Panzergrau past bij jou 7,5

Nieuws:

 

Auteur Topic: Panzergrau past bij jou 7,5  (gelezen 24380 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
5 apr 2017, 22:55
Carbspul gepost.
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
14 jul 2017, 13:20
Juist, zie bijlage:
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
14 jul 2017, 13:22
Maar eens even geprobeerd te repareren met messing M5 boutje. Gat op de goede plaats krijgen valt nog niet mee maar de vlotternaald wordt bediend.
Mocht het niet werken dan ga ik winkelen bij Peter!
« Laatst bewerkt op: 14 jul 2017, 13:24 door tomcat »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
14 jul 2017, 21:38
Maar eens even geprobeerd te repareren met messing M5 boutje..

Ha..! Fraai ge-MacGyvert..  [tu]
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
22 jul 2017, 08:52
goeie 'battle damage repair' Kees!

mocht het toch niet werken heb ik inderdaad wel wat onderdelen voor je [tu]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
30 sep 2017, 17:00
Erg weinig tijd gehad, en de tijd die er was gebruikt om te rijden. Maar vandaag was het weer, ehhhhh, niet zo goed. Dus nog maar eens verder met de carbs. Zijn helemaal uit elkaar geweest, ultrasoon gereinigd. Nieuwe setjes en vlotternaalden/zittingen erin. Onderdelen die ik van Arout had gekregen erin. In de setjes zaten geen rubbers voor tussen de carbs, dus die op het www gezocht. Enfin het zit in elkaar. Test:
Het lekt niet er en komt vlst uit elke vlotterbak. Het heeft er dus alle schijn van dat het wel een zou kunnen gaan werken.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
1 okt 2017, 13:19
Carbs zien er van buiten igg weer fris uit..  [tu]
Trws handig weggewerkt brndstffiltertje! Dat zit anders vaak in de weg in de routing naar de brndstkraan.
Alvast voor de montage: De "vent tubes" (vlotterkamerbelucht ingsslangen) moeten vlgs de wrkpltshndbkn horizontaal naar achteren langs de subframebuizen gelegd worden, en niet recht naar beneden hangen.
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
6 nov 2017, 21:27
Carbs zijn van buiten maar matig fris, binnen echt brandschoon geworden in de ultrasoon, nadat ik ze zelf vooraf al zo goed mogelijk had schoongemaakt.
Verder met de Panzergraue oerkat: de klepspeling gecontroleerd:

Hier en daar klein tikkie stellen.
Kleppendeksel was zwart maar dat was wat aangetast door lekkage en zo:

Dus toen maar weer helemaal kaal gemaakt en weer zwart gemaakt in mijn supersonische spuitkabine  :o


Daarna was het de beurt aan de achterrem:
Mooi gangbaar en voorzien van pennetjes veertjes en remblokjes.

Deze mooie kleine knippers zaten erop. Maar bij 2 seconden testen worden ze al zo warm de de behuizing begon te smelten...

Dus maar een paar andere, hopelijk niet smeltende, knippers erop, beugeltjes maken want dat past natuurlijk niet en je bent zo weer een avond aan het zagen, boren vijlen, passen en meten:

Echt veel verder ben ik niet maar goed langzaamaan komen we toch steeds weer iets verder. En ik ben hartstikke zoet............
Gezien de winter zal ik nu minder tijd besteden aan zinloos motorrijden  :P en eens kijken of we dit aan het rijden kunnen gaan krijgen.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
7 nov 2017, 19:08
Ah.. Weer vlijtig bezig..  [tu]

Verder met de Panzergraue oerkat: de klepspeling gecontroleerd..

Uhhmm.. Ik kan het niet laten je toch even belerend vermanend ernstig toe te spreken over misbruik van de klepstelboutjes met een punttangetje.. Gebruik hiervoor ajb een klepstelsleutel (valve adjustment tool)!  [lecture]



Kost niet duur, een levenlang plezier van..
Zelfmaken kan ook natuurlijk, desnoods door een 3mm brede gleuf in een afgezaagde bout te slijpen/vijlen.

Deze mooie kleine knippers zaten erop. Maar bij 2 seconden testen worden ze al zo warm de de behuizing begon te smelten..

Ah.. Zeer wrs de benodigde zware weerstand achterwege gelaten.. Ook weinig geknipper, neem ik aan? (Betere oplossing is natuurlijk om geen mega zware weerstand te gebruiken maar individuele spanningsregelaartj es die wrs wel in je nieuwe knippers zitten.. Dat heeft dan echter wel weer als gevolg dat je de knipperrelais moet aanpassen of vervangen..)
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
8 nov 2017, 14:44
Zeer goed bezig Kees!
Gaat straks lopen als een zonnetje 8)

Waar heb je de deksel mee gespten? VHT?
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
8 nov 2017, 21:24
Gespoten met Dupli-color supertherm 800 graden C mat zwart.(Motip)
Ziet er op de foto stukken minder uit dan in het echt. Motip spuitbussen hebben nogal wat spetterneigingen daar heb je met matzwart niet zo'n last van maar met andere verf....

OK klepstelsleutel. Een vierkant 3mm ergens uithalen heb ik geen idee van hoe ik dat zou moeten doen. Een vierkant gaat denk ik beter werken dan een sleuf omdat je met aandraaien van de borgmoer de bout tegen moet houden of een bepaalde hoeveelheid meedraaien moet incalculeren om uiteindelijk op de correcte speling uit te komen. Dus ja, ik zal me deze vermaning  [lecture] aantrekken en eens kijken naar een valve adjustment tool zoals je bij cms hebt gevonden. Per slot van rekening heb ik nu 3 Suzuki's, een H*nd@ en 3 losse gsx750es blokken en een losse cilinderkop waar ik deze tool voor kan gebruiken.  ;D   De RF doet dat met stelplaatjes onder de bussen. Oppassen als het stelplaatje aan de bus blijf plakken dan valt het vast en zeker zo de nkkskttngtnnl in  [knife] Maar dat heeft dan niks meer met de panzergraue kat te maken.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
9 nov 2017, 19:56
..Motip spuitbussen hebben nogal wat spetterneigingen daar heb je met matzwart niet zo'n last van maar met andere verf....

Heb zelf dat probleem eerder met spuitbussen van VHT.. Oorzaak van dat gespetter is dat de luchtdruk in de bus te laag is, en opwarmen van de bus is dan de oplossing. Spuitbus vantevoren een tijdje op de kachel leggen is een manier, maar wel enigszins een oncontroleerbare. Want je weet niet hoe warm de bus nu eigenlijk wordt..
Zelf zet ik zo'n spuitbus dan liever een poosje in een kan met warm water.. (Wel goed afdrogen voor het spuiten om waterdruppels in de lak te voorkomen!)

OK klepstelsleutel.
  [tu]
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
26 dec 2017, 09:21
Iedereen fijne Kerstdagen en een goed 2018 toegewenst.
Maar ff een foto in kerststijl, helaas geen kat want die moeten binnen blijven:
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
26 dec 2017, 21:12
..helaas geen kat want die moeten binnen blijven..

Hmm.. lang geen onaardige pekelfiets..   ;D
Mijn motors staan warm&droog binnen, al is het niet ondenkbaar dat er op een toevallig zonnige winterdag toch 1 naar buiten zal worden geduwd voor een kort ritje.

Iedereen verder wat jij al schreef, en wees voorzichtig met vuurwerk(idioten).
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
28 jan 2018, 09:55
Inderdaad geen onaardige pekelfiets......... ...........tot gisteren middag 50m van huis dan:


 [smart] :'( [knife]
Wegrijden, schrikremval, maar dan nog sneller achter elkaar. Wat er gebeurde weet ik dus niet meer echt. Ik rij weg bij huis en schrik van een auto en rem 'em plat. Wat een @#$ ben ik. M'n eigen zijkant is ook wat beurs geworden maar dat zal wel sneller heel zijn dan de RF. En zo zit ik lekker dit topic over iets heel anders vol te spammen met geschaafd plastic.  :-\
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".