ritje 2021

Nieuws:

 

Auteur Topic: ritje 2021  (gelezen 9388 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
23 jun 2021, 20:19
Tjee.. Zowaar al even de route voorgereden!

Stukkie Busch en Dam zou ik zelf ook geneigd zijn om gewoon door te rijden, en dan wel zien waar de weg eindigt. Met een hele motorclub  op sleeptouw is dat msschn echter niet zo geslaagd. E.e.a. ter plekke van de situatie af laten hangen, lijkt me dan een goed plan. (Alleen moet bij doorrijden dan wel naderhand een omleidings-waypoint verwijderd worden..)

..
1 andere errore door wegwerkzaamheden namelijk routepunt 6 molendijk, laatste stukkie tot de n234 is afgesloten dus moet via de Menningveerweg...
Eenmaal op de (ventweg van de) Noordervaart neem ik aan dat we door kunnen rijden totaan de Molendijk om daar de oorspronkelijke route weer op te pakken? (Nu stuurt m'n routplannert me over de Rustenbergerweg).
Daarnaast is er wellicht kans dat de wegwerkzaamheden a.s. zondag al weggewerkt zullen zijn?

Naast Google Maps (Layer -> Traffic) kijk ik soms voor een second opinion ook wel op viamichelin.com (tabblad Traffic) voor wegafsluitingen e.d.
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
26 jun 2021, 07:25
Een graad of 20 en een regenkans van 15% zijn nu de verwachtingen voor zondag.
Vanavond nog maar eens kijken en de knoop doorhakken.
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
26 jun 2021, 12:32
Een graad of 20 en een regenkans van 15% zijn nu de verwachtingen voor zondag.
..

Het ziet er vlgs mij niet al te beroerd uit. Op de weersites die ik bekijk zie ik max. 25 grdn en pas tegen de avond een buitje. Warm genoeg om "droog te waaien" mocht er overdag toch nattigheid neerdalen medunkt totzover. Alleen wrs voor mij een nat pak op de terugweg..  :-\

Verders zal het wgs allerlei (motor)sportevenementen op tv zondag wrs relatief rustig op de weg zijn met dagtoerisme, wat een bonus is (maar mogelijk ook enkele Katanisten thuis houdt?)

..
Vanavond nog maar eens kijken en de knoop doorhakken.

Je weet het maar nooit zeker met die weervoorspellers, dus idd vanavond (laat) nog even opnieuw checken en hier dan beslissen over def. doorgang.
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
26 jun 2021, 20:28
Ik ben er ook (bijna) klaar voor! 8)

vertrek/verzameltijd 1300 uur bij het beginpunt?
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
26 jun 2021, 21:21
Ik ben er ook (bijna) klaar voor! 8)

vertrek/verzameltijd 1300 uur bij het beginpunt?

Yep! En "verzameltijd" is idd een meer geschikte kreet. Een moment rust (en even brommers kieken) voor vertrek van de rit door NH is dan welkom na stukje binnendoor vanuit Rttrdm.

W.b. def. beslissing doorgang van de rit voorspellen de internetweergoden nu in de namiddag een spatje regen. Mogelijk is dat te gering om echt het rijplezier te bederven.
In de avond staat er dan wel (onweers?)buien ingepland, waar ikzelf dan wrs doorheen zal moeten gaan rijden..  :-\

Nog even een uurtje of wat aankijken?
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
26 jun 2021, 21:41
lekker afkoelen voor jullie dan... ;D
Ik heb om 19.15 toch maar ff gereserveerd bij Lab44 ( voormalig laboratorium van de kruitfabriek waar ze nu o.a. burgers ipv bommen maken).
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ****
26 jun 2021, 22:04
Heb ff snel de route iets verkort ( rondje onder Opmeer geskipt, 40km minder en scheelt een half uurtje ) om misschien de eventuele buien voor te kunnen blijven...
Mail je em, Peterrr.
« Laatst bewerkt op: 26 jun 2021, 22:06 door Daan »
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
26 jun 2021, 22:48
OK. Ik zal deze korte versie dan ook even laden, maar effectief besluit vlgs mij pas om een kortere route te gaan rijden als het daadwerkelijk al regent.. Desalniettemin is het altijd goed om meerdere opties achter de hand te hebben.  [tu]

Laten we dan toch maar van de beste weersontwikkelingen uitgaat, en def. voor morgen afspreken in Purmerend.

Right.. Dadelijk nog even het stof van m'n regenpak blazen en in de rugzak proppen, en dan sta ik hier ook klaar in de startblokken!
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
26 jun 2021, 23:15
13.00 shell Purmel  [tu]
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ****
27 jun 2021, 09:18
Veel plezier gewenst mannen!! De rit ziet er in Myrouteapp erg leuk uit.
« Laatst bewerkt op: 27 jun 2021, 09:34 door tomcat »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
27 jun 2021, 23:09
Right..
Inmiddels -tamelijk afgespoeld- weer thuis aanbeland na een fijn dagje sturen in het NH-se landschap.
De route bleek de aanprijzingen vooraf meer dan waar te kunnen maken in de praktijk, en lijkt ook voor andere gelegenheden een gouden tip. De Zeedijk -bijna aan het eind van de route- was voor mij geheel nieuw, en was met de vele bochtjes en fraai landschap een prettige verrassing.
Stuk tussen Bergen en Castricum is dan het minst interessant, maar is nauwelijks te omzeilen als je een volledig "rondje" wilt plannen. Vanwege het gebrek aan gebruikelijke verkeersdrukte was dit gedeelte nu echter nog goed te rijden.
Algehele geringe aanwezigheid van dagtoeristen op de weg en ander verkeer, en het zeer aangename weer, droegen verder ook bij aan vergroting het rijgenot.
Ondanks mijn vertragingsinspanni ngen aan begin van de rit, slaagden we er uiteindelijk toch in om een uur eerder dan gepland aan tafel te schuiven op de sfeervolle eindbestemming Hembrugterrein.
Aldaar kondigden zich vermeerderende donkere wolken aan wat later inderdaad zou gaan vallen. Pas na uitzwaaien (en pontoversteek) vielen echter de eerste spetters..

                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
27 jun 2021, 23:09
Net voor de echte bui binnen.
Denk dat de rit naar Rotterdam wat natter is verlopen.... :-['
Daarvoor geen druppel gezien en genoten van de haast verlaten wegen richting de Hembrug.
West Friesland is geen straf om doorheen te rijden.
Geen plaatjes geschoten helaas...
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ****
27 jun 2021, 23:11
Ah, jij ook weer thuis gelukkig en opgefrist.
Laatste stuk nog een beetje droog kunnen rijden ?
« Laatst bewerkt op: 28 jun 2021, 08:27 door Daan »
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
28 jun 2021, 18:02
..
Geen plaatjes geschoten helaas...

Foto's zijn w.m.b. vervelend om te maken als je bezig bent met je toerritje, maar achteraf toch leuk en waardevol om e.e.a. her te beleven (en ter ondersteuning van het geheugen  ;)).
Ik hoor trws dat er Katanisten zijn die (motor)fotografie wèl als hobby hebben?  [winky]

..
Laatste stuk nog een beetje droog kunnen rijden ?

De laatste paar km voor Rttrdm stopte het idd met regenen..  :-X
Heb bij Aalsmeer niet op tijd een schuilplek kunnen vinden om meegebracht regenpak aan te trekken toen het echt begon te hozen. Gelukkig was het iig nog warm genoeg om met nat pak door te kunnen rijden zonder kou te lijden.
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
28 jun 2021, 21:08
Was een mooi ritje heren! lekker gereden op onze 'vintage suzuki's'  8)

Lekker rustig op de weg, tijdens de route goed weer gehad en door de wind was het wel enigszins uit te houden in het motorpak.


Op naar het volgende katanaritje! En dan blijf ik wel voor het afsluit diner  ;D


GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL