katana 1100s opknapbeurt

Nieuws:

 

Auteur Topic: katana 1100s opknapbeurt  (gelezen 28398 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • ***
16 apr 2012, 20:27
vandaag begonnen met ontroesten en schoonmaken van kleine onderdelen van de katana.
om het vervolgens te voorzien van een nieuwe laklaag. 8) 8) 8)
« Laatst bewerkt op: 24 nov 2012, 12:56 door Pat »
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ***
16 apr 2012, 20:29
Was nog aardig wat werk die 30 jaar roest verwijderen :-\
Tevens al 2 keer de Linkse tap moeten toepassen  ;D omdat er nog van die ouwe kruiskopschroeven her en der zaten die je dus zo dol draaide, ook als je het met beleid en slagschroevedraaier probeerde :-[ :-[.
Toch handig zo'n linkse tap schroefies in de prullenbak en gelijk mooie nieuwe inbusboutjes gemonteerd.
« Laatst bewerkt op: 16 apr 2012, 20:35 door Pimfkat »
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ***
17 apr 2012, 09:21
Ondertussen de teller uitgewisseld, met de donormotor en tevens alle sloten vervangen, dus alles is weer met 1 sleutel te bedienen. 8) 8) 8)
Nu nog stuurschakelaars vervangen.
En de uitlaat (om weer een middenbok op de motor te hebben, past niet bij de huidige uitlaat)
Dus nog zat te doen dit voorjaar.
« Laatst bewerkt op: 17 apr 2012, 09:23 door Pimfkat »
Katana1100sz  Katana1100sz

  • *****
17 apr 2012, 17:38
Was nog aardig wat werk die 30 jaar roest verwijderen :-\
..ouwe kruiskopschroeven her en der ..

goed bezig!  :)
en die kruiskopboutjes zijn idd een harde leerschool om voortaan uitsluitend (binnen)-zeskant-boutjes te gebruiken.. en om vooral de schroefdraad ook in te vetten..

en die Katana-stuurgewichten zijn echt een flink stuk staal.. (heb er nu 1-tje als grondstof gebruikt om er een brandstofkraanadapt er van te draaien..  ;D )

Ondertussen de teller uitgewisseld, met de donormotor en tevens alle sloten vervangen, dus alles is weer met 1 sleutel te bedienen.

alle sloten nieuw gekocht?  :o (krrching!)
er zit trws verrassend weinig variatie in de sleutels van Suzuki's van die tijd.. dus met een beetje ruilen hier en daar, zou er ook een kloppende set samen te stellen moeten zijn..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
17 apr 2012, 19:27
alle sloten nieuw gekocht?  :o (krrching!)
Nee heb ze van de donormotor overgezet, nieuw kopen is echt ping ping.
en kruiskoppen op een motor moeten ze afschaffen, beetje bij beetje alles inbus maken.

Katana1100sz  Katana1100sz

  • ****
17 apr 2012, 21:54
ben ik ff blij dat ik er van af ben... ;D
Wacht op wat knapper weer om de missing parts een keer langs te brengen.
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ***
18 apr 2012, 08:22
is goed Daan zie je wel een keer verschijnen koffie staat klaar. 8)
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ***
27 apr 2012, 11:17
zo roestige onderdeeltjes ff lekker laten badderen in de azijn, ligt er nu een weekje in en werkt perfect. geduld is een schone zaak, maar het wordt wel netjes.
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ***
27 apr 2012, 11:22
al aardig wat boutjes en schroeven vervangen door inbusboutjes. 8)
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ***
27 apr 2012, 11:54
ff een totaal plaatje
Katana1100sz  Katana1100sz

  • *****
27 apr 2012, 15:15
ziet er goed uit  8)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
28 apr 2012, 10:53
Dankje Peter
Zo gisteren ff de uitlaten omgewisseld, ivm plaatsen van middenbok, gelijk maar ff voorkant blokkie schoongemaakt, was knap vies.
Andere uitlaat zit eronder en de katana kan weer mooi op de middenbok staan. 8)
Tevens hoofdremcilinder achter nog moeten uitwisselen, wilde hier inbus boutjes plaatsen, dus haal de kruiskopschroefies los hadden ze er 1 houtschroef ingedraaid hele tapdraad naar de knoppen. >:(
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ***
28 apr 2012, 10:55
Klaar met de middenbok en uitlaat. alleen voor de uitlaat nog passend beugeltje maken aan de achterkant.
En dan nog een oliekoeler op het blok monteren, maar eerst maar weer ff gewoon rijden 8) 8) 8)
« Laatst bewerkt op: 28 apr 2012, 14:44 door Pimfkat »
Katana1100sz  Katana1100sz

  • *****
28 apr 2012, 16:58
Zo gisteren ff de uitlaten omgewisseld, ivm plaatsen van middenbok..

wat voor merk uitlaat (en type) had/heb je er op? V&H?

gelijk maar ff voorkant blokkie schoongemaakt, was knap vies.

nu nog effe de roestplekjes op het frame aantippen..  ;D  :P

..dus haal de kruiskopschroefies los hadden ze er 1 houtschroef ingedraaid hele tapdraad naar de knoppen. >:(

fijn zo'n erfenis van een vorige eigenaar..  hopelijk is deze figuur verder niet bezig geweest met "sleutelen" aan je Kat.. :-\
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
2 mei 2012, 10:15
Er zat een Marshall 4 in1 onder en nu zit er merk onbekend onder.
ja die roestplekken op het frame moeten nog wel worden bijgewerkt, maar dat komt t.z.t wel.
En die schroef is eigenlijk het enigste erge :-[ wat ik tot nu toe ben tegengekomen.
Verder heb ik alle tijd voor deze, kan altijd nog op de andere rijden dat is het voordeel van 2 katana's  8) 8) 8)
Katana1100sz  Katana1100sz