peterrr popup special

Nieuws:

 

Auteur Topic: peterrr popup special  (gelezen 71276 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
15 okt 2011, 18:32
Ook ik zal mijn popup special project hier verder zetten, wat vooraf was staat hier: http://tuonra.home.xs4all.nl/oudkatforum/index.html

Nadat ik de voetstepjes er op heb gemaakt heb ik even het kontje van de motor ook zwart gespoten om een beetje te kijken hoe het staat dat matzwarte kleurtje,, en het staat goed  8)
Maar nu ga ik kijken hoe ik de elektra wil hebben en waar ik een potje maak voor de carter ontluchting enzo. Ik wil alles zo netjes mogelijk wegwerken

hier nog even een foto van hoe hij er nu bijstaat




GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
15 okt 2011, 19:58
ah.. ziet er erg "stealtherig" uit zo in het matzwart..  8) en dan meer a la Blackbird dan de meer bekendere Nighthawk..



de blauwe wielen vind ik er dan minder goed bij passen.. ook zwart spuiten wellicht?  :-\
« Laatst bewerkt op: 16 okt 2011, 14:48 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
15 okt 2011, 21:58

de blauwe wielen vind ik er dan minder goed bij passen.. ook zwart spuiten wellicht?  :-\

Dat ben ik helemaal met je eens, ik hou absoluut niet van blauw op mn motor..
Ik denk aan de ene kant dat ik die ook zwart ga maken, maar weet nog niet of dat zwart 'glans' word, of 'mat'
Maar aan de andere kant als echt ALLES matzwart is dan is het zo..... matzwart...
Dus misschien worden ze wel donker rood ::)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
22 okt 2011, 12:04
Aangezien de ketting tegen de band aan liep en daardoor de ketting ook weer tegen het frame aan zat, heb ik even een 2e hands 170 band op de kop getikt en nu loopt de ketting mooi vrij  ;D
Bandje op de velg monteren was nog niet zo gemakkelijk, stug ding  :-\

« Laatst bewerkt op: 22 okt 2011, 12:08 door peterrr »
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
13 dec 2011, 22:31
zoooooooooooooooo ik heb weer even wat gedaan aan de popup
Heb het steuntje voor de teller goed gekregen en de kroonplaat is aangepast voor het contactslot. Het contactlot paste niet en kwam tegen het kuipframe aan met de onderkant. Moet nog wel even passen en zeker weten of de bedrading van het contactslot goed komt te lopen, maar gezien de ruimte die ik nu heb komt dat wel goed.

Steuntje gemaakt uit 4mm dik plaatstaal



en het resultaat



GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
14 dec 2011, 19:45
ah.. popup-klokjes staan mooi bij de GSX-R kroonplaat (of omgekeerd  ;D)
zijn de clip-ons niet te laag? (vrij van kuip & geen last van polsen?)

..plaatstalen steuntje hopelijk nog wel een beetje netjes afgewerkt en gelakt?
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
14 dec 2011, 20:50
Ja staat goed he zo´n popup klokkie?
Heb het steuntje netjes afgewerkt met een powervijl (zo'n dunne draaiende schuurband) en daarna het deel in de straalcabine gedaan.
vervolgens heb ik het in een goeie laag primer gezet en daarna matzwart gespoten.

De clipons zijn precies goed, niet te laag, ik zit ruim van de kuip af, en ik raak de tank ook niet.
Hoe het met mijn polsen komt weet ik nog niet.. dat merk ik tijdens het rijden wel  8)

 ;D
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
1 jan 2012, 14:30
Zo,, ik ben nog even bezig geweest.
even een knipperlichtschakel aar van een GSXR er op gezet, even het stekkertje veranderen en het paste.



Heb ook nog even stalen remleidingen besteld voor de remmen voor en ik zit nog te wachten op een nieuwe YSS schokbreker.

Nu nog even de accubak aanpassen zodat de hoofdzekering, startrelais en spanningsregelaar er aan gemonteerd kunnen worden.
En ook nog even wat nieuwe bedrading maken voor startmotor, startrelais, accu,, etc etc,, genoeg te doen  8)

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
2 jan 2012, 00:01
..en ik zit nog te wachten op een nieuwe YSS schokbreker.

ah.. YSS is een interessant -betaalbaar- alternatief op de gevestigde namen als Ohlins en WP etc.. multi-instelbaar en 't ziet er goed uit, maar hoe goed zijn deze schokbrekers werkelijk?
heb je hier ergens informatie (als in feedback door gebruikers) over kunnen vinden voordat je tot een bestelling over ging?
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
2 jan 2012, 12:52
Ja ik heb eerst even uitgezocht wat mensen van de YSS vinden, en ik heb wat opmerkingen gevonden over het bedrijf waar ik hem heb besteld gevonden en er werd over het algemeen goed gesproken daarover
YSS heeft voornamelijk schokbrekers voor lichte voertuigen gemaakt, maar ik heb ook nog een verhaaltje gelezen over iemand die hem op zijn motor had en was er erg over te spreken.
Ik kon weinig negatiefs vinden, dus ik dacht ik waag een gokje.
Schokbreker word voor een deel ook in nederland gemaakt.

Als de motor rijd dan zal ik het wel merken wat hij doet, ik ben benieuwd
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
9 jan 2012, 16:43
Misschien een linkje waar je ze vandaan hebt?
Heb hier ook naar zitten kijken, maar twijfel nog...

http://www.ebay.com/itm/180672243528?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_2615wt_907
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
9 jan 2012, 17:29
Ik heb die schokbreker bij http://www.motorbazaar.nl/ vandaan.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
31 jan 2012, 18:41
Ik heb potverdorie nu wel een kleine deadline voor mezelf gesteld, aangezien ik over een paar maanden WEER een tijdje weg moet voor mijn werk :-\
Dus dat geeft mij mooi even een schop onder mijn kont om even door te werken  ;D

Heb het frame vorige week vrijdag gestraald in de straalcabine en het in een goeie epoxyprimer gezet.



En vandaag heb ik het mooi zwart gespoten, niet met een standaard spuitbus van motip, maar ik heb iets meer uitgegeven aan een goeie kwaliteit.
Als ik een jaartje heb rondgereden op de motor en alles klopt laat ik het wel een keertje poedercoaten, en in de tussentijd is dit een goed laagje verf  8)
Als de verf/lak een beetje goed is uitgehard kan ik beginnen met opbouwen



En dit is trouwens een kiekje van die YSS schokbreker die ik heb gekocht

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
31 jan 2012, 23:58
En vandaag heb ik het mooi zwart gespoten, niet met een standaard spuitbus van motip, maar ik heb iets meer uitgegeven aan een goeie kwaliteit.
Als ik een jaartje heb rondgereden op de motor en alles klopt laat ik het wel een keertje poedercoaten, en in de tussentijd is dit een goed laagje verf  8)
Als de verf/lak een beetje goed is uitgehard kan ik beginnen met opbouwen

haha.. na een jaartje je bike weer uit helemaal elkaar halen alleen om het frame te poedercoaten?  :o yeah, right.. ::) ik voel een weddenschap aankomen..  ;D
sowieso hoeft een gelakt frame niet minder mooi of degelijk te zijn dan eentje die gepoedercoat is m.i. ..bovendien is lakschade prima te repareren terwijl je er aan een beschadige poedercoating bijzonder weinig te fixen is..  :-\
(welke spuitlak heb je trws gebruikt? ..'t ziet er op de -kleine- foto behoorlijk strak uit..)

de schokdempert ziet er mooi uit trws.. ben benieuwd naar je bevindingen t.z.t. (heb er nl. eigenlijk eentje nodig voor m'n EFE en twijfel tussen reviseren of vervanging..)
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
1 feb 2012, 17:03
Ik denk ook dat ik die weddenschap ga verliezen haha ;D want ik zat er vandaag even goed naar te kijken en als het zo mooi blijft zitten,,, blijft de verf mooi zitten  ;)

De soort verf die ik gebruik heb weet ik niet, een standaard zwarte kleur met wat blanke lak erbij in een spuitbus gedrukt.
En het makkelijke ervan is dat het chemisch resistent is, dus een keertje knoeien verpest niet het hele verfwerk gelukkig

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL