zijn de katana's weer uit de winterslaap?

Nieuws:

 

Auteur Topic: zijn de katana's weer uit de winterslaap?  (gelezen 7748 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

  • *****
28 apr 2022, 10:35
Heeft iedereen de oude katana's en andere oldskool GS(x)en weer wat in de benen?
Dan word het wel weer eens tijd voor een ritje dacht ik [tu]

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
28 apr 2022, 22:23
Idd hoog tijd voor een ritje! Heb zelf alweer een paar keer het stof van de EFE laten waaien op lokale wegen, maar een clubritje is dan natuurlijk altijd wat interessanter.  [yes]

Fraaie foto verder van klapkat! Ik neem aan dat die dus ook weer een keertje is warmgedraaid?
Die onderborden snap ik trws nooit zo goed. Worden hiermee nu beperkende voorwaarden òf juist uitzonderingen op het bovenstaande verbodsbord aangegeven?  [devil]

Anyway.. Wellicht een idee om weer 'ns wat rond de grote rivieren te plannen? Dat is natuurlijk alleen als de veringen van de oldskoolers (en de Suzuki's  ;D) snelheidsdrempelbes tendig zijn..
Mijn cheapo GPS heeft trws wel wat kuren w.b. slecht contact met de stroomvoorziening, dus dat zou ik beter vantevoren nog even proberen te fixen.
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
29 apr 2022, 11:06
Ja meneertje klapkat heeft ook al een paar keer lekker warm gedraaid. ff de nieuwe yoshidemper getest en heb hogere clip-ons gemonteerd zodat ik net ietsje hoger zit en dat bevalt goed.

Dat bord is een aparte ja, in het weekend mag je er niet rijden, maar dat moet je ook niet willen met al die wielrenners, fietsers en cabrio's.
Deze foto was op een donderdagavond, de dijk was leeg dus kon lekker doorrijden en van het uitzicht genieten. ;D

Ritje grote rivieren? mij best! [tu] Dan ga ik wel even mn andere katana uit z'n winterslaap halen, die is wat beter bestendig tegen snelheidsdrempels [yes]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
2 mei 2022, 19:41
..en heb hogere clip-ons gemonteerd zodat ik net ietsje hoger zit en dat bevalt goed.
Clip-ons nu òp de kroonplaat? (Moeten daarvoor de vorkpoten niet ietsje doorsteken?) Of toch onder de kroonplaat maar met "verlengstukjes", zoals Jeroen die ook op zijn Project-Kat heeft geschroefd?

Dat bord is een aparte ja, in het weekend mag je er niet rijden, maar dat moet je ook niet willen met al die wielrenners, fietsers en cabrio's.
Bord is dus meer een waarschuwingsbord w.b. naderend sterk verminderd rijgenot?  :D

..Dan ga ik wel even mn andere katana uit z'n winterslaap halen, die is wat beter bestendig tegen snelheidsdrempels [yes]
Je bedoelt de 1100 Special met twin shocks? Een mono-shock veert doorgaans een stuk soepeler dankzij de langere veerweg, maar wellicht dat je YSS-demperts wat langer zijn w.d.b. dan standaard?

Ritje grote rivieren?
Tja.. da's niet heel spannend voor mijzelf natuurlijk, aangezien ik het vrij goed ken. Andere suggesties voor minder platgereden paden zie ik anders graag komen (zolang die landschappelijk en bochtentechnisch interessant genoeg zijn).

Ohja.. Stroomvoorziening van m'n GPS heb ik inmiddels opgelost. (Stroomkabeltje aan navigeerkastje vastgesoldeerd).
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
3 mei 2022, 16:53
Het zijn clipons die nog wel onder de kroonplaat bevestigd zitten, maar de stuurhelften komen boven de kroonplaat uit.
Clipons op de kroonplaat vond ik niet zo mooi, en ik kan sowieso de vorkpoten niet verder naar boven doorsteken omdat de kuip al aardig dicht op het voorspatbord zit.
Daarmee kom ik weer op het volgende punt, de bestendigheid tegen de snelheidsdrempels  ;D.
Het kan allemaal 'net' wel met de afstand tussen de popup kuip en het spatbord, maar die 1100 die ik heb is net iets comfortabeler als het gaat om hobbelige wegen.

« Laatst bewerkt op: 3 mei 2022, 16:55 door peterrr »
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
6 mei 2022, 08:09
Yes!
Anytime, anyplace, anywhere... :)
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
7 mei 2022, 17:03
Hey Dan! Ook jouw Suzuki-klassieker(s) inmiddels weer rollend gemaakt?

Anytime, anyplace, anywhere... :)

Irgendwie, irgendwo, irgendwann?  ;D

Een dag prikken (als vanouds een zondagmiddag?) kan w.m.b. op korte termijn.
Met een wat langere aankondigingstermij n is er weliswaar een kans op wat meer aanloop, maar wellicht tevergeefs hierop "wachten" is dan ook weer zonde van de tijd (en goed-weer-dagen) medunkt.  :-\

Een enigszins originele route verzinnen rond de grote rivieren is dan nog wel even een uitdaging, maar ik zal eens een poging wagen. Andere goede ideeën voor routelocaties zijn desalniettemin ook welkom.
                                        .. . . .  .  .   .

  • *
7 mei 2022, 17:45
Rondje Zeeland?

  • *****
7 mei 2022, 22:00
Rondje Zeeland?

Op zich een fris idee, want de KatClub is er nog niet geweest. Mijn eigen indruk van Zeeland als motorrijprovincie is echter niet positief, en ik kon me niet herkennen in enthousiaste berichten van anderen die paar keren dat ik er zelf een rondritje heb gemaakt.
Veel lange rechte enkelbaanswegen (tussen eilanden) waar je niet mag inhalen en waar je geflitst wordt. Bij goed weer sta hier dus ook als motorrijder in de file richting strand/camping of weer richting huis.
"Binnendoorwegen" langs het water lopen verder veelal onderaan de dijk, en dan zie je dus alleen gras om je heen.
Het zou echter goed kunnen dat ik niet de juiste stuurweggetjes heb kunnen vinden? W.d.b. zie ik anders graag routesuggesties of tips waar het wel goed sturen is om Zeeland dan wellicht nog 'ns een kans te gunnen.  [yes]
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
8 mei 2022, 17:40
Hi Arnout!
De GS staat na een olie/filterwissel en wat lucht in de banden weer klaar voor het motorseizoen. De kat staat daarintegen bobineloos een beetje zielig te wezen in een hoek...

Tja, Zeeland...Een keer op de terugweg vanuit Belgie doorheen gereden. Veel water en rechte dijken. Maar wellicht weet een local wel waar je moet wezen daarzo.
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
10 mei 2022, 20:12
..De kat staat daarintegen bobineloos een beetje zielig te wezen in een hoek...

Aha.. Die GSX-R bobines zitten dus nu op de GS..   :D
Een gebruikt setje voor weinig zal niet zo lastig te vinden moeten zijn medunkt?

..Maar wellicht weet een local wel waar je moet wezen daarzo.

Zijn er wellicht any locals hiero in de zaal met tips/aanbevelingen?
Had zelf al een paar GPS-routes vluchtig bekeken waar ik echter niet echt geinspireerd van raakte.
Het is natuurlijk ook maar sterk afhankelijk van wat iemand zoekt in een toerrit. Als door drukke dorpjes en over rechte weggetjes tuffen -waar de enige bochten bestaan uit haakse afslagen op kruisingen- je ding is, dan is er veel "moois" te vinden.
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
11 mei 2022, 08:21
Ik ken Zeeland ook niet zo goed, die keren dat ik er geweest ben heb ik er weinig bochtige weggetjes gezien maar wie weet is er iemand die een goeie route weet.

Een keer op een zondag rijden lijkt mij ook goed [tu] [yes]

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *
11 mei 2022, 17:57
Julder snappen d'r ook allemaele elemeale niets van é! Op de vuuftig rieênde Duutsers nae is't-ier best goe vertoeve!


  • ****
11 mei 2022, 22:06
Strandrit ! [devil]
Ben best in voor een lolletje in Zeeland hoor, dus kom maar op met een rit.( wel een hele fraaie foto van een hele fraaie Suzuki  ;) )
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2022, 22:10 door Daan »
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
11 mei 2022, 23:08
Wow! Fraaie foto!  [tu]  (Kuipkappie verloren?)

Julder snappen d'r ook allemaele elemeale niets van é! Op de vuuftig rieênde Duutsers nae is't-ier best goe vertoeve!

Google Translate to the rescue:

Citaat
You also don't understand anything about it! Apart from the fervently shouting Duutsers, it's a good place to stay!

Aha.. Duutsers is idd ook nog een minpuntje.   :P
Goed.. Kom dan maar op met een fraaie route, zou ik zeggen. Goed vertoeven geloof ik graag, maar we don't want to stay. We want to ride some nice twisties!  [yes]
                                        .. . . .  .  .   .