peterrr popup special

Nieuws:

 

Auteur Topic: peterrr popup special  (gelezen 71264 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *
22 mrt 2012, 22:43
Vordert al heel mooi!! :)

  • *****
6 apr 2012, 22:12
It's alive ;D
Heb de koppelingsleiding gemaakt, de schakelstang ingekort, brandstofslangetjes,een  potje voor de meuk van de carterontluchting gemaakt en een gaskabel op maat gemaakt en toen de startknop ingedrukt (uiteraard ook benzine er in gedaan)
Hij starte in 1 keer en loopt als een zonnetje, had wat problemen met 1 van de kogelgewrichtjes waar de schakelstang tussen zit, ik kon niet opschakelen omdat de schetsplaat in de weg zat. Dus ff bijstellen en ik heb even een klein rondje door de straat gereden.
En Daan,, die yoshimura uitlaat brult als een malle 8)

Op de 'to do list' staan nog een aantal dingen zoals
de knipperlichten aan de gang krijgen, en achter knipperlichten er op maken
bar end mirror,
andere voorband,
wielen balanceren,
kettingbeschermer maken,
remleiding voor achterrem,

maar voorlopig rijd de popup special  ;D Dus binnenkort maar ff verzekering regelen en de vliegbasis als testcircuit gebruiken  8)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
7 apr 2012, 14:17
nice..!  8)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
7 apr 2012, 21:26
Bruut ding man
Katana ni rei

  • ***
8 apr 2012, 11:24
super ziet er gelikt uit peter  8) 8) 8)
Katana1100sz  Katana1100sz

  • *
8 apr 2012, 21:42
Gaaf Peet! Ziet er goed uit :)
En hij klinkt ook lekker!  :D

  • ***
8 apr 2012, 22:43
Sowhey .... die mag er best wezen zeg 8)

  • ****
8 apr 2012, 23:03
....vind ik leuk.....
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
27 apr 2012, 20:21
korte update: rijden gaat wel ok, moet alleen de volgende keer wel die lange bout van de achterbrug vastdraaien  :-[
na een paar ritjes begon hij olie te lekken, de rubber ringetje van het kapje waar het neutraal lampje z'n signaal vandaan krijgt, en de klepdekselpakking is gescheurd (die ging er al klote tussen)
En het wiellager achter is kaduuk.
Dus, boodschappenlijstje: klepdekselpakking, wiellager en een rubberrrrr ringetje

Maar verder rijd de motor OK, heb al even op de snelweg gereden, en wat bochtige wegen bereden en het rijd heel erg anders dan een standaard popup, het is een wereld van verschil.
Dus nu verder met de puntjes op de i  8)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
28 apr 2012, 17:15
okeedan.. lang geen slechte score voor een "maiden" rit..  :)


Maar verder rijd de motor OK, heb al even op de snelweg gereden, en wat bochtige wegen bereden en het rijd heel erg anders dan een standaard popup, het is een wereld van verschil.
Dus nu verder met de puntjes op de i  8)

yup.. de modernere vering en banden zouden een veel beter gevoel moeten geven.. maar wellicht moet er nog wat aan de afstellingen van de vering veranderd worden? zo was de demping van de GSX-R1100 USD vork in m'n EFE eerst veel te hard (zelf met 5W olie) en de vering veel te zacht (voorspaningsbussen gemaakt)..
en je hebt natuurlijk je nieuwe YSS schokbreker waar wrs de nodige instelknopjes op zitten..  8)
verder moet je vaak wel het geheel veel meer "op z'n neus" zetten zodat de balhoofdshoek in de buurt komt van de Soes waar de voorvoork uit komt.. als je nl. de oude balhoofdshoek houdt zal de popup erg traag gaan sturen met de offset van deze voorvork..
maargoed, meten is weten, dus effe hoek opmeten en vergelijken met waarde donor-fiets..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *
30 apr 2012, 12:38
Oei balen dat er wat dingen stuk zijn gegaan! Maar wel vet dattie al op de snelweg is geweest!  :) Rijdt het fijn met t bochtenwerk?

  • *****
3 mei 2012, 00:07
Zo.... het eerste contact met de politie ook al gehad vandaag, gelukkig alleen een simpele verkeerscontrole  8)
niks aan het handje ::)






(en gelukkig had oom agent geen decibelmeter  ;D)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
7 jul 2012, 14:46
Zo, ik mag dan wel ver van mijn project zijn maar ik ben er zeker nog mee bezig.
Hier heb ik ff een idee van de kleuren die ik hem wil laten spuiten.
Uiteraard wel met 'Suzuki' op de tank, en 'katana' in spiegelbeeld op de koplamp.
En dan dat kleine katanalogo nog ergens.



ook heb ik voor de achterste knipperlichten vervangende lenzen gevonden, worden gemaakt in Australie. Dan kan ik die zwarte er uit halen, en rode gele of witte lenzen er in maken.




GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
1 okt 2012, 23:52
Zoooo ik kan eindelijk weer aan de slag met de popup.
Heb al even wat kleine dingetjes gedaan, en afgelopen weekend ook een ritje gereden van c.a 200km en daar zat een hoop slecht wegdek tussen...
Dus het was goed om de vering te testen, vering is aardig stug, kan hem aan de voorkant zeker niet minder stug zetten want dan ben ik bang dat de veerweg wat langer word en mijn spatbord de kuip raakt.. [no]
Maar verder ging het prima, hij lekt alleen nog wat olie, en ik ben bang dat het de keerring is van de uitgaande as van de versnellingsbak...

Maar vandaag had ik ook even mijn achterlicht veranderd, Had een setje rode en gele lenzen besteld voor de knipperlichten, ik had van die zwarte  er in zitten.



Het was geen gemakkelijk klusje om de lenzen er zonder breken uit te krijgen, 1 van de zwarte kapjes is gesneuveld, maar die ging toch vervangen worden  ;)
De lenzen zitten er in met een dikke bult kit, dus even op de verwarming en ik kon ze daarna met 'beleid' er uit halen.
achterlicht lens moest eerst want dan kon je makkelijker de knipperlicht lensjes er uit drukken.





Nou zal het vast niet mogen van de politie om rode knipperlichten te hebben, en daarom heb ik ook een setje gele lenzen voor mijn reserve achterlicht die ik nog op zolder heb liggen (ook nog met zwarte knipperlichtlenzen) voor het geval ik te veel gezeur er over krijg [yes]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL