van 1100ES naar Katana

Nieuws:

 

Auteur Topic: van 1100ES naar Katana  (gelezen 30659 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • ***
19 okt 2016, 17:20
Netjes Peterr alleen erg k.t van die schroef maar ik wel eens met een bijna nieuwe band gehad en toen toch maar gepropt op eigen risico en er 3 jaar mee doorgereden geen probleem 

  • No avatar
  • *
19 okt 2016, 17:57
Klopt Peter;

gewoon prop erin (lijmen - bisonkit) en rijden. Zelfs tot 180 km/h hield ie.

BTW: http://www.suzukibulletin.co.uk/2016/10/19/suzuki-to-build-katana-endurance-racer-at-motorcycle-live/

  • *****
19 okt 2016, 20:13
Klopt Peter;

gewoon prop erin (lijmen - bisonkit) en rijden. Zelfs tot 180 km/h hield ie.

BTW: http://www.suzukibulletin.co.uk/2016/10/19/suzuki-to-build-katana-endurance-racer-at-motorcycle-live/

Idd, mocht ie toch nog gaan lekken stop ik een prop er in, heb het vaker gedaan en je kan nog jaren rijden met zo'n band.
Motorzaken willen ze vaak niet plaatsen..
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
19 okt 2016, 20:45
zo dan, de herfst is begonnen en deze katana rijd weer en is lekdicht.

Ah.. Goed werk!  [tu]
Trws nog de oorzaak van de hoge carterdruk kunnen vinden bij de herbouw van het blok? Idd zuigerringen ondersteboven, of heb je wellicht iets anders gevonden?


Netjes Peterr alleen erg k.t van die schroef maar ik wel eens met een bijna nieuwe band gehad en toen toch maar gepropt op eigen risico en er 3 jaar mee doorgereden geen probleem 

Om één of andere reden lijken bijna uitsluitend nieuwe achterbanden een grote aantrekkingskracht op schroeven/parkers/spijkers te hebben..  :-\
Wellicht is alleen gebruikte achterbanden monteren dan een recept voor lekvrij rijden?  ;D
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
19 okt 2016, 21:48
Hey Arnout!
Dat blok wat er nu in zit is een 750 blok, had ik gekocht om toch ff te kunnen rijden, maar dit blok was zo lek als een mandje.

Ben nu ook een ander 1100 blok aan het demonteren voor de 5e versnelling, en de uitgaande as van de bak.
Dan daarna het zwarte 1100ES blok demonteren, fixen, gelijk maar ff spuiten e.d en 100% netjes maken en uiteraard kijken waarom die zn olie er uit gooide.

Voorlopig loopt dat 750 blokje als een zonnetje [tu] dus kan rustig aan doen.

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
20 okt 2016, 00:03
Dat blok wat er nu in zit is een 750 blok..

Ach ja, natuurlijk.. Ik ben abuis..
Effe te ver teruggebladerd in het topic..   ::)  Dacht nog bij mezelf: die is best rap met sleutelwerk aan de 1100..  ;)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
20 okt 2016, 20:35
Mooi dat ie weer rijdt! Wat voor engine cleaner heb je gebruikt een "spoeltoevoeging" voor de olie? (flush)
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
23 okt 2016, 10:13
Ja Ik heb zo'n spoeltoevoeging gebruikt, motor eerst warmdraaien, spul er in, 5 minuten stationair laten draaien en alle olie er weer uit halen.
Ik dacht het kan vast geen kwaad.

Dat 1100 blok moet ik ook ff mee verder inderdaad, moet nog even een poelietrekker hebben om de rotor er af te halen.

Kan wel merken dat die 750 flink meer toeren moet draaien om bijvoorbeeld de 120 te halen.
Rijd supergoed maar ik had anders de tandwielverhouding net ff wat anders moeten hebben voor een 750 blok.
Maar voor nu laat ik het maar zo.

Nu is het wachten op het spuitwerk, kreeg al een sneak peak van de beste man.

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
23 okt 2016, 16:26
Peter wil je het adres van jou spuiter mits betaalbaar via een pb even doorgeven , heb ook nog wat spuitwerk voor de 1127 s  wat er mooi uit moet zien

  • *****
23 okt 2016, 21:38
Peter wil je het adres van jou spuiter mits betaalbaar via een pb even doorgeven , heb ook nog wat spuitwerk voor de 1127 s  wat er mooi uit moet zien

Spuiter is mijn ouwe chef, hij had z'n motorzaakje met special paint en zadelbeklederij voor de hobby erbij.
Hij zit in Marsum, dorpje naast Leeuwarden.
Je kan zijn spuitwerk wel een keer bij mij bekijken als het klaar is, dan weet ik ook wat het kost enzo.
En als het wat is kan ik eventueel wat voor je regelen.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
31 okt 2016, 22:42
Toch maar weer clip ons er op gezet, ik vind dat toch net ff wat mooier dan een stuur.
Had ook nog een recht stuur geprobeerd, maar dat vond ik helemaal niks.



Moet alleen de gaskabel nog ff anders laten lopen en andere stuurgewichtjes maken op de draaibank.
Deze clip ons zijn wel wat lager dan ik dacht, maar ik probeer het wel even [tu]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
1 nov 2016, 19:28
Had ook nog een recht stuur geprobeerd, maar dat vond ik helemaal niks.
..
Deze clip ons zijn wel wat lager dan ik dacht, maar ik probeer het wel even [tu]

Op je ES had je toch ook een "normaal" stuur?
Ik vind zelf lage clip-ons op een Kat ook het fraaiste ogen, maar qua sturen (hefboom en hoogte) is voor mij een recht stuur ("drag bar") het beste compromis..
Had jij trws niet nogal last van zere polsen op je GSX-R1100? Dan lijkt me deze opstelling precies dezelfde pijnbank..  :-X

Btw, lakwerk ziet er op de foto puntgaaf uit  [tu] (incl. correcte belettering..  :) )
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
2 nov 2016, 12:58
Op de ES zat idd een normaal stuur ja, en qua hefboom lengte is dat wel prettiger.
Dat zelfde stuur vond ik op de katana niet zo mooi.
Maar ik had idd ook veel last van mn polsen op de gsxr, en weet ook wel zeker dat ik last ga krijgen met dit haha.
Maar met een stuur krijg ik last van mn reet, en niet mn polsen.
Met clip ons is dat andersom, dus als ik dan mag kiezen kies ik voor wat er beter uit ziet op de katana  ::)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
13 nov 2016, 16:44
Zo dan, nu begint het wat te lijken.
Nieuwe spuitwerk zit er op, en ben zeer tevreden.
Nu alleen nog ff de benzinekraan reviseren, die lekte wat, en het o-ringetje bij de neutraalsensor vervangen en dan is deze klaar voor het volgende seizoen [tu]






en dan aan de gang met de volgende katana [yes]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
13 nov 2016, 20:07
Next project!  :D

Deze kat ziet er iig weer fruitig uit..  [tu]

*pakt vergrootglas*

Toch effe wat zeurpietpuntjes gevonden:
- Zijdekselknoppen-afdekplaatjes?
- Spiegel(s)?
- Tarozzi voetsteunen staan nog hoger dan de standaard steuntjes..  :-X
- "Eitje" (tellers) staat vlakker dan standaard?
- Plas olie onder het blok? 
                                        .. . . .  .  .   .