ritje 2021

Nieuws:

 

Auteur Topic: ritje 2021  (gelezen 9388 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

  • *****
23 apr 2021, 09:40
Zeg heren, zijn jullie katana's al weer klaar voor een ritje? Misschien dat we in de maand mei even een kleine rit kunnen organiseren?
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
24 apr 2021, 00:48
Zeg heren, zijn jullie katana's al weer klaar voor een ritje? Misschien dat we in de maand mei even een kleine rit kunnen organiseren?

Hoog tijd voor een ritje idd, maar mijn Kat is daar helaas nog niet klaar voor.  :-\
Als ik echter weer met m'n EFE (mèt Katana-sticker!) achteraan mag aanschuiven  ;) dan ben ik zeker van de partij.
Mikken op (medio?) mei geeft wat ruimte voor weersverbetering (waar blijft nou die opwarming?) alsook vergroot dat de kans op vrije plekken in ieders agenda.

Alvast uitkijken naar een idee voor een route en/of locaties daarin is echter niet tijdsgebonden.
Zelf moet ik ook nog even sleutelen aan m'n cheapo GPS wiens accu steeds minder lang mee lijkt te gaan, en niet opgeladen wordt tijdens het rijden..
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
24 apr 2021, 19:26
Mijn kat heeft helaas een lekke koppakking. Balen! Ik heb helemaal geen zin om deze te gaan vervangen. Want de voetpakking moet dan ook, en  vlakken en misschien ook maar even kleppen slijpen en klephoedjes vervangen...Zucht. Dat gaat nog wel even duren ben ik bang.
Big boys, big toys.

  • *****
25 apr 2021, 09:01
We kunnen mikken op medio eind mei, begin juni? Dan is er nog genoeg tijd om even te kijken naar een route.

@Arnout, natuurlijk mag de EFE aanschuiven [tu]
@Seabird, heb je misschien ook een back-up motor? dan kan je gewoon meerijden natuurlijk [yes]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
26 apr 2021, 15:02
..
Want de voetpakking moet dan ook, en  vlakken en misschien ook maar even kleppen slijpen en klephoedjes vervangen...Zucht. Dat gaat nog wel even duren ben ik bang.

Aii.. Een (olie)lekkende cylinderkop lijkt vroeg of laat een onvermijdelijkheid bij deze blokken.. :( Koppakking vervangen kan dan idd veel werk opleveren, vooral als je niet kunt laten om zaken op te frissen en op te pakken die je tegenkomt als de boel toch uit elkaar ligt.
Zo kan ik nooit de aangekoekte uitlaatpoorten met rust laten, en moeten die kleppen er iig uit om e.e.a. schoon te kunnen maken.
Kleppen slijpen zonder aanleiding (wel klepzitting/-afsluiting checken m.b.v. marker) zou ik echter niet doen.
Klephoedjes zitten er verder niet in een GSX/Kat-blok, dus dat scheelt iig weer werk!  ;)
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
27 apr 2021, 10:05
Ik heb een woonwerk tracer 900. Maar de charme is natuurlijk om met een katana te rijden (of enigszins vergelijkbaar als GS1000, EFE etc).

Je geeft het probleem goed weer Arnout. Van het 1 komt het ander als je de boel uit elkaar gaat halen. De uitdaging is dan om alleen maar schoon te maken en de pakkingen te vervangen. Ik weet niet of ik dit kan opbrengen..... :-\
Big boys, big toys.

  • ****
27 apr 2021, 19:52
Yes! ;D
Ook weer uit mijn winterslaap ontwaakt hierzo.
Het wordt ook wel errug verleidelijk om ook met een niet-katana op te dagen...( niet omdat de koppeling van de kat kuren vertoont maar omdat gs1000's ook welkom zijn  [devil] )
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ****
10 mei 2021, 13:25
Uiteraard schuif ik ook graag aan, even afhankelijk van de datum natuurlijk.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
23 mei 2021, 17:11
Zullen we even kijken of we een datum in juni kunnen prikken?

6, 13, 20 of 27 juni?
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
23 mei 2021, 18:17
6 juni kan ik, op 13 juni begint onze vakantie dus 13 juni is twijfelachtig de datums daarna ben ik waarschijnlijk weg.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
23 mei 2021, 20:59
Zullen we even kijken of we een datum in juni kunnen prikken?

6, 13, 20 of 27 juni?

Ik kan alleen 27 juni wrs niet.

Is anders op de valreep in mei de 30e nog een optie? Vlgs de weergoksites zou het dan 20 grdn en droog 17 grdn en buiig worden..  ::)

Het is duidelijk dat het niet erg opschiet met die klimaatopwarming.. W.d.b. zou het een goede zaak zijn al het bezit en gebruik van oldtimer-voertuigen van overheidswege ondersteund zou worden om de terugval in kooldioxide-uitstoot te compenseren.. 
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
24 mei 2021, 10:44
De 30e ziet er in de verwachtingen niet eens zo slecht uit....
Misschien ook ff meenemen dat de regen erg lokaal valt en er ook grote delen wel droog zijn.
Wel weer een gedoe om kort van tevoren een droge route te fixen...
Kan in principe alle genoemde dagen.
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
24 mei 2021, 20:00
Misschien ook ff meenemen dat de regen erg lokaal valt en er ook grote delen wel droog zijn.

Ha.. Wellicht een gat in de markt?: "apps" of navigatie systemen die naast filemeldingen ook een input van regenradarsites kunnen meenemen in het genereren van een route. Oftewel dynamische aanpassing van de route tijdens het rijden, waarmee je om de buien heen wordt geleid. [winky]

Wel weer een gedoe om kort van tevoren een droge route te fixen...

Yep, dat zou dan weer haastwerk moeten worden. W.d.b. idd beter iets in juni prikken.
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
26 mei 2021, 08:56
30e zou wel kunnen als we een ritje uit de ouwe doos halen? dat scheelt voorbereiding natuurlijk.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
27 mei 2021, 21:07
30e zou wel kunnen als we een ritje uit de ouwe doos halen? dat scheelt voorbereiding natuurlijk.

Yes, dat lijkt op zich goed mogelijk. Ware het niet dat deelname van andere Katanisten dan nog niet helder of haalbaar is gezien de korte termijn.  :-\

Voor mij persoonlijk speelt ook nog de praktische belemmering dat door werkdrukte afgelopen tijd mijn avondritme meer een nachtritme is geworden..  :-X Fris en "op tijd" op het startpunt verschijnen wordt dan nogal een opgave. (Met een jetlagged kop op een motor gaan zitten is sowieso geen goed idee).
Met een datum wat verder op de kalender heb ik wat meer mogelijkheid om toe te werken naar een vervroegde "klok".

Houdt natuurlijk niet in dat het niet door zou kunnen gaan zonder mijn deelname. Zelf ga ik zondermeer een ritje maken de 29e of 30e gezien de goedweerbelofte, maar ga dan pas in de namiddag van huis. Later op de dag is het 's zomers m.i. sowieso prettiger motorrijden in druk recreërend NL wanneer dagjesmensen weer rap thuis (of elders) willen zijn om de BBQ in de brand te steken.
                                        .. . . .  .  .   .