KatanaClub.nl Forum
Onderwerpen => Projecten => Topic gestart door: Spike op 14 apr 2020, 14:34
-
Start van een nieuw project.
(https://i.imgur.com/PDa84xR.jpg)
-
Lagers vervangen van het T-stuk van de GSX-R1000 K4 voorvork.
(https://i.imgur.com/30pBE6O.jpg)
(https://i.imgur.com/ulQFOgz.jpg)
Aanpassen moer stuurpen.
(https://i.imgur.com/hVcsd6x.jpg)
(https://i.imgur.com/MtmtQcN.jpg)
(https://i.imgur.com/R2eTTrQ.jpg)
-
1135EF als krachtbron [winky]
(https://i.imgur.com/ksFLfWh.jpg)
-
Aangepaste GSX1400 met YSS veren
(https://i.imgur.com/nz4KRfs.jpg)
-
PVM 10Y achterwiel
(https://i.imgur.com/kyIph5I.jpg)
-
PVM 10Y voorwiel in GSX-R1000 K4 voorvork
(https://i.imgur.com/uKAWVbG.jpg)
-
Basis
(https://i.imgur.com/RFFDtdq.jpg)
-
Even het bodywork er losjes opgelegd...
(https://i.imgur.com/ITaIL8D.jpg)
(https://i.imgur.com/K47Nrzo.jpg)
(https://i.imgur.com/stxhI8h.jpg)
-
Achterwiel bussen aanpassen voor 28 mm as...
(https://i.imgur.com/zyXxIGu.jpg)
(https://i.imgur.com/yTmMgVF.jpg)
(https://i.imgur.com/vFVCHOl.jpg)
-
Vooras aanpassen...
(https://i.imgur.com/oReRDvq.jpg)
(https://i.imgur.com/ByEZzq4.jpg)
-
Uitlijnen bodywork...
(https://i.imgur.com/XVCfrcL.jpg)
(https://i.imgur.com/cyoFhSF.jpg)
-
Overall look...
(https://i.imgur.com/399ArQ7.jpg)
-
LED-koplamp...
(https://i.imgur.com/ETJYCh0.jpg)
(https://i.imgur.com/JXuSaUe.jpg)
(https://i.imgur.com/s9BD1Xn.jpg)
-
RS38's...
(https://i.imgur.com/y2yZ5tj.jpg)
(https://i.imgur.com/OeNozjk.jpg)
(https://i.imgur.com/5YBUQ4H.jpg)
-
(https://i.imgur.com/OnMIW14.jpg)
-
Ziet er veelbelovend uit!
Is het frame nog aangepast om die GSX1400 achtervork er in te krijgen? die vorken zijn aardig breed om tussen die driehoekjes (die vaak afgezaagd worden) te kunnen dacht ik.
-
Oeff.. "veelbelovend" lijkt me idd het juiste woord! 8) En zoals altijd weer een uiterst smaakvolle selectie van ingrediënten. De extra hoge clip-ons lijken daarin verder een handig compromis.
Ik ben trws benieuwd wat voor lichtbundel er uit die led-koplamp komt.
Medunkt dat je na het passend maken van die rijwielgedeelteonde rdelen ook nog aan het frame zelf gaat klussen?
Verder al een idee voor de stepjes en rem-/schakeljoenits?
-
Ziet er veelbelovend uit!
Is het frame nog aangepast om die GSX1400 achtervork er in te krijgen? die vorken zijn aardig breed om tussen die driehoekjes (die vaak afgezaagd worden) te kunnen dacht ik.
De vork zelf is aangepast.
Via Kleinanzeigen gescoord.
Werking heeft zich dus al bewezen. [tu]
-
Oeff.. "veelbelovend" lijkt me idd het juiste woord! 8) En zoals altijd weer een uiterst smaakvolle selectie van ingrediënten. De extra hoge clip-ons lijken daarin verder een handig compromis.
Thanks!
Ik ben trws benieuwd wat voor lichtbundel er uit die led-koplamp komt.
Van wat ik heb gezien is de lichtopbrengst enorm.
Er zijn overigens 3 delen die ingeschakeld kunnen worden.
De zijkanten, de middenbaan en de banen boven en onder.
Medunkt dat je na het passend maken van die rijwielgedeelteonde rdelen ook nog aan het frame zelf gaat klussen? Verder al een idee voor de stepjes en rem-/schakeljoenits?
Ik heb besloten het frame origineel te houden.
Er zit toch meer waarde in een origineel frame.
En vind het helemaal niet verkeerd staan.
Gaat ie ooit van de hand, dan kan diegene zelf bepalen om verder origineel te gaan of toch voor aanpassen te kiezen.
-
Bezig met uitlijnen van het achterwiel...
(https://i.imgur.com/n3fXlK5.jpg)
-
..uitlijnen van het achterwiel...
Tja, plakbandje op achterband. :-\ Het blijft toch wel een beetje grove check op deze manier. Er zijn zoveel variabelen die meespelen bij het uitlijnen (balhoofd en subframe wel recht? swingarm wel vlak? band wel rond/symmetrisch?) dat er toch wel een grote foutmarge in zit. Ik moet echter toegeven dat dat ik deze methode zelf ook heb gebruikt, maar dan met een dun touwtje. (Nog onnauwkeuriger?)
Zo nauw komt het echter wrs niet, en heb bij m'n eigen EFE onlangs een achterwiel- en kettinglijn-misstand opgemeten gevonden die ik nu aan het herstellen ben. De ketting heeft het desondanks echter tamelijk lang uitgehouden.
Uitlijnen van de "sporing" van het achterwiel t.o.v. het voorwiel doe ik trws m.b.v. 2 stuks 2m lange alu profielen. Uiteraard doe je dat pas als je enigszins het achterwiel gecentreerd hebt in de achtervork.
-
Ach Arnout Jeroen rijd toch wel vaak op het achterwiel dus dat precies uitlijnen in niet echt noodzakelijk
Uitlijnen deed ik ook met touwtjes van voor naar achteren en uitgemeten in het midden van het frame , i.t.t. deed ik het met 2 dikke balken lukt ook goed maar tja wiel kon niet exact in het midden dus dan maar 5 mm uit het midden , merk er niets van
-
Het is toch weer smullen om zo een fiets gemaakt te zien worden.
-
..uitlijnen van het achterwiel...
Tja, plakbandje op achterband. :-\ Het blijft toch wel een beetje grove check op deze manier. Er zijn zoveel variabelen die meespelen bij het uitlijnen (balhoofd en subframe wel recht? swingarm wel vlak? band wel rond/symmetrisch?) dat er toch wel een grote foutmarge in zit. Ik moet echter toegeven dat dat ik deze methode zelf ook heb gebruikt, maar dan met een dun touwtje. (Nog onnauwkeuriger?)
Zo nauw komt het echter wrs niet, en heb bij m'n eigen EFE onlangs een achterwiel- en kettinglijn-misstand opgemeten gevonden die ik nu aan het herstellen ben. De ketting heeft het desondanks echter tamelijk lang uitgehouden.
Uitlijnen van de "sporing" van het achterwiel t.o.v. het voorwiel doe ik trws m.b.v. 2 stuks 2m lange alu profielen. Uiteraard doe je dat pas als je enigszins het achterwiel gecentreerd hebt in de achtervork.
Je hebt zeker gelijk.
Ondanks dat ik elk punt uitmeet, alles goed vastzet en waterpas stel, is er zeker een foutmarge.
Maar alles zit nog niet definitief.
Het hart van het achterwiel is namelijk zo breed dat waarschijnlijk het frame aangepast moet worden.
Want ondanks 13 mm offset aan de voorkant, kom ik achter niet uit.
Zelfs niet met afdraaien van de tandwieldrager en het omdraaien van het achtertandwiel.
Het frame gaat daarom naar een bevriende framebouwer waar we samen de linker binnenzijde van het frame versmallen boven en onder het scharnierpunt van de achterbrug. Rekening houdend met de "slag" van de ketting op en neer, zou ik zo een extra cm speelruimte creëren voor de kettinglijn.
En dan zit ik meteen te denken. Moet ik de originele voetsteunen behouden of zet ik er een rem/schakelsetje op? En haal ik dan meteen de ogen voor het binnenscherm en de dwarsliggers voor de accubak weg? Of houd ik het verder origineel? ???
-
Ach Arnout Jeroen rijd toch wel vaak op het achterwiel dus dat precies uitlijnen in niet echt noodzakelijk
Wel een uitdaging met deze... [tu]
-
Het is toch weer smullen om zo een fiets gemaakt te zien worden.
Thanks! [yes]
-
..
Het hart van het achterwiel is namelijk zo breed dat waarschijnlijk het frame aangepast moet worden.
Want ondanks 13 mm offset aan de voorkant, kom ik achter niet uit.
Zelfs niet met afdraaien van de tandwieldrager en het omdraaien van het achtertandwiel.
Yep, 180 achterband is ongeveer de max. breedte +/- evt. smallere ketting in een GSX/Kat-frame. EFE heeft ietsje meer ruimte.
Het frame gaat daarom naar een bevriende framebouwer waar we samen de linker binnenzijde van het frame versmallen boven en onder het scharnierpunt van de achterbrug. Rekening houdend met de "slag" van de ketting op en neer, zou ik zo een extra cm speelruimte creëren voor de kettinglijn..
Ik heb w.d.b. veel gezien dat er een hap boven en onder het scharnierpunt/asgat uit het frame werd gehaald. In de praktijk werkt dat m.i. slecht omdat er toch vaak nog teveel resterend frame rond dat scharnierpunt blijft bestaan, en de ketting hierdoor een extra hobbel moet nemen. Alles ligt hierbij aan de uitvoering natuurlijk, maar voor mijn Kat heb ik toen gekozen om gewoon één lange hap tot helft dikte framebuis toe te passen waarin ook het asgat/scharnierpunt dus opzij gaat. Voordelen hiervan zijn dat het een helderdere ingreep is (geen kans dat de ketting toch ergens zal aanlopen) en dat je gelijktijdig een bredere opening maakt voor een andere/betere swingarm die je dan minder extreem hoeft te versmallen. Nadeel is wel dat je het asgat zodanig halveert dat het beter lijkt dit in z'n geheel te vervangen voor een nieuwe uitvoering. Dat kun je dan meteen herpositioneren (lager plaatsen) om kettinggesleep te verminderen bij een steile swingarmhoek. ;D
En dan zit ik meteen te denken. Moet ik de originele voetsteunen behouden of zet ik er een rem/schakelsetje op? En haal ik dan meteen de ogen voor het binnenscherm en de dwarsliggers voor de accubak weg? Of houd ik het verder origineel? ???
Zo gauw je de slijptol er toch in gaat zetten voor de kettingspeling, is het frame natuurlijk niet origineel meer, en doorverkoopwaarde is dan sowieso gekelderd. Dan kan je m.i. beter gewoon maken wat je wilt hebben. Ook w.b. die dwarsstrippen voor de accubak/binnenscherm ga je je daaraan later ergeren als je zie niet gebruikt en ze wel in het oog vallen.
W.b. verzagen zou ik iig wel de befaamde voetsteundriehoekje s handhaven koste wat kost, want dat is nog wel het optische verschil tussen een echt Katana-frame en een neppert. :-[ Da's dan wel nogal bepalend voor de verdere rem/schakelset-keuzes natuurlijk. De standaard positie ervan is al tamelijk sportief, dus daar zou je dan weinig aan hoeven veranderen w.b. ophanging rempedaal en schakelpookje.
-
Yep, 180 achterband is ongeveer de max. breedte +/- evt. smallere ketting in een GSX/Kat-frame. EFE heeft ietsje meer ruimte.
Helaas zijn de gemaakte tandwielen 530. Destijds meer laten maken en uitgaande van GSX-R wielen.
Maar dan nog heb ik te weinig ruimte.
Ik heb w.d.b. veel gezien dat er een hap boven en onder het scharnierpunt/asgat uit het frame werd gehaald. In de praktijk werkt dat m.i. slecht omdat er toch vaak nog teveel resterend frame rond dat scharnierpunt blijft bestaan, en de ketting hierdoor een extra hobbel moet nemen. Alles ligt hierbij aan de uitvoering natuurlijk, maar voor mijn Kat heb ik toen gekozen om gewoon één lange hap tot helft dikte framebuis toe te passen waarin ook het asgat/scharnierpunt dus opzij gaat. Voordelen hiervan zijn dat het een helderdere ingreep is (geen kans dat de ketting toch ergens zal aanlopen) en dat je gelijktijdig een bredere opening maakt voor een andere/betere swingarm die je dan minder extreem hoeft te versmallen. Nadeel is wel dat je het asgat zodanig halveert dat het beter lijkt dit in z'n geheel te vervangen voor een nieuwe uitvoering. Dat kun je dan meteen herpositioneren (lager plaatsen) om kettinggesleep te verminderen bij een steile swingarmhoek. ;D
De achterbrug is al aangepast op de huidige maatvoering en zijn de veren er ook op gebaseerd.
Maar wel een goed idee om het geheel aan te passen en dan een vaste bus terug te zetten voor de achterbrug. Ik ga het de ingenieur voorleggen. [tu]
Zo gauw je de slijptol er toch in gaat zetten voor de kettingspeling, is het frame natuurlijk niet origineel meer, en doorverkoopwaarde is dan sowieso gekelderd. Dan kan je m.i. beter gewoon maken wat je wilt hebben. Ook w.b. die dwarsstrippen voor de accubak/binnenscherm ga je je daaraan later ergeren als je zie niet gebruikt en ze wel in het oog vallen.
W.b. verzagen zou ik iig wel de befaamde voetsteundriehoekje s handhaven koste wat kost, want dat is nog wel het optische verschil tussen een echt Katana-frame en een neppert. :-[ Da's dan wel nogal bepalend voor de verdere rem/schakelset-keuzes natuurlijk. De standaard positie ervan is al tamelijk sportief, dus daar zou je dan weinig aan hoeven veranderen w.b. ophanging rempedaal en schakelpookje.
Ja, heb je helemaal gelijk in! Ik ga de dwarsliggers en ogen verwijderen, maar laat de driehoeken zitten. Thanks! [yes]
-
Ooit lang geleden was er ook iemand met het probleem dat het achterwiel te breed was voor het frame
Opgelost door het frame door te zagen 2 x een stukje eruit te halen en er kokerprofiel in te lassen
Patrick Fonck heeft dit toen laten doen bij Postma Motoren te Haarlem
-
Ja, weet ik. Staat tegenwoordig bij Fred.
Maar ik vind het geen mooie oplossing.
De lijnen van het frame zijn hierdoor weg en vind het er IMHO ook raar uitzien.
Dus ik doe het zoals al vaker door anderen gedaan is.
Binnenzijde weg, rug inleggen en met 2mm staal afdichten.
En nee, afdichten en afwassen wordt door een bevriende framebouwer gedaan. [tu]
(https://i.imgur.com/EKy2UOR.jpg)
(https://i.imgur.com/lWSRIk8.jpg)
-
Pfoe... en daar durf je mee naar de RDW? :o
-
Ja hoor [tu]
-
Tandwieldrager afgedraaid.
(https://i.imgur.com/wwjONhg.jpg)
Weer een functioneel subframe en geen lelijk slotje meer.
(https://i.imgur.com/s7lyYvF.jpg)
En genoeg ruimte voor de kettinglijn.
Intern versterkt en afgewerkt met chromolybdeen.
(https://i.imgur.com/uivBYBw.jpg)
(https://i.imgur.com/oCr4C7T.jpg)
-
Pfoe... en daar durf je mee naar de RDW? :o
Waarom zou je ermee naar de RDW gaan? Zolang het framenummer maar oveereenkomt met het nummer op het kentekenbewijs is in orde toch?
En genoeg ruimte voor de kettinglijn.
Intern versterkt en afgewerkt met chromolybdeen.
Ah.. Rap gewerkt, maar ik zie dat je toch hebt gekozen om 2 aparte happen uit het frame te halen en het standaard scharnierpunt te laten zitten.. :-\ Nouja, het is jouw project (en je moet het lekker zelf weten :P ) maar ik bedoelde dus zoiets (een totaal willekeurig voorbeeld):
(http://www.gsx1100.com/pic/skizzokat-details-7.jpg)
Ik heb ook wel gezien (ik meen op de Kat van "Jelly" van OSS) dat er een dikke (zware) plaat was ingelast als vervanging van dit gedeelte verticale framebuizen t.h.v. de ketting en swingarm. Niet fraai, maar wrs wel stevig genoeg.
-
Netjes gelast, heeft Gerard het gedaan?
-
@ Arnout:
Het is een Duits frame. Dus zal er een x langs moeten. Maar dat kan ik niet eens een keuring noemen.
Het frame is aangepast door Menno Hindriks, oud vliegtuig ingenieur. Maakt al tig jaar frames. Van Roadrunners met verstelbaar balhoofd tot handgeknoopte als RG frames. Ik denk dat ie inmiddels een dozijn eigenbouw kentekens heeft (gehad). Waaronder een volledig carbon ZX10R met geïntegreerde airbox. Echt een tovenaar. Dus als hij zegt dat het scharnierpunt beter behouden kan blijven, dan vaar ik daar blind op. [tu]
-
@ Arnout:
Het is een Duits frame. Dus zal er een x langs moeten. Maar dat kan ik niet eens een keuring noemen.
Het frame is aangepast door Menno Hindriks, oud vliegtuig ingenieur. Maakt al tig jaar frames. Van Roadrunners met verstelbaar balhoofd tot handgeknoopte als RG frames. Ik denk dat ie inmiddels een dozijn eigenbouw kentekens heeft (gehad). Waaronder een volledig carbon ZX10R met geïntegreerde airbox. Echt een tovenaar. Dus als hij zegt dat het scharnierpunt beter behouden kan blijven, dan vaar ik daar blind op. [tu]
Is super strak, lijkt fabriekswerk. Zou het zeker vertrouwen! Gemiddelde keurmeester ziet daar natuurlijk ook heulemaal niks van [smart]
-
@ Arnout:
Het is een Duits frame. Dus zal er een x langs moeten. Maar dat kan ik niet eens een keuring noemen.
Ah right! Duitsch frame en/dus geen NL's kenteken.. Vergeten.. ::)
Het frame is aangepast door Menno Hindriks, oud vliegtuig ingenieur.
..
..dan vaar ik daar blind op. [tu]
Kwaliteit van het (las)werk zal prima in orde zijn, maar ik neem niet aan dat controle van de passing van de achtervork en kettingloop binnen zijn opdracht viel? Of de ketting inderdaad voldoende vrij loopt i.c.m. de te gebruiken kettinggeleider zou ik zelf dus nog even goed bekijken voordat je de zaak gaat aflakken (of poedercoaten). Zonde van alle werk als mocht blijken bij afbouw dat de ketting toch nog ergens aanloopt.. Toch?
Bij die check meteen ook even kijken of de ketting ook vrij loopt van de dwarspijp direct onder de terugloop van de ketting. Gezien de steile hoek van de swingarm zou dat nl. een aandachtspuntje kunnen zijn.
-
Het frame is afgelast met as en brug op spanning.
Verder bouw ik 'm sowieso eerst op en ga testen voordat er een kleurtje of coating op komt.
Verder wacht ik al 3 weken (!) op het grotere 47 tanden achtertandwiel.
Ik zit dan op 16/47 ipv van de standaard 17/47 van de EF.
Ketting zal na inveren niet helemaal vrij over de brug lopen, maar veel zal het niet schelen.
Er komt dan ook een kunststof strip overheen.
Ga ik wederom maken van een snijplank. ;D
Zoals je kunt zien is er van alle kanten voldoen de ruimte voor de kettinglijn.
Ik zou zelfs nog verder naar buiten kunnen door een plaatje achter het voortandwiel te leggen en het tandwiel achter weer om te draaien (JT is verstapt).
(https://i.imgur.com/sigD8bX.jpg)
(https://i.imgur.com/OJ8raug.jpg)
Ook meteen de stuurstopjes gemaakt.
(https://i.imgur.com/GjO5r6u.jpg)
En tenslotte begonnen aan het uitlaatsysteem.
Bochtenset is van Sebring en de demper een mooie open vintage Yoshimura.
Alles afgelast en nu nog een "onzichtbaar" beugeltje aan de demper fabrieken.
(https://i.imgur.com/HxbC6nt.jpg)
-
Zoals je kunt zien is er van alle kanten voldoen de ruimte voor de kettinglijn.
Ik zou zelfs nog verder naar buiten kunnen door een plaatje achter het voortandwiel te leggen en het tandwiel achter weer om te draaien (JT is verstapt).
Okeedan! Dat past idd prima. Met een snijplankje er nog tussen, zal het dan helemaal goed komen.
Verder wacht ik al 3 weken (!) op het grotere 47 tanden achtertandwiel.
Ik zit dan op 16/47 ipv van de standaard 17/47 van de EF.
Euhm.. Da's dan een nog lagere overbrenging dan standaard, wat m.i. al tamelijk onhandig is in de stad enzo. Je schakelt je rot, terwijl dat gezien de ook de power van een standaard EFE nergens voor nodig is.
Nouja.. Het is een persoonlijk voorkeursdingetje wrs, want ik gebruik zelf juist dan weer een idioot lange eindoverbrenging. Zo loopt de zaak wat rustiger op de snelweg.
Stuurstopjes zijn verder een gped idee. Staat nog op de todo-lijst van mijn EFE. Op m'n Kat bleken dergelijk stopjes echter niet berekend op een doorbuigend stuur.. :-X
-
Heeft ook te maken met de vrijloop van de kettinglijn.
Groter achter geeft meer ruimte uiteraard.
Maar als de gearing te kort is, dan kan ik over op een 17 voor.
En dus weer standaard.
Maar persoonlijk heb ik liever meer trekkracht.
Afwachten wat ie doet.
Vrouw was niet blij met de snijplank, dus maar teflon geregeld. [tu]
-
..
Maar als de gearing te kort is, dan kan ik over op een 17 voor.
En dus weer standaard.
Maar persoonlijk heb ik liever meer trekkracht.
Afwachten wat ie doet.
M.n. een groter voortandwiel schept meer ruimte bij het scharnierpunt van de swingarm, en vermindert het kettinggesleep over de kettinggeleider.
De overbrenging idd gewoon even uitproberen, en desnoods later aanpassen kan natuurlijk. Eén tandje erbij zal wrs nog wel lukken qua kettinglengte en bereik van de stellers.
Vrouw was niet blij met de snijplank, dus maar teflon geregeld. [tu]
Een kettingbestendige snijplank lijkt me idd een prima moederdag-cadeau-idee! ;D
Btw.. "teflon" lijkt me trws meer iets voor in een pannetje, en niet geschikt voor scherpe voorwerpen. Snijplankjes worden vlgs mij meest van HDPE (polyetheen) gemaakt. Meer profi snijbladen zijn van nylon. Polyacetaal (POM/Delrin) is vergelijkbaar, maar heeft betere eigenschappen (vochtopname, hittebest.) Uitermate geschikt dus ook voor valdoppen en andere slijtgevoelige oppervlakken.
[smart]
-
Maat zei dat het teflon is, maar denk dat je gelijk hebt en dat het Polyacetaal is. [yes]
-
Armpie gebroken, dus duurt nog even voor er een update volgt... ::)
(https://i.imgur.com/k38K2Q1.jpg)
(https://i.imgur.com/6Z5xB7W.jpg)
(https://i.imgur.com/3oYQe81.jpg)
-
Hé scheisse........
Sterkte ermee. Was niet zo lekke aan de gang met die Katana opbouwen.
Beterschap en volledig herstel gewenst!!!
-
ai..... beterschap! hopelijk genees je snel!
-
Damn.. Hoe krijg je dat nu weer voor elkaar? :(
Op 2 plaatsen gebroken zowaar (bovenarm en hand?)
-
Bedankt heren!
@Arnout: in totaal 6 breuken. Alles in de onderarm.
Hopelijk over 2 weken al een brace...
-
@Arnout: in totaal 6 breuken. Alles in de onderarm.
Tjee.. Overdrijven is ook een vak.. :P De foto's zijn een beetje blurry, maar nu zie ik idd scheuren op plaatsen waar ze niet horen.
(Schone) botbreuken genezen doorgaans gelukkig relatief snel en volledig. Dus ik hoop w.d.b. dat er verder geen (pols?)gewrichten/pezen zijn beschadigd, want daar heb je meestal veel langer ellende van..
Hoedanook een PITA, want met 1 arm kun je verrassend weinig doen. En aankleden, wassen, etc wordt opeens een hele opgaaf..
Maar.. De vraag die wrs op ieders lippen brandt: "Hoe 's 't eigenlijk gebeurd?" ???
-
Iets met een huisdier ;D
-
Klopt, over de hond gestruikeld.
Dus het was of de hond pletten en ik zelf schade oplopen.
Voor het laatste gekozen... [yes]
-
Zo zie je maar weer, honden zijn gevaarlijke beesten.. :-X
-
Oude kapotte teller leeg gehaald en er een digitale ingezet.
(https://i.imgur.com/kRlo0ji.jpg)
(https://i.imgur.com/6j2qaqO.jpg)
(https://i.imgur.com/WKu2xO5.jpg)
(https://i.imgur.com/PUwW1ob.jpg)
-
Rest inmiddels bij de zadelmaker neergezet.
(https://i.imgur.com/LDoEFKc.jpg)
(https://i.imgur.com/l0rzZLs.jpg)
-
En bodywork onderweg naar de spuiter...
(https://i.imgur.com/JBBYtnt.jpg)
-
Ha.. weer fijn aan de knutsel met de herstelde arm zo te zien. [tu]
Ik zie dat je letterlijk een "shortcut" hebt genomen bij het verwijderen van de gefelste rand van het Katana tellerkastje.. :-\ De nieuwe rand ziet er desondanks (of juist daardoor?) uiterst strak uit.
Met een ronde teller in het midden is er aan weerszijden nog plek om daar de diverse controlelampjes terug te plaatsen. Nu het glas is verwijderd zou je daar naast die warnings lights natuurlijk ook diverse schakelaars/drukknoppen kunnen plaatsen, en daarmee de knoppenwinkel op de stuurhelften wat kunnen uitdunnen?
(Een grootlichtschakelaa r niet onder duimbereik hebben blijkt echter in de praktijk niet zo'n handige keuze.. :-X)
Verders qua spuitwerk neem ik aan dat je bij het afleveren van het plaatspul ook een fraai ontwerpje aan de spuiter hebt meegegeven?
Kunnen we daarvan al een aanblik krijgen [winky] of moet het nog even een verrasing blijven?
-
Helaas was het noodzakelijk de rand te verwijderen aangezien deze voor meer dan de helft gesneuveld was. Net als een deel van het binnenwerk. Niet meer te redden, dus vandaar voor deze oplossing gegaan. Moet sowieso een digitale teller zijn aangezien ik geen KM-aandrijving meer heb. Deze teller heeft alles er al in zitten. China-produktje. Maar inderdaad nog genoeg ruimte om er evt. wat bij te zetten.
Armpie gaat gelukkig wat beter, al mis ik best wat kracht en blijft het gevoelig.
Maar door deze training te blijven doen zal het vast snel beter worden... ;)
-
Snel photoshopje, maar zoiets moet het worden.
Kontje en voorspatbord carbon in de blanke lak en de rest wit.
Bestickering rood.
Zadel zwart met zwarte stiksels.
Alles clean dus.
(https://i.imgur.com/cQhVA54.jpg)
-
Nice..! 8) Alsof 'ie al klaar staat om op weg te rijden. (http://www.katanaclub.nl/forum/Smileys/yabb/ride.gif)
Witte lak is net even weer een frisse draai aan het bekende verschijningsbeeld. Elegant en strak.
De spuiter mag trws wel vlot de witte lak gaan inkopen, want roomblanke lak is nl. ondertussen alweer jaren verboden.. :-X
Om alvast over verdere details te gaan zeuren: (geshopte?) uitlaatbochten/collector hangt wel laag onder het blok. Vooral in combi met de korte voorkant. Hopelijk geen stoepjes in gebruikelijke route's?
W.b. je linker(?)arm lijkt rijden op een GSX1100 an sich al een probaat middel om aan te sterken gezien de doorgaans wat zwaardere koppelingsbediengin g ervan. Maar wellicht is dat nu juist nog een probleem?
-
Dit is maar een phototshopje.
In het echte zit de uitlaat een stuk beter.
Bediening van de koppeling valt gelukkig mee.
Het is vooral de klappen door het stuur die de problemen geven.
Slaat door de arm/spieren heen.
Heb gewoon wat extra oefening nodig. ;)
-
Zadel inmiddels weer terug.
Echt een kunstwerk! [yes]
(https://i.imgur.com/ynUc0Ti.jpg)
(https://i.imgur.com/41E7WOG.jpg)
(https://i.imgur.com/ZVHgkk7.jpg)
(https://i.imgur.com/D8BjdCg.jpg)
(https://i.imgur.com/DWOyXfN.jpg)
(https://i.imgur.com/kqxKEMs.jpg)
-
Knap zadeltje, en vooral rap geleverd medunkt. 8)
Het stikwerk en overtrekmateriaal ("skai") zien er goed uit. Zelf zou ik sommige dingen die men in bekledingszaken doorgaans op deze manier uitvoert (zoals m.n. het gebruik van een dunne zachte schuimlaag tussen overtrek en zitschuim) echter anders doen, maar daarom heb ik dat toentertijd voor m'n eigen Kat dan ook zelf gedaan i.p.v. uitbesteed aan een profi-zaak. ;)
Verders lijkt het schuim t.p.v. de rijderspositie wat hoger dan van een standaard zadel. En rand en ribbels aan het uiteinde zijn verdwenen. Heb je die zaken idd laten aanpassen?
Een zadel-probleem dat ik later tijdens het rijden pas ontdekte, was dat door de op-de-neus-gezette algehele positie van de motor, je steeds naar voren gleed tegen de tank aan. En je dus voortdurend bezig was jezelf schrap te zetten en terug te duwen. (Later gefikst met wegflexen van wat zitschuim).
..
Het is vooral de klappen door het stuur die de problemen geven.
Slaat door de arm/spieren heen.
Heb gewoon wat extra oefening nodig. ;)
Ach.. Meteen een extra aansporing om met ontspannen armen te rijden ("chicken wings (https://motovationtrackdays.wordpress.com/2015/07/15/body-positioning-on-a-motorcycle/)"), en niet op het stuur te gaan leunen. :P
-
Schuiven met dat logge lijf van mij zal wel meevallen. ;)
Maar inderdaad, het is iets verhoogd vanwege mijn lengte.
De ribbels en bult heb ik inderdaad weg laten halen.
Ik stoor mij vooral aan de bult die IMHO de lijnen van de motor verstoord. [tdown]
-
Mooi strak zadeltje hoor [yes]
-
Beugeltje cockpit
(https://i.imgur.com/h05N0PT.jpg)
(https://i.imgur.com/YoAkZCp.jpg)
(https://i.imgur.com/r3rm6E9.jpg)
(https://i.imgur.com/UTMvkjf.jpg)
(https://i.imgur.com/X8zbgfb.jpg)
(https://i.imgur.com/22MNacd.jpg)
-
Dat ziet eruit als een kunstzinnige oplossing :D Weer een stapje verder.
Ik vraag me echter wel af of het beugeltje niet te veel zal veren tijden shet rijden, en het alu dus op den duur zal "vermoeien" en afbreken. Dit hangt echter sterk af van de aluminiumlegering van het plaatmateriaal, aangezien materiaaleigenschap pen nogal uiteen lopen van diverse legeringen.
Ik spot trws nu pas je fraaie (verhoogde?) clip-ons en fensiepensie koppelingshendel. 8) Aftermarket-spul of geoogst van een moderne standaard sportmotor? Is die hendel nog verstelbaar w.b. hefboomratio?
-
Heb ik uit een als constructieplaat gehaald, volgens mij 7075.
We zullen zien wat het doet. [tu]
Rem en koppeling zijn van Adelin, aftermarket. Beiden verstelbaar.
Uut het verre oosten, maar kwalitatief boven verwachting.
(https://i.imgur.com/406fAPp.jpg)
-
Ah.. 7075 alu is "luchtvaartkwaliteit", dus dat verbetert de kansen nogal op niet-afbreken van het beugeltje ;) (Echter niet geschikt om aan te lassen, lees ik. Maar da's hier niet aan de orde natuurlijk.)
Had verder nog nooit gehoord van Adelin, maar aangezien die Chinezen tegenwoordig steeds vaker bewijzen ook kwalitatief goed spul te kunnen maken, lijkt het een interessant alternatief voor de (duurdere) bekende merken.
Ik vraag me echter wel af of andere Chinese fabrieken niet evengoed spul van Adelin kunnen gaan kopiëren in een goedkope fake "chinesemeuk-versie", en op eBay te koop aanbieden.. :D
-
Klopt, de eerste testen zijn goed.
Er mee rijden zal het gaan uitwijzen.
Maar is zeker anders dan die Brembo-imitaties.
Ik werd op FB getipt door een Engelsman en hij rijdt er al een jaar probleemloos mee.
Ik verwacht dus dat het goed zal zijn.
En anders zetten we er weer wat anders op. [yes]
-
Spul terug van de coater...
(https://i.imgur.com/k0bCbXw.jpg)
-
Nice! 8)
Niet meer aan lassen of slijpen nu. :P
-
Ook niet van plan. [tu]
-
Blok voor de zekerheid eerst in de primer.
(https://i.imgur.com/BBLUCoQ.jpg)
En vervolgens in kleur.
Erg te spreken over de VHT-lak. [yes]
(https://i.imgur.com/qpXdHNN.jpg)
-
mooi spul inderdaad dat VHT maar het stinkt wel ;D
-
mooi spul inderdaad dat VHT maar het stinkt wel ;D
Met een goed afsluitend spuitmasker (geen onnozel pandemiemondkapje) is het goed te harden. [yes]
VHT spuit trws wel tamelijk dik in mijn ervaring. Prettig om snel een goede dekking te krijgen, maar m.n. op slecht bereikbare plekjes spuit je snel teveel lak en gaat de boel zakken/druipen.
Noodzaak van primer wordt door VHT zelf niet aangegeven, maar heb het zelf idd ook "voor alle zekerheid" toentertijd maar gebruikt. De volgende keer ga ik het wrs achterwege laten, zodat de totale laagdikte kleiner blijft, en je bij kleine beschadingen niet meteen de licht-grijze primer ziet.
De VHT-laklaag op het blok van m'n EFE zit er trws ondertussen alweer dik 10 jaar op, en begint op sommige plekken (m.n. hete cyl.kop) toch wel wat te barsten/bladderen.. :-\
Anyway.. Spuitwerk ziet er strak uit. Ik neem aan dat je het kleppendeksel later nog met wrinkle-lak gaat onderspuiten? (Hierbij dan verfstripper gebruiken!)
-
Ik had hier en daar wat beschadigingen, dus terug moeten schuren en dus kale plekken.
Vandaar eerst maar in de primer.
Kleppendeksel heb ik overigens NOS voor. [winky]
-
De opbouw is begonnen...
(https://i.imgur.com/iZVojeN.jpg)
(https://i.imgur.com/FisMwWC.jpg)
(https://i.imgur.com/B2BOmog.jpg)
(https://i.imgur.com/sUUnGxX.jpg)
(https://i.imgur.com/cjZ7yR7.jpg)
-
Dat ziet er al goed uit. In dit tempo zul je nog spikebanden en een sneeuwschuiver moeten gaan monteren voor een proefrit. ;)
Btw.. Bedrading ontsteking is nog een puzzel zo te zien?
-
Nee hoor. Maar die krijgen een andere routing. Deels verlengen, etc.
-
Andere kant de blokboutjes er in, andere "tandwieldeksel" en kettinggeleider aangepast.
(https://i.imgur.com/LVJ9iu3.jpg)
(https://i.imgur.com/EBWxow2.jpg)
(https://i.imgur.com/ga5E5Ss.jpg)
-
Ah.. Weer een update van al dat fraais in opbouw. :)
Snijplankje is dan toch in de keuken blijven liggen in de uiteindelijke kettinggeleider-keus? Ik zie dat je de middenribbel van de GSX1400(?) geleider hebt weggedremeld t.b.v. juiste uitlijning van de ketting. De ketting glijdt dan dus niet op de rolletjes/tonnetjes, maar op randen van de kettingplaatjes.. :-\ Tenminste, tot zolang e.e.a. nog niet op elkaar in is gesleten.
Ge-CNC-de schakelas-steun via OSS aangeschaft? Dat lager is iig een spelingsvrijere oplossing dan het doorgaans uitgelubberde gat in een voorstandwieldeksel .
Fraai kettingvetspatscher mpje aan de bovenkant trws! Geflext uit oud deksel neem ik aan?
Keus voor SZ-rubberknotsen-voetsteunen is trws verder wel opvallend in vergelijking tot de andere bolt-on parts. Stepjes van een SD-Katana zijn dan toch fraaier m.i., maar eigenlijk schreeuwt het nivo van deze "special build" natuurlijk om custom ge-CNC-de of zelf gevijlde rearsets. ;) Toch? Naja, wrs is het hoedanook handig om eerst de zit- en voetpositie in de praktijk te testen, en pas later wat moois precies op persoonlijke maat te maken.
-
Ik zie dat je de middenribbel van de GSX1400(?) geleider hebt weggedremeld t.b.v. juiste uitlijning van de ketting. De ketting glijdt dan dus niet op de rolletjes/tonnetjes, maar op randen van de kettingplaatjes.. :-\ Tenminste, tot zolang e.e.a. nog niet op elkaar in is gesleten.
Klopt, ik kon een originele krijgen. De ribbel moest dan wel weg, want daar loopt precies de linkerkant van de ketting over. De vorm van de geleider laat het niet toe om naar rechts geschoven te worden helaas.
Ge-CNC-de schakelas-steun via OSS aangeschaft? Dat lager is iig een spelingsvrijere oplossing dan het doorgaans uitgelubberde gat in een voorstandwieldeksel .
Fraai kettingvetspatscher mpje aan de bovenkant trws! Geflext uit oud deksel neem ik aan?=
Heb ik via iemand uit een FB-groep.
Was incl. het stukje bovenaan.
Keus voor SZ-rubberknotsen-voetsteunen is trws verder wel opvallend in vergelijking tot de andere bolt-on parts. Stepjes van een SD-Katana zijn dan toch fraaier m.i., maar eigenlijk schreeuwt het nivo van deze "special build" natuurlijk om custom ge-CNC-de of zelf gevijlde rearsets. ;) Toch? Naja, wrs is het hoedanook handig om eerst de zit- en voetpositie in de praktijk te testen, en pas later wat moois precies op persoonlijke maat te maken.
Je hebt volkomen gelijk. Helaas heb ik ze alleen van de SZ. Zou graag SD hebben.
Gewust gekozen om de voetsteunen zo te laten en niet van het frame te zagen. Kenmerkend voor de Kat IMHO en op mijn andere Kat heb ik al een EF-set zitten.
-
Bevestiging voor de koeler.
(https://i.imgur.com/ERaAMjl.jpg)
(https://i.imgur.com/ERaAMjl.jpg)
(https://i.imgur.com/Izpqzce.jpg)
-
Ook de uitlaat er weer op.
(https://i.imgur.com/RifP64I.jpg)
(https://i.imgur.com/HSGYMg7.jpg)
(https://i.imgur.com/zxVWZMt.jpg)
(https://i.imgur.com/5VzHyZf.jpg)
-
Netjes weer hoor! 8)
Oliekoelerleidingen achter frame-dwarspijp frame wegstoppen is trws wel een bijzondere keus, maar qua uitlaatwarmte msschn niet eens zo stom medunkt..
En uitlaat is toch weer een andere dan eerder gepland? Spot ik daar trws een Sebring voorbochtenset&collector?
[sluikreclame]
Heb een dergelijke Sebring voorbochtenset gunstig&voodelig in uiterst hippe pre-rusted vintage look in de aanbieding. (http://www.katanaclub.nl/forum/Smileys/yabb/wink3.gif)
[/sluikreclame]
-
Klopt.
Vond het achter de buis mooier en beter.
Uitlaat is nog steeds hetzelfde.
Heb ik alleen gespoten.
Is inderdaad een Sebring-collector.
Omdat de vork wat korter is heb ik door deze collector meer grondspeling.
Ik ga je trouwens even een berichtje sturen over de collector... [winky]
-
Undertail klaar.
Tevens achterlicht en plaathouder een plek gegeven.
Uiteraard alles in lijn.
Zadel zit er mooi strak op.
(https://i.imgur.com/63h2JUm.jpg)
(https://i.imgur.com/XA7PG2s.jpg)
(https://i.imgur.com/OoNuc8Z.jpg)
(https://i.imgur.com/LkOCJkr.jpg)
(https://i.imgur.com/HiAJOWo.jpg)
-
Ah.. Da's een strak kontje geworden. 8)
Medunkt dat de plaathouder daarbij nog een steppenmotor mist met drukknopbediening op het stuur? ;D
Kabelbediening kan natuurlijk ook gezien de zadelontgrendeling. (Dat wordt speuren naar de geheime bedieningsknop.)
Een goed voorbeeld doet goed volgen, maar jij hebt het jezelf wel wat minder moeilijk gemaakt dan ik door te kiezen voor een modernere variant zadelgrendel.
De undertail ("onderstaart?") levert je een bak ruimte op die je deels als bagageruimte kunt gaan gebruiken. Elektrospul zul je hier ongetwijfeld ook willen plaatsen, maar dat hoeft niet veel ruimte te kosten. (Ik heb op m'n Kat alle elektroprut incl. "accu" onder alleen het rijdersgedeelte kunnen proppen, en heb de duo-ruimte op de undertail -bij langere trips- gevuld met een uitgebreide pech-onderweg-set incl. literfles olie, warme trui.. bandenset, kampeerset, klapstoeltjes, barbeknoei, opwerptent, buitencinema, motorlift.. )
Ohja.. Naast alle nieuwigheden/upgrades heb je gelukkig het standaard achterlicht onaangeroerd gelaten, en de verleiding van opzichtige led-bling-meuk :-[ kunnen weerstaan. Tóch kan ik aanraden iig het halogeen-lampje te vervangen voor een "kwaliteits" led-lampje, if indeed nog niet is gemonteerd, vanwege betrouwbaarheid èn vertraginsvrij oplichten bij inknijpen van de remhendel. De meeste BAY15d led-lampjes laten echter nauwelijks verschil tussen rem- en achterlicht zien, en horen daarom in de vuilnisbak thuis, want ronduit gevaarlijk. Naar goed spul is het even zoeken, maar dat voorwerk heb ik al gedaan hiero (http://www.katanaclub.nl/forum/index.php?topic=10.msg4905#msg4905). ;)
-
Hahaha, je brengt me op ideeën. [yes]
In de kofferbak moet inderdaad nog een accu komen.
Genoeg ruimte om een gelaccuutje op z'n kant kwijt te kunnen, samen met alle andere electronica.
Heb trouwens voor dit slot gekozen omdat ik het lelijke slotje in de kont weg wilde hebben.
Veel strakker zo.
Bedankt voor de link, ga zeker zulke lampjes bestellen. [tu]
-
Ziet er weer netjes uit Jeroen [tu]
-
Thanks!
-
Damn Jeroen, dat wordt een hele fraaie Katana ! [tu]
-
Bedankt Daan!
-
It's alive...
https://youtu.be/VSHOEKzsf9U
-
It's alive...
Klinkt goed! Klapperende vlakschuivers krijgen van mij sowieso een OK-stempeltje. 8)
Pvc-dradenspaghetti bovenop opwarmend blok lijkt geen goed idee, maar ik kan me voorstellen dat opstartdrang het even gewonnen heeft van de voorzichtigheid. ;)
Opkuisen van de dradenmeuk is dan het laatste puntje op de lijst?
-
Was kortstondig.
Nog wel wat dingetjes op de lijst.
Rem achter, ketting, remvloeistoffen en waar ik tegen opkijk: de digitale teller...
-
De vervelendste klus van de bouw achter de rug.
(https://i.imgur.com/MH7TIcw.jpg)
(https://i.imgur.com/nwZiKc6.jpg)
En het werkt ook nog...
https://youtu.be/MG95T2ygk44
-
"Hoe snel kandie, meneerj ?"
"Nou kijk'ns jongen, 199 in stilstand !"
;D
Goed werk!
-
[winky]
-
Nog druk doende met de spaghetti...
(https://i.imgur.com/G7VwHvk.jpg)
(https://i.imgur.com/W8t30V7.jpg)
(https://i.imgur.com/CM0K7kP.jpg)
-
Nog druk doende met de spaghetti...
Ah.. Dat gaat de goede kant op. Kapje zekeringskastje past er nog op?
Het alu-plaatje ook als "heat-sink" gebruiken voor de spnngsrglr is handig. Op mijn Kat heb ik 'm echter aan de onderkant vastgeschoefd waar er meer luchtcirculatie is dan onder het zadel.
(Spanningsopbrengst trws al een keer getest?)
Ik neem aan dat je nog een "hugger" o.i.d. op de swingarm gaat monteren om vuil en m.n. water tegen te houden dat van de achterband richting elektronica en carbs/motorblok geslingerd wordt?
De nieuwe spiegels betreft een persoonlijke spiegelkijkvoorkeur medunkt, maar gemonteerd op clip-ons i.p.v. een recht of hoog stuur lijkt me een aanvaring met de tank onvermijdelijk..? :-\
-
Ja, kapje komt er nog op.
Zit te twijfelen qua hugger.
Vind het mooi open zo.
Dan maar niet rijden als het regent? ;)
Spiegels heb ik om meerdere motoren zo.
Gaat tot nu toe goed... [winky]
-
..
Dan maar niet rijden als het regent? ;)
Dat is tegenwoordig ook mijn plan met motorrijden, alleen wil dat niet altijd even goed lukken.. :-\
Een hugger is niet bepaald mooi, maar wel retehandig als je niet van poetsen houdt.
Spiegels heb ik om meerdere motoren zo.
Gaat tot nu toe goed... [winky]
Qua gezichtsveld zal het best OK zijn. Maar als je je stuur draait, raken de spiegels je tank dan niet? Je hebt je clip-ons echter een stuk hoger staan dan standaard, dus wellicht ken 't net?
-
Afgelopen vrijdag met de Katana bij de RDW geweest.
Goed gekeurd en het 1135EF blok netjes op kenteken.
Vervolgens door naar Varsseveld voor een fotoshoot voor MotoPlus.
Komt dus binnenkort in het blad.
Mooie foto's, maar mag die nog niet publiceren helaas.
Komt dus nog... [tu]
-
Ha.. Blijkbaar gestaag doorgewerkt afgelopen tijd!
Met OK-stempeltje van de RDW is het project dan nu helemaal af? Ik neem aan dat je ondanks de koelere temperaturen dan ook wel wat km's op je GSX1135S gereden zult hebben ondertussen? Komt die praktijkervaring overeen met de verwachtingen vooraf?
-
Nog even wachten op het kenteken.
Eerder kunnen we (officieel) niet de weg op.
In principe is het project klaar.
Al zullen er hier en daar vast nog wat dingetjes opduiken.
Maar de eerste meters zijn veelbelovend.
Lekker vel, licht sturend en goede zit.
Op naar het volgende project(en)! [tu]
-
Inmiddels een fotoshoot gehad voor de MotoPlus.
Zal er binnenkort wel in staan.
Ondertussen zelf wat fotootjes geschoten...
(https://i.imgur.com/axJasYQ.jpg)
(https://i.imgur.com/G7jrFJI.jpg)
(https://i.imgur.com/heITa9u.jpg)
(https://i.imgur.com/3dxDNXY.jpg)
(https://i.imgur.com/qAOnzZv.jpg)
(https://i.imgur.com/s74PJok.jpg)
(https://i.imgur.com/WVWJrQo.jpg)
(https://i.imgur.com/VfL7ub3.jpg)
(https://i.imgur.com/vaVymea.jpg)
(https://i.imgur.com/MpYO8ws.jpg)
(https://i.imgur.com/DmCV3qt.jpg)
(https://i.imgur.com/t11BvNw.jpg)
(https://i.imgur.com/mvW5EeT.jpg)
(https://i.imgur.com/AcbdE1Y.jpg)
(https://i.imgur.com/7Dw99nb.jpg)
(https://i.imgur.com/xHSsyrB.jpg)
(https://i.imgur.com/eUpPWe9.jpg)
-
Kijk! Da's nog 'ns een goed begin van het nieuwe jaar! [tu]
Inmiddels een fotoshoot gehad voor de MotoPlus.
Zal er binnenkort wel in staan.
Okeedan.. Zal binnenkort 'ns op zoek gaan naar het blad bij de lokale tijdschriftenboer (als die tenminste open is/mag).
Ondertussen zelf wat fotootjes geschoten...
Nice! 8) Is erg strak geworden. [yes] Door de witte lak (parelmoer?) een soort New Katana-uitstraling, wat het geheel een frisse uitstraling geeft.
Opvallend is wel de extreme "nose down stance", die groter lijkt dan de eerdere opbouwfoto's. Komt wellicht dit door de lang(er?) gekozen YSS schokdempers? M'n eigen Kat kennende zal de zithoogte hierdoor - en samen met de opgehoogde buddyseat- best fors zijn geworden medunkt. (Voeten nog plat op de grond? ;D)
Voordeel hiervan is natuurlijk wel dat door de steile balhoofdhoek de oorspronkelijke geometrie van de voorvork wordt benaderd, en er daardoor fruitige stuureigenschappen verwachten mogen worden. Nadeel is echter het hogere zwaartepunt, wat dan weer nadeliger is voor de wendbaarheid.
De afwezigheid van een nummerplaat en schmutz op o.a. de voorbochten verraadt dat je er nog niet/weinig mee hebt gereden, en je dus nog niets over de rijeigenschappen kunt vertellen. Wellicht ná de fotoshoot tóch even wat meters gemaakt met een geleende plaat? [winky]
Anyway.. Weer een fraai product in de Spike-stal erbij waarmee ook de lat weer 'ns hoger wordt gelegd voor toekomstige Katana-verbouwers. ;)
-
Nog geen idee wanneer het blad op de schappen ligt.
Laat ik uiteraard weten.
Achterveren zijn veel te lang, klopt. Heb kortere besteld, maar die laten op zich wachten. Moest deze wel gebruiken ivm de fotoshoot. Kont gaat dus nog omlaag. Daarna de weg op als het weer het toelaat.
-
Heel erg mooi!
-
Wauw!
Me likey a lot [tu]
Goed gekozen, dat pearl.
Een blijver mag ik hopen?
-
Gaaf ding [tu]
-
Prachtig mooi gemaakt. En inderdaad die kleur staat heel erg mooi.
-
Bedankt mannen!
-
Wauw!
Me likey a lot [tu]
Goed gekozen, dat pearl.
Een blijver mag ik hopen?
Thanks!
Nee, geen pearl. Is gewoon hoogglans wit.
Lijkt denk ik zo door de lichtval.
En een blijvertje?
Geen idee. Is weer klaar he.
En dus ben ik alweer bezig met een ander projecten... [tu]
-
iig ff houwe tot een komend katclubuitje ;)
-
Mooi geworden [tu]
-
Thanks!
-
Kleine impressie:
https://youtu.be/X48sIKXo1DI (https://youtu.be/X48sIKXo1DI)
-
Eindelijk de kortere achterveren binnen...
(https://i.imgur.com/3Vtfl5a.png)
-
Eindelijk de kortere achterveren binnen...
(https://i.imgur.com/3Vtfl5a.png)
Het stuurgedrag wordt er wel beter op denk ik. Qua looks hebben de lange ook wel wat...
-
Nice..! 8)
Maar de kortere schokdemperts bleken nu vervolgens tè kort? :-X Ik spot nl. w.d.b. de (DIY?) verlengers. Desalniettemin -of dankzij de verlengerts- oogt de hoogte nu wèl goed [tu] (zou zelfs iets hoger kunnen :P).
Al vaker opgemerkt is de lengte (of gebrek daaraan) van de voorvork. Zo te zien hebben de vorkveren geen moeite met het extra gewicht (of veren al vervangen voor stuggere set?), dus daaraan lijkt het niet te liggen. Het kan wat vertekenen op de foto, maar de ruimte tussen voorspatbord en o.k. kuip lijkt nl. wat aan de krappe kant. Al een remproef gedaan?
Vleugeltjes sowieso naar buitenwijzend monteren, maar ik heb zelf desondanks ooit lang zitten puzzelen waar toch die 2 zwarte stippen op het spatbord steeds vandaan kwamen.. :D
-
Ja, voorzijde heeft Hyperpro binnenveren. [yes]
-
In de MotoPlus...
(https://i.imgur.com/J2SJj2C.jpg)
(https://i.imgur.com/L2992Es.jpg)
-
En nog wat detailfoto's...
(https://i.imgur.com/MlJREpi.jpg)
(https://i.imgur.com/2K86xVQ.jpg)
(https://i.imgur.com/Vi1ls8G.jpg)
(https://i.imgur.com/6JHZ2b0.jpg)
(https://i.imgur.com/RLLda7e.jpg)
(https://i.imgur.com/csT1KXL.jpg)
(https://i.imgur.com/5npDDpq.jpg)
(https://i.imgur.com/V2xXH63.jpg)
(https://i.imgur.com/JfNMKle.jpg)
-
In de MotoPlus...
Ha.. Thanks voor de scan! Ik was er zelf nog niet aan toe gekomen het blad op te halen in een lokale lectuurshop wgs de maskermaatregelen/pamperplicht.
Het is een fraai artikel geworden. Wellicht een beetje veel "lifestyle" i.p.v. techniek, maar gelukkig hebben we hier op dit medium dan iig een insider view op alle details. ;)
-
[tu]