GSX1230EFE Katana

Nieuws:

 

Auteur Topic: GSX1230EFE Katana  (gelezen 5926 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • ****
21 jul 2015, 09:41
De verzameling is weer uitgebreid.
Afgelopen week kreeg ik van Ron Ossendrijver de tip dat zijn Killerkat te koop stond.
Altijd al een favoriet van mij geweest, dus de stoute schoenen aangetrokken en contact gelegd.
Uitgekomen op een mooie prijs en vervolgens opgehaald.
De Kat heeft na aanschaf, 5 jaar geleden, 6 km gedraaid. Vervolgens in een hoek van de schuur gezet en het daglicht niet meer gezien. Gevolg: erg veel stof, uitgedroogd zadel en nog wat minder noemenswaardige punten. Voor de zekerheid wat WD40 in de cilinders gespoten en na een nachtje wachten de krukas handmatig een slag gegeven. Alles los en loopt mooi rond.
Nu eerst maar eens alle vloeistoffen vervangen en het monster weer tot leven zien te brengen.

Na een wasbeurtje:


Specs:
EFE-blok
1230 Wiseco
Webcams
Bewerkte in- en uitlaatpoorten
Gevlakte kop
MTC lockup koppeling
40 mm carbs
Dyna coils
Aangepast frame
One-off achterbrug

Plannen:
Aan de praat maken
WP vork uit de andere Kat (aangezien deze te kort is voor turbo setup)
PVM 10Y-spoke wielen
Yoshimura demper
Bodywork zilver of wit spuiten
Origineel zadel
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
21 jul 2015, 20:06
Ah.. Weer een nieuw project!  [tu] Alsof je er nog niet genoeg had..  ;D

Die Killerkat stond al een aardig tijdje te koop, geloof ik.. En ik denk ook belangstelling genoeg, maar een dergelijke projectfiets voor een bedrag verkopen hoger dan de verkoopprijs van de losse onderdelen valt niet mee.. En zoiets steekt natuurlijk..  :-\

Aan de ene kant niet erg jofel wellicht om iemand's creatie deels uit te stuffen en over te doen, maar aan de andere kant had 'ie 'm dan maar niet moeten verkopen.. Vooral niet aan Jeroen..  ;D

Anyway.. Zelf was ik nooit zo onder de indruk van de blauw/wit combinatie en vooral het aangepaste kuipje..  [no] Kleuren van het blok vind ik trws wel geslaagd (heb hetzelfde in gedachten voor een nog te bouwen blok..)
Verder wist nooit zo goed wat ik van de Spondon/Harris-geinspireerde frameverbouwing moest vinden.. (i.i.g. wel ingebouwde valbeugels  :D )

Het blok lijkt iig vrijwel direct bruikbaar en potent genoeg voor op de straat, en zou je hier verder geen energie/tijd/geld in hoeven steken anders dan nalopen en afstellen.. (Al zou ik er zelf uiteraard vlakschuivers op zetten..  ;) )
Oliekoeler trws groot genoeg? Wellicht nog een oliethermostaat toevoegen.. Temp.meter erop zetten en checken hoe heet 'ie wordt..

Goed.. Ben benieuwd naar het verdere verloop van dit project..  [yes]  Al een nieuwe projectnaam verzonnen? SkillerKat? ReKillerKat?  :-\
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
22 jul 2015, 19:35
Terug bouwen naar origineel, gewoon omdat het kan.

 [devil] [devil] [devil]

Stefan
(geen fan van Killerkat, de Kawa 6-pitter van Ron vind ik wel weer indrukwekkend)

  • ****
23 jul 2015, 14:49
Hahaha, nee, geen speciale naam. [tu]
Gekocht vanwege het frame, brug en blok.
En je kent me inmiddels, geef er niet zo veel om wat een ander er van vindt.
Als ik het zelf maar mooi vind... ;D
Inspiratie genoeg, maar ga eerst maar eens rijden...

Zoiets, maar dan met vernikkeld frame:
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • No avatar
  • ***
27 jul 2015, 00:02
Ben benieuwd, leuk om te volgen!

gr. Bram

  • *
11 sep 2015, 20:40
Allebei prachtig de blauwe killerkat en de origenele gr ijze.
Veel plezier met de killerkat  aanpassing en dan natuurlijk km maken want daar zijn ze voor gemaakt
 [pimp] Dirk

  • ****
17 sep 2015, 09:52
Zeker de bedoeling Dirk.
Krijg van de week een andere uitlaat binnen.
Deze was echt geen doen qua geluid.
Eerst maar even wat simpels en dan eerst de weg maar weer op.
Misschien van de winter uit elkaar.
Hoewel ik net weer een ET heb gekocht, dus je weet maar nooit...  :-\
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ****
13 nov 2015, 11:11
Voor nu even andere wielen er in aangezien de banden op waren.
Dus weg met die H*nda-meuk. ;)
Meteen achter wat hoger en een redelijk fatsoenlijke demper er onder (voor eventjes).
Binnenkort wel even de koppeling loshalen en platen schoonmaken, blijven namelijk slippen.
Zelfs na het knappen van de kabel... :-X





"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ****
13 nov 2015, 11:12
En de toekomstige wielen ook in huis...

"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
13 nov 2015, 18:13
Ah.. Weer erg mooie PVM wieltjes bemachtigd..  8)
Magnesium?

..
Meteen achter wat hoger en een redelijk fatsoenlijke demper er onder (voor eventjes).
..

En het kuipje weer in oorsponkelijke staat teruggebracht.. En de clip-ons vervangen voor een hoog Spikestuur™.. En 1(?) EFE voetsteun-schetsplaat gemonteerd..

Dat gaat de goede kant op..  ;)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
14 nov 2015, 10:46
Dat ziet er gelijk veel beter uit met een hogere achterkant. Hierdoor is ie veel meer in verhoudig (wat mij betreft). En dat hogere stuur maakt 'em ook wel heel wat beter "berijdbaar". Wordt mooi zo!
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
17 nov 2015, 15:43
Thanks! Ja, klopt.
PVM - magnesium. Tested and proven.  ;)
Even goed na laten kijken door experts en zijn nog prima. [tu]

Stuur is even tijdelijk.
Ik ga de WP-vork van de andere Kat gebruiken.
Die is namelijk te kort ivm de te gebruiken turbo en kan dus mooi in deze.
Maar voorlopig eerst even rijbaar maken.
Rest komt later.

Spuitwerk van de ET is namelijk klaar en denk dat ik die eerst ga afmaken.
Maar ja, bij mij weet je het natuurlijk nooit... :-X
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190