van 1100ES naar Katana

Nieuws:

 

Auteur Topic: van 1100ES naar Katana  (gelezen 30660 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
14 nov 2016, 20:51
Next project!  :D

Deze kat ziet er iig weer fruitig uit..  [tu]

*pakt vergrootglas*

Toch effe wat zeurpietpuntjes gevonden:
- Zijdekselknoppen-afdekplaatjes?
- Spiegel(s)?
- Tarozzi voetsteunen staan nog hoger dan de standaard steuntjes..  :-X
- "Eitje" (tellers) staat vlakker dan standaard?
- Plas olie onder het blok?

Om even de details te bespreken Arnout :) :)
- de zijdekselknoppen afdekkapjes waren even zoek, maar ik heb ze weer gevonden
- de spiegels heb ik er af als ik er niet op rij, dan loop ik er niet tegen aan als  ik aan het sleutelen ben.
- Tarozzi... ja.. die zijn niet af te stellen, die zitten hoger en dat is inderdaad niet ideaal.
- De teller staat net ff wat vlakker dan standaard, heb er nog geen hinder van ondervonden, maar het kan eventueel makkelijk aangepast worden.
- plas olie... ja...(plasje)

Dat kwam bij de neutraalsensor weg, maar er bleek een beetje benzine bij de olie te zitten.
De benzinekraan was lek, en er heeft een aantal weken benzine in het blok gelekt omdat er ook een vlotternaald was die er geen zin meer in had.
4e cilinder zat ramvol benzine.
Alles er uitgehaald, gespoeld en nu is het wachten tot ik de kraan gefixt heb, en nieuwe olie gehaald heb.

nagoed, weer wat pech, dus nog maar niet verder met het volgende project, eerst dit fixen :(

En het huis maar even doorluchten want het stinkt hier naar benzine :-X
« Laatst bewerkt op: 14 nov 2016, 20:53 door peterrr »
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
18 nov 2016, 18:54
Oef.... hij doet het weer, schone olie er in, benzinekraan gereviseerd en gelijk weer lopen.
loopt weer als een zonnetje [yes]



Ondertussen ook gekeken of mijn reserve 1100 blok een goede 5e versnelling had.... en.... die had ie niet :-\ de tandwielen zijn beschadigd op de flanken
De uitgaande as is wel goed, dus die kan ik gebruiken voor het 1100 blok wat ik er weer in wil hebben. (duurt nog wel ff voordat ik dat blok klaar heb :-X)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
18 nov 2016, 19:09
..een beetje benzine bij de olie te zitten.
..
De benzinekraan was lek, en er heeft een aantal weken benzine in het blok gelekt
..4e cilinder zat ramvol benzine.

Aiii.. En alwéér een slachtoffer van de standaard vacuum benzinekraan.. [no] (Mensuh, gooi die kraan er toch meteen af om jezelf dergelijke ellende te besparen!  [lecture] )

Anyway.. Afdekkapjes zoek? Kan me moeilijk voorstellen dat er in casa Meijer iets niet in het juiste bakje te vinden zou zijn..  ;)
(Ik heb een tijdje terug m'n eigen werkplaatsje eens opgeruimd, maar kon daarna niets meer terugvinden..   :-[ )
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
19 nov 2016, 17:09
Klopt ja, om deze ellende te voorkomen kan ik beter een andere kraan monteren.
Maar eerlijk gezegd is dit pas de eerste keer dat ik het zo heb meegemaakt.

Je bedoeld zo'n pingelkraan?


En ja... zelfs in casa Meijer raken soms dingen zoek! Deze winter nog maar weer ff wat tijd inplannen om alles nog beter te sorteren [yes]


De kapjes heb ik weer gevonden iig! Maar voor m'n 1100R katana moet ik ze nog ff zien te scoren. 
Vandaag nog weer even proef gedraaid en er lekt nog niks.
Nu is het wachten op mooi weer.. [zzz]





Maarehh .. weet iemand nog waar ik een 5e versnelling kan vinden? Keek even op cmsnl en dat is een flinke prijs voor 2 tandwielen [tdown]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
19 nov 2016, 20:50
Even naar Boxtel mailen     http://www.biggelaarmotorservice.nl/
Frank vd Biggelaar  heeft daar een zaak die nagenoeg alleen maar Suzuki verkoopt , nieuw en voornamelijk tweede hands
Nou als die het niet heeft dan eet ik mijn ................op

  • *****
21 nov 2016, 20:07
Biggelaar ja, heb hem al even een mail gestuurd [tu]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
21 nov 2016, 22:52
Je bedoeld zo'n pingelkraan?

Dat is 1 optie, maar die dingen zijn vrij prijzig. Ook zijn gebruikers niet allemaal zo enthousiast als ik wgs meldingen over lekkage, maar dat schijnt eraan te liggen dat de rubberen o-ringen in de kraan slecht tegen bediening zonder benzine-smering kunnen. (Vaak gaan die dus al stuk nog voordat de kraan wordt gemonteerd omdat de hendel zo soepel gaat als los onderdeel in je handen.. )
Goedkopere alternatieven zijn er zat, maar die hebben allemaal een adapterplaat (Pingel of zelfmaak) nodig.. (Ik heb deze cheapo op de Kat maar dan in de versie met moer wgs veranderde tankaansluiting..)

Maarehh .. weet iemand nog waar ik een 5e versnelling kan vinden? Keek even op cmsnl en dat is een flinke prijs voor 2 tandwielen [tdown]

Hmmm..  :-\ Als je niet slaagt bij Biggelaar dan is een complete versnelling op ebay kopen wgs de goedkoopste optie, maar let op.. De 1100's (ET/ESD/Kat) hebben in hun leven het meest in de 5e versnelling gelopen (vanwege de m.i. ontzettend lage gearing) dus dat tandwielpaar is het eerste dat slijtage gaat vertonen..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
24 nov 2016, 20:28
Meneer biggelaar heeft wel een versnellingsbakkie, maar op de foto die hij liet zien zag ik op de 5e versnelling ook weer slijtage...
Ik hoop dat ie  er nog 1 heeft die goed is...

Zijn er nog tandwielen van andere versnellingsbakken het zelfde? GS1000/1100 ofzo?
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
24 nov 2016, 21:57
Zijn er nog tandwielen van andere versnellingsbakken het zelfde? GS1000/1100 ofzo?

Hebbuteffeopgezocht:

GEAR 5TH DRIVEN  24351-00A00 supersedes: 24351-49201, 24351-45500 (dus EFE, GSX1100 79-83, GSX750 80-82)


GEAR 5TH DRIVE  24251-00A00  supersedes: 24251-49201, 24251-49200 (dus EFE, GSX1100 79-83)

Op ebay slechts 1 iets goedkoper tandwiel gevonden.. In de US..  :-\
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
26 nov 2016, 09:45
bedankt voor het opzoeken! [tu]
Duur spul die tandwieltjes, maar wil ik de bak goed hebben zal ik toch 2 andere moeten hebben.

Ik struin het internet wel ff af zo nu en dan en dan vind ik vast wel wat.
 8)

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
6 apr 2017, 20:12
Had ik verdorie net een heel verhaal getypt, is het weer weg!

Nu dan ff de snelle versie, zie foto's, en je snapt wel wat ik gedaan heb afgelopen tijd.  8)





















Zo, dit was het einde van de slideshow van hoe ik een yoshi demper op heb geknapt.
excuus voor het gebrek aan tekst maar ik heb ff geen tijd meer om alles opnieuw te typen  :-\
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
7 apr 2017, 10:55
Ik vind plaatjes toch altijd wel leuker  ;D
Ziet er netjes uit. Zit er aan te denken om ook maar een goed passende uitlaat er op te zetten  :-X.
Katana ni rei

  • *****
7 apr 2017, 21:37
Had ik verdorie net een heel verhaal getypt, is het weer weg!

Damn.. Altijd effe crtl-A
+ ctrl-C doen na of tijdens intypen van een lang verhaal..  [lecture]

Anyway.. Uitlaatje ziet er weer strak uit.. Originele Yoshi dempertje toch weer mooi gefixt ondanks de schade..  [tu] Zo'n vreemdsoortige louvre-baffle had ik trws ook in m'n V&H megaphone op de EFE, en die ligt nu in de oudijzerbak..
Het is echter wel een vrij klein/kort dempertje voor alleen een straight through adsorbtiedemper, dus wrs wel een boel herrie mooi geluid..  8)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
8 apr 2017, 09:59
Terwijl ik daar buiten plaatjes sta te maken ben jij wel heel erg goed bezig geweest!  ;)
Maarre, is erg netjes gerepareerd. En wat een mooi ding wordt het zo trouwens, meer foto's zou ik willen verzoeken.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ***
8 apr 2017, 13:49
Ziet er zeer netjes uit, ga zo door  [tu]
Katana1100sz  Katana1100sz