nieuw kat 1100 project

Nieuws:

 

Auteur Topic: nieuw kat 1100 project  (gelezen 33697 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
12 nov 2017, 13:36
Zo dan, huidige stand van zaken:



Er zit een blokje in nieuw gespoten frame, en komende week ff verder wat onderdelen monteren zodat ie op z'n wielen kan staan.

De onderste kroonplaat moest ik ook even aanpassen, de vorkpoot klemt daar in d.m.v. 2 bouten en de onderste bout zat tegen het kuipframe aan als je maximaal instuurt.
Door er even een stukje van 10 mm uit te frezen was dit weer opgelost ::)



GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
12 nov 2017, 13:39
En de kleurcode die ik van de verfhandel had gekregen was:

MONOPOL 802 BC SERIE M 3000

Nou ben ik geen expert in verfcodes, maar met deze code kan ik daar meer verf aan laten maken, dus mocht iemand het ooit nodig hebben is dat een kleine moeite.
Overigens kan ik het ook in een spuitbus laten drukken, maar het schijnt nogal lastig te zijn om dit (zelf) netjes te spuiten.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
12 nov 2017, 18:01
Zo dan! Dat ziet eruit als een grote stap voorwaarts..  [tu]
Uitermate fraaie oplossing ook met die kroonplaat-kuipframe-clash!  8)

Is het verder nou een optische illusie, of is die zijstandaard echt zo mega-lang? (In mijn ervaring GSX/EFE/Kat zit het uiteinde van de standaard meestal hinderlijk in de weg bij het schakelpookje, maar hier loopt 'ie zelfs tot aan je voetsteun..?)
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
13 nov 2017, 22:15
Lange standaard? geen idee, dit is de standaard die bij de katana zat toen ik em kocht.
Hij zit wel wat dicht bij de voetsteun, maar verwacht er geen last van te hebben, bij de popup zit de standaard ook vlakbij de voetsteun..


Vandaag niet veel gedaan, alleen ff een mooi plaatje op de bovenste kroonplaat gemaakt ::)



GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • No avatar
  • *
14 nov 2017, 11:36
patser!  ;)

  • ****
14 nov 2017, 14:36
Wauw, nice!
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
14 nov 2017, 21:57
Very nice indeed.. Hopelijk nu niet meteen een stortvloed aan graveer-verzoeken?  :D

Oh.. Clip-ons dus definitief ònder de kroonplaat?
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
14 nov 2017, 22:54
Very nice indeed.. Hopelijk nu niet meteen een stortvloed aan graveer-verzoeken?  :D

Oh.. Clip-ons dus definitief ònder de kroonplaat?

Nou als er iemand een graveerverzoekje heeft voor mij hoor ik dat graag. [yes]

Onder de kroonplaat ja, voor nu... twijfel nog wel, ik zie tijdens het opbouwen wel even wat ik doe :-\
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
15 nov 2017, 07:42
Wow dat is ff gaaf! Mooi hoor.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ***
19 nov 2017, 17:10
Dat ziet er poepie strak uit man. [tu]
Katana ni rei

  • *****
27 nov 2017, 21:55


Het begint zo al op een katana te lijken dacht ik.

-Kuipje ff wat bewerkt aan de onderkant zodat ie beter om die dikkere voorvork heen kan.

-Blok vastgezet in de goede positie, ik heb het zo gemaakt dat ik het motorblok nog een aantal millimeter naar links en rechts kan plaatsen om zo de goede kettinglijn te krijgen.

-Kettinglijn klopt ook al aardig nadat ik een tandwieldrager van een originele katana had gemonteerd.
(De tandwieldrager van een GSXR is breder.)


En de volgende dingen die ik ga doen zijn:
- nog de bevestiging van het motorblok af maken, achter aan de bovenzijde moet ik de boel nog vastmaken
- de kettinglijn en uitlijning van het achterwiel tov het voorwiel nog ff checken voor de zekerheid
- op zoek naar een oliekoeler van een bandit 1200 of een inazuma 1200 want die past mooi tussen de kuip.

Heb op de popup special een oliekoeler van een Bandit 650 zitten, die een stuk kleiner is dan wat er origineel op het 750F blok gemonteerd zat.
Maar doordat het motorblok niet afgedekt is met allerlei kuipdelen koelt hij genoeg naar mijn idee, zit altijd tussen de 90 en 110 graden
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
28 nov 2017, 19:00
Dat gaat gestaag de goede kant op..  8)
Zelfs al op treffens en meetings geweest getuige de stickers..  :D
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
2 jan 2018, 22:21
Ik had geen lange bouten meer die de juiste lengte waren voor de ophanging van het blok dus ik dacht ik maak er zelf maar ff 1 op maat van RVS
Die voor het onderste ophangpunt moet ik nog ff maken van de week.



En ook ff alu plaatjes en bussen gemaakt waarmee het vast zit aan het frame.
(de rest van de ophang beugeltjes zijn van staal dus ik dacht deze kan wel ff van aluminium)



En het plan is om hier tussen iets te maken voor de carterontluchting, maar hoe precies moet ik nog ffies uitdenken... ::)

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
4 jan 2018, 15:14
Ha.. Fraaie bouten! Dergelijke lange bouten zijn idd lastig te vinden precies op maat, en dan is zelf maken de oplossing.  [tu]

Die alu blokophangplaatje lijken me wat aan de dunne kant, maar dikker maken heeft wrs ook niet zoveel zin omdat die lange bouten ook niet al te stijf zijn natuurlijk. (Er komen nog lange vulbusjes tussen, neem ik aan?)
Mooiste zou zijn om ook een verankeringspunt aan die rechthoekige koker te maken, maar nu de boel al gelakt is, is dat wellicht een non-optie..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
4 jan 2018, 19:01
Ha.. Fraaie bouten! Dergelijke lange bouten zijn idd lastig te vinden precies op maat, en dan is zelf maken de oplossing.  [tu]

Die alu blokophangplaatje lijken me wat aan de dunne kant, maar dikker maken heeft wrs ook niet zoveel zin omdat die lange bouten ook niet al te stijf zijn natuurlijk. (Er komen nog lange vulbusjes tussen, neem ik aan?)
Mooiste zou zijn om ook een verankeringspunt aan die rechthoekige koker te maken, maar nu de boel al gelakt is, is dat wellicht een non-optie..

Het idee is om iets van de carterontluchting tussen de blokophangplaatjes te maken, en dat alles aan elkaar vast komt te zitten om het geheel wat te verstevigen.
Maar dat moet ik nog ff maken...
Je ziet op de foto nog dat er 2 M6 draadeinden tussen zitten, maar zodra ik bouten heb gaan die er ook uit.
Mochten de ophangplaatjes alsnog te dun zijn maak ik ff dikkere, maar had ff geen dikker materiaal liggen, dit is 5mm ofzo

En ja, die kokerbalk, achteraf had ik toch liever een ronde buis willen gebruiken :-X
Maar mocht het geheel niet bevallen heb ik altijd nog een reserve frame op het werk zonder kenteken.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL