nieuw kat 1100 project

Nieuws:

 

Auteur Topic: nieuw kat 1100 project  (gelezen 33698 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • ****
14 jan 2015, 12:51
Huis al klaar? ;)
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
14 jan 2015, 20:47
Huis al klaar? ;)

Nog lang niet, is meer werk dan ik dacht   :-\

Ik heb het voornemen de motoren pas te verhuizen als ik het huis af heb, anders weet ik wel weer hoe het gaat  ;D
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
14 jan 2015, 22:54
Goed bezig Peter !  [tu]
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • No avatar
  • ***
25 jan 2015, 14:06
Hahaha,slim hoor! ;)

  • *****
11 apr 2015, 17:19
Zo, ik woon nog steeds niet in mijn huis omdat het nog niet af is, maar de motoren staan er wel al.
Ik moet op het werk ook verhuizen dus ik ga thuis in de garage wel even verder.

Heb even een GSXR1100 blokje gepast, en de kont van de katana is ook afgelast.
Het blokje er in je eentje in doen is wel lastig, maar het past  8)

Als ik volgende week verhuisd ben kan ik weer verder aan de slag  ;D

op de to-do-list staat:
-kettinglijn en blokje nog paar mm naar links of rechts
-carburateurs passen ivm benzinekraan

« Laatst bewerkt op: 22 jul 2017, 20:24 door peterrr »
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
11 apr 2015, 23:35
Blok zover mogelijk naar voren anders past je kraantje niet  , zitten de carbs in de weg

  • ***
12 apr 2015, 15:55
Hij ziet er al heel bruut uit peter  8) 8) 8) mooi project.
Katana1100sz  Katana1100sz

  • *****
12 apr 2015, 21:49
Blok zover mogelijk naar voren anders past je kraantje niet  , zitten de carbs in de weg

Klopt, ik heb de positie bijna hetzelfde als de katana van Daan, dus het moet passen.
En anders pas ik de tank aan.

Hij ziet er al heel bruut uit peter  8) 8) 8) mooi project.

danku danku ik ben tot nu toe al zeer tevreden [yes] [yes] [yes]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
15 apr 2015, 15:04
Nice!  [yes]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
31 okt 2016, 22:55
Toch ook weer een beetje verder gegaan met deze 1100.
Stukjes van de kroonplaat af gefreesd en de steun van de teller aangepast.
En ook nog ff snel stuur gewichtjes gedraaid.



Volgende stap is voetsteuntjes maken, maar ik moet nog even nadenken over het bepalen van de positie...
« Laatst bewerkt op: 22 jul 2017, 20:25 door peterrr »
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
5 dec 2016, 19:51
Toch weer een klein beetje uitgedacht hoe ik de stepjes wil hebben.
Misschien in de toekomst nog een keer zelf wat maken met de freesbank op het werk, maar voor nu gaat dit wel voldoen.

Heb een remschakelset gepakt van een GSXR, rempomp, pedaaltjes, reservoir zat er allemaal bij.

ff wat handwerk met de slijptol, een gaatje boren en dit is het tot nu toe;











Nu ff wachten tot ik klaar ben met mijn laatste lascursus, dan kan ik de beugeltjes er aan lassen en weer verder bouwen deze winter 8)
« Laatst bewerkt op: 22 jul 2017, 20:25 door peterrr »
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
6 dec 2016, 00:31
Toch weer een klein beetje uitgedacht hoe ik de stepjes wil hebben.
..

Ha.. Crea bezig!  :D
Opzetje ziet er goed uit..  [tu] 100x beter dan wat je vaak ziet: Domweg GSX-R schetspltn+stepjes tegen zijkant framebuis aan vastbouten..  [no]
Hoogte lijkt me op op het oog ook goed, maar anders nog even uitproberen en vergelijken met origineel of andere fietsen..
Volgende stap wordt dus verankeringspunten aan het frame lassen (liefst met schroefdraad erin).. Ik heb daarvoor op m'n eigen Kat destijds moeilijke holle verankeringen in elkaar zitten lassen.. Een dikke strip is dan een stuk eenvoudiger (kun je ook draad in tappen), maar een U-profiel met lage zijkanten is wellicht de beste tussenweg (met aangelaste moeren)..

Btw.. Interessante nummerplaatpositie. :D
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
6 dec 2016, 20:47
Thanks Arnout  8)

Heb er wel ff over na moeten denken over hoe ik het zou doen, idd niet zomaar zo'n setje er op bouten en klaar, maar iets wat ook een beetje in de lijn van het frame past.

Kwam er net achter dat ik aan de rechterkant het rempompje even moet verplaatsen en dat plaatje iets moet verlassen/verbouwen of een adaptertje maken om de pomp in een andere hoek te plaatsen.

Maar eerst ff bevestiging op het frame maken, ik ga dat doen met een stripje van een aantal mm dik met M10x1.25 draad denk ik

Die u profieltjes van jou weet ik nog Arnout, heb ik ook over na zitten te denken.
Maar ik ga toch voor de simpelere optie (lekker lui :) )

Waar ik ook nog ff aan zat te denken was die bijzondere accu die jij in je katana hebt gemaakt (die ga ik ff opzoeken als ik dit bericht het gepost)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
24 okt 2017, 19:59
ZO dan, het heeft ff geduurd, maar ik werk nog steeds zo nu en dan aan deze katana :-X

ff in het kort, ik heb de steunen voor de voetsteunen aangepast, het zat toch niet naar m'n zin, en de rempomp van de achterrem paste ook niet..
Nu past alles goed, en zit het net even wat steviger bevestigd.

Frame heb ik hierna kaal gemaakt en morgen gaat het naar een spuiter op m'n werk om het weer mooi zilver grijs te maken  ::)





(gelijk ff mn nieuwe image-host-site proberen)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
27 okt 2017, 14:47
Veranderde voetsteun-steunen zien er goed uit. Mooi gelast en die dikke plaat zal niet snel buigen..   ;)

(gelijk ff mn nieuwe image-host-site proberen)

Werkt!
                                        .. . . .  .  .   .