GSX1135S

Nieuws:

 

Auteur Topic: GSX1135S  (gelezen 20480 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • ****
21 dec 2020, 09:03
Zadel inmiddels weer terug.
Echt een kunstwerk!  [yes]











"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
22 dec 2020, 01:16
Knap zadeltje, en vooral rap geleverd medunkt.  8)
Het stikwerk en overtrekmateriaal ("skai") zien er goed uit. Zelf zou ik sommige dingen die men in bekledingszaken doorgaans op deze manier uitvoert (zoals m.n. het gebruik van een dunne zachte schuimlaag tussen overtrek en zitschuim) echter anders doen, maar daarom heb ik dat toentertijd voor m'n eigen Kat dan ook zelf gedaan i.p.v. uitbesteed aan een profi-zaak.  ;)

Verders lijkt het schuim t.p.v. de rijderspositie wat hoger dan van een standaard zadel. En rand en ribbels aan het uiteinde zijn verdwenen. Heb je die zaken idd laten aanpassen?
Een zadel-probleem dat ik later tijdens het rijden pas ontdekte, was dat door de op-de-neus-gezette algehele positie van de motor, je steeds naar voren gleed tegen de tank aan. En je dus voortdurend bezig was jezelf schrap te zetten en terug te duwen. (Later gefikst met wegflexen van wat zitschuim).

..
Het is vooral de klappen door het stuur die de problemen geven.
Slaat door de arm/spieren heen.
Heb gewoon wat extra oefening nodig.  ;)

Ach.. Meteen een extra aansporing om met ontspannen armen te rijden ("chicken wings"), en niet op het stuur te gaan leunen.  :P
« Laatst bewerkt op: 22 dec 2020, 22:55 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
22 dec 2020, 09:00
Schuiven met dat logge lijf van mij zal wel meevallen.  ;)
Maar inderdaad, het is iets verhoogd vanwege mijn lengte.
De ribbels en bult heb ik inderdaad weg laten halen.
Ik stoor mij vooral aan de bult die IMHO de lijnen van de motor verstoord.  [tdown]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
22 dec 2020, 12:11
Mooi strak zadeltje hoor [yes]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
11 jan 2021, 10:24
Beugeltje cockpit













"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
11 jan 2021, 19:21
Dat ziet eruit als een kunstzinnige oplossing  :D Weer een stapje verder.
Ik vraag me echter wel af of het beugeltje niet te veel zal veren tijden shet rijden, en het alu dus op den duur zal "vermoeien" en afbreken. Dit hangt echter sterk af van de aluminiumlegering van het plaatmateriaal, aangezien materiaaleigenschap pen nogal uiteen lopen van diverse legeringen.

Ik spot trws nu pas je fraaie (verhoogde?) clip-ons en fensiepensie koppelingshendel. 8) Aftermarket-spul of geoogst van een moderne standaard sportmotor? Is die hendel nog verstelbaar w.b. hefboomratio?
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
12 jan 2021, 09:02
Heb ik uit een als constructieplaat gehaald, volgens mij 7075.
We zullen zien wat het doet. [tu]

Rem en koppeling zijn van Adelin, aftermarket. Beiden verstelbaar.
Uut het verre oosten, maar kwalitatief boven verwachting.

"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
13 jan 2021, 19:24
Ah.. 7075 alu is "luchtvaartkwaliteit", dus dat verbetert de kansen nogal op niet-afbreken van het beugeltje ;) (Echter niet geschikt om aan te lassen, lees ik. Maar da's hier niet aan de orde natuurlijk.)

Had verder nog nooit gehoord van Adelin, maar aangezien die Chinezen tegenwoordig steeds vaker bewijzen ook kwalitatief goed spul te kunnen maken, lijkt het een interessant alternatief voor de (duurdere) bekende merken.
Ik vraag me echter wel af of andere Chinese fabrieken niet evengoed spul van Adelin kunnen gaan kopiëren in een goedkope fake "chinesemeuk-versie", en op eBay te koop aanbieden..  :D
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
14 jan 2021, 10:42
Klopt, de eerste testen zijn goed.
Er mee rijden zal het gaan uitwijzen.
Maar is zeker anders dan die Brembo-imitaties.
Ik werd op FB getipt door een Engelsman en hij rijdt er al een jaar probleemloos mee.
Ik verwacht dus dat het goed zal zijn.
En anders zetten we er weer wat anders op.  [yes]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ****
28 jan 2021, 10:36
Spul terug van de coater...

"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
29 jan 2021, 02:08
Nice! 8)

Niet meer aan lassen of slijpen nu.  :P
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
1 feb 2021, 14:32
Ook niet van plan.  [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • ****
1 feb 2021, 14:36
Blok voor de zekerheid eerst in de primer.



En vervolgens in kleur.
Erg te spreken over de VHT-lak.  [yes]

"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SR Turbo-Katana GSX1100SZ-Harris Mag2-Harris Mag4-Bakker GS1000-JMC GSXR1216-MartinGSX1100-UPSSR-2xGSXR1216M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-3xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400 Turbo-KTM1190

  • *****
1 feb 2021, 20:11
mooi spul inderdaad dat VHT maar het stinkt wel  ;D
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
2 feb 2021, 22:26
mooi spul inderdaad dat VHT maar het stinkt wel  ;D

Met een goed afsluitend spuitmasker (geen onnozel pandemiemondkapje) is het goed te harden. [yes]

VHT spuit trws wel tamelijk dik in mijn ervaring. Prettig om snel een goede dekking te krijgen, maar m.n. op slecht bereikbare plekjes spuit je snel teveel lak en gaat de boel zakken/druipen.
Noodzaak van primer wordt door VHT zelf niet aangegeven, maar heb het zelf idd ook "voor alle zekerheid" toentertijd maar gebruikt. De volgende keer ga ik het wrs achterwege laten, zodat de totale laagdikte kleiner blijft, en je bij kleine beschadingen niet meteen de licht-grijze primer ziet.
De VHT-laklaag op het blok van m'n EFE zit er trws ondertussen alweer dik 10 jaar op, en begint op sommige plekken (m.n. hete cyl.kop) toch wel wat te barsten/bladderen..  :-\

Anyway.. Spuitwerk ziet er strak uit. Ik neem aan dat je het kleppendeksel later nog met wrinkle-lak gaat onderspuiten? (Hierbij dan verfstripper gebruiken!)
                                        .. . . .  .  .   .