nieuw kat 1100 project

Nieuws:

 

Auteur Topic: nieuw kat 1100 project  (gelezen 33692 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

  • ****
23 jan 2019, 12:49
Banjo's zoals carter 1100F?
Heb ik denk ik nog wel liggen.
Zaterdag anders ff checken.  [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ***
26 jan 2019, 11:50
Banjo`s voor op het blok heb ik liggen en evt ook nog van een rechte oliekoeler
zit iets roest op maar ff stralen en ze zijn weer ok
« Laatst bewerkt op: 26 jan 2019, 12:28 door katanasp »

  • *****
28 jan 2019, 12:02
Als de heren even willen kijken voor banjobouten.. graag!

En het verlengen van de leidingen is een goed idee Arnout, die ga ik onthouden.
Ik ga het spul eerst ff rijdend maken, wil ff horen hoe het blok loopt want die heb ik nog nooit horen lopen [no]

Nu bezig met het schoonmaken van de carburateurs, en het monteren van de dynojet kit
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
28 jan 2019, 19:30
Zijn wel originele  , maar ff stralen en spuiten dan zijn ze als nieuw

  • *****
28 jan 2019, 21:23
Zijn wel originele  , maar ff stralen en spuiten dan zijn ze als nieuw

Top!
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
8 jan 2020, 21:02
Zo, haast een jaar geen update gedaan maar hier is dan een kleintje [yes]

Het was lekker rustig op het werk rond kerst dus kon mooi ff de katana daar neerzetten om tijdens m'n pauzes wat aan de uitlaat aan te passen.
De pijp die ik eerder had gemaakt voor tussen de demper en de collector voldeed niet echt goed.
Hij kwam te ver naar buiten, te dicht tegen de neus van m'n voet en ik kon het rempedaal niet goed bedienen.

Ik heb er zo'n 14 deeltjes voor gezaagd waarvan een aantal onder een hoek om een complete pijp te maken.





Inmiddels is alles afgelast, getest en goed bevonden 8)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
9 jan 2020, 11:20
 [yes]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
9 jan 2020, 17:48
..
Inmiddels is alles afgelast, getest en goed bevonden 8)

Nice! Uitlaatpijpje ziet er strak passend uit. [tu] ..kan me er altijd zo aan ergeren als een uitlaatpijp met veel tussenruimte ergens onder een motor hangt..

Foto's plaatsen is zo te zien nu ook def. gelukt m.b.v. imgur.  :)
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
9 jan 2020, 18:38
Ja hij past mooi nu, ben tevreden over het resultaat 8)

Ik probeerde IMGUR weer eens voordat ik alternatieven ging zoeken, werkte nu weer prima dus kan weer posten ;D
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
11 jan 2020, 08:26
Dat ziet er heel netjes uit. Ik hoop maar dat Imgur geen photobucket ideeën krijgt.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
11 mrt 2020, 09:16



Uitlaat aflassen.....check!
Nieuwe banden monteren....check!
Toerenteller fixen....check!
Nieuwe remolie en remblokken achter....check!




kettingbeschermer monteren....check!



Ik ben wel klaar om ff een stukje te rijden [yes]

Maak me nog wel een klein beetje zorgen over het olieverbruik...  :-\
« Laatst bewerkt op: 11 mrt 2020, 09:18 door peterrr »
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
11 mrt 2020, 19:18
Okeedan.. dat ziet er uiterst fraai uit!  8)
De uitlaatdemper hangt mooi op z'n plek, en de algemene "stance" ziet er ook goed uit.  [yes]
Ik zie verder een fijne dragbar, dus geen pijnlijke polsen meer. Een achterspatbordje of hugger zou denk ik verder nog wel handig zijn om te voorkomen dat bagger zich over de achterbrug/accubak/blok verspreidt.
Behoud van de originele lollie's is wel bijzonder. Zit daar nog een bepaalde gedachte achter?

Ik ben wel klaar om ff een stukje te rijden [yes]

Heb je nog geen proefritje gemaakt? Uitgesteld tot later?
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
12 mrt 2020, 10:30
Nice!!!  [yes]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
12 mrt 2020, 18:32
Okeedan.. dat ziet er uiterst fraai uit!  8)

Thanks! heb m'n best gedaan!

Behoud van de originele lollie's is wel bijzonder. Zit daar nog een bepaalde gedachte achter?

Ja daar zit een gedachten achter, ik vind ze gewoon goed bij de motor passen, lekker oldskool  8)

Heb je nog geen proefritje gemaakt? Uitgesteld tot later?

Vorig jaar al een aantal proefritjes gereden, ging allemaal goed, alleen hij verbruikt wat olie.. Hoeveel exact weet ik nog niet :-\
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
19 jun 2022, 14:18
Ik zag dat ik hier ook al een tijdje geen update meer gedaan heb, deze katana heeft inmiddels al weer een jaar een ander goed blok er in zitten. gekocht bij BPH onderdelen in Mill.
Blok is van een 90er en verbruikt geen olie tot nu toe, goede versnellingsbak en loopt lekker.

De linker demper zit er inmiddels ook op wat de kat ook goed staat.

Onlangs op het werk even het stuur vervangen met (verhoogde) clip ons, omdat ik het toch net wat mooier vind staan.
Binnenkort even uitproberen (op een katanaclub ritje hopelijk ;D) en bevalt het niet kan ik het rechte stuur altijd terug monteren.

Het volgende op het programma is het maken van een andere carterontluchting, maar moet nog even kijken waar ik die precies ga monteren.
En de alu bak wat onder het zadel zit moet even gespoten worden.



GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL