GSX1135S

Nieuws:

 

Auteur Topic: GSX1135S  (gelezen 19659 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
14 apr 2020, 21:22
Ziet er veelbelovend uit!
Is het frame nog aangepast om die GSX1400 achtervork er in te krijgen? die vorken zijn aardig breed om tussen die driehoekjes (die vaak afgezaagd worden) te kunnen dacht ik.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
15 apr 2020, 04:59
Oeff.. "veelbelovend" lijkt me idd het juiste woord!  8)  En zoals altijd weer een uiterst smaakvolle selectie van ingrediënten. De extra hoge clip-ons lijken daarin verder een handig compromis.
Ik ben trws benieuwd wat voor lichtbundel er uit die led-koplamp komt.
Medunkt dat je na het passend maken van die rijwielgedeelteonde rdelen ook nog aan het frame zelf gaat klussen?
Verder al een idee voor de stepjes en rem-/schakeljoenits?
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
15 apr 2020, 10:22
Ziet er veelbelovend uit!
Is het frame nog aangepast om die GSX1400 achtervork er in te krijgen? die vorken zijn aardig breed om tussen die driehoekjes (die vaak afgezaagd worden) te kunnen dacht ik.

De vork zelf is aangepast.
Via Kleinanzeigen gescoord.
Werking heeft zich dus al bewezen.  [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ****
15 apr 2020, 10:27
Oeff.. "veelbelovend" lijkt me idd het juiste woord!  8)  En zoals altijd weer een uiterst smaakvolle selectie van ingrediënten. De extra hoge clip-ons lijken daarin verder een handig compromis.

Thanks!

Ik ben trws benieuwd wat voor lichtbundel er uit die led-koplamp komt.

Van wat ik heb gezien is de lichtopbrengst enorm.
Er zijn overigens 3 delen die ingeschakeld kunnen worden.
De zijkanten, de middenbaan en de banen boven en onder.

Medunkt dat je na het passend maken van die rijwielgedeelteonde rdelen ook nog aan het frame zelf gaat klussen? Verder al een idee voor de stepjes en rem-/schakeljoenits?

Ik heb besloten het frame origineel te houden.
Er zit toch meer waarde in een origineel frame.
En vind het helemaal niet verkeerd staan.
Gaat ie ooit van de hand, dan kan diegene zelf bepalen om verder origineel te gaan of toch voor aanpassen te kiezen.
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ****
15 apr 2020, 10:31
Bezig met uitlijnen van het achterwiel...

"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
18 apr 2020, 19:24
..uitlijnen van het achterwiel...

Tja, plakbandje op achterband.  :-\ Het blijft toch wel een beetje grove check op deze manier. Er zijn zoveel variabelen die meespelen bij het uitlijnen (balhoofd en subframe wel recht? swingarm wel vlak? band wel rond/symmetrisch?) dat er toch wel een grote foutmarge in zit. Ik moet echter toegeven dat dat ik deze methode zelf ook heb gebruikt, maar dan met een dun touwtje. (Nog onnauwkeuriger?)
Zo nauw komt het echter wrs niet, en heb bij m'n eigen EFE onlangs een achterwiel- en kettinglijn-misstand opgemeten gevonden die ik nu aan het herstellen ben. De ketting heeft het desondanks echter tamelijk lang uitgehouden.
Uitlijnen van de "sporing" van het achterwiel t.o.v. het voorwiel doe ik trws m.b.v. 2 stuks 2m lange alu profielen. Uiteraard doe je dat pas als je enigszins het achterwiel gecentreerd hebt in de achtervork.
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
18 apr 2020, 22:08
Ach Arnout Jeroen rijd toch wel vaak op het achterwiel dus dat precies uitlijnen in niet echt noodzakelijk
Uitlijnen deed ik ook met touwtjes van voor naar achteren en uitgemeten in het midden van het frame  , i.t.t. deed ik het met 2 dikke balken lukt ook goed  maar tja wiel kon niet exact in het midden dus dan maar 5 mm uit het midden  , merk er niets van

  • ****
19 apr 2020, 13:07
Het is toch weer smullen om zo een fiets gemaakt te zien worden.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
20 apr 2020, 10:53
..uitlijnen van het achterwiel...

Tja, plakbandje op achterband.  :-\ Het blijft toch wel een beetje grove check op deze manier. Er zijn zoveel variabelen die meespelen bij het uitlijnen (balhoofd en subframe wel recht? swingarm wel vlak? band wel rond/symmetrisch?) dat er toch wel een grote foutmarge in zit. Ik moet echter toegeven dat dat ik deze methode zelf ook heb gebruikt, maar dan met een dun touwtje. (Nog onnauwkeuriger?)
Zo nauw komt het echter wrs niet, en heb bij m'n eigen EFE onlangs een achterwiel- en kettinglijn-misstand opgemeten gevonden die ik nu aan het herstellen ben. De ketting heeft het desondanks echter tamelijk lang uitgehouden.
Uitlijnen van de "sporing" van het achterwiel t.o.v. het voorwiel doe ik trws m.b.v. 2 stuks 2m lange alu profielen. Uiteraard doe je dat pas als je enigszins het achterwiel gecentreerd hebt in de achtervork.

Je hebt zeker gelijk.
Ondanks dat ik elk punt uitmeet, alles goed vastzet en waterpas stel, is er zeker een foutmarge.
Maar alles zit nog niet definitief.
Het hart van het achterwiel is namelijk zo breed dat waarschijnlijk het frame aangepast moet worden.
Want ondanks 13 mm offset aan de voorkant, kom ik achter niet uit.
Zelfs niet met afdraaien van de tandwieldrager en het omdraaien van het achtertandwiel.
Het frame gaat daarom naar een bevriende framebouwer waar we samen de linker binnenzijde van het frame versmallen boven en onder het scharnierpunt van de achterbrug. Rekening houdend met de "slag" van de ketting op en neer, zou ik zo een extra cm speelruimte creëren voor de kettinglijn.

En dan zit ik meteen te denken. Moet ik de originele voetsteunen behouden of zet ik er een rem/schakelsetje op? En haal ik dan meteen de ogen voor het binnenscherm en de dwarsliggers voor de accubak weg? Of houd ik het verder origineel?  ???
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ****
20 apr 2020, 10:54
Ach Arnout Jeroen rijd toch wel vaak op het achterwiel dus dat precies uitlijnen in niet echt noodzakelijk

Wel een uitdaging met deze...  [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ****
20 apr 2020, 10:55
Het is toch weer smullen om zo een fiets gemaakt te zien worden.
Thanks! [yes]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
21 apr 2020, 22:00
..
Het hart van het achterwiel is namelijk zo breed dat waarschijnlijk het frame aangepast moet worden.
Want ondanks 13 mm offset aan de voorkant, kom ik achter niet uit.
Zelfs niet met afdraaien van de tandwieldrager en het omdraaien van het achtertandwiel.
Yep, 180 achterband is ongeveer de max. breedte +/- evt. smallere ketting in een GSX/Kat-frame. EFE heeft ietsje meer ruimte.

Het frame gaat daarom naar een bevriende framebouwer waar we samen de linker binnenzijde van het frame versmallen boven en onder het scharnierpunt van de achterbrug. Rekening houdend met de "slag" van de ketting op en neer, zou ik zo een extra cm speelruimte creëren voor de kettinglijn..
Ik heb w.d.b. veel gezien dat er een hap boven en onder het scharnierpunt/asgat uit het frame werd gehaald. In de praktijk werkt dat m.i. slecht omdat er toch vaak nog teveel resterend frame rond dat scharnierpunt blijft bestaan, en de ketting hierdoor een extra hobbel moet nemen. Alles ligt hierbij aan de uitvoering natuurlijk, maar voor mijn Kat heb ik toen gekozen om gewoon één lange hap tot helft dikte framebuis toe te passen waarin ook het asgat/scharnierpunt dus opzij gaat. Voordelen hiervan zijn dat het een helderdere ingreep is (geen kans dat de ketting toch ergens zal aanlopen) en dat je gelijktijdig een bredere opening maakt voor een andere/betere swingarm die je dan minder extreem hoeft te versmallen. Nadeel is wel dat je het asgat zodanig halveert dat het beter lijkt dit in z'n geheel te vervangen voor een nieuwe uitvoering. Dat kun je dan meteen herpositioneren (lager plaatsen) om kettinggesleep te verminderen bij een steile swingarmhoek.  ;D

En dan zit ik meteen te denken. Moet ik de originele voetsteunen behouden of zet ik er een rem/schakelsetje op? En haal ik dan meteen de ogen voor het binnenscherm en de dwarsliggers voor de accubak weg? Of houd ik het verder origineel?  ???
Zo gauw je de slijptol er toch in gaat zetten voor de kettingspeling, is het frame natuurlijk niet origineel meer, en doorverkoopwaarde is dan sowieso gekelderd. Dan kan je m.i. beter gewoon maken wat je wilt hebben. Ook w.b. die dwarsstrippen voor de accubak/binnenscherm ga je je daaraan later ergeren als je zie niet gebruikt en ze wel in het oog vallen.
W.b. verzagen zou ik iig wel de befaamde voetsteundriehoekje s handhaven koste wat kost, want dat is nog wel het optische verschil tussen een echt Katana-frame en een neppert.  :-[  Da's dan wel nogal bepalend voor de verdere rem/schakelset-keuzes natuurlijk. De standaard positie ervan is al tamelijk sportief, dus daar zou je dan weinig aan hoeven veranderen w.b. ophanging rempedaal en schakelpookje.

                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
22 apr 2020, 11:10

Yep, 180 achterband is ongeveer de max. breedte +/- evt. smallere ketting in een GSX/Kat-frame. EFE heeft ietsje meer ruimte.

Helaas zijn de gemaakte tandwielen 530. Destijds meer laten maken en uitgaande van GSX-R wielen.
Maar dan nog heb ik te weinig ruimte.

Ik heb w.d.b. veel gezien dat er een hap boven en onder het scharnierpunt/asgat uit het frame werd gehaald. In de praktijk werkt dat m.i. slecht omdat er toch vaak nog teveel resterend frame rond dat scharnierpunt blijft bestaan, en de ketting hierdoor een extra hobbel moet nemen. Alles ligt hierbij aan de uitvoering natuurlijk, maar voor mijn Kat heb ik toen gekozen om gewoon één lange hap tot helft dikte framebuis toe te passen waarin ook het asgat/scharnierpunt dus opzij gaat. Voordelen hiervan zijn dat het een helderdere ingreep is (geen kans dat de ketting toch ergens zal aanlopen) en dat je gelijktijdig een bredere opening maakt voor een andere/betere swingarm die je dan minder extreem hoeft te versmallen. Nadeel is wel dat je het asgat zodanig halveert dat het beter lijkt dit in z'n geheel te vervangen voor een nieuwe uitvoering. Dat kun je dan meteen herpositioneren (lager plaatsen) om kettinggesleep te verminderen bij een steile swingarmhoek.  ;D

De achterbrug is al aangepast op de huidige maatvoering en zijn de veren er ook op gebaseerd.
Maar wel een goed idee om het geheel aan te passen en dan een vaste bus terug te zetten voor de achterbrug. Ik ga het de ingenieur voorleggen.  [tu]

Zo gauw je de slijptol er toch in gaat zetten voor de kettingspeling, is het frame natuurlijk niet origineel meer, en doorverkoopwaarde is dan sowieso gekelderd. Dan kan je m.i. beter gewoon maken wat je wilt hebben. Ook w.b. die dwarsstrippen voor de accubak/binnenscherm ga je je daaraan later ergeren als je zie niet gebruikt en ze wel in het oog vallen.
W.b. verzagen zou ik iig wel de befaamde voetsteundriehoekje s handhaven koste wat kost, want dat is nog wel het optische verschil tussen een echt Katana-frame en een neppert.  :-[  Da's dan wel nogal bepalend voor de verdere rem/schakelset-keuzes natuurlijk. De standaard positie ervan is al tamelijk sportief, dus daar zou je dan weinig aan hoeven veranderen w.b. ophanging rempedaal en schakelpookje.

Ja, heb je helemaal gelijk in! Ik ga de dwarsliggers en ogen verwijderen, maar laat de driehoeken zitten. Thanks!  [yes]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ***
25 apr 2020, 23:48
Ooit lang geleden was er ook iemand met het probleem dat het achterwiel te breed was voor het frame
Opgelost door het frame door te zagen  2 x een stukje eruit te halen en er kokerprofiel in te lassen
Patrick Fonck heeft dit toen laten doen bij Postma Motoren te Haarlem

  • ****
28 apr 2020, 11:14
Ja, weet ik. Staat tegenwoordig bij Fred.
Maar ik vind het geen mooie oplossing.
De lijnen van het frame zijn hierdoor weg en vind het er IMHO ook raar uitzien.
Dus ik doe het zoals al vaker door anderen gedaan is.
Binnenzijde weg, rug inleggen en met 2mm staal afdichten.
En nee, afdichten en afwassen wordt door een bevriende framebouwer gedaan. [tu]



"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190