kromme popupkat onder handen nemen

Nieuws:

 

Auteur Topic: kromme popupkat onder handen nemen  (gelezen 24405 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
27 jun 2013, 15:35
okeedan.. aardig bezig geweest..  ;)

yup die pasbusjes onderaan de cylindertapeinden kunnen flink vast zitten.. het is dan wrs een stuk eenvoudiger om die gewoon te laten zitten en dan daarvan in de plaats de evt. busjes uit de onderkant van de cylinder te halen.. daar kan je nl. wel goed bij.. toch? ..maar da's nu al te laat geloof ik..  :D

btw.. het "small end" op de foto ziet er wat verkleurd uit (en zijn die vlekjes pitting?  :-X ) ..dit duidt normaliter op het warm lopen van een glijlager.. ik zou dus minimaal even de passing controleren met de bijbehorende zuigerpen, en uiteraard die pen checken op verkleuring/vervorming/slijtage/diameter..

zo'n tapeind uitdraaier is idd een handig ding.. nadeel is echter dat 'ie een forse afdruk van het klemwieltje achterlaat in het tapeind..  :-\ daarmee dus vooral geschikt voor tapeinden die afgedankt gaan worden..

Maar 1 stukje van het afdichtvlak bleef niet helemaal onbeschadigd, dus ik hoop dat de voetpakking met nog een beetje vloeibare pakking goed afdicht...
Wat denken jullie?

euhm.. zou moeten lukken denk ik..  :-\ goed ontvetten, goeie siliconenpakking gebruiken.. maar, als het niet lukt is dit commentaar rap verdwenen natuurlijk..  [devil]

En ik vroeg me af of iemand nog een goedkoop adresje weet voor nieuwe zuigerveren, Ik heb namelijk ook ff de cilinders gehoond (nooit eerder gedaan)
nieuw bij cmsnl zijn ze 33 euro per zuiger ex btw... :o

ik heb ook effe wat rondgezocht op diverse plaatsen, maar die 33 euro lijkt een vrij scherpe prijs te zijn (meestal zijn de setjes duurder.. zelf bij NOS-aanbieders..  :-X)
goedkoopste dat ik zo snel tegen kwam is dit.. (geen originele Suzuki-veren vlgs mij en de bewering dat de veren passen in allerlei typen 750 zou ik goed checken..)

en verder.. kan het niet zo goed zien op de foto, maar vlgs mij wordt bij honen van een cylinder altijd/meestal een "cross hatch" dus ruitpatroon toegepast..?
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
9 feb 2014, 20:45
Zoooo dan,, lang geleden dat ik hier mee bezig was, maar ik ga het opbouwproces beginnen van deze kat.

Omdat ik het andere blok naar mijn idee toch iets te veel beschadigd heb (zal mijn lompigheid ook geweest zijn  :-\) Heb ik er toch voor gekozen om een ander blokje er in te proppen, ik vond deze die er toch wel erg netjes uitzag aan de binnenkant, hij schijnt iets van 35000 gedraaid te hebben.



Moet alleen even de deksels mooi maken, en de rest van het blok schoonmaken en dan kan ie er in.

En ik ben ook nog van plan deze voorvork van een FZR600R samen met een achterwiel van een Bandit 600 er in te zetten om de vering en vooral de remmen te verbeteren.
Voorvork komt uit de katana van Hans die ik heb gekocht.
De lengte van de vork is hetzelfde als van de klapkat.



Morgen dus flink poetsen, updates gaan volgen  ;D
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
9 feb 2014, 22:55
Hey Peterr,

Weer thuis en aan de klus! Ben benieuwd wat je allemaal voor moois gaat maken.
Mooie spullen [tu]

Groeten,

Kees/Tomcat
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
10 feb 2014, 18:03
..om een ander blokje er in te proppen, ik vond deze die er toch wel erg netjes uitzag aan de binnenkant..

Die nokken zien er idd als nieuw uit..  :)

Voorvork komt uit de katana van Hans die ik heb gekocht.

De Kat van Hans gebruiken als donorfiets?  :(  Maargoed, msschn is 3 Katanaprojecten wel wat teveel van het goede..  :-\ En wellicht heb je wel grootsere plannen voor de ex-HansKat?
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
10 feb 2014, 19:45
De Kat van Hans gebruiken als donorfiets?  :(  Maargoed, msschn is 3 Katanaprojecten wel wat teveel van het goede..  :-\ En wellicht heb je wel grootsere plannen voor de ex-HansKat?

Donorfiets, ja is zonde maar ik heb het wel gedaan voor 2 van mijn katanaprojecten.

Het frame is naar Niels gegaan die hier ook op het forum zit, die gaat er een project van maken.
Ik vond het zonde ook om in het nieuw gepowdercoate frame te zagen, als ik al een verzaagd frame heb.
Dus de kat is in goede handen :)

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
23 apr 2014, 20:07


Ik ben nog niet heel ver opgeschoten, maar langzaam maar zeker ga ik er wel komen met deze katana.

wat ik onder andere gedaan heb:

-kabelboom gesoldeerd, zaten rare doorverbindstekkert jes in, en ff delen opnieuw geisoleerd.
-nieuwe spanningsregelaar.
-nieuwe Hagon schokbreker gemonteerd, mooi ding.
-blokdeksels gemonteerd met nieuwe pakkingen.
-keerringen van de drukstift van de koppeling, schakelas, en uitgaande as van de versnellingsbak vervangen.
(die centrale moer van de koppeling zat ook nog los)
-Dankzij Kees een GSXF wiel weten te krijgen, en samen met een tandwieldrager van een bandit (die is iets korter) past het prima, kettinglijn is ook prima.

Er zit nu een ballon van een band op, 140/80/17, maar er komt een 150/70/17 op.
En die blauwe velg gaat ook een andere kleur worden.

- vond de voorvork wat stug dus ik ging maar eens kijken wat zich afspeelde in de vork.
Er zaten opvulringen in, en een stukje hout... ???
Nadat ik dat er uit had gehaald voelde het al een stuk beter, maar als hij rijdend is zal ik nog wel ff wat af moeten stellen aan de vering om het goed te krijgen.
Ik heb het idee dat ik de veervoorspanning van de Hagondemper dan ff strakker moet zetten.

Voorlopig ga ik de prioriteit bij deze kat leggen, en daarna weer verder met de 1100R katana.  8)





GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
23 apr 2014, 23:16
Wordt toch al weer een motorfiets voor het zicht zo.
Hoe ga je het Popup-spatbord aan de vork bevestigen?
Ik zag niet zo snel mogelijkheden namelijk en heb het spatbord van de teapot verzaagd...Maar dit is natuurlijk veel mooier.
« Laatst bewerkt op: 10 aug 2014, 10:49 door tomcat »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
24 apr 2014, 14:08
Okeedan.. Er is weer een goeie stap voorwaarts gemaakt zo te zien..  [yes] De YZF600(?) voorvork smoelt trws goed in de popup.. (spatbordje niet te laag opgehangen?   :P )

- vond de voorvork wat stug dus ik ging maar eens kijken wat zich afspeelde in de vork.
Er zaten opvulringen in, en een stukje hout... ???

..Is logisch.. Dat verklaart natuurlijk waarom de vork wat houterig aanvoelde.. katsjing-boem!..   :D
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
24 apr 2014, 16:22
Okeedan.. Er is weer een goeie stap voorwaarts gemaakt zo te zien..  [yes] De YZF600(?) voorvork smoelt trws goed in de popup.. (spatbordje niet te laag opgehangen?   :P )

Hehe nee dat zal me niet zomaar nog een keer gebeuren. ;D
Spatbord zat er ff op om te kijken of dat ging passen, maar dat gaat niet zomaar.
En het Yamaha fzr spatbord gaat ook niet passen omdat de bevestigingspunten er afgeslepen zijn :-\

Ik moet dus nog even kijken hoe ik dat ga fixen :-\
Probleem voor later..  8)


De kuip had ik er op omdat het kuipframe wat aan moest passen omdat de kuip onder spanning gemonteerd zat.
Dat verklaard natuurlijk waarom het kuipje gescheurd was aan 1 kant.
En dat is nu dus mooi opgelost  [tu]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
6 aug 2014, 15:31
uh... ik kon de popup aan een liefhebber verkopen voor een mooie prijs, dus ik heb hem verkocht aan Martin van de Duitse katanaclub  :-\

Ik was met te veel dingen tegelijk bezig, (en het kostte te veel geld :-X) dus nu hou ik straks alleen de zwarte popup nog over samen met de katana 1100.
Kan ik in ieder geval 2 motoren helemaal maken zoals ik wil. :)



dus uh.. helaas project gestopt. [no]



GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
6 aug 2014, 22:33
Op zich jammer want het werd een mooi ding. Maar een mens kan niet alles tegelijk. Dus moet je keuze's maken en het lijkt me dat je een logische keuze hebt gemaakt. [yes]
En ik zie dat de 1100 ook lekker gaat....En als je die zo kunt maken zoals je wilt wordt het vast wel erg gaaf. Benieuwd hoe de andere projecten verder gaan. In ieder geval succes. Eh, heb je die zijstandaard/jiffy nog nodig?
« Laatst bewerkt op: 10 aug 2014, 10:45 door tomcat »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
6 aug 2014, 23:57
uh... ik kon de popup aan een liefhebber verkopen voor een mooie prijs, dus ik heb hem verkocht aan Martin van de Duitse katanaclub  :-\

Heeft Martin dan nu 2 popups?  ??? Of is die eerste aankoop destijds niet doorgegaan?

Hoedanook lijkt me het idd voor de "focus" handig om minder projecten te hebben..  [yes] Zelf zou me het echter sowieso niet lukken om over meerdere projecten tegelijkertijd de aandacht te verdelen..  :-X
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
10 aug 2014, 20:10
uh... ik kon de popup aan een liefhebber verkopen voor een mooie prijs, dus ik heb hem verkocht aan Martin van de Duitse katanaclub  :-\

Heeft Martin dan nu 2 popups?  ??? Of is die eerste aankoop destijds niet doorgegaan?

Hoedanook lijkt me het idd voor de "focus" handig om minder projecten te hebben..  [yes] Zelf zou me het echter sowieso niet lukken om over meerdere projecten tegelijkertijd de aandacht te verdelen..  :-X

Ja joh, Martin heeft er nu 2, hij kwam dat ding gelijk halen.
En je hebt gelijk wat meerdere projecte betreft, ik heb er nu 1, die 1100
En later die popup special wat optimaliseren, maar in de tussentijd rijd dat ding gewoon goed  8)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
15 aug 2018, 21:28
Ik dacht ik brei hier maar ff door met dit topic aangezien het om een grijze popup gaat.

Had van de verkoop van de katana waar dit topic over ging wel wat spijt, maar heb nu gelukkig weer 2 grijze popups om er samen 1 goede van te maken  ;D
(en misschien wat kleine upgrades zoals 17 inch wieltjes ;D)

Deze heb ik een paar jaar geleden hier in de buurt opgehaald.
minpunten zijn onder andere:
-tank verrot
-kuipdelen zijn allemaal in gezaagd
-gaten in het frame geboord (al hersteld)
-frame niet helemaal recht (deels hersteld)

pluspunten:
-motor loopt
-popup kuip zit er compleet bij met spiegels en is niet erg beschadigd
-nagenoeg compleet



En dan had ik een aantal weken terug deze thuis laten bezorgen 8)



de minpunten..:
-roest roest en nog eens roest
-bovenste carterhelft mist een hoek uit
-alle benzine uit de tank was in het carter gelopen.
-beugeltje voor het helmslot is afgebroken
-kontje van de motor staat ietsje scheef

de pluspunten:
-99% compleet met vrijwel alle originele boutjes, moertjes, plastic dopjes e.d
-tijdens het demonteren wou alles gemakkelijk los
-alle lagers en bussen zijn nog perfect in orde
-alle kuipdelen zijn te herstellen
-tank is niet rot
-de koplamp werkt!


Het is dus ideaal, ik heb er 1 waarvan het blok goed is, en 1 waarvan al het kuipwerk goed te fixen is.
Beide zijn reeds gedemonteerd en op mijn werk ben ik bezig geweest om het frame een klein beetje te herstellen.

dit beugeltje miste ik, Ik dacht eerst ik haal het restant weg, maar het kon net zo makkelijk dat dingetje ff namaken om het zo netjes mogelijk te krijgen



En dit heb ik gemaakt van de week






Volgende op de lijst is:
-Het frame laten stralen.
-De rest van de kleine onderdelen zelf stralen
-Alle onderdelen schoonmaken
-alle bouten opnieuw laten behandelen (moet nog ff zoeken waar :-\)


Ik weet het, ik heb genoeg projecten :-\, maar doe het mooi rustig aan en het is alleen een kwestie van alles weer met een nieuw likkie verf in elkaar zetten. ;D




GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
11 okt 2020, 20:53
Update  8)



Het opbouwproces is begonnen! werd ook wel tijd.

De voorvork die er in zit is de reserve, de buitenpoten van de andere voorvork heb ik helemaal kaal en hoop ik deze week ff in de verf te zetten.

Alleen de achtervork moet er weer ffies uit, ik was dat rubber vergeten waar de ketting overheen gaat... :(

Voor nu staan op de to do list:
- vorkpoten spuiten en alles monteren.
- kuipframe stralen, spuiten en monteren.
- draden van de stator voorzien van stekkertjes.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL