originele GSX1100S

Nieuws:

 

Auteur Topic: originele GSX1100S  (gelezen 10479 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
17 jul 2021, 13:35
Zodra ik de verschillen in zuigers zag heb ik ze inderdaad gewogen en er zat zeker 5 gram verschil tussen.

12111-49203-050 heb ik er straks 4 van als de andere 2 binnen komen die ik nu heb besteld.
12111-49201-050 is een gram of 5 lichter, werd helaas verkocht via eBay als onderdeelnummer 12111-49203...

De 49203 heeft aan de onderkant van de zuiger een rib(je) zitten die waarschijnlijk het verschil in gewicht veroorzaakt.

Een van de zuigers van CMS had nummer 12100-49221-050 en heeft hetzelfde gewicht als de 49201, maar was duidelijk anders, de afstand tussen de compressieveren en de olieschraapveer was weer anders.

Maargoed, nu weer genoeg genummerd.  :)

De cilinders liggen nu bij een oldskool revisiebedrijfje in Leeuwarden.  Als ik alles weer terug heb kan ik weer verder.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • **
17 jul 2021, 20:22
Suzuki 12111-49201-050 Superseded by 12100-49221-050

Past wel denk ik.
Big boys, big toys.

  • *****
19 jul 2021, 18:52
Zodra ik de verschillen in zuigers zag heb ik ze inderdaad gewogen en er zat zeker 5 gram verschil tussen.
..

OK, dat klinkt als haalbaar om te corrigeren. Wellicht ook nog even gewichtsverschil tussen zuigerpennen onderzoeken?

..
De cilinders liggen nu bij een oldskool revisiebedrijfje in Leeuwarden.  Als ik alles weer terug heb kan ik weer verder.

Een beetje laat (en heb je dus verder niks meer aan :-[), maar heb je ben je nog na gegaan of een aftermarket ("big bore") zuigerkit niet een goedkopere oplossing zou zijn dan 4 overmaatzuigers van Suzuki?
(b.v. 600 GBP voor een Wiseco K1168 kit bij suzukiperformancespares.co.uk)
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
27 jul 2021, 09:15
Zodra ik de verschillen in zuigers zag heb ik ze inderdaad gewogen en er zat zeker 5 gram verschil tussen.
..

OK, dat klinkt als haalbaar om te corrigeren. Wellicht ook nog even gewichtsverschil tussen zuigerpennen onderzoeken?

..
De cilinders liggen nu bij een oldskool revisiebedrijfje in Leeuwarden.  Als ik alles weer terug heb kan ik weer verder.

Een beetje laat (en heb je dus verder niks meer aan :-[), maar heb je ben je nog na gegaan of een aftermarket ("big bore") zuigerkit niet een goedkopere oplossing zou zijn dan 4 overmaatzuigers van Suzuki?
(b.v. 600 GBP voor een Wiseco K1168 kit bij suzukiperformancespares.co.uk)

Als ik alle zuigers bij elkaar heb ga ik alles even zo goed mogelijk wegen, samen met de pennen.

Ik had inderdaad aan gedacht om voor een big bore kit gaan, maar het scheelde niet veel met de prijs.
Vind het ook wel leuk om het origineel te houden ;D
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL