kromme popupkat onder handen nemen

Nieuws:

 

Auteur Topic: kromme popupkat onder handen nemen  (gelezen 24414 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • ****
3 apr 2013, 15:26
Geen foto's? [lecture]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
3 apr 2013, 18:48
Geen foto's? [lecture]

haha nee niet gemaakt,,,
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
3 apr 2013, 20:53
Je had zeker vette handen , ja zonde van het fototoestel dan

  • *****
10 mei 2013, 15:27
Hier weer een foto! was net even bij de spuiter die met mijn frame bezig was [tu]




Volgende week is ie klaar, en ga ik beginnen aan het motorblok,,, daarna,, opbouwen  [yes] [yes] [yes]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
10 mei 2013, 17:56
wow..  is dat de flits of is 'ie echt zo blinkend gespoten..  8)
heeft zeker wel wat..  [yes]

verder ook netjes -bjna- overal boutjes in de tapgaten gedraaid..  :)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
13 mei 2013, 16:25
Nice! [yes]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
19 mei 2013, 14:07


zo,, mooi plekkie voor mn nieuw gespoten frame  [tu]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
19 mei 2013, 18:51
Niks meer aan doen, hooguit nog een spotje erop laten schijnen.  ;D
Katana ni rei

  • ***
19 mei 2013, 19:35
ja zo kan het ook.  8) 8) 8)
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ****
21 mei 2013, 13:08
 [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
22 mei 2013, 17:47
ZO,, blokkie is voor een deel uit elkaar,,, zat erg vast, sloeg wat koelribben van de cilinder af, maar dat was niet erg want ik ga toch een andere (betere) gebruiken omdat deze cilinders vol met aanslag zitten.
Nu is het ff zuigers schoonmaken, daarna carter er nog ff onder uit schroeven, blok goed schoonspoelen, cilinderkop uit elkaar halen, cilinders honen,,,etc,, etc,, meer volgt,,
En dan nu wat plaatjes: [yes]












GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
23 mei 2013, 01:04
..zat erg vast, sloeg wat koelribben van de cilinder af, maar dat was niet erg want ik ga toch een andere (betere) gebruiken omdat deze cilinders vol met aanslag zitten.

aii.. toch zonde..
Citaat
Ik zeg nog zo: "Geen bommetje hamer gebruiken"

 ;D

maargoed, ik heb mezelf hier ook al 'ns aan schuldig gemaakt..  :-[
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
23 mei 2013, 08:27
aii.. toch zonde..
Citaat
Ik zeg nog zo: "Geen bommetje hamer gebruiken"

 ;D

maargoed, ik heb mezelf hier ook al 'ns aan schuldig gemaakt..  :-[

Ik kon niet anders, het zat muur en muurvast,, [no] gebruikte nog een kunstof hamer ook, maar toen ik eenmaal een flink stuk had afgebroken heb ik gewoon een blok hout gepakt, en een dikkere hamer..
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
23 mei 2013, 18:13
Ik kon niet anders, het zat muur en muurvast,, [no] gebruikte nog een kunstof hamer ook, maar toen ik eenmaal een flink stuk had afgebroken heb ik gewoon een blok hout gepakt, en een dikkere hamer..

het kan altijd anders..  ;)
maargoed, ik bedacht me na afloop ook pas dat ik wellicht met een soort poelietrekker of draadstang de schade beperkter had kunnen houden.. dus met een haak die onder een cylinderbus zou aangrijpen en door een balk over de tapeinden steekt.. :-\

in de service manual wordt trws een "cylinder disassembling tool" genoemd/afgebeeld.. die je dus a.d. voorkant tussen carter en cyl.blok kunt schuiven..



hmm.. ziet er handig uit, niet? wrs echter wel net zo duur als een 2ehands cyl.blok..  ::)
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
26 jun 2013, 20:32
ZO... Ik heb de meuk uit elkaar weten te krijgen.

Natuurlijk zat het 1 en ander weer tegen... roest en narigheid..

Ik dacht, ik haal de roestige tapeinden en die 2 bussen er even uit,, nee,, vast, vast, vast..
griptangen, contramoeren, brander,, etc
Ze moesten er uit omdat ik nog een paar goeie heb, en die bussen zaten ook al in mijn vervangende cilinderblok, dus 1 paar van die bussen moesten er uit.







Maar ik vond eindelijk een goed stukje gereedschap om het tapeind er uit te halen, het werkt met een excentriek die zich naar mate je meer kracht op het tooltje zet, het excentriek zich ook steeds vaster op het tapeind bijt.
En toen was het zo los (na het gebruik van een lang wringijzer)



Maar 1 stukje van het afdichtvlak bleef niet helemaal onbeschadigd, dus ik hoop dat de voetpakking met nog een beetje vloeibare pakking goed afdicht...
Wat denken jullie?



En ik vroeg me af of iemand nog een goedkoop adresje weet voor nieuwe zuigerveren, Ik heb namelijk ook ff de cilinders gehoond (nooit eerder gedaan)
nieuw bij cmsnl zijn ze 33 euro per zuiger ex btw... :o



GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL