nieuw kat 1100 project

Nieuws:

 

Auteur Topic: nieuw kat 1100 project  (gelezen 33693 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
10 jan 2018, 19:36
Het idee is om iets van de carterontluchting tussen de blokophangplaatjes te maken, en dat alles aan elkaar vast komt te zitten om het geheel wat te verstevigen.
Maar dat moet ik nog ff maken...

Oja right, dat had je eerder al 'ns verteld..  ;D
Een dubbelfunctie van een carterontluchtingst ankje, dus met afsteunpunten van de blokophangplaatjes, zou wel erg fraai zijn.

Je ziet op de foto nog dat er 2 M6 draadeinden tussen zitten, maar zodra ik bouten heb gaan die er ook uit.
Mochten de ophangplaatjes alsnog te dun zijn maak ik ff dikkere, maar had ff geen dikker materiaal liggen, dit is 5mm ofzo

Sterkte van 5mm alu plaatjes is heel erg afhankelijk van de soort legering (en tempering en veroudering) van het aluminium. Het is echter soms lastig te achterhalen met welke legering je te maken hebt, vooral als het reststukken betreft. Maar afgezien van de sterk uiteenlopende materiaaleigenschap pen van alu, zou ik ook 5mm dikke plaatjes van staal in deze afmeting bekritiseren, puur vanwege de lengte. Zijwaartse krachten kunnen matig opgenomen worden, maar je kunt je afvragen in hoeverre die zich in deze positie van het frame wel voordoen.
Hoedanook zou je m.i. door een koppeling met dat tankje de boel zodanig stijf kunnen maken (het wordt een doosconstructie) dat ook de huidige alu plaatjes daarmee zouden kunnen voldoen.
Alles aan elkaar vastbakken lijkt dan een voordehandliggende oplossing, maar dan moet je we heel erg zeker zijn over de passing en dat zo'n groot onderdeel idd te monteren is.

En ja, die kokerbalk, achteraf had ik toch liever een ronde buis willen gebruiken :-X
Maar mocht het geheel niet bevallen heb ik altijd nog een reserve frame op het werk zonder kenteken.

Ah.. Ik vind de kokerbalk juist wel fraai op die positie.  :D Die balk past mooi tussen de verticale framebuizen, èn je houdt de optie open om er ooit (god forbid ;) ) een monoshock setup aan vast te lassen.
Ik had ook zo'n rechthoekige koker in het frame van m'n oude Kat. Dat was bewust gekozen om aan het vlakke oppervlak een extra demonteerbaar blokophangpunt te kunnen toevoegen.



                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
26 apr 2018, 21:26
Jaja ben ook weer met deze motor bezig geweest!
Had een klein beetje last van 'weinig motivatie' maar heb het toch weer terug gevonden  [tu]

Heb de kabelboom grotendeels aan de gang, moet nog een paar dingen solderen, verlengen, verkorten etc.





Maar nu heb ik deze ff tijdelijk aan de kant geschoven om met de popup special aan de gang te gaan




Mocht er iemand nog een mooi setje dempers hebben hoor ik dat graag, de bochten zijn van een 1100R van 91/92  [winky]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
15 aug 2018, 21:48
Tijdje terug setje vampire knalpijpen gevonden ;D
Natuurlijk zag het er mooi uit op de foto, en kwam de linker demper gedeukt aan  [no]



De demper demonteren ging niet makkelijk, zat goed vast..



Toen de boel ff voorzichtig uitgeklopt op een rond stuk kunstof, nieuwe geperforeerde rvs buis er in, en alles weer netjes vast gezet




En dan nu nog ff een goede linkpijp maken voor de demper, want de pijpen die erbij zaten passen niet op mijn motor omdat ik duo schokbrekers heb :-\



Oh en ik heb nog een mooi bijpassend zadeltje gescoord gister [yes]




GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
16 aug 2018, 21:40
Kijkunsaan.. Stukje bij beetje vordert het project gestaag..  [tu]

Vampierdempert moest uit elkaar om de deuk eruit te kunnen meppen, neem ik aan? Maar waarom moest er daarnaast een nieuwe geperforeerde buis in?

Goeie vangst van dat zadel! Helemaal correct qua kleuren, maar dat witte duo-gedeelte is wellicht wel minder praktisch wgs erg "besmettelijk". Had zelf ooit een beige-kleurig zadel op m'n GSX..

Kontje zwart spuiten, en dan alleen nog het voorspatbord.. in zilver-metallic?
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
17 aug 2018, 15:12
Netjes Peterrr gaat weer mooi worden 

  • *****
18 aug 2018, 14:31
Kijkunsaan.. Stukje bij beetje vordert het project gestaag..  [tu]

Vampierdempert moest uit elkaar om de deuk eruit te kunnen meppen, neem ik aan? Maar waarom moest er daarnaast een nieuwe geperforeerde buis in?

Goeie vangst van dat zadel! Helemaal correct qua kleuren, maar dat witte duo-gedeelte is wellicht wel minder praktisch wgs erg "besmettelijk". Had zelf ooit een beige-kleurig zadel op m'n GSX..

Kontje zwart spuiten, en dan alleen nog het voorspatbord.. in zilver-metallic?


Ja zo langzamerhand kom ik steeds een stukje verder, maar moet wel ff meer gang maken voor mijn gevoel, wil volgend jaar toch wel rijden.

De demper kreeg ik niet goed uit elkaar, dus heb ik de buis doorgezaagd (die was gelast)
Dat was de makkelijkste manier om de rest heel te houden, en de buis was makkelijk te vervangen.

Zadel was zeker een goeie vangst! heb al goed gepoets maar het witte is nog niet zo wit als het was, en er zit nog een klein scheurtje in die gelijmd moet worden.
Het zadel past goed bij de rest, het kuipwerk heeft ook nog de originele lak.
Vind het er wel goed uitzien dat het kuipwerk en zadel allemaal ook echt van begin jaren 80 is en niet overgespoten of opnieuw bekleed

ZIjn inderdaad nog een paar dingen die en ander kleurjte moeten hebben, maar ik richt me nu eerst ff op het technische gedeelte, wil eerst ff die uitlaten goed hebben.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
26 aug 2018, 19:50
Ben afgelopen tijd bezig geweest om een pijp te maken tussen de collector en de demper.
De pijpen die bij de BSM dempers zaten pasten niet op de kat omdat ik duo schokbrekers heb, dus in plaats van de bestaande pijpen te verzagen ga ik nieuwe maken.
Heb een rechte RVS uitlaatbuis gekocht, die in de gewenste wigjes gezaagd en aan elkaar gehecht.
Op zich lijkt het goed te passen zo, standaard en schakelset loopt niet in de weg, en de demper kan langs de schokbreker.

Moet nog flenzen maken, en iets zodat het in de collector past, maar tot nu toe gaat het goed  8)










Ik vind de pijp nog iets te veel naar buiten lopen, maar dat valt nu ff niet meer te veranderen. Ik ga het eerst ff afmaken, kijken hoe het staat en de motor verder rijdend maken.
En ik kan het altijd nog veranderen als ik de motor naar het werk kan rijden. [yes]


GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
27 aug 2018, 17:54
..
Ik vind de pijp nog iets te veel naar buiten lopen, maar dat valt nu ff niet meer te veranderen.
..

Interessante uitdaging.  [yes]
Om de hoeken en passing goed te krijgen is het msschn handig eerst een proefmodelletje van kartonnen kokert te maken met alleen simpele verstek hoeken? Demper tijdelijk ophangen waar je wilt hebben, en ruimte tussen einde collector en die dempert dus invullen met stukken koker. Hoeken dan opmeten van de samengeteepte kokers en per hoek vertalen in het benodigde aantal gelijkvormige wigjes w.b. de hoek en lengte ervan.
Een andere methode is natuurlijk om een hele vooraad aan wigjes te zagen (in 2 of 3 vaste afmetingen), en gewoon gaan stapelen tussen collector en dempert.  ;D
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
27 okt 2018, 18:06
Project knal(tussen)pijp is voorlopig klaar 8)



Het idee was eigenlijk om aan beide zijdes een demper te doen, maar doordat de linker schokbreker meer naar buiten steekt dan de rechter.. heb ik alleen rechts gedaan.
Staat wel goed al zeg ik het zelf  8)
Op naar het volgende!

Volgend jaar moet ie toch echt rijden >:(
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
27 okt 2018, 21:52
Pijpje loopt mooi strak langs blok/frame/achtervork.  [tu]
Ook mooi geplaatst t.o.v. stepje/kontje: op m'n eigen Kat raak ik soms met m'n hak de demper..  :-\
Msschn de voorbochten nog cleanen/polijsten zodat e.e.a. visueel wat beter bij elkaar gaat passen?
Ophangstang demper is ook definitief?

..
Het idee was eigenlijk om aan beide zijdes een demper te doen, maar doordat de linker schokbreker meer naar buiten steekt dan de rechter.. heb ik alleen rechts gedaan.
..

Alleen rechts een enkele demper? Dan zou je collector nog daarop moeten aanpassen. Dus 4-in-2-in-1 i.p.v. 4-in-2. Demper krijgt dan wel de dubbele hoeveelheid uitlaatklappen voor z'n kiezen.

Zie ik nu trws ook een heat shield?

                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
28 okt 2018, 12:16
Ophangsteun is voorlopig definitief, is RVS en stevig genoeg.
Las er hooghuit nog een stukkie bij tussen om het nog steviger te maken.

Polijsten ga ik voorlopig niet doen, vind t zo wel goed uit zien ;D

Als ik het goed heb getest raak ik de pijp niet met mijn motorlaars, hooguit met de punt van m'n laars, maar dat moet ik nog even ondervinden tijdens het rijden.

Die GSXR1100 die ik had, had ook 1 demper, en de andere kant van de collector gewoon dicht gemaakt. Die reed toen ook prima, dus het zal logisch zijn dat het bij deze kat dan ook goed moet werken [yes]
Maar aan de linkerkant wil ik ook een demper maken hoor, maar dat doe ik later wel als de kat up and running is.

En idd! een heat shield!
Via iemand op Old Skool Suzuki gekocht voor deze en de popup.
Netjes afgewerkt, past perfect en was niet duur.
En hij maakt ze ook voor luchtgekoelde modellen
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
28 okt 2018, 21:11
Weer mooi vakwerk hier. En natuurlijk wel polijsten die uitlaat.
Eerst korrel 500 en dan korrel 500 nat schuren en daarna beetje belgom.....
Of niet als je het niet echt glimmend wilt hebben.
Geef hem maar even af, dan doe ik het wel  [pimp]
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
21 jan 2019, 20:48


Oliekoelertje gescoord van een Bandit 1200, even op een simpele manier opgehangen zodat de bijbehorende leidingen ook passen.
Het zit me eigenlijk nog net even te laag, maar voor nu gaat het vast wel werken.
Mis alleen nog de banjobouten.. :-\ Heeft iemand hier nog een setje M16x1.50 banjo's?



Carburateurs ff gepast met de open luchtfilters.
Zit wel krap bij de benzinekraan, die kan niet meer op de pri stand zoals het nu is, maar gelukkig wel op reserve ::)
Helaas drukken de zijkapjes ook tegen de filters aan, moet ik nog ff wat op verzinnen, of de filters iets vervormen, of de kapjes aanpassen :-\

Dynojetkit komt volgende week aan, dan kan ik daar ook mee aan de gang.




En... ik heb er een stuur op gezet! Ik weet het, niet iedereens smaak maar het zit wel wat comfortabeler dus ik ga het even proberen (kan altijd nog terug naar clip ons ;D )


Al met al... lekker bezig hier!
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
22 jan 2019, 21:27
Dubbele filters geeft idd problemen met de zijkapjes , omruilen voor enkele heb je meer speling Banjjoooos heb ik misschien nog wel liggen moet morgen ff zoeken

  • *****
22 jan 2019, 22:12
Ook effe gezocht naar die dikke banjobouten die ik vlgs mij ergens moet hebben liggen, maar niks gevonden in de bakjes waar het spul zou moeten liggen..  :-\

Dubbele filters geeft idd problemen met de zijkapjes , omruilen voor enkele heb je meer speling
..

Of oliegekoeld blok omruilen voor een luchtgekoeld?  ;D Dual filters vallen dan precies in de uitsparingen in de zijdeksels.  [yes]

Anders is verplaatsen van de uitsparing in de zijdeksels ook een mogelijkheid.

W.b. de standaard olieleidingen die dus te lang zijn. Je zou kunnen proberen de stalen gedeeltes te verlengen om zodoende geen aftermarket spul aan te hoeven schaffen. (Leiding doorzagen en stukje van een andere oude leiding invoegen en vastlassen. Heb op die manier ook de leidingen op mijn Kat helemaal op maat gemaakt.)
                                        .. . . .  .  .   .