peterrr popup special

Nieuws:

 

Auteur Topic: peterrr popup special  (gelezen 71876 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • ***
2 nov 2012, 21:37
Hoi Peterrr

Ik ben ook weer bezig met een project (geen katana maar gs1000s) en moet daar nog een GSXR1100 motorblok in pas maken

Nu wil het dat een erg mooi voorbeeld naast me heb voor wat betrefd de nieuw te maken schetsplaten zodat het R blok passend te krijgen is
Ik zal eerst even een extra schuur moeten bouwen om wat meer ruimte te creeren maar als die klaar is ga ik aan het werk dan eerst nog de 1000 strippen dan de GSXR1100 strippen en dan gaan opbouwen

Ik zal dan de schetsplaten van karton/hardboard maken zodat je in ieder geval de buitenmaten van deze hebt en je moet ook nog zoals je zelf al aangaf je frame aanpassen/versterken dat komt mooi uit voor de montage van de nieuwe schetsplaten

George

  • ***
2 nov 2012, 21:56
Hebbie wat aan deze bijlage?
Heb ik ooit eens ergens online gevonden....

Oh ... en heb je dat frame nog? [winky]

« Laatst bewerkt op: 2 nov 2012, 21:59 door CamoKat »

  • ***
3 nov 2012, 10:29
Hoi Camo

Gaat niet werken link komt van Oldskool
De maten komen niet geheel overeen als je het 1 op 1 overneemt
Hierbij is geen rekening gehouden dat het GSXR/F blok verder naar voren in het frame komt te zitten
Ik zal als ik er effe tijd voor heb van mijn eigen Kat foto`s van maken

Dat frame gaat al;s het goed is  vanmiddag opgehaald worden  ,je bedoelt toch het ex Jon Tober GS 1000 frame of het GSXR1100 frame

Lees weer van jullie

  • ***
3 nov 2012, 14:44
Hé jammer .... 't ging inderdaad om dat Tober GS1000 frame  :'(

  • *****
4 nov 2012, 01:13
..afgebroken koelribben op mijn EFE cylinderblokje heb ik toentertijd weer "aangegoten" met epoxy (van dat 2 componenten-metaal-lijm-spul, Hylomar ofwatdanook..)..
nope.. heb 't effe nagezocht: geen hylomar, maar "steelweld" van Versachem..


Bison kombi metaal is trws ook goed spul, maar niet hittebestendig..

..eigenlijk is koelribben aanlassen "no go"..

oeps.. moet m'n woorden opeten..  :-X
met een TIG-setje bij de hand en een afgebroken koelrib en carterschade rondom het ontstekingdeksel van het kat-EFE-blok, was de verleiding te groot om niet toch gewoon een poging te wagen..  ;D (kapot was 't toch al..  ::) )
carter ging nog vrij redelijk, maar de koelrib was wel een beetje knoeien.. maar d'r zit een nieuw stukkie alu aan.. nu nog effe "shapen"..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
7 nov 2012, 21:06

nope.. heb 't effe nagezocht: geen hylomar, maar "steelweld" van Versachem..



Kijk,, dat ga ik even zoeken, kopen, en gebruiken, thanks Arnout  [tu]

Heb gister het schroefdraad weer wat weten te fixen en der gaat weer een normale M8 bout doorheen.
Het is niet voor de volle 100% goed maar ik heb goeie hoop dat het blijft zitten.
Nu dat stukkie nog ff aanlijmen 8)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
10 nov 2012, 11:30
ZO,, had even een klein beetje tijd over op het werk en heb maar even een simpele steun gemaakt voor mijn navigatie.
Die steunen los kopen koste zeker meer dan een belachelijke 100 euro.

Heb hem van alu gemaakt en in het gat van de moer bevestigd.
Van de winter ga ik toch nog maar een iets nettere versie maken waar ook nog een beetje een dempingsrubber in zit, maar het idee werkt :)
Ik kan makkelijk bij mijn contactsleutel, en ik kan mijn tellers nog prima zien.





GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
11 nov 2012, 00:56
hee.. da's een mooie simpele oplossing! wel vraag ik af of het schermpje nu niet erg gaat spiegelen door deze vlakke positionering..  :-\
met gps-en is dat nl. een vaak voorkomend euvel.. Danny heeft om die reden zelfs een "zonneluifeltje" toegevoegd aan zijn TT-opstelling..  8)

evt. zou je nog dat draadeindje in een hoek kunnen buigen.. maar wellicht eerst effe een testrun doen of de trillingen niet te erg zijn..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
11 nov 2012, 10:11
hee.. da's een mooie simpele oplossing!

dankje [yes]

Dit is nog het 'prototype' had dit ff in 10 minuten in elkaar gezet om te kijken hoe het staat en hoe functioneel het kan zijn.
En zat ook inderdaad ff te bedenken hoe ik het onder een kleine hoek kan zetten mocht het spiegelen. Draadeind buigen vind ik nooit ideaal, ze willen dan nog wel eens gaan scheuren. Dus ik zal een verstelbaar scharnierend iets er tussen moeten maken
Volgende week nog ff de keerring van de uitgaande as van de versnellingsbak vervangen en dan kan ik een proefritje maken.
Deze motor staat nog bij mijn ouders, dus kan alleen in het weekend wat doen :-\ de kromme kat heeft nu ff net wat meer prioriteit te veel te doen te weinig tijd...
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
13 dec 2012, 14:00
Toen ik gereden heb met de popup had ik nogal last van een dansende kilimeterteller naald.. als ik rond de 100 reed,, zwengelde dat ding tussen de 80 en de 120.
Is leuk als je boetes op wilt lopen >:(

Dus was maar op zoek geweest naar een reserveteller, en vond er vrij snel 1  [yes]
Die heb ik nu ff helemaal uit elkaar gehaald om de tandwieltjes te bekijken, lampjes te vervangen en de spinnenrag te verwijderen.

Voor degene met een popup onder ons,, zo ziet ie er van binnen uit.
tip,, als je het uit elkaar moet halen,, ga niet met grof gereedschap te werk, en forceer niets want het spul is zeer schaars, en de gemiddelde vraagprijs voor een 2ehands teller is rond de 200 euro (heb ze ook al gezien vanaf 300)



dit is een teller met het japanse waarchuwingslampje voor als je harder gaat dan 80km/h, de teller gaat ook niet verder dan 180km/h
Ik weet nog niet of deze nog werkt, maar het ziet er nog redelijk goed uit.
Andere popupkats hebben tellers die verder gaan tot 240 en de SF katana heeft zelfs een benzinemeter. (die het bij mijn SF natuurlijk niet doet [no])



Bij het er uithalen van de tellers kunnen de stekkertjes nogal vastzitten, zorg ervoor dat je niet uitschiet en per ongeluk iets breekt.





de 2 lampjes die bovenin de teller zitten zijn hufters om er uit te krijgen, (hier zie je de 2 dikke zwarte rubberen fittingen waar ze in zitten)
spuit ze gewoon een klein beetje met kruipolie of teflonspray in en dan kan je ze er voorzichtig met een schroevendraaiertje uithalen.

Wat ik ook altijd tegenkom bij de tellers van de popup kat is dat de glaasjes kapot zijn, of wat scheurtjes vertonen.


Weet iemand een manier om deze te vervangen?
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
13 dec 2012, 21:06
Mooi dat je deze foto's plaatst. Bij mijn tellerset brand ook nog maar 1 lampje of zo, dus dat helpt ook al niet om je snelheid in het donker af te lezen....
Ik zal deze tzt dus minimaal moeten vervangen, en uiteraard ben ik ook zeer benieuwd naar het vervangen van het glaswerk want dat ziet er bij mij niet uit.
Succes met de tellerts!
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
14 dec 2012, 13:40
Mooi dat je deze foto's plaatst. Bij mijn tellerset brand ook nog maar 1 lampje of zo, dus dat helpt ook al niet om je snelheid in het donker af te lezen....
Ik zal deze tzt dus minimaal moeten vervangen, en uiteraard ben ik ook zeer benieuwd naar het vervangen van het glaswerk want dat ziet er bij mij niet uit.
Succes met de tellerts!

Ik neem wel ff een setje lampies mee van mn werk vandaag Kees, dan krijg je die morgen ook mee [winky]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
15 dec 2012, 14:11
Peter bedankt voor de mooie spullen. Diverse delen zullen op mijn klapkat gaan komen. De voorvork en de wielen ga ik tzt nog wel eens zien. Nog wel iets te doen voorlopig.......... ;)
En jij natuurlijk ook veel succes met de katana's. Ik vond het gaaf de special eens in het echt te zien!
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
15 dec 2012, 16:14
Peter bedankt voor de mooie spullen. Diverse delen zullen op mijn klapkat gaan komen. De voorvork en de wielen ga ik tzt nog wel eens zien. Nog wel iets te doen voorlopig.......... ;)
En jij natuurlijk ook veel succes met de katana's. Ik vond het gaaf de special eens in het echt te zien!

graag gedaan Kees, als ik je nog een keer ergens mee kan helpen doe ik dat graag.  [yes]
Mocht ik nog eens een keer een goed tellerglas voor je tegenkomen dan hoor je dat. [tu]
Veel plezier met de spulletjes
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
22 apr 2013, 18:13
Zooooo dan,, popup ff voorzien van een vers laagje verf, moet een beetje netjes aankomen in Dedelstorf bij die Duutsers



En als je denkt,, waar is het voorspatbord? die zag er vrijdag na een ritje Leeuwarden - Hoorn zo uit:



Dit kwam omdat het spatbord door de rijwind op de snelweg te veel op de band werd gedrukt, als ik gewoon langzaam reed hoorde je hem niet aanslepen, dus ik dacht dat het goed was.... blijkbaar niet  :-X
Verder kwam ik er achter dat de spanningsregelaar te barsten ging, dus die nog even vervangen deze week. De originele Suzuki regelaar zat er nog op, en bij hoge toeren gingen mijn knipperlichten heel snel, ik brande wat lampies door en de accu kookte over.. dus ja,, spanningsregelaar maar ff vervangen  [devil]

Ding rijd stuurt en remt verder dikke prima [tu] dat durf ik wel aan naar Duitsland
« Laatst bewerkt op: 22 apr 2013, 18:16 door peterrr »
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL