Spike's GSX1100ES

Nieuws:

 

Auteur Topic: Spike's GSX1100ES  (gelezen 14690 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • ****
14 jan 2015, 13:03
Omdat mijn jongste dochter (9) heeft laten weten komend seizoen achterop de motor te willen, besloten een nieuw project op te starten. Voor haar veiligheid zou een driedelige kofferset namelijk mooi bescherming bieden. Alleen vind ik dat op geen van mijn motoren staan.
Geïnspireerd door de ES van Daan, heb ik sinds kort een ES in onderdelen kunnen overnemen.
Voor de verandering eens in het zwart. De bedoeling was er een 1127F blok in te maken, maar op aandringen van o.a. Arnout toch maar besloten een luchtkoeler te plaatsen.
Rijwielgedeelte van een GSX-R1100.

De basis...



Aangepaste brug van een GSXR er in met een paar mooie veertjes...



USD vork, wielen en origineel bodywork...

"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ****
14 jan 2015, 19:59
Wordt toch wel een vet ding zo te zien. Kan me voorstellen dat je als 9-jarige daar wel achterop wil. Die van mij gingen vanaf 7 jaar mee achterop. Alleen lange afstanden wordt het dan niet echt.
Eh, alleen welk frame gebruik je als basis, 1100 ES frame neem ik aan en niet 1100R toch of wordt het echt tijd voor een nieuwe bril hiero bij mij thuis?
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
14 jan 2015, 20:45
GSXR spul staat zo'n 1100ES retegoed.
Ben benieuwd naar wat het worden gaat, succes [tu]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
14 jan 2015, 22:58
Hee, zie opeens mogelijkheden voor een de ES-club  :o

GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ****
15 jan 2015, 07:09
Hee, zie opeens mogelijkheden voor een de ES-club  :o
;D [devil] ;D
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
15 jan 2015, 12:08
Helemaal mee eens Daan! [tu]

Frame is origineel ES. En sinds gisteren ook het originele blok met toebehoren thuis staan.
Verder komt er een 4-in-1 Termignoni onder, kort en stomp.
Kijken hoe dat staat...

Voorbeeld van de uitlaat:
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ****
19 jan 2015, 12:27
Blok geplaatst, wiel uitgelijnd en ketting er op.
Verder begonnen om de oldskool Termignoni pas te maken.





Verhogers op de veren geplaatst en een extra stukje omhoog.
aangezien de veren verstelbaar zijn, kan ik dit nog aanpassen.



"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
19 jan 2015, 18:26
Okeedan..! Een hoop werk verzet..  [tu]
Ziet er super uit..  8)

Alleen aan die..
een driedelige kofferset..
..moet ik nog even niet denken..  :-\  ;)

Blok ziet er erg strak uit.. (..netjes in de lak nog, of zelf overgespoten?)

Die schokdemperverlenge rs (TEC demperts btw?) ogen wat "wiebelig", maar ik zie echter geen reden waarom ze niet zouden kunnen voldoen indien solide gemaakt.. (heb zelf vroeger met veel twijfelachtiger spul rondgereden..  :-X )

De "Termi" past qua verhoudingen mooi op de fiets.. Wellicht t.z.t. de binnendemper nog 'ns nader onderzoeken w.b. restrictie etc?
Wat voor carbs ga je er trws opschroeven? Ik kan Mikuni vlakschuivers aanraden, al vinden toekomstige passagiers dat wellicht minder prettig..  ;D

                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
20 jan 2015, 16:24
Thanks, maar het blok ziet er mooier uit op de foto dan in het echt.
Maar netjes genoeg om het niet te spuiten.
Laat het liever origineel, aangezien bodywork ook wat gedateerd toont.

Wat het merk van de veren is durf ik niet te zeggen. Maar komen van een dikke V-Max af en de verhogers horen er bij. Hoewel ik ze nog wel weer wat korter ga maken. Lijkt idd wat wiebelig, maar is erg solide. Aangezien mijn dochter achterop gaat neem ik sowieso geen risico's, dus over dit soort dingen ben ik zeker. Net als de koffers. Natuurlijk geen gezicht, maar functie over vorm in dit geval... :-\

Vind zelf ook dat de "Termi" er mooi bijpast. Nadeel is dat ie niet opengehaald kan worden.
Eerst maar eens proberen hoe ie er op loopt en klinkt.
Ik laat er trouwens de originele carbs en luchtfilter, etc. achter zitten.
Achter de ET zitten wel BST 36's.
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
23 jan 2015, 21:18
Vind zelf ook dat de "Termi" er mooi bijpast. Nadeel is dat ie niet opengehaald kan worden.

"Kanniet"? Alles kan open..  ;)



Maargoed, de prio's liggen voor nu bij de algemene opbouw natuurlijk..

Ik laat er trouwens de originele carbs en luchtfilter, etc. achter zitten.
Achter de ET zitten wel BST 36's.

Neenee, ik bedoel Mikuni RS carbs, geen CV's..
Btw.. Ook met de orig. carbs zijn losse filters wel handig (om van het erg krap passende luchtfilterhuis af te zijn).. Maar dit verplicht dan wel weer meteen tot het controleren/aanpassen van de carbafstelling..  :-\ Maar dat moet wellicht vanwege de Termi wrs toch wel..
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • ***
25 jan 2015, 13:27
Mooi project! blijven gave dingen!
Mocht je nog koffers nodig hebben?......heb nog e.e.a.liggen!

  • ****
26 jan 2015, 10:59
Neenee, ik bedoel Mikuni RS carbs, geen CV's..
Btw.. Ook met de orig. carbs zijn losse filters wel handig (om van het erg krap passende luchtfilterhuis af te zijn).. Maar dit verplicht dan wel weer meteen tot het controleren/aanpassen van de carbafstelling..  :-\ Maar dat moet wellicht vanwege de Termi wrs toch wel..

Nee, ik laat de originele er achter. Ook met luchtfilter.
Zal zeker opnieuw afgesteld moeten worden, we zullen zien.

Mooi project! blijven gave dingen!
Mocht je nog koffers nodig hebben?......heb nog e.e.a.liggen!

Bedankt Hans, maar heb al een complete set.
Toch bedankt! [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • No avatar
  • ***
26 jan 2015, 18:28
Oke geen probleem [tu]

Maak er vast ooit iemand blij mee!

  • ****
2 feb 2015, 15:41
Kuipframe en kuip aangepast zodat de dikkere voorvork vrij kan draaien.



Uitlaat verder opgelapt en in lijn gebracht.



Voldoende ruimte langs de dikkere brug.



Lekker kort...

"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • No avatar
  • ***
2 feb 2015, 17:18
Blijft toch dik.zo'n es!