EuroKat 10 2022

Nieuws:

 

Auteur Topic: EuroKat 10 2022  (gelezen 2604 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
24 okt 2021, 22:40
Eurokat (9?) 10 staat gepland voor het 3e weekend van augustus (19 t/m 21) 2022 op een nader te bevestigen locatie in het noorden van Engeland (of midden van Schotland).
« Laatst bewerkt op: 24 okt 2021, 22:50 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
25 okt 2021, 09:25
Dat is een flink stukje rijden  [yes]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • **
24 dec 2021, 10:20
Ja, het zuiden van Engeland is nog wel te doen. Ik ben een tijd geleden nog eens naar Brighton geweest via Calais.
Hell bent for leather

  • *****
13 apr 2022, 00:12
Fossie van de Engelse KatanaOwnersClub heeft gisteren in zijn eigen topic verdere info over de Eurokat gedropt:

EUROKAT 10.
On this day I would like to formally invite you to attend EUROKat 10 ( EK10). :mrgreen:  :)

19-22 August 2022
Ripon Rubgy club North Yorkshire . Mallorie Park Dr, Ripon HG4 2QD.

£20 ticket includes
Friday evening curry , Saturday & Sunday continental breakfast. Saturday BBQ . BANDS& music..
Camping with showers .

Real ales and other beers at bar.

Ride out on Saturday , silly games , awards / trophies .

Site opens 1200 Friday . Pay on gate or in advance if you'd prefer.
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
18 aug 2022, 04:20
Vandaag vertrek ik met de veerboot uit Rotterdam Europort naar Ripon voor de EUROKAT10 [tu].
Waarschijnlijk zal er nog een kluitje Duitse Kananisten aan boord stappen, ik weet het niet zeker, want zowel de Duitse als Engelse fora gaan net als hier mank aan een gebrek aan berichten en commentaren.

Ik was eerst in de veronderstelling na mijn bezoekje in afgelopen april aan Zuid-Engeland via Dover, dat Noord-Engeland veel te ver weg is om even heen te tuffen, maar door mijn eigen onderzoek los van het Google Maps reisadvies kwam ik erachter dat er een rechtstreekse verbinding vertrekt naar Hull, en dan is het nog maar een anderhalf uur rijden naar York en Ripon!
De overtocht verloopt via P&O Ferries, en de dienstregeling is per nachtboot, dus 'avonds vertrekken en 's morgens aankomen. Dat betekent wel, dat de overtocht heen en terug een pittig bedrag wordt, namelijk meer dan €400!! Dat bespaart me dan wel twee hotelovernachtingen en een flink aantal kilometers rijden, dus per saldo is het zo gek nog niet.

Ik weet inmiddels al veel over Ripon en York, want Narrowboat Will, een grappige Youtuber, heeft op zijn reis deze lente/zomer zowel Ripon als York aangedaan met zijn narrowboat, en uitvoerig verslag gedaan van de bezienswaardigheden in beide plaatsen.

Zo staat voor mij de dagelijkse hoornblazer in Ripon op het menu, en de imposantie kathedraal, maar ook hoop ik het nationale spoorwegmuseum aan te doen, waar gigantische stoomlocomotieven uit de glorietijd van het stoomtijdperk te bewonderen zijn.
Voor de zaterdag wordt er natuurlijk door de Katana Owners Club UK een toerrit door de omgeving gehouden, dus ik kom wel aan mijn trekken!

Ik had natuurlijk graag ook Narrowboat Will ontmoet, maar die is alweer verder gevaren en is nu in de buurt van Sheffield. Ik hoop tijdens mijn spontane uitstapje ook wat video-opnamen te kunnen maken. Geen GoPro, maar twee Akaso actiecamera's die iets betaalbaarder zijn.

En aanstaande maandagochtend sta ik alweer op de keien van de kade in Rotterdam, klaar om naar huis te rijden. Het lijkt er op dat we ontzettend boffen met het weer, voornamelijk droog en normale temperaturen, maandag gaat het alweer regenen! Misschien wordt er nog een colonne van Katana's gevormd, al vermoed ik dat onze buren niet via Arnhem rijden maar  meteen een zuidelijker route kiezen via Brabant en België, we zullen het zien. :-\
« Laatst bewerkt op: 18 aug 2022, 05:27 door Umberto YLTP »
Hell bent for leather

  • ****
18 aug 2022, 10:25
Top!
Heel veel plezier en veilige overtocht en dito km's! [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • **
18 aug 2022, 13:05
Bedankt Spike, mijn lot is in de handen van de P&O ("piano") kapitein en zijn bemanning [whip]

[smart] groeten, Umberto en zijn SuziKiu  ;)
Hell bent for leather

  • *****
18 aug 2022, 20:02
Vandaag vertrek ik met de veerboot uit Rotterdam Europort naar Ripon voor de EUROKAT10 [tu].
..

Ha, strak plan!  [tu]
Veel rijgenoegen en verkenningsplezier gewenst, en ik kijk dan uit naar de Akoso flimbeelden of verslag anderszins.  8)
                                        .. . . .  .  .   .