Kwak Zephyr 1100 swinger in GS(X) frame...

Nieuws:

 

Auteur Topic: Kwak Zephyr 1100 swinger in GS(X) frame...  (gelezen 29006 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • ****
27 mrt 2018, 12:10
Nice, ziet er goed uit!  [yes]
Ik warm meestal de spuitbus zelf op.
Warm blok is natuurlijk beter, maar duurt wat langer.
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ***
27 mrt 2018, 16:48
Zitten weer een hoop uurtjes in om het zover te krijgen , maar eindresultaat zal er niet om liegen  moooooooooooooooi

  • *****
27 mrt 2018, 18:53
Goed gewerkt! (Ik hou van werken!  [yes] Ik kan uren naar foto's ervan kijken..  ;D )

..
Het zelf knippen van pakkingen werd geen succes en heb nieuwe pakkingen gebruikt en die minimaal aangedraaid om ze zo hopelijk weer te kunnen gebruiken.

Yeah.. Als zelf knippen/snijden van pakkingen een makkelijke klus was geweest dan zou bijna iedereen wel z'n eigen pakkingen maken..  :-\

Oh.. Een beetje laat nu, maar ik hoop dat je een beetje redelijk spuitmasker op hebt (gehad)? Niet zo'n papieren kappie maar iets dat wel goed afsluit en met filters erop?
Een beetje laat nu (2): Plastic zeiltjes ophangen om een tijdelijk spuithok te maken voorkomt dat spuitnevel neerslaat op de talloze tweewielers in deze ruimte..  :-X

..
Ik warm meestal de spuitbus zelf op.
..

Spuitbus opwarmen dient ook voornl. een ander doel dan een potje verf of te spuiten object opwarmen, nl. gasdruk in de bus verhogen. Fijnere spuitnevel / vermijden van gespetter.  [smart]
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
27 mrt 2018, 20:07
Vanmorgen het blok op de grond gelegd en de carterpan afgeplakt.
Laatste restje primer erover, kachel aan (met spuitbus erop  ;) ) uurtje wachten 2 lagen cast iron grey  en in de middag het blok weer op de bok en de rest eropgeknald.
2 spuitbussen, 2 lagen.
Heb ik nog 1 bus over om het voortandwiel/schakelas kappie mee te doen en mocht het inbouwen in het frame de lak eraf doen spatten..... :-\
Het is in real life een stuk donkerder dan op de foto, beetje titaanachtig.
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ****
27 mrt 2018, 20:19
Tijdens het drogen/spuiten gelijk maar het frame in de haken gehangen en begonnen met schoonmaken en schuren.
Geen spannende/teleurstellende manko's gelukkig.
Het remvloeistofpotje achter heeft ooit duidelijk te vol gezeten of is gaan lekken ( roest !) en de dwars buis aan de voorkant was ook wat roestig.
De metalen kabelhaakjes verwijderd en de boel ontroest.
Morgen op zoek naar een potje primer en zwarte zijdeglans verf.

Ik kon het aan het eind van de dag toch niet laten om de afgeplakte delen van het blok eraf te peuteren.
De verf was hard genoeg.
Ook was ik benieuwd of de kruiskoppen los gingen zonder een stuk verf mee te nemen.
Ging goed  ;D
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ***
28 mrt 2018, 17:27
Noeste arbeid verricht dus

  • ****
28 mrt 2018, 23:47
Hi Sjors,
Yep, lekker an't hobbyen.
Werd vandaag wel afgeremd door een nogal vastzittende onderste balhoofd cup die ik er ff snel dacht uit te tikken nog voor het schilderwerk aan het frame.
Mijn zelfgekutslde rammerateur ( m10 draadeind met fietsnaaf conus als "nagel") kreeg em er niet uit/
Moest em in 2en dremelen, pffft.
Passing wellicht wat krapper geworden door stuuruitslagbegrens nok die er op vast gelast is.
Nieuwe cuppie ging er ook moeizaam in, locktite was overbodig.

GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
29 mrt 2018, 19:52
Spuitwerk ziet er goed uit op de foto.  [tu]
Zelf ook een beetje content over de uiteindelijke kleur?

..
Werd vandaag wel afgeremd door een nogal vastzittende onderste balhoofd cup die ik er ff snel dacht uit te tikken nog voor het schilderwerk aan het frame.
Mijn zelfgekutslde rammerateur ( m10 draadeind met fietsnaaf conus als "nagel") kreeg em er niet uit/
Moest em in 2en dremelen, pffft.
..

Priegelwerk, maar waar zouden we zijn zonder de dremel?  :D
Een handige truc (komt'ie nu mee!) voor loshalen van die onderste lagerschaal is trws om er een lasrups rondom in te lassen. Rups krimpt bij afkoeling en trekt de schaal mee en valt uit de zitting. Ook werkt goed om een dwarsplaatje/-staafje in te lassen waarop je dan fijn een beitel/uitdrijfijzer o.i.d. kunt plaatsen. Moet je wel een lasapp. hebben natuurlijk.. en enigszins kunnen bakken..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
29 mrt 2018, 21:58
Is altijd een verrassing hoe de kleur uitpakt als je op de dop afgaat.
Wilde niet voor zilvergrijs of zwart gaan en bij vht was er verder weinig keus wbt iets er tussenin.
Ik denk dat het contrast met frame en tank wel goed gaat uitpakken dus ben wel happy, zeker als het er volgend jaar nog opzit  ;)

Yep, loslassen.
Nou is onze bedrijfslasbak bij een kleine watersnoodramp afgelopen herfst terziele gegaan en dat is eigenlijk maar goed ook gezien mijn talent voor dat ambacht.
Een soort zelfbescherming, zeg maar.
Hoort ook eigenlijk niet thuis in een serieuze fietsenwinkel  [winky]

Ook vandaag weer wat spuitbussen geleegd.


Frame in de primert....

( let vooral ook op de fraai dichtgelaste voetsteunbuisamputa ties, met dank aan Peterrr, en ja, I'll clean your engine any time :-*... Het dode lasapparaat is overigens rechtsonder onder de spoelbak nog te zien...)




« Laatst bewerkt op: 29 mrt 2018, 22:20 door Daan »
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ****
29 mrt 2018, 22:05
En ook nog wat kleinere items aan de waslijn gehangen...
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
31 mrt 2018, 19:54
Is altijd een verrassing hoe de kleur uitpakt als je op de dop afgaat.
Wilde niet voor zilvergrijs of zwart gaan en bij vht was er verder weinig keus wbt iets er tussenin.

De kleur zou mogelijk nog ietsje donkerder kunnen worden na uiteindelijk uitharden bij hogere temperatuur.

Nou is onze bedrijfslasbak bij een kleine watersnoodramp afgelopen herfst terziele gegaan..
..
Hoort ook eigenlijk niet thuis in een serieuze fietsenwinkel  [winky]

Gelukkig heb ik geen fietsenwinkel en kan dus met gerust hart een afgebroken vorkpootje van de trapfiets weer vastbakken..   ;D

Frame in de primert....

Zo'n GSX (of Kat) frame is toch altijd nog één van de fraaiste m.i. om zo esthetisch te zien visueel bekeken voor het oog.. zeg maar..
 
( let vooral ook op de fraai dichtgelaste voetsteunbuisamputa ties, met dank aan Peterrr...
..)

Kzienix..  ???  Maar dat is wellicht ook de bedoeling geweest..  ;)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
2 apr 2018, 18:24
Vandaag de 2e laag Sikkens Rubbol Satura plus op het frame gekwast.
Het is een vloerverf die nogal kras en slijtvast schijnt te zijn, precies wat we nodig hebben.
Het spul is nogal dun ( helemaal als het opgewarmd is...) en dekt niet echt super.
Er zullen 3 lagen nodig zijn om de primer er niet meer doorheen te zien.
Ook de droogtijd is nogal lang ( na 18 uur overschilderbaar) maar dat is in dit geval wel handig omdat je bij een frame steeds weer uitkomt bij een vers geverfd stukkie..
Bewerkelijk klussie dus.
Ik verf eerst alle dwarspijpen, nokkies en andere aangelaste zaken zodat ik de lange frame buizen in 1  ( ehm 3..) keer kan doen.
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
2 apr 2018, 21:38
Ha.. Eerst al het kleinspul aan het frame kwasten vóór de grotere oppervlakken klinkt als een goed plan. Sowieso altijd van binnen naar buiten werken om te vermijden dat je vers verfwerk raakt.
Wel een beetje een bummer dat de lak zo dun is. Sikkens is wel een topmerk, maar als het vloerverf is vraag ik me af of er wel gelet is op de eigenschap om vanzelf glad te trekken.  :-\ Verder eigenlijk altijd licht opschuren (voor hechting en uitvlakken kwaststrepen) voor aanbrengen nieuwe laag, maar als het zo dun smeert (msschn beter niet opwarmen?) heb je kans dat je door de verse laag heen schuurt..
Yep.. Er zitten een hoop hoekjes en gaatjes aan zo'n frame, dus je bent idd wel even bezig. Voordeel is echter dan je er met een kwast beter bij kunt dan met een spuitbus (die je rechtop moet houden).
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
21 apr 2018, 00:23
Eindelijk weer wat kunnen doen aan dit projekt..
Blok zit inmiddels weer in het frame.
De verf op het frame was genoeg uitgehard.
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ****
21 apr 2018, 00:26
De gaten voor het typeplaatje fungeren ook als smeerkanaal voor de balhoofdlagers...
« Laatst bewerkt op: 21 apr 2018, 00:29 door Daan »
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.