 10:02
Leuk dat je meegaat Daan!
Hell bent for leather

  • **
24 aug 2019, 12:56
De vraag van Peterr bracht me op het idee om ook een aankomsttijd bij Esso Veenendaal te vermelden. Tussen 12:00 en 12:30 invliegen lijkt me fijn, mensen met veel gespreksstof of grote honger kunnen dan vroeg komen. En dan gaan we om 13:00 vertrekken.

Overigens zit er nòg een veerpont in de route, bij Pannerden.

Goede reis, ik neem zonnebrand en water mee, naast zekeringen en een reservelamp. en een sleuteltje 10 om de carbs te ontwateren  :(
Groene kaart mee is handig, we gaan naar het Buitenland  [lecture]
Hell bent for leather

  • *****
24 aug 2019, 17:03
Genoemde tijden lijken mij prima. Extra verheldering w.d.b. is idd handig.

..Overigens zit er nòg een veerpont in de route, bij Pannerden.

Warempel! Goed gespot, ik had die helemaal gemist..  :-[  Let er dan tòch nog iemand op! 
De pont bij Wageningen kunnen we overigens pinnen, die bij Pannerden accepteert alleen cash (€ 1,50)
Ik zie nu trws ook dat viapuntje 12 -net na Angeren- niet zo handig is geplaats. Die had eigenlijk op de Rijndijk moeten staan.. (En Rijndijk dan vervolgen tot aan pontje Pannerden).
Het is eigenlijk wat laat om het nog aan te passen, maar zal toch effe aangepaste bestanden maken. Mensen die geen zin hebben opnieuw het eerdere GPS-bestand te vervangen, hebben anders op de pont even tijd om desnoods dat viapunt eruit te gooien.

..
Groene kaart mee is handig, we gaan naar het Buitenland  [lecture]

Ook je Ausweis niet vergeten!  ;)
« Laatst bewerkt op: 24 aug 2019, 17:29 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
25 aug 2019, 10:30
Helaas moet ik me afmelden.......
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • **
25 aug 2019, 11:30
Jammer Tomcat, bedankt voor je bericht.
Hell bent for leather

  • *****
25 aug 2019, 23:32
Right.. Weer heel thuis gekomen na het ritje naar Emmerich, en nog lekker afgekoeld op de laatste km's na de gezamenlijke burgermaaltijd bij Moeke. (Wel enorm veel vliegenspul in de lucht toen de duisternis inviel. De EFE meteen effe in de week gezet bij thuiskomst.)
De warmte hebben we met minder vochtverlies doorstaan dan aanvankelijk gevreesd, en de geplande route bleek eveneens minder geblokkeerd door trapfietsrecreanten dan verwacht. Die route hebben we voor minstens 95% goed gereden, wat dus ook weer een opsteker was.  :)
Wat minder geslaagd waren de wegopbrekingen die toch niet helemaal goed waren ingecalculeerd.  :-[ Het onderweg kwijtraken van mede-Katanisten was trws ook nog een verbeterpuntje. Door tussenkomst van moderne telecomtechnieken konden deze zaken echter toch grotendeels opgelost worden.
Verders succesvol kunnen bevestigen dat de Rijn idd vanuit Duitsland ons land binnenkomt onder het genot van een natte versnapering ter plekke.
Nu echter een ijskoud biertje mèt alcohol om nog even na te genieten. [beer]


Helaas moet ik me afmelden.......

Bummer..!  :(
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
26 aug 2019, 21:23
Ik was gister ook weer heel thuis gekomen, volgende keer moet ik wel ff m'n doorzichtige vizier meenemen ipv alleen die donkere,  ;D

Ik vond het een geslaagd ritje! bedankt voor de gezelligheid en de leuke route!

Ben blij dat m'n nieuwe spuitwerk op de popup er niet af is gewaaid :)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL