GSX1135S

Nieuws:

 

Auteur Topic: GSX1135S  (gelezen 19671 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *
28 apr 2020, 15:46
Pfoe... en daar durf je mee naar de RDW?  :o

  • ****
28 apr 2020, 16:48
Ja hoor  [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ****
29 apr 2020, 14:02
Tandwieldrager afgedraaid.



Weer een functioneel subframe en geen lelijk slotje meer.



En genoeg ruimte voor de kettinglijn.
Intern versterkt en afgewerkt met chromolybdeen.



"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
29 apr 2020, 18:28
Pfoe... en daar durf je mee naar de RDW?  :o

Waarom zou je ermee naar de RDW gaan? Zolang het framenummer maar oveereenkomt met het nummer op het kentekenbewijs is in orde toch?

En genoeg ruimte voor de kettinglijn.
Intern versterkt en afgewerkt met chromolybdeen.

Ah.. Rap gewerkt, maar ik zie dat je toch hebt gekozen om 2 aparte happen uit het frame te halen en het standaard scharnierpunt te laten zitten..  :-\ Nouja, het is jouw project (en je moet het lekker zelf weten  :P ) maar ik bedoelde dus zoiets (een totaal willekeurig voorbeeld):



Ik heb ook wel gezien (ik meen op de Kat van "Jelly" van OSS) dat er een dikke (zware) plaat was ingelast als vervanging van dit gedeelte verticale framebuizen t.h.v. de ketting en swingarm. Niet fraai, maar wrs wel stevig genoeg.


                                        .. . . .  .  .   .

  • *
29 apr 2020, 18:43
Netjes gelast, heeft Gerard het gedaan?

  • ****
30 apr 2020, 11:39
@ Arnout:
Het is een Duits frame. Dus zal er een x langs moeten. Maar dat kan ik niet eens een keuring noemen.

Het frame is aangepast door Menno Hindriks, oud vliegtuig ingenieur. Maakt al tig jaar frames. Van Roadrunners met verstelbaar balhoofd tot handgeknoopte als RG frames. Ik denk dat ie inmiddels een dozijn eigenbouw kentekens heeft (gehad). Waaronder een volledig carbon ZX10R met geïntegreerde airbox. Echt een tovenaar. Dus als hij zegt dat het scharnierpunt beter behouden kan blijven, dan vaar ik daar blind op. [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *
30 apr 2020, 13:09
@ Arnout:
Het is een Duits frame. Dus zal er een x langs moeten. Maar dat kan ik niet eens een keuring noemen.

Het frame is aangepast door Menno Hindriks, oud vliegtuig ingenieur. Maakt al tig jaar frames. Van Roadrunners met verstelbaar balhoofd tot handgeknoopte als RG frames. Ik denk dat ie inmiddels een dozijn eigenbouw kentekens heeft (gehad). Waaronder een volledig carbon ZX10R met geïntegreerde airbox. Echt een tovenaar. Dus als hij zegt dat het scharnierpunt beter behouden kan blijven, dan vaar ik daar blind op. [tu]

Is super strak, lijkt fabriekswerk. Zou het zeker vertrouwen! Gemiddelde keurmeester ziet daar natuurlijk ook heulemaal niks van  [smart]

  • *****
2 mei 2020, 01:15
@ Arnout:
Het is een Duits frame. Dus zal er een x langs moeten. Maar dat kan ik niet eens een keuring noemen.

Ah right! Duitsch frame en/dus geen NL's kenteken.. Vergeten..  ::)

Het frame is aangepast door Menno Hindriks, oud vliegtuig ingenieur.
..
..dan vaar ik daar blind op. [tu]

Kwaliteit van het (las)werk zal prima in orde zijn, maar ik neem niet aan dat controle van de passing van de achtervork en kettingloop binnen zijn opdracht viel? Of de ketting inderdaad voldoende vrij loopt i.c.m. de te gebruiken kettinggeleider zou ik zelf dus nog even goed bekijken voordat je de zaak gaat aflakken (of poedercoaten). Zonde van alle werk  als mocht blijken bij afbouw dat de ketting toch nog ergens aanloopt.. Toch?
Bij die check meteen ook even kijken of de ketting ook vrij loopt van de dwarspijp direct onder de terugloop van de ketting. Gezien de steile hoek van de swingarm zou dat nl. een aandachtspuntje kunnen zijn.
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
4 mei 2020, 12:29
Het frame is afgelast met as en brug op spanning.
Verder bouw ik 'm sowieso eerst op en ga testen voordat er een kleurtje of coating op komt.
Verder wacht ik al 3 weken (!) op het grotere 47 tanden achtertandwiel.
Ik zit dan op 16/47 ipv van de standaard 17/47 van de EF.
Ketting zal na inveren niet helemaal vrij over de brug lopen, maar veel zal het niet schelen.
Er komt dan ook een kunststof strip overheen.
Ga ik wederom maken van een snijplank.  ;D

Zoals je kunt zien is er van alle kanten voldoen de ruimte voor de kettinglijn.
Ik zou zelfs nog verder naar buiten kunnen door een plaatje achter het voortandwiel te leggen en het tandwiel achter weer om te draaien (JT is verstapt).





Ook meteen de stuurstopjes gemaakt.



En tenslotte begonnen aan het uitlaatsysteem.
Bochtenset is van Sebring en de demper een mooie open vintage Yoshimura.
Alles afgelast en nu nog een "onzichtbaar" beugeltje aan de demper fabrieken.

"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
4 mei 2020, 22:31
Zoals je kunt zien is er van alle kanten voldoen de ruimte voor de kettinglijn.
Ik zou zelfs nog verder naar buiten kunnen door een plaatje achter het voortandwiel te leggen en het tandwiel achter weer om te draaien (JT is verstapt).

Okeedan! Dat past idd prima. Met een snijplankje er nog tussen, zal het dan helemaal goed komen.

Verder wacht ik al 3 weken (!) op het grotere 47 tanden achtertandwiel.
Ik zit dan op 16/47 ipv van de standaard 17/47 van de EF.

Euhm.. Da's dan een nog lagere overbrenging dan standaard, wat m.i. al tamelijk onhandig is in de stad enzo. Je schakelt je rot, terwijl dat gezien de ook de power van een standaard EFE nergens voor nodig is.
Nouja.. Het is een persoonlijk voorkeursdingetje wrs, want ik gebruik zelf juist dan weer een idioot lange eindoverbrenging. Zo loopt de zaak wat rustiger op de snelweg.

Stuurstopjes zijn verder een gped idee. Staat nog op de todo-lijst van mijn EFE. Op m'n Kat bleken dergelijk stopjes echter niet berekend op een doorbuigend stuur..  :-X
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
6 mei 2020, 11:56
Heeft ook te maken met de vrijloop van de kettinglijn.
Groter achter geeft meer ruimte uiteraard.
Maar als de gearing te kort is, dan kan ik over op een 17 voor.
En dus weer standaard.
Maar persoonlijk heb ik liever meer trekkracht.
Afwachten wat ie doet.

Vrouw was niet blij met de snijplank, dus maar teflon geregeld.  [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
6 mei 2020, 20:17
..
Maar als de gearing te kort is, dan kan ik over op een 17 voor.
En dus weer standaard.
Maar persoonlijk heb ik liever meer trekkracht.
Afwachten wat ie doet.

M.n. een groter voortandwiel schept meer ruimte bij het scharnierpunt van de swingarm, en vermindert het kettinggesleep over de kettinggeleider.
De overbrenging idd gewoon even uitproberen, en desnoods later aanpassen kan natuurlijk. Eén tandje erbij zal wrs nog wel lukken qua kettinglengte en bereik van de stellers.

Vrouw was niet blij met de snijplank, dus maar teflon geregeld.  [tu]

Een kettingbestendige snijplank lijkt me idd een prima moederdag-cadeau-idee!  ;D
Btw.. "teflon" lijkt me trws meer iets voor in een pannetje, en niet geschikt voor scherpe voorwerpen. Snijplankjes worden vlgs mij meest van HDPE (polyetheen) gemaakt. Meer profi snijbladen zijn van nylon. Polyacetaal (POM/Delrin) is vergelijkbaar, maar heeft betere eigenschappen (vochtopname, hittebest.) Uitermate geschikt dus ook voor valdoppen en andere slijtgevoelige oppervlakken.
  [smart]
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
7 mei 2020, 10:09
Maat zei dat het teflon is, maar denk dat je gelijk hebt en dat het Polyacetaal is. [yes]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ****
22 mei 2020, 11:17
Armpie gebroken, dus duurt nog even voor er een update volgt... ::)





"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ****
22 mei 2020, 13:45
Hé scheisse........
Sterkte ermee. Was niet zo lekke aan de gang met die Katana opbouwen.
Beterschap en volledig herstel gewenst!!!
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".