nieuw kat 1100 project

Nieuws:

 

Auteur Topic: nieuw kat 1100 project  (gelezen 33154 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

  • *****
28 okt 2014, 18:27
Steuntje er weer op laten lassen  ;D
Weer een stukje verder  [tu]







Hier zaten beschadigingen die ook weer mooi weggewerkt zijn



Op naar het volgende  8)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
28 okt 2014, 22:00
Ziet er netjes uit  [tu] [tu]
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ****
7 nov 2014, 13:54
Nice! [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
23 dec 2014, 18:41
Uhhh Ik had de achterkant er weer afgezaagd omdat ik het niet netjes genoeg vond  [no]
En de linker kant zat net 1 of 2 mm lager dan de rechterkant.

Dus ik was even opnieuw begonnen, en op het zadelslot na zit alles weer vast, en nu ook mooi waterpas.

En heb ook wat andere verstevigingsbuisje s (die ook voor ''the looks'' zijn) pas gemaakt en er tussen laten lassen door iemand die wat beter TIG kan lassen dan ik  ;D

Na het uitvogelen waar het zadelslot komt ga ik een nieuwe alu onderplaat maken waar het achterlicht ook weer aan vast kan.
(Ik had nog ergens een mooi stukkie alu traanplaat gespot)






GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
23 dec 2014, 19:34
Okeedan! Dat ziet er netjes uit..  8) (..vooral dat "aangeheelde" subframe.. zijn dat U-profielen, of 2 verticale strippen?)

Verder zijn die buisjes in de V-opstelling aan de bovenkant verrotte lastig lassen omdat je er zo slecht bij kunt.. Het frame ondersteboven (of watvoorpositiedanoo k) plaatsen voor betere toegang heeft mij destijds de zaak wat makkelijker gemaakt..

Bij alle las/frame-werk trws ook alle beugeltjesmeuk niet vergeten.. Sommige bgltjs heb nl. wrs niet meer nodig en vallen later hinderlijk in het oog.. Nieuwe bgltjs heb je wrs echter ook nodig (bobines, voetsteunen, ophanging remvlstfrsrvr, remlichtschakelaar, etc..) dus die voeg je natuurlijk liefst toe voordat het frame gelakt wordt..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
25 dec 2014, 12:48
Okeedan! Dat ziet er netjes uit..  8) (..vooral dat "aangeheelde" subframe.. zijn dat U-profielen, of 2 verticale strippen?)

Dat heb ik van een balkje gemaakt, veel zagen passen, langs de schuurschijf halen, en weer passen maar uit eindelijk is het netjes gelukt.
Beide kanten verschillen, binnenzijde is hoger dan de buitenzijde, dat maakte het iets minder makkelijk.
Op de foto zie je de 'pilot' meestal gaat het 1 keer mis, en daarna lukt het vaak wel  :)




Verder zijn die buisjes in de V-opstelling aan de bovenkant verrotte lastig lassen omdat je er zo slecht bij kunt.. Het frame ondersteboven (of watvoorpositiedanoo k) plaatsen voor betere toegang heeft mij destijds de zaak wat makkelijker gemaakt..

Ja de lasser zei al daat het lastig was om het daar te lassen, de toorts tikte overal tussenaan.
Dat TIG lassen moet ik zelf nog even beter onder de knie krijgen  ;D

Bij alle las/frame-werk trws ook alle beugeltjesmeuk niet vergeten.. Sommige bgltjs heb nl. wrs niet meer nodig en vallen later hinderlijk in het oog.. Nieuwe bgltjs heb je wrs echter ook nodig (bobines, voetsteunen, ophanging remvlstfrsrvr, remlichtschakelaar, etc..) dus die voeg je natuurlijk liefst toe voordat het frame gelakt wordt..

Ik ga pas het frame laten spuiten als ik zeker weet dat alle onderdelen er op passen  [tu]
Er moeten nog genoeg beugeltjes afgezaagd en opgelast worden.
Dan alles in 1 keer laten spuiten, of zelf spuiten 8)
Het meeste gaat iig weer 'katana' grijs

Maar eerst ga ik met het zadelslot verder, zal wel weer ff lastig zijn om die op de goeie plaats te krijgen..
Dit was het proefstukje, maar het lukte in 1 keer goed dus ik ga dit balkje gebruiken.

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
25 dec 2014, 13:42
Heel erg netjes hoor. En met passen en meten.............. .dat weet ik inmiddels wel uit ervaring. Ook dat iets vaak de eerste maal zo wordt uitgevoerd dat je denkt, als ik dit had geweten dan had ik.....dus veelal gaat dat dan ook gebeuren. Respect als het in één keer gaat zoals gepland.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
27 dec 2014, 01:02
Yes.. Over werken met staal en lassen wordt vaak veel te makkelijk gedacht (vooral w.b. motorfietsframes) .. Als je het echter goed wilt doen (en het er strak uit wilt laten zien) moet je erg secuur werken en kost het best veel tijd..
Maar des te groter is de voldoening als je vervolgens merkt dat de geinvesteerde moeite zich terug heeft betaald in een goed resultaat..  [yes]
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
27 dec 2014, 09:10
Het hele bouwen van zo'n fiets is al leuk, dan maakt het ook niet uit als het wat langer duurt.
Ik heb geen haast maar het goede voornemen voor 2015 is dat de motor grotendeels in elkaar zal zitten en minimaal kan starten [tu]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
27 dec 2014, 11:16
Kijk dat zijn nog eens goede voornemens Peter  [tu]  :D
Veel plezier met bouwen.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
10 jan 2015, 16:19
Net voordat ik 2 weken vrij ben nog ff het zadelsot er op gemaakt.
Past allemaal prima, zadel klikt er goed in.
Alleen nog ff aflassen, en netjes afwerken.




Nu eerst ff klussen in mn nieuwe huis 8)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
11 jan 2015, 08:25
Netjes hoor. En gefeliciteerd met/ sterkte met klussen je nieuwe huis.
Heb je daar ook plaats voor de Katana('s)?
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
11 jan 2015, 10:53
Netjes hoor. En gefeliciteerd met/ sterkte met klussen je nieuwe huis.
Heb je daar ook plaats voor de Katana('s)?

Dankje Kees!
Natuurlijk is er plaats voor de katana's, er zit een garage aan het huis vast  [tu]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
11 jan 2015, 19:52
Okee.. Netjes..  [yes]
Wel wat dikwanderige ronde buizen voor het subframe zie ik.. Maar da's iig wel sterk genoeg..  ;)

Nu eerst ff klussen in mn nieuwe huis 8)

Pfff.. Nog niet klaar..?  [whip]  Sjonge wat een foute prioriteiten, wel aan je motor maar niet aan je huis werken?  [no]
Ik zou het zomaar over mezelf kunnen hebben..  ;D
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
11 jan 2015, 21:08
Okee.. Netjes..  [yes]
Wel wat dikwanderige ronde buizen voor het subframe zie ik.. Maar da's iig wel sterk genoeg..  ;)

Ja dat was ongeveer dezelfde dikte als wat het was, wil ook niet dat het afbreekt tijdens het rijden en dat ik met mn reet op het achterwiel beland ;D

Pfff.. Nog niet klaar..?  [whip]  Sjonge wat een foute prioriteiten, wel aan je motor maar niet aan je huis werken?  [no]
Ik zou het zomaar over mezelf kunnen hebben..  ;D

Krijg morgen de sleutel, begin dus morgen pas, des te eerder dat af is, des te eerder ik weer met de motoren verder kan  [tu]
motiveerd goed dus  ;D
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL