ritje 2021

Nieuws:

 

Auteur Topic: ritje 2021  (gelezen 9404 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
19 jun 2021, 00:28
Right.. Er lijkt afgelopen tijd niet veel meer met dit topic gebeurt te zijn, maar wellicht is het toch een poging waard om er 'ns wat nieuw leven in proberen te blazen voordat de "vakantietijd" ook weer aan breekt? (Kees is echter al op vakantie als ik het goed lees..?)
W.b. datums is de 27e juni voor mij mogelijk toch beschikbaar (indien op tijd gereserveerd voor ritje  ;)), en verder heb ik voorlopig (zondagen in) augustus juli nog vrij.

Wellicht is de beste strategie om iig tot overeenstemming van een bep. dag te komen, en daarna dan wel te zien waar en welke route er bedacht en gereden gaat worden? Daarnaast blijft de weersontwikkeling altijd een ongewisse factor waarmee -m.n. op langere termijn- nauwelijks te plannen valt.
Cancelen vanwege slecht weer kan echter altijd nog.

[edit: maand gecorrigeerd..]
« Laatst bewerkt op: 19 jun 2021, 20:59 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
19 jun 2021, 15:58
Sorry ik was een klein beetje afwezig, er moet nog ff wat geklust worden in huis. En ben nog niet klaar [no]

Ik heb in juni en juli ook vast wel een zaterdag of zondag beschikbaar om te rijden. augustus heb ik vakantie en kan ik hopelijk ook nog ff op de katana er tussenuit.

de 27e wil ik wel vrij houden van de (klus)agenda [yes]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
19 jun 2021, 21:27
Sorry ik was een klein beetje afwezig, er moet nog ff wat geklust worden in huis. En ben nog niet klaar [no]
Ah.. Hiero is afgelopen tijd ook aandacht en tijd opgegaan aan kluswerk in huis. (D.w.z. werkplaats uitgekuisdt en nieuwe groterdere werkbank getimmerd [pimp] Ook nog niet helemaal klaar trws..)

Ik heb in juni en juli ook vast wel een zaterdag of zondag beschikbaar om te rijden. augustus heb ik vakantie en kan ik hopelijk ook nog ff op de katana er tussenuit.
Goed om te horen.
Oeps.. In m'n eerdere bericht bedoelde ik natuurlijk juli i.p.v. augustus..  :-[ (bericht gecorrigeerd)

de 27e wil ik wel vrij houden van de (klus)agenda [yes]
Mooi.. Het is weliswaar weer kort dag. Maar als er toch animo is/ontstaat voor zo. de 27e, is het wellicht nog haalbaar. Zo niet dan iets prikken afspreken in juli.
« Laatst bewerkt op: 20 jun 2021, 21:46 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
20 jun 2021, 19:28
Ik zit dan in het buitenland. Mochten jullie echter een stop in de omgeving van Bonn maken zijn jullie uiteraard welkom voor een bakkie. Weet alleen niet of in Duitsland de horeca al weer open is  :-\
Katana ni rei

  • *****
20 jun 2021, 21:44
.. Weet alleen niet of in Duitsland de horeca al weer open is  :-\
Als ik het goed gegoogled heb dan gelden er vanaf maandag de Regelungen der Inzidenzstufe 1 (geen test nodig in gastronomie binnen/buiten).
Voor een KatanaClub-middagritje ligt Bonn echter niet direct voor de hand..
Desalniettemin wel een fraaie plek voor een boottochtje.  :D

                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
20 jun 2021, 22:24
27e staat genoteerd  [tu]

nog een foto uit de oude doos, 5 minuten later.... [devil]
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
21 jun 2021, 22:06
27e staat genoteerd  [tu]

Okeedan! Ik heb dan ook maar alvast ter aankondiging de nieuwsbanner uitgehangen in de hoop op verdere belangstelling en uiteraard goed/droog weer.
Nu alleen nog even een afspreekpunt en route overeenkomen..
Een eerdere rit van de plank trekken lijkt dan aantrekkelijk, maar iets nieuws verzinnen is altijd leuker.
Als het even meezit heb ik deze week wel wat tijd om te researchen en knippen&plakken w.d.b., maar goede ideeën/tips zijn desalniettemin daarbij zeer welkom. Als iemand zelf (weer) eens zin heeft een route te maken, is dat uiteraard in principe natuurlijk ook een mogelijkheid.

W.d.b. e.e.a. dan wel weer vlgs beproefd format:
- Weerbericht afwachten tot avond vantevoren voor definitieve "go".
- GPS laden met laatste versie van ritroute.
- Start ca. 13:00 op afspreekpunt (na)bij tankstation/koffietent.
- Rit ca. 180km over liefst bochtige maar vlotte "binnendoor" weggetjes, hierbij drukke toeristische hotspots zoveel mogelijk mijdend.
- 1x terrasstop onderweg.
- Afsluiting op eindpunt van route met warme hap.

nog een foto uit de oude doos, 5 minuten later.... [devil]
Lekkende benzinekraan als ik het me goed herinner..?
Voor de overtocht zelf nog zitten knoeien met een lekkend duimremvloeistofres ervoirdekseltje op de EFE, en daags na thuiskomst bleek plots 1 van de voorremklauwen te lekken..  :-X
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
22 jun 2021, 09:47
Misschien een ideetje ?
Ik heb de route noord-holland aangepast omdat in de weekenden het stuk boven Hoorn is afgesloten voor motoren  [zzz]
Lengte is 160km start bij de shell Purmerend en eindigt in XXX ( Hembrugterrein, voormalige kruitfabriek met horeca )
De polder is wat rustiger op zondagen dan alle dijkwegen ( waar ook best veel dicht zijn ivm onderhoud, kwam ik achter vorige de week )
Ik weet alleen niet hoe je de route in een kaartje omzet...
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
22 jun 2021, 11:46
27e staat genoteerd  [tu]

nog een foto uit de oude doos, 5 minuten later.... [devil]


 ;D ;D Alleen een lek slangetje gelukkig  ;)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
22 jun 2021, 19:42
Misschien een ideetje ?

Even snel in vogelvlucht overheen gevlogen, maar je ideetje lijkt me een tamelijk goed ideetje!  [tu]
De grote-rivieren-achtertuin heb ik ondertussen van alle kanten wel doorkruist, en dan is NH iig voor mij zeker een aantrekkelijke afwisseling.

Ik heb de route noord-holland aangepast omdat in de weekenden het stuk boven Hoorn is afgesloten voor motoren  [zzz]

Waaat?!  >:( Of bedoel je afgesloten voor alleen motoren?  [winky]
Aangepaste route graag nog even uploaden. Als er veel is weggevallen, kan er anders nog een lus elders aangeplakt worden?

Lengte is 160km start bij de shell Purmerend en eindigt in XXX ( Hembrugterrein, voormalige kruitfabriek met horeca )
De polder is wat rustiger op zondagen dan alle dijkwegen ( waar ook best veel dicht zijn ivm onderhoud, kwam ik achter vorige de week )

De route incl. begin- en eindpunt ziet er tamelijk doordacht uit, en voldoet ook perfect aan de "brief".  [yes]
Sommige stukken -van oorspronkelijk plan- zijn (ook voor mij) weliswaar bekend terrein, maar dat kan eigenlijk ook niet anders. Soms wat drukkere stukken (maar onvermijdbaar), andere gedeelten desalniettemin het herhalen meer dan waard.
Eindpunt cafetaria Hembrug begrijp ik dan als praktisch waypoint om meerdere opties in de buurt te kunnen verkennen?

Ik weet alleen niet hoe je de route in een kaartje omzet...

Simpelweg een screenshot knippen en plakken van je routeplannert (waar je nmmrs van waypoints e.d. afleidingen even uitzet). Ik gebruik zelf Snipping Tool, dat ook op Win10 zit (verborgen, dus even opzoeken). Dat plaatje dan qua afm. en zwaarte evt. bewerken in een grafisch prog, en vervolgens als "foto" in je bericht plaatsen m.b.v. externe host, of uploaden naar het forum.
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
22 jun 2021, 22:10
het ijselmeerdijkstukki e Hoorn-Enkhuizen is voor een deel op zondag verboden terrein voor ons soort mensen.....maar is al geskipt in de route.

Het aanbod vreettenten op Hembrug wordt nog nader onderzocht.





GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
23 jun 2021, 15:21
Aha.. Afgesloten stukkie voor uitsluitend niet-motorrijders was al uit route geknipt.

Heb een gedeelte van de route alvast wat nader uitgeplozen, en zag dat een gedeelte "Busch en dam" (ongv. tussen waypoint 50 en 52) is afgesloten met deze-openbare-weg-is alleen-van-mij-borden:



Route omleggen via Broekpolderweg en N203, om verderop dan Busch en Dam te kunnen vervolgen?

..en in Zaandam lijkt deze rotonde afgesloten wgs werkzaamheden (al doet de groene traffic signalering vermoeden dat er desondanks toch doorgereden kan worden?)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
23 jun 2021, 19:00
Vandaag vanwege niet te hoeven fietsenmaken ff een verkenningsritje gemaakt.
Geen kip op de weg ( wel veel leuke andere vogels kunnen spotten w.o. scholeksters, grutto's, eigenwijze nijlganzen en noem maar op....), en best fris zonder truitje onder mn pak.
Genoeg fijne bochtjes en mooi "oud landschap"
Absoluut een aanrader beste katanisten, dus be there zou ik zeggen...

Goed punt, dat stukkie Busch en Dam, en het niet mogen doorrijden vanuit Uitgeest.
Was er vandaag rond een uur of 13.30 en kon gewoon zonder bekogeld te worden door bewoners rustig achter een local doortuffen tot aan de provenciale weg. Illegaal maar niet hinderend voor de rest van de mensheid. Ik denk gewoon kijken hoe de vlag hangt qwa drukte zondag en een alternatief via de krommeniedijk is dan snel gereden.

Ik heb via Assendelft de ring weer gepakt ( geen behoefte aan eten want had broodjes meegenomen ) dus heb die rotonde bij Zaandam gemist. Er zijn wel verschillende manieren om vanaf daar toch de ex-kruitfabriek te bereiken.

1 andere errore door wegwerkzaamheden namelijk routepunt 6 molendijk, laatste stukkie tot de n234 is afgesloten dus moet via de Menningveerweg...
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ****
23 jun 2021, 19:08
O ja, als mensen een gpx versie voor garmin willen hebben dan ff pb-en. Is namelijk net te groot om te posten...
Hier de legale versie met molendijk omleiding .
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
23 jun 2021, 20:14
het ijselmeerdijkstukki e Hoorn-Enkhuizen is voor een deel op zondag verboden terrein voor ons soort mensen.....maar is al geskipt in de route.

Het aanbod vreettenten op Hembrug wordt nog nader onderzocht.

Route ziet er goed uit [tu] [tu]

Voor mij graag een gpx formaat route voor de Garmin
« Laatst bewerkt op: 23 jun 2021, 20:16 door peterrr »
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL