Ook een Popup heeft regelmatig aandacht nodig

Nieuws:

 

Auteur Topic: Ook een Popup heeft regelmatig aandacht nodig  (gelezen 8190 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • **
28 mrt 2018, 13:03
Een hele tijd heb ik probleemloos gereden met een standaard OEM 4 in 2 uitlaat, maar onlangs bleken daar toch wel de gaten in te vallen, en dan met name in de verbindingsbrug tussen de middelste twee uitlaatbochten. Ja, en dan nu de foto's. ik probeer foto's uit Google Foto's te embedden in het verhaal, en met https://ctrlq.org/google/photos/?_ga=2.200616366.1646607741.1522233398-665786079.1522233398 zou ik Google foto's moeten kunnen embedden, maar dat is nog even puzzelen. Hulp wordt op prijs gesteld.

Voorlopig dan maar even alleen een linkje voor een indruk van de slijtage: https://photos.app.goo.gl/rgHJitw9ng8bGQwu1

Het plan is om een nieuwe brug te laten maken, een soort H van buizen, en die op of in  de bestaande bochten te lassen. Meer zodra ik het embedden onder de knie heb. Op advies van ColorWorks de bochten met matte hittebestendige lak spuiten, en de uitlaten met High gloss uitlaatlak. Bestaat er zoiets als zwart verchroomd? Ik kom het nergens tegen bij galvaniseerbedrijve n.
Hell bent for leather

  • *****
28 mrt 2018, 15:13
Google foto's embedden? Even een testje:



En ik heb beeld.  :)
Goed.. Hotlinken lijkt dus toegestaan door Google Foto's (rechtsklikken op foto's voor URL en die tussen IMG-tags in je bericht plakken).
Daarnaast biedt Google Foto's een "share" mogelijkheid aan (op wiggelroede-symbool klikken en "link ophalen", en die dus tussen tags in je bericht zetten.


Anyway.. Ja, dat is een spannende doorkijk-uitlaat geworden.  ;D
Is het verbindingsstuk een los onderdeel, of zit het vast aan de bochten? Dus slijp en laswerk? Een vervangende "H" (laten) hobby-en kan natuurlijk, maar wellicht levert een zoektocht naar standaard onderdelen een simpelere oplossing op?
Ik neem aan dat de uitlaat van een Popup gelijk is aan die van een GSX750ES/EF? (Maar ben zeker geen Popup-kenner).

..
Bestaat er zoiets als zwart verchroomd? Ik kom het nergens tegen bij galvaniseerbedrijve n.
..

Ik ken de kreet wel (uitsluitend) van uitlaatfabrikanten. Mogelijk is dat geen echt chroom maar een ander soort oppervlaktebehandel ing?
Ah.. Even Google-en levert deze verchromert op die er wèl van gehoord heeft. Of 'ie het zelf ook kan aanbrengen wordt me echter niet direct duidelijk.
Maarrr.. Ik begrijp dat verchromers sowieso niet bepaald blij worden van het verchromen van gebruikte uitlaten vanwege de koolaankoek die er eerst uit moet..
« Laatst bewerkt op: 28 mrt 2018, 18:43 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
30 mrt 2018, 17:47
Poe dat uitlaatje heeft zn beste tijd wel gehad!

Pop-up knalpijp is het zelfde als de ES en EF hoor, dus dat spul is nog wel te vinden hoor, misschien ook nog wel nieuw te krijgen

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
30 mrt 2018, 20:51
Ik heb vorig jaar bij Biggelaar voor mn popup een complete uitlaat van een gsx750ef opgepikt voor een paar tientjes. Hij had er toen nog 2 liggen. Ik had dan wel de laatste zwarte, wat hij nog had liggen was chrome.
Katana ni rei

  • **
31 mrt 2018, 11:17
Nou, dat is goed nieuws jongens. Ik had al wel rondgekeken naar een nieuwe uitlaat inderdaad van de GSX750ES/EF, maar niets gevonden. Ik had bijna een gebruikt middenstuk in redelijke staat op Ebay in USA gekocht, maar op het laatste moment draaide de verkoper de koop terug omdat de werkelijke staat van het onderdeel niet overeenkwam met de advertentie en onverkoopbaar was. Vaag verhaal. Ik kom zo af en toe nog wel eens bij Biggelaar Motoren, dus ik ga zeker even navragen wat hij nog voor me heeft.
Hell bent for leather

  • ***
31 mrt 2018, 12:30
Anders hier even informeren     http://www.classicsuzukiparts.nl/   staat het niet in de lijst dan even een mailtje of een belletje eraan wagen hij weet veel te vinden 

  • **
31 mrt 2018, 12:50
Ik ga zeker even mailen, hoewel dit onderdeel 14100-31302-H01 toch moeilijk te krijgen is. En heb je die prijzen gezien? bij een complete uitlaat (L+R+midden) zit je al rond de € 800,- , dat is me toch een beetje te gortig. :o
Hell bent for leather

  • **
12 apr 2018, 21:14
Inderdaad had Frank Biggelaar nog een beter middenstuk liggen. Na ontroesten en Gun Gum op de zwakke plekken (hoekjes) ga ik morgen spuiten met hittebestendige lak. Ik weet het, lassen was mooier geweest, maar voor hetzelfde geld ontstaat er weer een gaatje naast het gedichte gat. Je weet totaal niet hoeveel ijzer er onder de oppervlakte zit. De dempers kunnen ook wel een opknapbeurt gebruiken, ook ontroesten en dan met glans-uitlaatlak afspuiten. Overigens kon ik het niet laten om ook maar een complete, nagenoeg puntgave Marshall Deeptone set uit Boxtel mee te nemen! Foto's volgen als ik de aanwijzingen van Arnout onder de knie heb. [smart]
Hell bent for leather

  • **
19 apr 2018, 14:56
Sorry, ik zie nog geen plaatjes, Arnout, wat doe ik fout? (ik neem aan dat jij als moderator ook berichten kunt bewerken of de bron bekijken..

Hoera, het is volbracht! Ging niet helemaal van een leien dakje. Per ongeluk de verkeerde kleur Foliatec Exhaust spuitbussen besteld, zilvergrijs in plaats van glanzend zwart. Dus maar doorgegaan met hittebestendig kachelmatzwart.
Eerst maar eens kijken hoe de uitlaat zich gedraagt.


De hele set vóór montage.


De oude Marshall waar de gaten ook al in begonnen te vallen (bij de vier overgangspijpen), vandaar het metalen verbandje.


De Marshall nu gedemonteerd, roestige pijpen en flenzen. Ik wil daar ooit nog RVS kopieën van laten maken. Zoals bij https://rvsuitlaatdelen.nl bijvoorbeeld.


Hèhè, alles weer op zijn plaats, loopt veel rustiger ook dan de Deeptone.


Nog een closeup van de gerepareerde middenbuizen, helemaal ingepakt in de GunGum.
« Laatst bewerkt op: 20 apr 2018, 08:53 door Umberto YLTP »
Hell bent for leather

  • *****
19 apr 2018, 18:47
Sorry, ik zie nog geen plaatjes, Arnout, wat doe ik fout? (ik neem aan dat jij als moderator ook berichten kunt bewerken of de bron bekijken..


Yep..  [yes]
Voor het hotlinken van Google Foto's moet je dus de kale URL van alleen het plaatje zien te achterhalen. De juiste URL kun je herkennen aan het begin ervan:

https://lh3.googleusercontent.com/
Dit gaat het eenvoudigste met IE (rechtsklik properties ná aanklikken/vergroten foto), maar met Firefox lukt het uiteindelijk ook wel (maar om e.o.a. reden levert dat een veel langere URL op..  ???)
Anyway.. Sowieso kun je om te checken of je een "kale plaatjes-URL" te pakken hebt die in de adresbalk plakken. Als je daar dan wat te zien krijgt, dan werkt het ook in de bulletin code van het forum (tenzij de voorwaarden voor image-formaten in de forum-admin dit niet toelaten).

Het is me gelukt om van 1 foto die URL te herleiden, maar voor de anderen niet. Die moet je dus zelf nog even proberen te fixen.
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
20 apr 2018, 10:51
Anders hier even informeren     http://www.classicsuzukiparts.nl/   staat het niet in de lijst dan even een mailtje of een belletje eraan wagen hij weet veel te vinden

ClassicSuzukiParts. nl kon mij niet helpen, wel een hele mooie collectie originele SGP onderdelen op de website hoor.
Hell bent for leather

  • *****
21 apr 2018, 12:38
Right.. Robert, ik zie dat je een poging hebt gedaan om de foto-links aan te passen met mijn URL-suggestie. Waarom het nog niet werkt is me een raadsel (wellicht URL van background of ander pagina-onderdeel te pakken i.p.v. de foto?)  :-\
Welke browsert gebruik je trws? Ik kan dan proberen specifiek aan te geven welke URL je moet hebben.

Anyway.. Mooi dat de nieuwe uitlaat erop zit. [tu] Meestal tamelijk lastig om een goede hechting te krijgen met spuitlak op verchroomd oppervlak aangezien je dat niet makkelijk opschuurt. Maar gegeven de (anders veel hogere) kosten toch een prima oplossing medunkt.
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
21 apr 2018, 16:50
Bedankt voor je feedback, Arnout.
Ik gebruik Firefox, maar op jouw aanraden heb ik de foto-eigenschappen in Internet Explorer 11 opgevraagd en het forumbericht aangepast. Vreemd genoeg stonden er na het succesvol aanpassen opeens toch weer kruisjes bij de plaatjes in IE. In Firefox ziet het er wel goed uit, alle foto's onder elkaar. Ik zag dat jij iets met IMG HEIGHT en WIDTH hebt gedaan bij die ene foto, maar ik was bang dat ik zou moeten gaan rekenen om de verhouding hxb goed te houden.

De chroomlaag op deze uitlaten was vrij dun, ik was er zo doorheen met de deltaschuurmachine. Plus de hoeveelheid roest had ook al gezorgd voor een ruw oppervlak. Roest verwijderen was nog een heel karwei, heb een paar plekjes met een Dremel moeten leegschrapen. Volgorde: HG roestoplosser, roterende staalborstel, deltaschuurmachine, Dremel met bolvormig steentje.
Gebruikte verf: ColorWorks High Temp (tot 800C) matzwart. Prima verf, helaas een paar keer de spuitdop moeten vrijmaken omdat ie verstopt raakte.
Hell bent for leather

  • *****
21 apr 2018, 19:59
[chat mode]
Forumscriptjes voegen zelf die hxb bulletin board code toe zodat (te) grote fotoformaten automatisch passend gemaakt worden op paginabreedte. (Wasn't me!  ;)).
In Firefox (en IE) zie ik echter nog geen foto's verschijnen, dus daar gaat iets nog niet goed.

Ik gebruik Firefox, maar op jouw aanraden heb ik de foto-eigenschappen in Internet Explorer 11 opgevraagd en het forumbericht aangepast.

Heb je de "eigenschappen" van de vergrote foto hebben (zwarte achtergrond)?. En die URL eerst even in de adresbalk plakken om te checken of je idd wel de goeie hebt voordat je 'm in je bericht plakt.
Op die manier vang ik b.v. voor die laatste foto (onderkant uitlaatbochten) deze URL: https://lh3.googleusercontent.com/h5zqkVHiN4bKcp6Nlx8iMsGtQnWXB3Q9xLt6EHiBrZBqXa08_zbYzrEeHZG7ScVxcWj34T1Zas4ckFlLlbx_vfpW3fbX-Dj6YdKOnYacdCGeH5ZqYH_wtwnnu9yVsL0afK6XYjRN-Q=w1274-h956-no
Als je er nog niet flauw van bent, controleer anders of je bij die ene foto zelf ook deze URL vindt (in IE tenminste, in Firefox krijg ik om een vage reden veel langere URLs). Zo niet, dan doe je nog iets fout ergens.. ???
[/chat mode]


..
Prima verf, helaas een paar keer de spuitdop moeten vrijmaken omdat ie verstopt raakte.
Ah.. Ergerlijk is dat.. Oude/aangebroken spuitbus gebruikt?
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
25 apr 2018, 11:59
Ik heb de plaatjes in deze draad nog even op mijn androide apparaat gecheckt, zijn goed zichtbaar. Hmm, als ik op een blanco computer deze thread bekijk, zie ik toch niets behalve die ene foto. Ik ga later wel weer verder puzzelen. Spuitbusdop even in petroleum gedoopt en met persluchtspuitbus doorgeblazen.
« Laatst bewerkt op: 25 apr 2018, 12:22 door Umberto YLTP »
Hell bent for leather