Kwak Zephyr 1100 swinger in GS(X) frame...

Nieuws:

 

Auteur Topic: Kwak Zephyr 1100 swinger in GS(X) frame...  (gelezen 29009 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
21 apr 2018, 12:19
Eindelijk weer wat kunnen doen aan dit projekt..
..
Ah.. Het GS-project rolt al!  Ziet er strak uit. [tu]
Zit er nu een beetje groenige tint aan de frame-lak, of ligt dat aan je camera?

De gaten voor het typeplaatje fungeren ook als smeerkanaal voor de balhoofdlagers...
:D Popnagels op?
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
22 apr 2018, 09:33
Dat ziet er netjes uit Daan, ik denk dat ik zo maar ff langs kom om te kijken  ;D
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • **
25 apr 2018, 12:05
Dat ziet er netjes uit Daan, ik denk dat ik zo maar ff langs kom om te kijken  ;D
:) :) :)  [tu]
Hell bent for leather

  • *****
26 apr 2018, 20:46
Dat ziet er netjes uit Daan, ik denk dat ik zo maar ff langs kom om te kijken  ;D

Zag er in real life ook supergoed uit, netjes [tu]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
13 mei 2018, 23:02
Het rolt maar loopt nog niet echt op rolletjes.
Het spuitwerk van kroonstuk/plaat en alle kleine bits en bobs moet overnieuw omdat de verf niet wil uitharden.
Denk dat ik de spuitbus niet optimaal geshaked heb....

Ben ook weer afgeleid van het GS project wegens te weinig tijd.
Heb in de tussentijd wel de kat voorzien van iets lagere en meer naar voren staande steppies en een ander stuurtje.
Was me vandaag iets te vochtig buiten dus morgen de boel maar uittesten( als ie nog door de deur past...)
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2018, 23:35 door Daan »
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ****
13 mei 2018, 23:09
Het achterste bev.punt is nu nog een gat in de buis waar later een bus met m8 draad inkomt.
Steppie zat voorheen waar nu de m10 inbusbout  ( moet daar nog een iets afgeronde versie van zien te vinden ) zit.
Iewat saaie schetsplaatjes qwa vorm, maar het werkt en kon niks anders verzinnen  ;D
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2018, 23:19 door Daan »
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ****
13 mei 2018, 23:15
De funky blauwe klemmen waren geen bewuste kleurkeuze maar iets wat ik nog had liggen  ;)
Was van plan om een paar gaten in de kroonplaat te boren maar deze LSL "dragbar" is zo achterlijk breed dat ik de gaten voor de clipons kon gebruiken.
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
14 mei 2018, 20:14
..
Het spuitwerk van kroonstuk/plaat en alle kleine bits en bobs moet overnieuw omdat de verf niet wil uitharden.
..

Msschn nog proberen om het spul af te bakken in de oven? Eerst met 1 klein onderdeeltje proberen uiteraard. Geen idee trws op welke temperatuur.. Uitproberen..


Ben ook weer afgeleid van het GS project wegens te weinig tijd.
Heb in de tussentijd wel de kat voorzien van iets lagere en meer naar voren staande steppies en een ander stuurtje.
..

Ah.. Dat ziet er een stuk ergonomischer uit!  :D

..
Iewat saaie schetsplaatjes qwa vorm, maar het werkt en kon niks anders verzinnen  ;D

Ziet er gewoon strak uit imho..  [yes]

De funky blauwe klemmen waren geen bewuste kleurkeuze maar iets wat ik nog had liggen  ;)
..

Als dat kekke kleurtje toch de keel uit gaat hangen dan kun je de geanodiseerde laag verwijderen in een badje met gootsteenontstopper (Crofty of soortgelijk middel op basis van NaOH-korrels)
Wel effe opletten met gebruik van dat spul: korrels toevoegen aan water i.p.v. andersom, raam open en dampjes vooral niet inademen, spul niet te lang laten staan en erbij blijven want het kan soms rap gaan.

..
Was van plan om een paar gaten in de kroonplaat te boren maar deze LSL "dragbar" is zo achterlijk breed dat ik de gaten voor de clipons kon gebruiken.

Stuurtje lijkt idd wel wat aan de brede kant.. Gebruikelijke breedte voor dragbar/superbikebars is iets tussen 800 en 830mm.. Anders ruimte zat om stuurschakelaars/handvatten/hendels naar binnen te schuiven en een stukkie van de uiteinden af te zagen? (Een pijpsnijder is trws handig om buis makkelijk "recht" in te korten. Klein nadeel is wel dat je een opstaande rand krijgt die je moet verwijderen om handvatspul weer te kunnen monteren.)
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
15 mei 2018, 20:07
Dat heb je netjes gedaan kerel! [tu]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
15 mei 2018, 21:22
Thanks!

De uithard-errore is idd te wijten geweest aan onzorgvuldig schuddelen kwam ik vandaag achter.
Nieuwe iets langere versgespoten ( na 10 minuten te hebben geshaked...) demperbeugels voor de kat waren na een dag hard.
Verf is overigens VHT bullbar paint die je niet hoeft te bakken.

Testrit gisteren is goed bevallen.
Zit is nu beter vol te houden en zo'n breed stuur stuurt een stuk prettiger.
De deur uit komen ging iets minder, maw het stuur moest wel iets korter.
Het inkorten zelf was niet zozeer het probleem, meer het naar binnen kunnen verplaatsen van de handels.
Omdat het stuur geen knik omhoog heeft en de risers nogal kort zijn komen de banjo's niet over de kroonplaat maar er tegenaan...



« Laatst bewerkt op: 15 mei 2018, 22:06 door Daan »
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ****
15 mei 2018, 21:26
Stuur moest dus iets hoger, dmv 1x8mm en 1x5mm spacers...
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2018, 21:35 door Daan »
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ****
15 mei 2018, 21:33
Spacers nog wat netter gemaakt.
Ik had al een groot deel van het blauw weggehaald( schuurpampiertje... . ;)) want het leidde nogal af tijdens het rijden  :o
Nu kon ik het stuur aan beide kanten 30mm inkorten en is nu 77cm ex eindgewichten en past weer (met wat gewiggel) door de staldeur.
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2018, 21:38 door Daan »
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
16 mei 2018, 21:30
Spacers nog wat netter gemaakt.
Ik had al een groot deel van het blauw weggehaald( schuurpampiertje... . ;)) want het leidde nogal af tijdens het rijden  :o
Nu kon ik het stuur aan beide kanten 30mm inkorten en is nu 77cm ex eindgewichten en past weer (met wat gewiggel) door de staldeur.

Okeedan.. Dat ziet er erg netjes uit nu.  [tu] (Een "fix" eruit laten zien alsof het deel is van het oorspronkelijke plan is een hele kunst..  ;D)
Deur te smal voor een breed stuur? Hoe krijg je dan je ESD door die deuropening?  ???

VHT bullbar paint..?  Zelfde spul als Roll Bar & Chassis paint (goedspul-keurmerk)?  :D

Yes, met een breed stuur stuurt zo'n zware oude motor gemodificeerde klassieker een stuk lichter.. Clip-ons staan weliswaar fraai op een Kat, maar praktisch zijn die niet bepaald.
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
23 mei 2018, 23:01
Stuur heeft nu dezelfde lengte als de ESD en word steeds behendiger in het door de deur wurmen  ;)

Yep, dat spul roll bar paint dus. [yes]
Nog geen 2e poging gedaan overigens want nog steeds afgeleid door de kat...

Aangezien het andere stuur een blijvert is werd het tijd om de kuip naar de orginele plek te verhangen.
Zat een paar cm lager dan normaal ( was al zo toen ik het ding 13 jaar geleden aanschafte..) wat wel goed uitkwam toen ik er clipons opzette.
De enige optie die ik toen kon verzinnen waren kawa clipons met dezelfde diameter die onder de kroonplaat konden.
De vorkpoten moesten wel zo laag mogelijk in de kroonplaat om niet het voorspatbord in de oliekoeler te boren...

Those days are over en na wat getrek en gescheld had ik het kuipframe op de juiste plek.
Omdat het zaakje nu wat hoger zit heb ik nu ook meer bewegingsruimte voor de voorvork.

GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ****
23 mei 2018, 23:06
Een ander puntje waren de gaten onder de kuip die de boel niet goed meer op zn plek hielden.
Was voorheen nogal een krappe toestand tussen vork en boutjes.... :-[
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.