nieuw kat 1100 project

Nieuws:

 

Auteur Topic: nieuw kat 1100 project  (gelezen 33154 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • ***
5 mrt 2014, 22:09
Peter

Ik zou zeggen vooral zo doorgaan
Ik zou (ervaring) plaats het blok zo laag mogelijk anders kan je net als Arnout al aangaf je kleppendeksel er nooit afkrijgen , tevens opletten dat je benzinekraan niet tegen de carburateurs aan komt
En je sidepanels komen als je blok iets te hoog staat tegen de kop aan , gaan die weer stuk moet je weer een andere kopen blijf je bezig

 ;D ;D ;D 

  • *****
6 mrt 2014, 19:52
Ik heb vandaag ff gecheckt met de kuipdelen er op en het past, er is genoeg ruimte tussen de kleppendeksel en tank en de plastic delen  [tu]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
15 mrt 2014, 20:38
Ahh, I like very big ! [tu]

Die kleppen stel je toch maar eens in de tig jaar.
Zolang het blok er niet helemaal voor uit hoeft ( alle blok bev bouten eruit op de onderste/achterste na en het blok ff in het frame kantelen om het deksel er af te ktijgen  :-[) is er geen man doorboord.

Benzinekraan kan nog wel wat probs opleveren met die 40mm carbs.
Zijn een stuk hoger dan mijn 36mm's waar het deksel al aardig dicht op de kraan zit.
Kraan verplaatsen kan altijd nog.. ;D


GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
4 aug 2014, 22:05
Zo dan, het heeft ff geduurd maar ik heb de achterkant van het frame grotendeels af.
Moet alleen nog ff wat bijwerken zodat het er wat netter uit ziet, maar het zadel, zadelslot en het kontje passen er weer op..   8)
Binnenkort nog ff een bevestiging maken voor het achterlicht en kentenplaat en dan begint het wel weer op een katana te lijken  ;D

Ook had ik nog even een alu bakje in elkaar geflanst, daar komt later de accu te zitten onder de buddyseat

hier een paar plaatjes






« Laatst bewerkt op: 4 aug 2014, 22:09 door peterrr »
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
5 aug 2014, 17:23
Zo dan, het heeft ff geduurd maar ik heb de achterkant van het frame grotendeels af.

Okeedan..  [tu] Is daarmee het frame dan dus zogoedals af?

Voordat je het frame gaat spuiten (of anderszins coaten) zou ik wel eerst goed echt alle beugeltjes en ophang-ogen etc uitdokteren en dus maken indien nog niet aanwezig.. Niet alleen ophangpunten voor de voetsteunen, maar ook beugeltjes voor de rempomp en reservoir, remlichtschakelaar, oliekoelert, achterspatbord (indien geen "hugger"), etc..
En niet gebruikte oude ongebruikte beugeltjes kun je dan afslijpen.. (b.v. helmslotbgl)..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
5 aug 2014, 20:13
Niks meer aan doen, vind hem wel mooi zo  ;D
Katana ni rei

  • *****
6 aug 2014, 15:27
Okeedan..  [tu] Is daarmee het frame dan dus zogoedals af?

Voordat je het frame gaat spuiten (of anderszins coaten) zou ik wel eerst goed echt alle beugeltjes en ophang-ogen etc uitdokteren en dus maken

Dat ga ik inderdaad doen Arnout voordat ik hem ga spuiten.
Ik ga eerst alles er op maken, dat alles past en werkt, de electra op de goede plek, steuntjes voor remvloeistofreservo ir. enz enz..

Maar nu kan in ieder geval het blok er in, en ik wil met de voetsteunen nog even kijken of ik de originele look weer terug kan krijgen door van die driehoekjes te maken.
Wat dan ook de bevestiging voor de uitlaatdempers word.
Maar hoe ik dat ga uitdokteren... weet ik nog niet  ;D

De GSXR die de donor word voor de katana loopt nog niet helemaal zoals ik wil. Volgende week ben ik de hele week vrij en kan ik er mee aan de gang.
Zodra die goed is, gaat het blok de katana in.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
6 sep 2014, 19:02
Zo.. achterlicht past er ook weer op. Kentekenplaathouder is ook al af, maar daar heb ik nog geen foto van  8)
Op naar het volgende!

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
8 sep 2014, 20:57
Hij gaat lekker!!!!!!!!!!
 [tu]
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
9 sep 2014, 20:30
Zo vaak ondergewaardeerd (en soms vervangen voor iets anders  [no] ) maakt het zo subtiel vormgegeven kontje toch de Katana helemaal af imho..  8)
Anyway.. Ga zo door, en dat stuk hout zou ik trws liever vervangen voor een set schokdempers..  :P
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
10 sep 2014, 16:20
 [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
10 sep 2014, 20:32
Zo vaak ondergewaardeerd (en soms vervangen voor iets anders  [no] ) maakt het zo subtiel vormgegeven kontje toch de Katana helemaal af imho..  8)
Anyway.. Ga zo door, en dat stuk hout zou ik trws liever vervangen voor een set schokdempers..  :P

Ben blij dat de achterkant er weer op zit, lang genoeg bezig mee geweest...

Schokbrekers zijn onderweg Arnout, de mensen van YSS hadden een foutje gemaakt (vork beneden,, moet een schokbreker hebben met een oog beneden.

Heb een setje YSS dempers besteld.
Zodra ze binnen zijn laat ik wel eventjes zien hoe het staat op een katana  8)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
12 sep 2014, 23:26
Heb een setje YSS dempers besteld.
Zodra ze binnen zijn laat ik wel eventjes zien hoe het staat op een katana  8)

Nice.. Ik neem aan dat de ervaring met de YSS demper op je popup dus zodanig goed is dat je daarom van hun nu ook een setje stereo schokkers hebt afgenomen..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
25 okt 2014, 10:03
Zo dan, ff weer een update.

YSS schokbrekers waren al ff binnen maar van de week ben ik ff verder gegaan met de achtervork.
Het kwam zoals verwacht niet mooi uit met de ophangpunten van de schokbrekers op de achtervork zelf.
De linker kant staat wat te veel naar buiten en moest er dus ff af, en moet er opnieuw opgelast worden.
Dingen er af halen zonder het stuk te maken is soms nogal een uitdaging voor mij maar dit keer lukte het prima. Beetje zagen en wrikken en ik had em er 'in one piece' af.  ;D
Maandag ff iemand lief aankijken om het voor me te lassen, kan zelf wel een beetje TIG lassen, maar laat dit liever aan een pro over.

hier een paar foto's












GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
25 okt 2014, 11:37
Lekker bezig Peter

Het is al net als bij mij een multi jaren project