Never Ending Story

Nieuws:

 

Auteur Topic: Never Ending Story  (gelezen 15529 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • ***
1 dec 2012, 22:42
Vandaag de Kat weer terug gekregen met een nieuwe koppakking. Hij is even weg geweest maar door de motorzaak in Alkmaar geheel gratis thuis afgeleverd  [tu]. Dan zou je denken dat ik van dat ellendige olielek af zou zijn maar helaas, dat was natuurlijk weer te makkelijk gedacht. Meneer de Engelsman heeft kennelijk ooit eens met een schroevendraaier, beitel of ander breekvoorwerp zitten wrikken waardoor het aluminium beschadigd is en de handel niet helemaal meer lekker afsluit  [lecture]. Wil ik het helemaal droog houden dan zou de zooi opgelast en gevlakt moeten worden. Nou ja, misschien ooit nog eens een keer nu eerst maar eens de rempomp opkalifateren en dan het oospronkelijke stuur er weer opzetten.
Katana ni rei

  • ****
2 dec 2012, 07:00
Daar wordt je inderdaad niet vrolijk van iets laten repareren met de verwachting dat het dan goed is en dan blijkt er nog niets opgelost.
Is alleen de kop beschadigd of ook het cilinderblok?
Als het alleen de kop is wellicht een kop van een GSX750ES overnemen en die erop, alhoewel je dan wel het geluk moet hebben om niet weer de ellende van een ander te mogen opknappen.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ***
2 dec 2012, 08:54
Dat is knap balen, denk je van je lekkage af te zijn moet je nog verder sleutelen, succes ermee. 8) 8) 8). ik heb ook zo'n prutskatana overgenomen blijkt achteraf. maar ja je gaat ook niet alles grondig inspecteren.
Katana1100sz  Katana1100sz

  • *****
2 dec 2012, 21:07
..Wil ik het helemaal droog houden dan zou de zooi opgelast en gevlakt moeten worden..

helemaal vlakken is natuurlijk het beste, maar alleen effe dat op te lassen hoekje netjes glad maken met wat vijlen zou ook prima moeten kunnen.. beginnen met grove vijl en rest afplakken, en in stappen eindigen met fijn schuurpapier op een glasplaatje..
maargoed, de boel zit alweer in elkaar begrijp ik..? ik snap dan die monteur van de motorzaak niet die de beschadiging toch gezien moet hebben en geweten moet hebben dat de boel niet oliedicht gaat worden..  >:( op z'n minst effe een belletje doen over de bevindingen en de keus overlaten aan de klant..  :(
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
2 dec 2012, 21:36
ai das balen.

Maar ik heb nog wel een cilinderkop voor je?
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
3 dec 2012, 19:16
Citaat
de boel zit alweer in elkaar begrijp ik..? ik snap dan die monteur van de motorzaak niet die de beschadiging toch gezien moet hebben en geweten moet hebben dat de boel niet oliedicht gaat worden
Yep, zit weer dicht. De lekkage zal wel minder moeten zijn dan het was aangezien de pakking wel aan vervanging toe was. Ik heb er nog niet mee gereden dus ik moet nog bekijken hoe het er voor staat.
Citaat
Maar ik heb nog wel een cilinderkop voor je
Die heb ik hier op zich ook nog, zit zelfs nog een motorblok aan vast  :). Dat ding heb ik toen van Hans gekregen. Weet niet of die kop okee is maar misschien wel een idee om die eens over te zetten.
Katana ni rei

  • *****
4 dec 2012, 17:23
Ik hoop voor je dat ie gewoon NIET lekt, en dat je lekker kan gaan rijden  [tu]

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
11 dec 2012, 18:24
Citaat
Ik hoop voor je dat ie gewoon NIET lekt
Dat hoopte ik ook tot ik vandaag voor het eerst ging rijden............e inde hoop  >:(.
Ik heb het verhaal eens nader bekeken en zag dat er rond de pakking aan de voorzijde een soort V vormige hap van een halve centimeter uit het aluminium is.
Met alleen de kop overzetten ga ik het dus niet redden aangezien er aan de cilinderzijde ook wat metaal verdwenen is.
Katana ni rei

  • ****
11 dec 2012, 19:03
Dat is shit..............m aar misschien is het toch wel relatief eenvoudig op te lossen.
Kun je er eens een behoorlijke foto van maken?
Je had toch nog een ander blok liggen?
Hoe goed is dat blok?
Al eens compressie gemeten?
Misschien eens een sleutelmiddag met een aantal katanisten organiseren?
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
12 dec 2012, 09:42
goed idee tomkat  8) een ander blokkie wippen we er zo in voor je, je vind ze ook nog vrij gemakkelijk op marktplaats.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
12 dec 2012, 19:31
..tot ik vandaag voor het eerst ging rijden............e inde hoop

bummer.. maarja, je zag het zelf min-of-meer al aankomen, niet?
tja, hier geldt weer "als je wilt dat het goed gebeurt, moet je het zelf doen"..  :-\
hierbij hielp natuurlijk ook niet dat ze bij een gemiddelde motorzaak niet echt te trappelen om aan te werken motorfietsen ouder dan wat ze in de winkel hebben staan..

..Misschien eens een sleutelmiddag met een aantal katanisten organiseren?
altijd gezellig zo'n sleutelmiddag..   ;D
het echter vergt wel wat voorbereiding/planning w.b. benodigde onderdelen/gereedschap/sleutelplek om het ook effectief te laten zijn..

goed idee tomkat  8) een ander blokkie wippen we er zo in voor je, je vind ze ook nog vrij gemakkelijk op marktplaats.
lek blokkie fixen geeft toch veel meer voldoening? bah.. wegwerpcultuur van tegenwoordig..  [lecture]  :P
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
12 dec 2012, 20:44
Citaat
lek blokkie fixen geeft toch veel meer voldoening? bah.. wegwerpcultuur van tegenwoordig..  [lecture]  :P
Zou het met van dat kneedmetaal te repateren zijn? Kop eraf, dan cilinder en kop gat/deuk/kerf opvullen. Hard laten worden en dan afvijlen, schuren, slijpen. Moeten we eigenlijk dus eerst foto van zien. Korom de McGiver methode. En nee, geen wegwerpcultuur, maar gewoon het andere blok wat ligt te wachten een kans op een tweede leven gunnen...... ;D
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
13 dec 2012, 10:00
Kunnen we even een onderwerpje 'sleutel(mid)dag' aanmaken?
mits er genoeg animo voor is, dan kunnen we misschien wat regelen als er mensen zijn die dat leuk vinden
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
13 dec 2012, 21:49
Zou het met van dat kneedmetaal te repateren zijn?

wellicht, maar als je toch de onderdelen los gaat halen kun je beter een stukje (laten) oplassen.. dan weet je tenminste zeker dat 't blijft zitten..  :)
met een beetje mazzel is de koppakking nog opnieuw te gebruiken, want dat is wrs dan de grootste kostenpost..

Kunnen we even een onderwerpje 'sleutel(mid)dag' aanmaken?

sure (maak maar aan), maar dan gaat het over blokkiewisselen (of blokkiefixen of wat danook) chez Rozzy, toch?
moet Arjen natuurlijk effe aangeven of 'ie daar idd wel trek/plek/tijd voor heeft..
zo niet, dan is er altijd wel een andere aanleiding te vinden natuurlijk..  ;D
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
6 mei 2015, 20:04
Vandaag eindelijk tijd gehad om richting werkplaats te rijden en de stator te vervangen. Meteen ook maar olie + filter gedaan. Alles weer in elkaar geknutseld en uiteindelijk had ik na een uurtje of 4,5 weer overal stroom in de juiste hoeveelheden op plekken waar het zou moeten zijn. Het wordt nog eens wat en dat zonder al te veel gevloek.  Helaas geen tijd meer om het gevecht met een Engelse maat moer en bout aan te gaan, Dat %^%$(*^ding moet los om een uitlaatpijp los te krijgen zodat ik die pakking kan vervangen. Maar goed, kan er in iedergeval weer mee rijden.  8)
Katana ni rei