zijn de katana's weer uit de winterslaap?

Nieuws:

 

Auteur Topic: zijn de katana's weer uit de winterslaap?  (gelezen 7748 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

  • ***
13 mei 2022, 18:27
De sticker van Merel zit er nog op ziet ik  8) 8) 8)
Katana1100sz  Katana1100sz

  • *
13 mei 2022, 20:33
De sticker van Merel zit er nog op ziet ik  8) 8) 8)

Uiteraard, mascotte ;-)

  • **
18 mei 2022, 19:23
Hallo, ik zal ook even een duit in het zakje doen, voordat ik weer iet misloop ;-)
Ik heb eind april een mooie vakantie gehad in East-Sussex (UK) om Trading Boundaries te bezoeken. Missie geslaagd en zonder panne of brokken weer heelhuids thuis.
Maar ik heb nog wel puf voor een ritje NL hoor!
Zeeland? Nou, ik was sowieso al van plan om 28 mei naar Goes te gaan voor de open dag van Bax Music. Is er al een consensus te bespeuren?

groeten, Robert

Hell bent for leather

  • *****
19 mei 2022, 01:09
Hee die Robert,

Klinkt idd als een zeer geslaagd uitje in de joekee.  8)

W.b. optie Zeeland lijkt voor nu de enige consensus te bestaan uit het grote aantal duitsche toeristen aldaar..  :-\
Ik had mezelf trws voorgenomen afgelopen weekend een route "grote rivieren" (= grotendeels Lekdijken) in elkaar te zetten, maar daar is wgs een werkopdracht en ritje niks van terecht gekomen.

Hoedanook toch alvast een datum plannen lijkt wellicht een goed idee. Komend weekend is dan wrs te kort dag geworden, maar het weekend daarop zou dan de eerste mogelijkheid worden.

Een keer op een zondag rijden lijkt mij ook goed [tu] [yes]

Euh.. Zover ik me kan herinneren zijn clubritjes meestal op een zondag geweest.  ???
Het is mijn indruk dat mensen net wat beter op een zondag kunnen dan op een zaterdag. Persoonlijk maakt voor mij het enige verschil daarin dat het op de weg dan ook iets rustiger is.

Dus.. How about zo. 29 mei?
Als vlgs algemene opinie die datum te ver weg is (het is nu goed weer!) dan wil ik anders ook wel inzetten op komende zondag (met kans op een allerhaastig inelkaar geflanste route).
 
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
19 mei 2022, 12:27
Ik ben bang dat ik de komende 3 weekenden niet kan...
Maar laat dat jullie niet weerhouden om een ritje te maken he.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • **
24 mei 2022, 09:38
Als je nou een popup met zijspan had Peterrr, kon je met het hele gezin uit rijden gaan ;-)
Nou ja, er komen nog wel meer mooie dagen (hoop ik) ik zou het leuk vinden om "ïedereen" weer eens te zien.
Voor het aankomend weekend (29 mei) zijn de weersvooruitzichten best gunstig, een tikje aan de frisse kant, een mager zonnetje, maar vooral droog! Het mag van mij ook een kleine tour zijn, bijv. ZH eilanden en Het Biesbosch met versnaperingen en geklets ;-) Zet Kees goeie koffie?
De zondag heeft ook mijn voorkeur. Ik ben tenslotte pensionado.
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2022, 02:01 door Umberto YLTP »
Hell bent for leather

  • *****
25 mei 2022, 23:31
Right.. Ondanks de toezegging van Robert (thnks!) lijkt verdere animo w.b. voorsteldatum a.s. zondag 29 mei tamelijk mager. Wellicht mede omdat vanwege Hemelvaartsdag men al een lang weekend gepland heeft met andere invulling, of anderszins de weersverwachting weliswaar droog maar vrij frisjes is. En dan is het msschn beter om naar een andere datum uit te kijken..
De week erna is het echter Pinksteren met dito lang weekend, en zou dan om dezelfde reden ook niet schikken. (pfff.. ieder jaar weer hetzelfde gedoe.. het zou verboooden moeten worden!  :P)
Volgende optie zou dan zo. 12 juni worden.

Ondertussen heb ik iets verder geschaafd aan een route "Grote rivieren", maar lastigheid daarin is nog even het vinden van geschikte start- en eindplekken (die van bepalende invloed zijn) en terugbrengen van de lengte (nu +350km).

..Het mag van mij ook een kleine tour zijn, bijv. ZH eilanden en Het Biesbosch met versnaperingen en geklets ;-) Zet Kees goeie koffie?

Kleine tour? Normaal mikken we op zo'n 160-180km, mede afh. van het aan te houden tempo. Zelf vind ik dat wel wat aan de korte kant, maar hierbij komt natuurlijk ook nog een (voor ieder verschillend) aantal km's om van en naar start- en eindpunt te reizen.
Met de nodige stops en afsluiter op het eind genoeg tijd om te kletsen medunkt?

Op de ZH eilanden valt idd ook te rijden, maar is m.i. niet zo boeiend als het rivierenlandschap. Interessanter is dan het Drechtstedengebied (kan erg druk zijn), en daarop aansluitend de Waal en de Afgedamde Maas (wel tamelijk krappe dijkjes).
DE Biesbosch is verder ook een aanrader, maar dan alleen met een boot!  :D
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
30 mei 2022, 11:05
Ik wil anders hier in de regio rondom Deventer ook wel iets uitzetten?
Heb bijv. een leuke 7-molen rit van ongeveer 160 km.
Niet te druk en niet te snel.
Vooraf bij mij een bakkie en halverwege een stopje.
Kunnen jullie zelf bepalen of je naderhand ter afsluiting nog wat doen of zo.
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
30 mei 2022, 20:59
Ik wil anders hier in de regio rondom Deventer ook wel iets uitzetten?
Heb bijv. een leuke 7-molen rit van ongeveer 160 km.
Niet te druk en niet te snel.
Vooraf bij mij een bakkie en halverwege een stopje.
Kunnen jullie zelf bepalen of je naderhand ter afsluiting nog wat doen of zo.

Bovenstaand lijkt me een prima idee. ;D  Dat is natuurlijk alsindien de route die je in gedachten hebt ook die stuurweggetjes bevat die je eerder hebt aangeprezen? Dus aan oostelijke kant van de IJssel (hoewel een stukje IJsseldijk meepakken ook niet te versmaden is)?
Startpunt huize Spike geeft meteen de kans de nieuwe GSX1135S komen te bewonderen (inmiddels op kenteken en rijdt een stukje mee?)  [yes]

Vooralsnog even verdere respons afwachten, maar w.b. uitwerken van een routevoorstel zou een kaartje/schets al kunnen voldoen. Als je echter lol hebt in GPS-routeknutselen in de gangbare bestandsformaten, dan is dat natuurlijk ook meer dan welkom.
Eindpunt/afsluitpunt dan medunkt nog even nader afstemmen op een fijne eet-/terrasplek die niet persé in Deventer hoeft te liggen (tenzij dat om praktische reden gewenst is).
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
31 mei 2022, 12:20
De Kat staat op kenteken en is zeker te bewonderen.
Echter een probleem met de draadboom.
Meerdere breken en lekkages.
Valt geen eer meer aan te behalen.
Er is een vervanging onderweg.
Maar gezien de tijdsspanne zal die niet op tijd klaar zijn.
Echter staat ie wel mooi te zijn... [winky]

Zal de GPS route wel even opzoeken.  [tu]

Edit: GPX gemaild. [yes]
« Laatst bewerkt op: 31 mei 2022, 12:25 door Spike »
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
31 mei 2022, 21:52
..
Echter een probleem met de draadboom.
..

Problemen met de draadboom zitten meestal rondom het balhoofd (a.g.v. het vele verdraaien door stuurbewegingen) of in gecorrodeerde stekkerblokken. In geval van het eerste kan je dat maar moeilijk in situ repareren, en als je de draadboom dan toch loshaalt is vervanging een aantrekkelijke optie.

..
Edit: GPX gemaild. [yes]

Thanks!  [tu]
Ik moet e.e.a. nog beter bekijken wanneer ik meer tijd heb, maar op het eerste gezicht ziet het er vrij kronkelig uit, wat positief lijkt. Mogelijk echter te kronkelig/pietepeuterig/krap voor zware Japanse oldskoolers? Langzame stukken eruit knippen kan natuurlijk altijd. Iig zit er een stukje Luttenbergring in!  [winky]

Er zit een lange (260km) en een korte versie (160km) in het gpx-bestand, en heb ter illustratie beiden ge-screencapped.

                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
1 jun 2022, 11:44
Kijk maar wat je wilt.
Indien gewenst kan ik je meer routes sturen.
Voordeel van een club die elke week een andere route rijdt.
Heb dus een heel archief van routes in mijn regio. [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
3 jun 2022, 20:59
Indien gewenst kan ik je meer routes sturen.

Tja.. Da's fijn, maar you is de local die werkelijk de regio en kent en weet waar de fijne&fraaie stuurweggetjes liggen. Dus w.d.b. zou ik graag op jouw oordeel willen afgaan. Als je in dat opzicht dan een andere route wilt voorstellen dan deze molenrit, dan graag hiero posten.

Kijk maar wat je wilt.

Vooralsnog is er eigenlijk uberhaupt nog geen nog geen respons met ondersteuning voor deze routelocatie (Salland?) anders dan van mezelf.. En voor een KatanaClub-ritje zou er toch minimaal 1 Katana mee moeten rijden medunkt.  :-\
Uitkijken naar een andere plek.. En/of andere datum?

Mijn EFE staat wgs retedruk met werk trws inmiddels alweer 2 wkn stil wachtend op oplossing van een probleem met een remschijvenvervangi ng (krom). Dus daar ligt iig mijn aandacht en prio op dit moment.
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
7 jun 2022, 15:51
Bedankt iedereen, voor het meedenken over mogelijke routes.

Ik ben nog steeds kandidaat, ik hoop tegen die tijd het water-in-mijn-tank-probleem te hebben opgelost, is heel irritant. Ik rij tegenwoordig altijd met een sleuteltje 10 op zak om het water uit mijn 4 vlotterkamers af te tappen, en Holt Pilot spray om weer op te kunnen starten zonder mijn accu leeg te trekken. De tweede tank ligt al klaar voor de spuiter, met een compleet gereviseerde tankdop en een doorgeprikt overlooppijpje. Ik zit er zelfs over te denken om de hele tankopening te modificeren naar een 6 gats vulopening, want misschien is die hele standaard tankdop niet zo'n sterk ontwerp. Ik hoop gauw weer notificaties over dit meeting-onderwerp te krijgen, want ik heb al een heel stuk gemist.
sorry daarvoor.
Hell bent for leather

  • *****
19 jun 2022, 13:56
Sorry was wat afwezig maar heb wel mee gelezen (ik krijg overigens ook geen notificaties als er een nieuw bericht is, nog maar eens ff kijken hoe dat zit.
Komende zondag kan ik niet maar de weken daarna heb ik meer tijd om mee te rijden. 10 juli ofzo voorstellen?
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL