Spike's GSX1100ES

Nieuws:

 

Auteur Topic: Spike's GSX1100ES  (gelezen 14693 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • ****
17 feb 2015, 16:47
Nieuwe kleppendekselpakkin g...



T-stuk, kroonplaat en contactslot pas gemaakt...

"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
17 feb 2015, 20:24
Nieuwe kleppendekselpakkin g...

Kijk.. da's nog'ns prettig kleppenstellen zonder al die bobine/electro/kabel-meuk in de weg..  ;D
Kan het op de foto niet goed zien, maar zijn de nokken -en vooral de tuimelaars- nog een beetje okee?
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
18 feb 2015, 16:22
Ja, wat een luxe he...  [tu]
Zagen er beiden nog mooi uit. [yes]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ****
22 apr 2015, 12:21
Bijna klaar voor de eerste test-KM's.
Eerst nog even de uitlaat een kleurtje geven...









"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
22 apr 2015, 13:39
Wow! Flink doorgewerkt laatste tijd..
Ziet er super uit!  [yes]

Btw.. Remklauwen zien er bekend uit maar zijn wrs de aftermarket Nissins i.p.v. die van een ZX-7rr?
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
22 apr 2015, 15:14
Thanks!
Geen idee, maar remt echt super. [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • No avatar
  • ***
22 apr 2015, 22:25
Netjes hoor!
Staan hier nog een zooitje koffers met jouw naam erop ;)

  • ****
23 apr 2015, 12:27
Klopt, helemaal vergeten!  :-[
App je meteen even...  [yes]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
26 apr 2015, 18:40
Dat ziet er goed uit Jeroen [tu]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
28 apr 2015, 09:30
Thanks! Alleen jammer dat ie de GSX-kwaal blijkt te hebben...
Lekt olie aan de voorzijde van de kop -zucht-...
Daarnaast loopt ie boven de 3000 tpm niet door.
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ****
28 apr 2015, 11:46
Dit wordt echt een leuke fiets zo! Mooi in verhouding zo. Lijkt behoorlijk op die van Daan.
Succes met het oplossen van de kwaaltjes.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
28 apr 2015, 15:38
Lekt olie aan de voorzijde van de kop -zucht-...

Hoeft niet de koppakking te zijn.. De o-ringen om de middelste, voorste moeren kunnen uitdrogen en krimpen, of beschadigd raken bij vast/losdraaien..



Daarnaast loopt ie boven de 3000 tpm niet door.

Uhmm.. Wellicht vastzittende mechanische vervroeger?
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
28 apr 2015, 16:57
Hier wat foto's van de lekkage.
Mochten het de o-ringen zijn, dan moet de kop er alsnog af.  :-\
Mechanische vervroeger ga ik naar kijken. [tu]







"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
28 apr 2015, 19:15
Hmmm.. natte bende idd..

..
Mochten het de o-ringen zijn, dan moet de kop er alsnog af.  :-\
..

Neehoor.. Gewoon eerst de ene moer loshalen, nieuwe o-ring erop doen en terugplaatsen, en daarna de andere moer.. Is officieel natuurlijk niet correct, maar gaat prima.. Meteen aanhaalkoppel van de andere moeren checken..
Zou kunnen dat de uitlaatnokkenas er niet eens uit hoeft (maar weet dit niet helemaal zeker meer..)

Maarrr.. Ik zie ook olie ook tussen de 1e en 2e cyl.. ???  Dus tenzij dit langs koelribben zich horizontaal heeft verspreid (ES op zijstandaard geparkeerd?) is de koppakking idd lek..
Maarrr.. Normaliter lekt de koppakking daar niet  :-\ (hoofdzakelijk uitsluitend bij de kettingtunnel en/of meestal aan de zijkanten bij de oliekanalen naast/om de tapeinden daar..)
Dusss.. De poging waard om eerst alleen die o-ringen te vervangen medunkt..  [yes]
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
29 apr 2015, 14:28
Bedankt voor de uitleg!
Zelf nooit zo bij de hand gehad met deels loshalen.
Naar mijn idee lekt ie idd bij de kettingtunnel en is door het rijden de olie opzij gaan lopen.
Ga ik zeker naar kijken!  [tu]

Punt is alleen dat gisteravond een goede kennis mij een bod op de ES heeft gedaan.
Is al eens eerder eigenaar van deze ES geweest en er altijd al spijt van heeft gehad dat ie 'm weg heeft gedaan. Blok is geen probleem, is een behoorlijke wizz op dit gebied. En hij wil een gefighterde GSX-R (inmiddels met koplamp, nieuwe banden en zwart voorwiel) inruilen met aardige bijbetaling.
Aangezien het wel een ding voor mij is en ik nog genoeg luchtkoelers heb staan, is het bod toch wel aantrekkelijk...  :-\

"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190